[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 11:44

Duimen golden Arrow!

Ben me erover aan het inlezen de filly plus. Helaas dekken wij natuurlijk want anders had ik het graag geprobeerd bij een oudere merrie. Zijzelf is Schimmel maar draagt ook zilver en dun. Hengst is homozygoot zwart, dus zou heeel graag een merrietje hebben van deze merrie en dan het liefst schimmel <3

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 18:07

Duimen inderdaad!

Ik heb mijn merrie laten scannen, de baarmoeder doet wel wat maar er was nog een vrij groot geel lichaam. Ook wat follikels. Dus zaterdag weer scannen, misschien vlak na het weekend insemineren?! Fingers crossed!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 21:00

GA spannend, volgens mij moet net na de eisprong insemineren prima kunnen pakken, dus goede hoop!

LaDonna er komt iets aan dus, fijn!

Het insemineren van Veronia is gelukt *\o/* . Ik vond het wel spannend hoor, maar even rustig de tijd genomen en het ging prima. Baarmoedermond voelde heel zacht aan, dus gunstig. Ook toonde ze erg hengstig naar mijn ruin vandaag, dus nu duimen dat het ei morgenavond weg is!

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 21:18

Ik mag ook officieel op het bankje. Mijn vriend is de merrie aan het ophalen bijna hengsten houder. Afwachten dus

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 09:14

muronia: duimen dat het ei morgen weg is!

baudyh: succes op het wachtbankje!

goldenarrow: duimen dat je nog op tijd was met insemineren!

Goldy en haar veulen Cappuccino staan nu bij hengstenhouder. Ik ben benieuwd wanneer die geinsemineerd kan worden. Op de trailer waren ze gelukkig heel braaf!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:09

Baudy duimpjes draaien, wanneer ga je scannen op dracht?

Jenny fijn dat ze onderweg braaf waren! Goeie oefening ook. Ik wil in juli met mijn veulen naar de keuring, maar ik heb een tweepaards trailer en ik ben nog aan het bedenken hoe ik dat moet gaan doen dan.

AM ik reageer even hier, maar gefeliciteerd met je veulentje. Jemig, dat was wel een hele spannende bevalling, gelukkig dat het draaien goed is gegaan.

Ik ben heel benieuwd naar vanavond of het eitje weg is.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 10:13

hier helaas net een belletje van de DA, de kweek was vuil, ze gaan nu kijken waar het gevoelig voor is en volgende hengstigheid spoelen

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:22

Hier wil de hengst ons Belle maar niet dekken. Enorm frustrerend. Het is een paar dagen terug 2x gelukt door hem te foppen door aan een andere hengstige merrie te laten snuffelen. Waarschijnlijk geen goede hengstigheid. Of hebben we het net te laat opgemerkt.
Want hij dekt eigenlijk alleen als de merrie op haar best staat. Hopelijk toch gelukt.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 11:44

Goldenarrow dan ben je hopelijk net optijd geweest idd.

Luna2006 ik heb er geen verstand van maar kun je niet vers insenimeren met dat spul erbij dan? Of bestaan er niet zo kleine bokken op minis op te laten springen? :+

LaDonna75 hopelijk kun je volgende week beginnen dan.

Muronia Fijn dat het gelukt is *\o/* duimen dat het ei weg is idd.

BaudyH Welkom op het wachtbankje :D

JennyK Fijn dat ze braaf waren op de trailer. Is ze al gescand?

Fokfanaat Wat balen zeg. Hopelijk kun je gericht behandelen en is ze dan vlug schoon

Knolselder Booster had dit vorig jaar met Lexie ook. Moest hem er net niet opduwen zeg maar :') En die is toch netjes drachtig geworden. Hopelijk bij jou dus ook.

Hier is Fleur nog steeds moordlustig naar de hengsten :+ Suzy was ook nog niet gecharmeerd van Booster. Maar toch was ze minder pissig als eergisteren. Dus daar nog even spannend of er toch niet een hengstigheid aankomt.

