Tinkerdekkingen 2006 en wat er bij kwam kijken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Tinkerdekkingen 2006 en wat er bij kwam kijken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:05

ik weet wel dat het zucht is cayusejuhh Knipoog maar ik vond het echt raar, zo snel in de dracht al...ben nu wel blij dat shayla dat ook heeft Haha! ben ik niet alleen!
schraler voeren: bwa, gras staat er haast niet meer op de wei (méga slecht jaar dit jaar Bloos!) en verder krijgt ze zo'n 0,5 tot 1kg eiwitarme muesli bij naargelang werk dat verwacht wordt. Ik denk dat ik het daar toch op hou, maar ik hou je raad wél in gedachten OK dan!

Chubby: ik ben heel heel erg jaloers Ja begint al dikker te worden Lovers en begin januari heb jij daar al een kleine uk terwijl ik dan nog tot half maart op de eerste moet wachten... *zucht*

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:17

Leuk Chub, dat je je meisje langzaamaan dikker ziet worden Lovers
jij hoeft niet meer zo heel lang te wachten, ben echt ontzettend benieuwd naar chub haar beebje!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:12

Ik ben zondag bij Lizzy geweest om een keer een dekking mee te maken. Het was erg apart om te zien hoe een kleine hengst op zo'n reus kan komen Tong uitsteken

Ik heb maar foto's genomen, maar ze zijn een beetje onscherp geworden. Maar toch wel leuk om te zien Knipoog

Nou LIzzy op wacht:
Afbeelding

niet echt zuiver maar leuk om te zien hoe ze zich aan elkaar voorstellen, ondanks ta het al de 4e keer is Tong uitsteken Leuk he dat verschil in grootte
Afbeelding

En dan uiteraard de daad zelf, tja moet gebeuren he, maar hij komt er zo op hoor, geen problemen Tong uitsteken
Afbeelding

Tot nu toe is Lizzy nog steeds hengstig en word ze nog niet ingereden. Ze heeft er wel zin in, want toen ik met haar naar de bak ging om te stappen, wilde ze alle kanten op. Ze is zelfs aan het touw gaan rollen, ze had echt zoiets van, je loopt maar lekker mee. Mevrouw was wel beledigd toen ik haar weer in de box zette, eerst niet naar me kijken en toen ik wegliep toch wel met me mee proberen te lopen, maar dat ging uiteraard niet Verdrietig vond het wel moeilijk hoor om haar daar achter te laten, al weet ik wel dat ze het goed heeft, ik mis haar wel heel erg. Nu moet Angel het verduren, die krijgt nu lessen in verkoeling met de spons over haar heen en emmertje water over haar heen, ze vindt de spuit nog te eng...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:17

Leuk om Max (toch?) zo te zien klauteren Haha!

Tsja, ik hoef niet meer zolang te wachten inderdaad.. Maar de volgende keer dat ik Chub laat dekken gaat mijn voorkeur toch uit naar een voorjaarsveulen hoor!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:08

@chubby ja is Maxolo *LOL* hij zat er zo op hoor, wou dat mijn man zo lenig was hahahahaha

Wanneer is Chub nou precies uitgerekend? Jij hebt denk ik wel de mazzel dat het veulen weg kan, als de mensen weer veulens gaan kopen (lekker in de zomer, mooi weer, dus we willen iets hebben en dan wel gelijk...) Als ze dan nog een aantal maanden moeten wachten op een veulen, vinden ze toch minder, dus misschien ook wel fijn als het rond die periode komt hoor... alles heeft zo zijn voor- en nadelen...

*edit* even de taalfouten eruit gehaald Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 12:22

Ze is uitgerekend in de eerste week van januari...

Weet nog niet zeker of ik het veulen als veulen al weg doe, of zelf in de opfok gooi en hem/ haar laat opgroeien om zelf in te rijden rond 3 a 4 jaar leeftijd en dan pas te verkopen. Mijn gevoel gaat uit naar het laatste, omdat ik dan zo'n beestje een beste start mee geef, maar ik weet nog niet of ik dat financieel kan trekken alleen.

Ik vind het wel een fijn idee dat het veulen na het afspenen toch nog een aantal maanden kan genieten van goed groeiweer Knipoog

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 17:37

Ja dat laatste zou inderdaad wel de mooiste optie zijn, maar een veulen kost veel geld. dat zie ik al met Angel, niet dat het mij uitmaakt, omdat ik angel hou uiteraard. Maar als je een veulen later weg wilt doen, dan heb je toch al veel kosten gemaakt en weegt dat dan op tegen wat je voor hem of haar kan vangen. Maar als dat niehet belangrijkste is, dan zou je het allicht kunnen proberen, opfokadressen vragen meestal niet zoveel per maand, hoefsmid, dat is ook nog wel te betalen, en na 2 keer inenten, ben je weer het eerste jaar "veilig".

endat het veulen nog lekker van het weer kan genieten, dat vind ik dus ook wel een fijn idee. Als lizzy drachtig zou zijn, dan komt het veulen ergens in mei (geloof ik, moet nog ff rekenen) en dan krijgt ie gelijk het warme weer te verwerken (als het net als nu is, zo'n bloedhitte pffff arm ding) en dan als het eindelijkeen beetje koeler is, dan zou het een stal in gaan, bij mij dan niet, ze blijven bij mij 365 dagen naar buiten...

