[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:13

Jullie zijn verhuisd naar een nieuw topic! :wow:

Bedankt voor de felicitaties!
Had de laatste dagen weinig tijd om hier bij te lezen en vond het dan niet zo netjes om alleen ego berichtjes te plaatsen :o
Een mooi hengstje voor Amy na wat lang wachten :+
Ging ook niet helemaal vanzelf, eerst een neusje ipv voorpootjes en dan weet je dat je wel ff snel moet ingrijpen. Gelukkig had ie z'n beide voorbeentjes wel onder het koppie liggen (maar dus wel klem) maar een voor een de pootjes na wat draaien kunnen strekken en toen was ie er vlot uit. Gelukkig want de navelstreng was al gebroken. Klein bloedbad maar dat lijkt altijd erger door het vruchtwater.
Maar goed, dan weet je weer waarom je er altijd zo bovenop zit want dit had zonder hulp heel anders af kunnen lopen :o
Vanmorgen is ie al lekker buiten geweest, was voor Amy ook wel nodig omdat ze altijd zo blijft hangen in de naweeën.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Silly1972, fijn dat hij weer opgeknapt is! Die darmpek kunnen ze flink beroerd van zijn.

MonDos, ik zie het hier ook nog wel eens bij de merries. Vaak is het met wat bewegen en soms wat pijnstilling wel weer te doen.
Heb altijd wat medelijden dan met ze :o

Setteli, de berichten over Jazzy klinken goed! Hopelijk eind van de week weer lekker mee naar huis. Net als mensen knappen ze thuis toch het snelst op ;)
Moet ze ook stalrust houden? Of mag ze dan dagelijks stappen?
Volgens mij zit daar per kliniek ook nog wel verschil in. Cookie heeft toen 9 weken strikte stalrust gehad.

Pretty, fijn dat het allemaal goed lijkt te gaan. Nu idd weer vooruit kijken, je hebt tenslotte nog wat merrieveulens te vangen he? ;)

mijnlieverd, wat een prachtig veulen heb je!

Tinniie, ook al een prachtig veulen en maakt de volgende merrie het al spannend?

Linda, Jupi doet ook al haar best met haar uier :D

Dyonne ze ziet er goed uit!

DL, Spook schiet ook al op.

Volgens mij heb ik een beetje door elkaar bij zitten lezen en reageren maar pfff jullie gaan ook zo snel!
Maar goed, hier nu ff 10 dagen rust tot de volgende op de 300 dagen zit, wat meer tijd om bij te lezen en te reageren.
De dagelijkse dingen gaan toch een stuk vlotter als je niet steeds hoeft te kijken wat de merrie nu weer uitvreet :P

Help, al weer nieuwe reacties...

Mooie combinaties Arianne!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:20

Wauw, das een flinke Marije! En inderdaad in zo'n situatie erg fijn dat je er bij bent en in kunt grijpen! :j
Gefeliciteerd maar weer *\o/*

Silly1972

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:20

Ahhh nog een prachtig bontje!
Wat lief!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:40

Super marije! Als iemand wel ervaren is in veulentjes ter wereld hebben ben jij het wel!

Daisyjazz gefeliciteerd met je slagen!

Arianne wat een mooie combinaties heb je weer!

Spook zit vandaag op 317 dagen en uier voelt nog heel slap aan. Ik heb aan der gevraagd of ze volgende week vrijdag wil bevallen of de vrijdag erop :P sowieso niet op zaterdag nachten als het even kan :P dan moet de baas centjes verdienen voor de paardjes haha.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:55

Wat een mooierd Marije! Goed dat je zo vlug kon ingrijpen.