Ik heb hier nu een beetje een apart geval voor te dekken. Als de hengst springt, bokt de merrie 1x en erna blijft ze staan als een huis om zich te laten dekken :+ ook van te voren piest ze heel de zaak onder dus ze is echt goed hengstig. Maar toch altijd 1x bokken als hij de 1ste keer springt. Gelukkig is het niet uitslaan maar blijft toch apart.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:36

Nieky: ik weet niet of ze al gescand is, nog geen appje gehad. Goldy is echt heel makkelijk te laden, dat scheelt ook wel denk ik. Cappuccino is er zo ongeveer ingetilt , handig als ze nog zo klein zijn (nu precies 4 weken)
Wat een apart gedrag om eerst 1x te bokken.

fokfanaat: dan is de kweek in ieder geval niet voor niets. Gelukkig zit je nog vroeg in het seizoen.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 16:28

ik houd jullie nu al niet bij :p hahaha weer veel op het wachtbankje! veel succes iedereen!!!!

Hier word maandag gescand om te zien of er iets aan het gebeuren is dus veel gebeurd er hier momenteel niet :p

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 17:16

Waar wij vorig jaar eindeloos op het hengstigheids-wachtbankje mochten (inclusief 3x hengstig spuiten), en de ene inseminatie-poging die we hebben kunnen doen niet gepakt heeft, laat mijn dame nu het andere uiterste zien! 2 april vers-vers (direct uit de hengst) geïnsemineerd, 2,3,4 april eisprong (dus 3 eisprongen), bleek ze woensdag eindelijk drachtig - van een tweeling :+ Dat is hersteld en nu mogen wij door voor de hartslagscan! Als alles goed gaat hebben wij een klein kansje op een schrikkelbaby :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:16

@muronia wij scannen altijd op 16 dgn. 3 mei uit me hoofd.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:32

Balen, ei zit er nog en is ook nog rond. Wel echt groot met 5,5 cm. Morgen nog een keer insemineren dus.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:39

Muronia schreef:
Balen, ei zit er nog en is ook nog rond. Wel echt groot met 5,5 cm. Morgen nog een keer insemineren dus.

Ei er niet afgespoten?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:42

Nee dat vind ik niet echt nodig. Vorig jaar sprong haar ei op 4,7, dan had gisteren wel geklopt. Nu wordt hij dus wat groter. Morgen nog maar een keer insemineren, dan heeft het ei nog 2 dagen om te springen. Ik geloof niet dat ie dat gaat halen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 23:33

muronia: succes met insemineren morgen!

nessinator: nou dat is toch geweldig! Gefeliciteerd!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 11:48

Gezellige drukte hier :)

Gefeliciteerd met de dracht allemaal.

Nessinator zo zie je maar, het is niet te voorspellen.
Muronia succes, misschien is het al klaar?

Ik ben vanochtend Sanaa weer wezen scannen. Ze is beginnend hengstig, maandag ga ik haar weer laten scannen en mogelijk dinsdag dekken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 17:18

Fokfanaat aan de ene kant balen, aan de andere kant goed dat je hebt laten testen. Je bent er nu vroeg bij dus aanpakken en dan de beste kansen.

Mooi LaDonna, dan op naar een mooie hengstigheid.

Het was even stressen vandaag om alles voor elkaar te krijgen, toch al gauw 2,5 uur kwijt om het sperma op te halen, maar het is gelukt en het zit erin. Nou hoop ik toch echt dat het ei vannacht of morgen besluit om te gaan springen :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 17:23

Spannend muronia!

FF beter dat je het nu weet kun je gericht aanpakken

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 22:45

FF, lukt het spoelen deze ronde niet meer?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 07:56

Muronia: idd hopen dat het ei nu springt, ze wil je goed laten oefenen met insemineren. Morgen nog een keer scannen?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 08:30

Vanavond weer scannen. Wordt meteen een duur rondje met 5 keer scannen :Y) , maar hopelijk niet voor niks

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 08:42

Muronia schreef:
Vanavond weer scannen. Wordt meteen een duur rondje met 5 keer scannen :Y) , maar hopelijk niet voor niks

Heb je geen pakket? Daarom is een ei er af spuiten geen slecht idee hoor.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 09:18

Nee ik laat haar aan huis komen voor het scannen. Ik heb eerder wel met een pakket gewerkt bij klijndijk, maar dan blijf ik op en neer rijden, kost me ook een hoop tijd. En dat pakket is alleen scannen, ei afspuiten enz komt er dan ook gewoon overheen. Vorig jaar was ik met 3 keer scannen en 1 x insemineren klaar. Dat is een gelukje. Nu kost het wat meer, dat is niet anders. Ik heb nog nooit goeie ervaring gehad met ei afspuiten, dus ik laat dat z'n gang gaan, helemaal zo vroeg in het seizoen nu.