[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:20

Succes met scannen vandaag :)

Wij hadden vandaag 1 op 16 dagen vanwege dubbele eisprong. Helaas leeg en beginnend hengstig.
Een andere was het ei nog niet af dus nogmaals insemineren. En een andere vandaag insemineren in de veulen hengstigheid. Die probeer ik te spoelen voor embryo transplantatie, draag moeder mooi synchroon..

floripori17

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:21

Mooie combi en nakomelingen sultan!

Spannend, succes baudyh en michelle!!
Oja en Riv ook zie ik!

Mooie merrietjes Dustin! <3
Welshjes houden bij mij een zwakke plek, al was ik zelf van de sectie B welshjes. :=

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:23

Verdorie.... geen vruchtje meer te zien. Heel hard balen dit :(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:24

Oeie vulina das een ganse boterham
Worden ie embryo’s ook niet diepvries verkocht soms?

Welkom dustinlover. Oude bekende. Heb de indruk dat er toch een aantal in 2020 niet actief waren.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:36

Hmmm… dat nieuws kan beter Vulina..

Riv_Q, wat balen :( Weet je hoe ver ze nu is in haar cyclus?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:46

Ah Vulina, dat is ook wat minder.

Ja nog niks te zien qua hengstigheid of eitjes dus net even wat belletjes gepleegd en vanmiddag wordt ze hengstig gespoten. We gaan weer met frisse moed beginnen maar wel echt even een tegenslag na de 18 dg scan :(

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:47

Vulina schreef:
Succes met scannen vandaag :)

Wij hadden vandaag 1 op 16 dagen vanwege dubbele eisprong. Helaas leeg en beginnend hengstig.
Een andere was het ei nog niet af dus nogmaals insemineren. En een andere vandaag insemineren in de veulen hengstigheid. Die probeer ik te spoelen voor embryo transplantatie, draag moeder mooi synchroon..

Drukke bedoeling zo. Hopelijk deze ronde meer succes.

Riv_Q schreef:
Verdorie.... geen vruchtje meer te zien. Heel hard balen dit :(

Ah nee.. dat is heel zuur.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 09:59

Van de 4 pogingen nu 2 maal een dracht, dus ik klaag nog niet. Zijn nog mooi vroeg, dus gaat vast lukken.

Och oliebol RivQ, dat is echt balen.. Gebeurd ook niet heel erg vaak :(

Fotsy, dat kan inderdaad, maar wij zetten ze op 8 dagen altijd meteen terug. Ik geloof dat embryo's invriezen alleen nog maar in Italië kan, tenzij via icsi.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:09

Met 18 dagen wel drachtig gescand en nu dus leeg Riv? Dat is wel echt balen ja.
Ken het gevoel. Vorig jaar wel een resorberende vrucht gevonden, dit jaar ook helemaal niks meer te zien.
Merrie is vanochtend naar de kliniek gebracht. Vandaag worden de cystes weggebrand.
Ben benieuwd hoe dit allemaal verder gaat.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:15

Ja 18 dagen drachtig. Wel een heel ander beeld dan 2 jaar geleden. Vruchtje zat nu in het uiterste puntje en onmogelijk scherp op beeld te krijgen van dichtbij maar hij zat er wel... je gaat je toch helemaal verheugen al.

Spannende dag ook dus Busy, hopelijk kunnen de cystes goed worden weggebrand en verloopt het daarna voorspoedig

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:15

Vulina. Balen, maar idd nog vroeg genoeg

Busymissy. Spannend. Ik ben benieuwd hoe dit verloopt

Rivq. Wat jammer -O-

Baudyh. Toch maar goed zo vroeg scannen. Gaat deze ook met een rijpaard hengst?

Hier is het ei weg, we zitten op het wachtbankje :):)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:30

Welkom sultan15! Wat fijn dat ze al dragend is!

Knappe combi Miekies0710!

Ben benieuwd naar je veulens rowan! vind het een heel aansprekende hengst!

Das nog niet zo slecht idd, 2 van de 4, hopelijk zijn ze snel allemaal dragend vulina!

Das behoorlijk balen RivQ! ga je nog opnieuw proberen?

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 10:36

Vulina, jammer. Hopelijk volgende rondes allemaal prijs!

Busymissy spannend! Hopelijk gaat het allemaal vlot!

Mooie combinaties Rowan! Heel erg benieuwd naar!

Oh spijtig RivQ!

Heel leuke combinatie Sultan! Merrie heeft al mooie nakomelingen gegeven!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:03

Nee AM deze gaat bij een tuigpaard hengst. Bij Atleet ( deze combinatie gaf 2 jaar terug novastar. Die werd kampioen op de lokale keuring en uiteindelijk 8e van Nederland. Dus we weten dat het past)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:46

Rivq wat vervelend zeg!

Jammer Vulina van deze ronde, maar 2 vd 4 is nog te doen.