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 21:02

Is Maximus al verkocht, Biancaa? Max'en blijven je trekken he Knipoog
Inderdaad groot hoogteverschil tussen Lizzy en Maxolo.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 11:34

fjordkootje schreef:
Is Maximus al verkocht, Biancaa? Max'en blijven je trekken he Knipoog
Inderdaad groot hoogteverschil tussen Lizzy en Maxolo.

Nou dr is wel een verschil in naam en zowiezo in uiterlijk hihihi. Maxolo heb ik gekozen, vanwege Angel (en Kaylen) Hij geeft zulke mooie sokken en bouw door, dat ik daarom voor hem heb gekozen. Ook niet zo groot, van mij hoeven tinkers niet zo groot te worden en de sokken wilde ik bij Lizzy zeker verbeteren, evenals haar wat lange rug (vind ik dan hoor Bloos ) Dus vond het wel een mooie combi zo *LOL* En aangezien ik Maxolo nooit op Angel (dat mag chakotay hopelijk een keer doen) kan zetten, mocht Lizzy Knipoog

en over mijn Maxje, die is inderdaad verkocht. hij is naar de fam. Kanters gegaan. Zo kan hij bij andere jaarlingen staan in een groep. Ik hoop dat hij dan echt een beetje opknapt. Bij mij was hij erg ingevallen, terwijl bij werd bijgevoerd, netjes ontwormd en zijn beweging kreeg (hij speelde vaak met de shet) De DA is geweest en die zei dat hij aan het wegkwijnen was. Ik baalde wel, want ik kreeg een berichtje of hij wel ontwormd was, omdat hij zo'n "wormenbuikje" had. dit terwijl we op de stal MOETEN ontwormen, dat doen we met de hele groep, en hij is nog eens extra ontwormd aangezien Lizzy er toen bij kwam en zij natuurlijk nooit ontwormd was. Dat vond ik best pijnlijk, ik probeer een goed huisje voor hem te vinden juist omdat ik zelf zie dat het niet goed gaat en dan krijg je verwijt dat je hem niet goed verzorgd hebt... Dat brak mijn hart wel hoor Verdrietig

FiekeKendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:46

Kendra is vandaag gescand op 6 weken en ze is nog steeds drachtig van Falcon!! JOEPIE!!!

Groetjes,

Fieke

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:50

gefeliciteerd fiekeeee zal nu toch wel goed blijven gaan he!! Daar duimen we voor!

FiekeKendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:53

Dank je Biancaa!!
De dierenarts zei dat er een kleine kans was dat het nu nog fout kon gaan, maar met jou geduim komt het vast wel goed!!

Groetjes,

Fieke

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:05

Biancaa schreef:
Ik baalde wel, want ik kreeg een berichtje of hij wel ontwormd was, omdat hij zo'n "wormenbuikje" had.
...
Dat vond ik best pijnlijk, ik probeer een goed huisje voor hem te vinden juist omdat ik zelf zie dat het niet goed gaat en dan krijg je verwijt dat je hem niet goed verzorgd hebt... Dat brak mijn hart wel hoor Verdrietig

Met dat berichtje verwijten ze je toch niet direct iets? Het is vrij normaal om zoiets even te controleren. Zij kunnen dat toch ook niet zomaar weten...
Laatst bijgewerkt door snowdon op 06-07-06 14:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:09

Pff Jessie gaat als het goed is dit weekend weer naar 'r vriendje. Voor de derde keer onderhand. Zat even met het vervoer, m'n ouders zijn op vakantie, dus ik had én geen auto, en heb zelf m'n E nog niet. Maar goed, vervoer is geregeld, nou nog even met Henk bellen en dan gaan we gewoon voor de drie-keer-recht-is-scheepsrecht theorie! Ja

duimen jullie een beetje mee dat het deze keer wél lukt?

FiekeKendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:17

Tuurlijk duim ik voor je!!

Groetjes,

Fieke

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:56

snowdon schreef:
Biancaa schreef:
Ik baalde wel, want ik kreeg een berichtje of hij wel ontwormd was, omdat hij zo'n "wormenbuikje" had.
...
Dat vond ik best pijnlijk, ik probeer een goed huisje voor hem te vinden juist omdat ik zelf zie dat het niet goed gaat en dan krijg je verwijt dat je hem niet goed verzorgd hebt... Dat brak mijn hart wel hoor Verdrietig

Met dat berichtje verwijten ze je toch niet direct iets? Het is vrij normaal om zoiets even te controleren. Zij kunnen dat toch ook niet zomaar weten...