Mama Pris en haar hangbuik hebben maar weinig zin om dingen te doen die ik graag wil
Afbeelding

Tiet doet ook weinig spannends, spenen lijken iets groter maar nog lang niet genoeg
Afbeelding

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:04

Gefeliciteerd Marije en top gehandeld dus weer!!! Geniet ervan!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:21

Noisy wat gaaf dat getrappel

Dyonne wat een vrolijke sprongen

xWhitneyx hier doe ik 6 tot 4 weken voor de uitgerekende datum nog keer spuiten zodat veulen extra antistoffen binnen krijgt via de Biest/melk.
je kan altijd even overleggen met je eigen dierenarts wat hij verstandig vind

Esther28 gefeliciteerd met de mijlpaal
_/-\o_ whahaha dat plaatje _/-\o_

Ibbel welkom kom gezellig mee kletsen en reageren

Silly1972 poe dat is schrikken gelukkig lijkt het nu beter te gaan.
had laatst ergens gelezen dat een veulen tussen de 50 en 75 cm darmpek heeft.
kan dus goed zijn dat eerste ontlasting wel darmpek was

MonDos dat is schrikken gelukkig is het zo afgelopen

Dustinlover wat een duidelijke verandering
hopelijk luisteren je merries naar je wensen kwa dagen
Fotsy fijn dat je nog entingen kon krijgen op meeste plekken is die uitverkocht.

Woogy hopelijk laat je merrie je niet te lang wachten dat je weer beetje bij kan tanken

Arianne wauw wat een gave shetlanders heb jij

MarijeR wat een plaatje gelukkig dat je er zo boven op zit.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:23

Sóó hé, wat een buik heeft die Pris... :wow:

Ik heb even snel wat oudere foto's opgeduikeld. Eerst even de paso-trotto:

Paso-hengst Amaru (officieel Romancero HT)

Afbeelding

Afbeelding

Heeft een week pret gehad met draver Damour des Amis:

Afbeelding

Afbeelding

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:26

En dan de andere twee (Cassanova heeft volgens mij niet echt een voorstelrondje nodig :+ dus daar zet ik geen foto's van)

Furry's Black Folly (Folly dus)

Afbeelding

Afbeelding

En Czorna's Royal Caprice (Caprice):

Afbeelding

Afbeelding

Beide dames zijn trouwens Arabisch volbloed x Tennessee Walker hengst (en dan ook nog vader en zoon resp.) Dus Folly is de tante van Caprice.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:26

Aparte combi Ibbel, zie je niet vaak ,ben heel benieuwd :)

Wow Polleman dat is inderdaad veel

Mooie mama pris

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:28

Silly...oei wat zul je geschrokken zijn! Gelukkig gaat het nu de goede kant op.

Dustin lover. ...Dat is een duidelijke verandering.

Arianne...Wat een knapperd!

Mondos....Zelf geen ervaring mee maar heb inderdaad ook gehoord dat het wel bij het draaien van het veulen kan voorkomen.

Marije....Wat een schatje, gelukkig was je erbij en heb je snel kunnen handelen!

Hum heeft vandaag een lekkere poetsbeurt gehad, die is zo aan het verharen op het moment. Gelijk maar weer alles even geknipt.
Hier ook wat veranderingen in het uier, elke dag is hij wat voller aan het worden. Heb even gewandeld met dr maar dan zag het er nog zo uit.

Afbeelding

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:32

Leuke combi ibbel

Hier ook even gefeliciteerd Marije! En jeetje.. Wat een bevalling

Arianne welkom (terug?) prachtige shetlanders. Hoe heet elmar verder?

Woogy wat een puntbuik! Ook al heel uier

Ik zit (alweer?!) op een roze wolk! De rottweiler teef die gedekt is (en mijn vriend en ik daarvan een teefje hebben gereserveerd ) is vandaag drachtig gescant met 6 puppies!! Zo blij! De teef is al 6 weken drachtig, nog maar 3 weken ongeveer te gaan! Dit word mijn allereerste echte eigen hond (thuis altijd honden gehad) en mijn vriend zijn tweede eigen. (Had vroeger ook honden)

Jeej *\o/*

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:34

Spannend Kabayo!