Fotsy: Good to be back :D Bij mij had het natuurlijk te maken met mijn zusje. Had er allemaal niet zoveel zin in en dan loop je achter en bleek merrie ineens leeg te zijn en het is soms gewoon niet bij te houden.

Spannend bussymissy!

AM, wacht bankje duurt altijd zo lang vind ik haha.

sara/Luna dankjewel! Ik ben ook helemaal weg van hem. :D

Evelien Dankjewel! :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:46

BusyMissy schreef:
Met 18 dagen wel drachtig gescand en nu dus leeg Riv? Dat is wel echt balen ja.
Ken het gevoel. Vorig jaar wel een resorberende vrucht gevonden, dit jaar ook helemaal niks meer te zien.
Merrie is vanochtend naar de kliniek gebracht. Vandaag worden de cystes weggebrand.
Ben benieuwd hoe dit allemaal verder gaat.

Succes BM!! Het is je zo langzamerhand wel eens gegund..

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:47

Succes met scannen voor degenen die vandaag gaan en gefeliciteerd aan alle positieve scans tot nu toe !

Hier ook de 1e dame op 18 dagen drachtig gescand, duimen dat het mooi blijft zitten, maar idd, we zitten nog mooi vroeg.
Vanochtend ook met de 2e dame begonnen, die mag vrijdag weer gescand.

En de rest moet eerst nog een veulen uit voor ze gescand worden. Wij dekken als ze schoon zijn wel terug in de veulenhengstigheid, sommige merries van ons zijn daar nogal snel mee.

Mooie combinaties Rowan !

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:57

Zo Baudyh dan ben je er mooi druk mee!

Vulina wat balen dat er niets meer te zien was, ondanks de 2 eitjes. Hopelijk kan ze snel weer geïnsemineerd worden.

Sultan die heeft al mooie nakomelingen gegeven zeg! Mooi dat ze drachtig is.

Riv wat balen zeg! Helemaal als de 18 dagen scan goed was.. hopelijk kan ze er snel weer bij. Dan duurt het wachten wel weer heel lang voor je gevoel!

BusyMissy hopen kunnen ze alles goed wegkrijgen en kun je daarna snel beginnen!

Dustinlover leuke merrie’s!
AM wat goed dat het ei weg is bij je merrie! Hopelijk een mooi vruchtje te zien met de 18 dagen scan.

Hier vanmorgen ook gescand of het ei weg is. 1 van de 2 eieren is gesprongen, maar helaas geen schone baarmoeder waar ik al bang voor was. Vanmorgen geflusht en ik moet haar vandaag 3 keer oxytocine spuiten. Morgen ochtend weer scannen.. hopelijk dan wel een schone baarmoeder te zien, zodat het vruchtje hopelijk blijft zitten. Maar dat is nu prioriteit 1, die baarmoeder schoon krijgen. We zijn gelukkig nog op tijd met alles.

Chetjuh gefeliciteerd met je drachtige merrie!
Laatst bijgewerkt door Evelien_MG op 20-04-20 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 11:58

Rivq jeetje wat balen. Daar reken je niet op met zo'n scan. Ik hoop dat je heel snel een plakkertje krijgt die blijft.

Rowan welkom terug, mooi dat je er weer bent.

BusyMissy heel veel succes, duimen dat ze het goed weg krijgen.

Vulina 50% score, volgende ronde voor de 100.

Sultan welkom en gefeliciteerd met de dracht!

AM ik schuif een stukje op, plek zat hier op het wachtbankje ;)

Wij zijn vanmorgen met Wainonia naar de kliniek geweest. Rechts is wel een iets afwijkende structuur te zien op de eierstok maar links zit een heel mooi groot ei. De DA zegt dat er bij een eierstoktumor normaal gesproken geen mooi ei op de andere eierstok wordt aangemaakt en daarom denkt hij nu eerder aan een cyste of iets anders. Met een bloedonderzoek kunnen we dat uitzoeken maar omdat er nu zo'n mooi ei zit raadde hij aan om vandaag te insemineren. Wanneer het niet succesvol gaat zijn, dan toch een bloedonderzoek laten doen.

Zo gaan we het dus doen. Ze wordt vanmiddag geïnsemineerd. Ik laat haar nu wel terugdekken met Lenard, waar ze afgelopen jaar drachtig van was maar dus niet heeft voldragen. Dus het plan is wel gewijzigd maar op hoop van zegen deze keer!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:31

Gefeliciteerd Cheytjuh!

Goed dat je optijd bent Evelien_MG!

Dat is goed nieuws muronia! duimen voor 2 gezonde baby's aankomend jaar!

