Kijk, Ivanka had (en heeft nog steeds een beetje) slechte hoeven. Ze heeft altijd vierkant op ijzers gestaan, maar omdat haar hoeven zo brokkelig waren, gingen die ijzers er echt in no time onderuit. Dus op advies van de hoefsmid: ijzers eronderuit en ik kocht van hem een spulletje wat zou helpen om de hoefwandstructuur te verbeteren.
Toen kwam de DA langs voor haar 1e scan en toen stond ze net zonder ijzers. En moet jij maar eens even nadenken hoe een paard loopt dat voor de eerste keer in minstens 4 jaar zonder ijzers rondloopt op hoeven die echt ronduit slecht zijn.
Ze liep dus ook echt slecht. Heel slecht. De DA begon echt heel erg te zeiken tegen mij, zei dat ik naar de kliniek moest komen, dan zouden er foto's gemaakt worden van haar benen (niet geweest trouwens ivm geen vervoer), want ze liep echt heel erg slecht. Dat ze goed liep in de wei, daar reageerde hij dan niet op

Tot overmaat van ramp gaf hij Ivanka toen een pijnstiller, waar ik 50 euries voor zou moeten betalen, terwijl er op de bijsluiter stond: niet geschikt voor drachtige of zogende merries.
Dus ja, ik heb nu zoiets van: ik laat de DA pas komen als er weer ijzers onder zitten.
Heb echt geen zin dat ik weer dat hele gezeik over me heen krijg. Net alsof ik wilde dat er geen ijzers onder zaten

Hij behandelt me echt elke keer als een klein kind, dat niet eens weet hoe ze voor haar paard moet zorgen.
Ik hoop dat er volgende keer een andere DA van die praktijk komt, maar dat heb ik niet voor het zeggen helaas. Maar deze belg komt me iig behoorlijk mn neus uit

De hoefsmid komt deze week of begin volgende week, dus ik ben benieuwd of hij verbetering ziet