Ze ziet er goed uit hoor Carmuh

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:38

Dustinlover , dat is een duidelijk verschil

Silly dat is goed nieuws en idd zekere voor het onzekere nog een nachtje overblijven

Mooie combi's arianne

wat een plaatje marije blij dat je erbij was zeg

Vanmiddag weer bij Jill geweest ze was eerst heel vrolijk, daarna lichtelijk geïrriteerd :') Nu waren ze vandaag ook niet op de paddocks geweest ivm het vieze harde regenweer.
gelukkig nergens geen schimmelplekken kunnen vinden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Vandaag 237 dagen

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:44

MarijeR schreef:
Setteli, de berichten over Jazzy klinken goed! Hopelijk eind van de week weer lekker mee naar huis. Net als mensen knappen ze thuis toch het snelst op ;)
Moet ze ook stalrust houden? Of mag ze dan dagelijks stappen?
Volgens mij zit daar per kliniek ook nog wel verschil in. Cookie heeft toen 9 weken strikte stalrust gehad.

Ja vandaag ging ze ook weer super. Sinds gisteren mag ik even met haar stappen. Als ik dat doe loopt de prut er mooi uit. Maar in principe dus stalrust en dan 1 of 2x per dag even stappen. Maar ze moet wel echt rustig blijven. Vandaag ging ze echt vlot en moet ik haar af en toe echt bij me houden. Gelukkig heeft mijn DA een binnenbak, want het kwam met bakken uit de lucht.
Over 6 weken mag ze verhuizen naar een stal bij mij aan huis en dan kan ik haar ook heel rustig weer laten wennen aan buiten lopen. Maar dat zit er voorlopig nog even niet in.

Je hebt weer een mooi veulen Marije!

Silly, fijn dat je veulen weer een beetje opknapt. Morgen lekker mee naar huis.

Arianne, mooie combi's!

Dustinlover, echt al verschil. ben heel benieuwd naar het veulen van Spook!

Ibbel, mooie paardjes heb je. Die zullen in combinatie met Casanova vast mooie veulens geven
Laatst bijgewerkt door Setteli op 08-03-17 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:44

Kabayo, wat leuk zeg!! Dat is nog eens uitkijken naar iets moois :D

Rowan, duidelijk vordering hoor!! Leuk!!

Arianne, prachtige pony's heb je <3

Ibbel, leuke combi!

Woogy, die maakt er werk van :)

Silly, groot gelijk dat je het zekere voor het onzekere hebt genomen. Maar fijn dat het goed lijkt te gaan. Wat een opluchting :(:)

Marije, je hebt zulke knappe baby's dit jaar! Andere jaren ook hoor haha maar wel allemaal stiekemerds dit jaar :') ik heb ze allemaal gemist... nogmaals gefeliciteerd!!

En dan jupi update;
Ph nog hoog, maar dit is vol en volgens mij zie ik een mini harsje?
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:49

Leuke combi's arianne en ibbel, Dank u nu kunnen we bij de naam er ook paardjes aan plakken.
Heb nogal een beeldgeheugen.

Gelukkig MarijeR dat je zo goed kan handelen. Even vraagje als het mag :o duw je het neusje ook terug als je op zoek gaat naar de pootjes? En dan onder hoefje of mag je ook aan bovenbeen trekken? En dan 1 per 1.
Pfff ik ga alvast de da bellen als ik denk dat ze gaan beginnen in plaats van als ze beginnen :P

Polleman echt? Ik woon natuurlijk in belgie en hier is het dan niet zo erg waarschijnlijk. Da noemde wel al zoen eng verhaal. Had vorig jaar iemand in de buurt 5 van de 7 veulens binnen 24 uur dood, bleek rhino te zijn.

Geweldig kabayo een pup is zoooo leuk al vergt de opvoeding toch best wat tijd en aandacht ;)
Ken er alles van nu ze begint te puberen hier

Gelukkig geen schimmel Whitney

Ze blinkt mooi carmuh

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:49

kabayo wat leuk!!!

setteli fijn dat het beter gaat ,maar pfff soms erg lastig he dat stalrust worden ze zo bommetje van fijn dat je mag stappen scheelt weer iets.

LInda die spikkel is zeker vol en jaja ik zie ook een miniharsje *\o/*

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 20:54

Whitney....Gelukkig bij die van jouw nog geen schimmel.