Wij hebben een nieuwe hengst aangekocht. Onder de mini mensen zal het wel een bekende zijn :D
Fallen Ash Scouts Red To Remember, is echt een tophengstje. Meerdere wereldkampioenen gegeven.
Afbeelding

Heb dit jaar 1 merrie voor hem. Onze May Linn Mb. Zij heeft bij ons reeds 2 veulens gegeven. Denk dat zij Red heel mooi gaat aanvullen en dat ze weer een super luxe veulen gaat geven.

Afbeelding

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:49

Wat naar Rivq dat het vruchtje niet is bkijven zitten, zo duren de dagen zeker langer.. hopelijk volgende ronde raak.

Vulina gaat al de goede kant op, bu de andere nog :)

Ik ben net terug van de 18 dagen scan met mijn merrie, en jahoor er zat een mooi groot vruchtje *\o/*
Over 2 weken nog een scan, om te kijken naar een kloppend hartje. Spannend weer.

Alleen net viel me op, ik liet haar even grazen, stond wat schuin op een helling. En leek het alsof ze moest plassen. Toen kwamen er een paar kleine druppeltjes uit haar plasserd. Wat kan dit zijn?
Later toen ik haar terugzette op de paddock ging ze wel gelijk plassen..
Hier krijg ik weer stress van := :(:)

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:59

Vulina, netjes twee van de 4. Hopelijk de andere twee ook in de nieuwe poging.

Riv_q, wat zuur! Hopelijk snel weer mooi hengstig en voor de herkansing.

Spannend Busymissy!

Gefeliciteerd sultan en cheytjuh.

Gezellig op het wachtbankje AM. Hier nog een weekje en dan mag ik er hopelijk weer vanaf.

Evelien, wat jammer. Hopelijk wordt hij nog mooi schoon en hecht er toch een vruchtje van deze ronde.

Mooie aanwinst Luna!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:04

Toch jammer Vulina, het is nog wel vroeg, maar het kan er maar alvast inzitten. Volgende ronde hopelijk meer succes.

Fijn dat er gewoon een groot ei zit Muronia, valt het zo te zien toch allemaal mee en kun je nu ook al meteen dekken.

Stoer ding Luna!

Voorzichtig gefeliciteerd dan Michelle, hopen dat ze niet ineens besloten heeft om toch maar hengstig te worden, maar dat is onmogelijk hoor als ze net nog dragend gescand is.

DA heeft net gebeld. Alle cystes waren keurig gesteeld en zaten mooi op trosjes dus ze hebben ze goed kunnen verwijderen. Ze blijft een nachtje op de kliniek. Als morgen alles nog goed is mag ik haar alweer ophalen.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:05

AM fijn dat het ei weg was. Altijd weer spannend om die 18 dagen te wachten.

Beautyh succes met scannen straks! Duimen dat het gelukt is!

Michelle, Gefeliciteerd! Mooie combinatie ook! *\o/*

Fotsy jij ook weer aan het dekken voor 2021? Welke merrie laat je dekken? Zal inderdaad even goed vragen over de regumate geven.

Riv dankjewel! Ik hoop het ook… Heel erg balen bij jou lees ik net. Zonde dat ze het verloren is. Gelukkig ben je nog vroeg in het seizoen, hopelijk blijft het de volgende keer wel zitten.

DL mooie combinaties! Gave hengst heb je

Vulina balen dat ze leeg was, maar hopelijk volgende ronde wel :)

Evelien dankjewel :) Voor jou nog even wachten las ik totdat je voor 2021 kan beginnen. Ben je er al over uit met welke hengst je laat dekken?

Luna dankjewel. Voor jou ook een mooie combi. Gefeliciteerd met de aankoop van je hengst

Evelien MG dankjewel. Spannend ook even voor jou om de baarmoeder schoon te krijgen. Hopelijk blijft het zitten.

Muronia dankjewel. Voor jou ook spannend dus. Balen altijd he als ze het hebben verloren en dat je daar pas im het voorjaar achter komt… Hopelijk lukt het dit jaar met beide merries

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 13:49

BusyMissy schreef:
Toch jammer Vulina, het is nog wel vroeg, maar het kan er maar alvast inzitten. Volgende ronde hopelijk meer succes.

Fijn dat er gewoon een groot ei zit Muronia, valt het zo te zien toch allemaal mee en kun je nu ook al meteen dekken.

Stoer ding Luna!

Voorzichtig gefeliciteerd dan Michelle, hopen dat ze niet ineens besloten heeft om toch maar hengstig te worden, maar dat is onmogelijk hoor als ze net nog dragend gescand is.

DA heeft net gebeld. Alle cystes waren keurig gesteeld en zaten mooi op trosjes dus ze hebben ze goed kunnen verwijderen. Ze blijft een nachtje op de kliniek. Als morgen alles nog goed is mag ik haar alweer ophalen.

Jaa pfoee haha kreeg weer de spanning. Maar hengstig was het ook niet, waren meer stuk of 5 druppeltjes uit dr plasserd. Denk dat het gewoon kwam dat ze moest plassen. Laten we het hopen _/-\o_