We hadden al een aantal keer op en neer gemailt, en ik had al uitleg gegeven van wat Max al allemaal kon en deed of juist niet deed, (zoals bij de hoefsmid) dus daarin had ik ook al gezegd dat hij netjes ontwormd werd en dat hij maar iel bleef en ik dus de DA had laten kijken. Maar toen ze hem dus hadden laten ophalen, kwam dus die pb met die vraag terwijl ik dus al had verteld waarom hij zo iel was. Dus deed dat toch wel een beetje pijn, ik had dus al uitleg gegeven... maar ik hoop dat hij het gewoon daar naar zijn zin heeft, dat is het belangrijkste en dat hij daar opknapt, want hij was inderdaad best iel (zeg maar magertjes) dat terwijl hij zelfs nog van pavo totall supply kreeg toegevoegd, zodat hij wat extra vitaminen kreeg...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:57

@Berdien nou ik ben al voor fieke aan het duimen (en voor mezelf uiteraard) dus dan kan jij er ook wel bij. Ik mag nu over 11 dagen voor een echo, Lizzy is niet meer hengsitg en ongeveer 5 keer gedekt Lachen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:45

he bianca, kan me voorstellen dat zoiets toch wel een beetj pijn doet Ach gut
Terwijl je juist je uiterste best gedaan hebt voor Maximus! Hopelijk knapt ie een beetje op nu!

Ben heeeel benieuwd naar de combi Lizzy x Maxolo, ook gezien de kleuren. (is schimmelbont dominant?)

Fieke; van harte, super zeg!! gaat vast allemaal goed komen!

Berdien; 3x is idd scheepsrecht, gaat goed komen!!!! Ik duim mee!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:52

@mazzel meid Lachen Lizzy schijnt dus niet schimmel bont te zijn, maar een Varnish Roan. Nou ben ik even kwijt of het dominant is.... Ik weet wel dat als Maxolo homozygoot isvoor bont er altijd bont wordt doorgegeven. Het gen voor de Varnish (soort appaloosa gen) is op zich niet dominant maar het appaloosa geloof ik wel.... is het nog duidelijk hihihihi ach het wordt in ieder geval bont, als Maxolo homozygoot is.... en als hij dat niet is...ehhh dan zie ik het wel weer Tong uitsteken

en dat van Maximus, ja dat deed wel ff pijn. Ik weet heus dat zij ook het beste voor hebben met de paardjes die willen verkopen of willen opvoeden, dus van hun kant ook wel voor te stellen.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 06:11

Tosca is gister gescand en is 3 weken drachtig!! Go jij! Go jij!

We gaan haar morgen weer lekker naar huis halen. Ik heb haar zo mega gemist!!

FiekeKendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:49

Gefeliciteerd tinkermeisje, volgend jaar weer een babytje van Falcon!

Groetjes,

Fieke

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:33

biancaa: even ter aan vulling voor jou Knipoog Ik zet het hier neer dat mensen meteen ook even kunnen kijken voor ze jou aanvllen

Ook al ontworm je ze netjes om de 6 a 8 weken. Dan nog kunnen ze een worm infectie krijgen
Maak niet uit of je ze netjes afwisselt of je dure neemt what ever
Er zijn dus wormen die gehard zijn er tussen door floepen.
Ik heb het 2 keer mee gemaakt. 1 keer met me fries
hij had het zzo erg dat hij bloedarmoede had
En ik ontworm heel strikt *LOL*

Ik kreeg van de DA een pot met soort worme melk> Dat moestik 5 dagen geven. HEt is erg sterk spul.

Vorig jaar een haflinger hier. Meisje zei . ze is zo sloom.. en down.
ik zo tap maar bloed af en laat het nakijken op wormen
Ik kreeg ruzie met haar.. omdat ze altijd ontwormd * gelijke met mij want het gaat hier gelijk *

Maar afijn.. DA geweest en toen kwam ze met verontschulding dat het idd wormen waren.

Dus het hoeft zeker NIET te betekenen dat je niet ontwormd heb.
Het kan altijd nog een keer komen!
Offie heeft het ook eens gehad. Dus voel je niet schuldig. Het KAN! het is heel goed mogleijk

Mijn DA zei zelfs.. je kan ze beter 1 keer per jaar een melk kuurtje geven.. want elke paard heeft wormen..

Dus michien is het een stukje troost.. maar ik heb het ook gehad 2 keer zelfs

Katingka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 14:44

Iedereen van harte gefeliciteerd met de drachtige!!!

Nadat Katingka op 18 juni (vaderdag Haha!) even mee heen en weer is geweest naar de bonte parels, is ze vandaag gescant en wederom, net als vorig jaar na 1 bezoekje aan Glen en 1 keer gedekt worden, opnieuw weer drachtig! Hope krijgt zoals het er nu uit ziet volgend jaar een volle broer of zus! Pling

gr Danielle

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 17:02

Gefeliciteerd Tinkermeisje!

Gefeliciteerd Katingka!

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 19:48

Leuk he Fieke, dat we allebei dezelfde hengst hebben! Ben benieuwd hoe de veulens zullen worden. Knipoog