SetteLi. ..Ze zal het wel fijn vinden om een beetje te wandelen.

Fotsy...Ben daar ook wel benieuwd naar...denk eerst alles terug en dan een voor een naar voren halen vanaf de hoef?

Linda....Ik zie ook een harsje! Spannend!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:58

Pris is van zichzelf een heel smal dametje, dus die buik ziet er naar mijn idee nog massaler uit daardoor. 1 ding scheelt, zodra die buik weg is, is het nog maximaal 24 uur tot de baby.

Ibbel: Wat een mooie dieren! De hengst zal een knappe baby maken met je draver merrie. Heb jarenlang dravers getraind en hou een heel gevoelig plekje in m'n hart voor die taaie kanjers.

Carmuh: wat een bijzondere uierfoto, snap er helemaal niets van haha! Hoe lang moet ze nog?

Kabayo, wat spannend!

Whitney: gelukkig is schimmel maar beperkt besmettelijk. Zorgen dat je suikers even tot een minimum reduceert in haar dieet, dan zijn de darmen minden vatbaar voor huidproblemen. Je merrie ziet er top uit, als blijf ik bonte uiers toch maar rare dingen vinden :')

Setteli: Ik ken Jazzy nog van vorige dbt, maar heb helaas door afwezigheid gemist wat ze nou heeft. Wens je in elk geval wel beterschap met het meisje en hopen dat ze rap naar huis terug kan.

Linda: miniharsje! Maar wel lege speentjes. Geduld nog even dus :) Weer zo'n bonte uier :')

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:00

Mondos, dat is schrikken.

Linda, spannend.

Hihi, die bonte uiers zijn wel grappig idd. Die van mij is alleen net ervoor roze, verder donker uier.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:10

Marije, wat een knapperd!

Mondos, ik snap dat je geschrokken bent. Zelf heb ik het in 2015 meegemaakt een dag of 10 voor de bevalling (ik meende 8 dagen), merrie is toen ook een hele dag beroerd geweest. Vorig jaar weer een dag of 10 voor de uitgerekende datum, en toen werd er weer direct aan het jaar ervoor gedacht. Veulen lag ook in de bekken te wringen en dat gaf ook valse weeen en koliekverschijnselen. Verder was ze klinisch wel in orde. Helaas bleek dit toch niet zo te zijn, want een 12 uur na het eerste consult van de dierenarts overleed ze hoogdrachtig. We hebben nog geprobeerd het veulen eruit te halen, wat niet mocht baten, we waren net te laat. Omdat ze toch open lag heeft de DA nog gekeken en voor de baarmoeder haalde hij een hoop troep eruit, wat wees op een buikvliesontsteking. Omdat het veulen er nog gedeeltelijk in zat (en ook weer terug moest) en de merrie toch niet meer terug te halen was hebben we niet verder gekeken of er een oorzaak was van die buikvliesontsteking, maar het vermoeden is wel dat het veulen de oorzaak was, dat die iets inwendig bij de merrie beschadigd had.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:23

Maaike :(:) dikke knuffel voor neon, sorry ik krijg weer de tranen als je het vertelt.

WoW Linda die krijgt ineens haast zeg

Inderdaad woogy buikje weg, binnen 24 uur veulen, hier ook zo

Setteli oh das echt leuk dat jullie al aan het voorbereiden zijn op haar thuiskomst

Whitney heeft die altijd zoveel uier?
Mijne zijn 280 dagen en tietjes zijn nog ver te zoeken :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:25

Pfft Neon.. ;(
En dan besef ik hoeveel geluk ik heb gehad dat Karin zo snel herstelde. Toch denk ik ergens ook dat zij "last"had van het veulen en dat de reden was.

Setteli goed nieuws,vooruitzichten maken alles zoveel beter!

Ben op de foon aan het lezen,maar ga morgen deftiger bijlezen.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:33

fotsy uhhh ze is een maiden dus nee geen idee of dit al normaal is..? Denk grotendeels wel zucht hoor