Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:01

Met zoveel gezeur dat de huidige vorm met zich meebrengt, ben ik ook voor _O-

Maar een duidelijkere omschrijving komt al een heel eind denk ik..
Laatst bijgewerkt door Sicayes op 01-11-16 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:01

:evaw:

Ik ga ontstippen nu het uitloopt op een anti-verkiezingstopic. Reageer wel op pb mocht er nog gepraat willen worden over alternatieven/aanpassingen.

Ayasha
Blogger

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:11

Je doet bijna alsof je de topicstarter bent mooney. :') Ik denk dat het beheer beslist over alternatieven en niet jij dus waarom zouden ze jou willen pb'en? :?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:12

Nee inderdaad en bovendien zijn al je berichten (ook) offtopic, dus misschien verstandig zelf een topic te openen als je er zo mee zit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:14

n.a.v. berichtje van 10.53 van haar voelde ze zich de aangewezen persoon om een alternatieve wedstrijd op te zetten, dus neem aan dat ze daar op doelt:

Citaat:
EDIT : als er behoefte naar is kan ik trouwens wel een soort pilot verkiezing maken met veulens en dan vanuit verschillende uitgangspunten de veulens door bokt laten beoordelen om te kijken of een ander systeem of perspectief inderdaad helpt en leuk gevonden wordt.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:20

Peanutbutter schreef:
Ik heb een fulltime baan , 2 sportpaarden , een vriend , en een groot sociaal leven.
Dit jaar geen veulen. Maar zal die volgend jaar zeker niet opgeven omdat het simpel ' vriendjespolitiek is' ..
Iedereen wist vantervoren al dat die halve Shire zou winnen..

Mijn nekharen gaan al overeind staan als ik bepaalde bokkers topics zie. Wat een aandachttrekkerij zeg 3 x in de week bv.
My god get a real life..
Ik zal ook niet stemmen of uberhaupt reageren.

Het is ook zeker geen jaloezie of afgunst.
Ik gun iedereen de hele wereld maar ik vind ' de arrogantie ' er tegenwoordig vanaf stralen. En daar houd ik niet van.

Veel mensen denken het, niemand zegt het.
Want laten we wel wezen, toen aantal jaar geleden Frummel al ver voor zijn geboorte (iets met een frummelvanger) de gedoodverfde winnaar was (terecht het was buiten de vermakelijke topics namelijk ook nog is een lekker ding), was hier volgens mij lang niet zoveel 'irritatie -zal ik het maar even noemen-' over als er nu is met Beer en KbK.

Denk dat de irritatie van mensen die nu naarboven komt nier zo zeer is omdat er veel veulentopics van eenzelfde veulen zijn, want dat is altijd wel zo maar daar heb ik eigenlijk nooit iemand over gehoord. Maar misschien omdat deze persoon altijd al zo in de spotlight staat.

En nee, aanhangers, ik ben niet jaloers. Ik heb namelijk gewoon een leuk druk en sociaal leven, ik bespreek gewoon even de olifant in de kamer ;)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:34

Dat is dus precies het punt wat ik net al aangaf. Voor de geboorte überhaupt, was de winnaar al bekend. En of die nou vos, zwart, paars of 10 benen had, hij was al 'leuk' voor mensen hem gezien hadden. Mensen kijken niet meer naar de veulentjes zélf en dát vind ik een kwalijke zaak bij een veulenverkiezing.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:35

Maar volgens mij is er dit jaar ook geen irritatie over. Alleen komt toevallig dit jaar er een topic door de organisatie "waarom geven mensen zich niet meer op?" en uiteraard komt er dan discussie. Als die vraag niet gesteld was, was die discussie er ook nooit geweest.
Als dat volgend jaar was geweest (en er volgend jaar ook een winnaar vooraf was geweest) dan was het dan ter sprake gekomen. Nu is het toevallig het jaar van KBK maar volgens mij is dat niet specifiek vanwege haar hoor dat de olifant nu boven komt.

Denk iig dat je 2 problemen nu ter sprake hebt:
- de winnaar is vooraf al bekend
- het is niet duidelijk wat voor verkiezing het is (leukste veulen van bokt/mooiste veulen/populairste veulen/ enz)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:37

Dat er nu weinig aanmeldingen zijn is nl. niet door KBK maar door iets wat al verschillende edities lang speelt lijkt me.
Edit; even post aangepast, er stond iets heel anders te lezen dan ik eigenlijk wilde zeggen. :oo :oo
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 01-11-16 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:41

De mensen die hun ongenoegen uiten doelen denk ik ook niet zo zeer op KBK, geen persoonlijke sneer, maar meer op het feit dat het op deze manier geen leuk spelletje meer is.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:43

Even los van alles wat hier loopt, ik zie er steeds meer maar één stem uitbrengen? Dat is dan toch niet helemaal fair?

Misschien wordt het tijd voor eerst een shortlist net als bij de Televizier en dan voor de laatste 3/4 één stem uitbrengen of twee verplichte.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:44

En waarom dan precies niet?
Willen we dan een foto topic verbod voor mensen met tijd omdat anders mensen zonder tijd gediscrimineerd worden of zo :?

Ik doe ook maar 1 stem, domweg omdat ik op mijn telefoon maar 1 naam tegelijkertijd kan kopieren en de namen doorgaans nogal ingewikkeld zijn.
Ik wens niet meer dan 2 minuten daaraan te besteden :+
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 01-11-16 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:45

Maar er was toch al een max 2 foto topics per week regel meen ik?

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:46

secricible schreef:
Maar volgens mij is er dit jaar ook geen irritatie over. Alleen komt toevallig dit jaar er een topic door de organisatie "waarom geven mensen zich niet meer op?" en uiteraard komt er dan discussie. Als die vraag niet gesteld was, was die discussie er ook nooit geweest.
Als dat volgend jaar was geweest (en er volgend jaar ook een winnaar vooraf was geweest) dan was het dan ter sprake gekomen. Nu is het toevallig het jaar van KBK maar volgens mij is dat niet specifiek vanwege haar hoor dat de olifant nu boven komt.

Denk iig dat je 2 problemen nu ter sprake hebt:
- de winnaar is vooraf al bekend
- het is niet duidelijk wat voor verkiezing het is (leukste veulen van bokt/mooiste veulen/populairste veulen/ enz)

Oh ik doel ook niet op de vraag van TS want die is duidelijk. En de mensen die daadwerkelijk antwoord geven op deze vraag (iets wat ik niet doe, sorry) die kaarten inderdaad aan dat er al jaren gedoodverfde winnaars zijn.
Ik reageerde eigenlijk meer op sommige reacties van mensen die echt naar deze editie kijken.

Ik vond het veulenboek wat iemand aanhaalde een erg leuk idee!!

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:49

Ayasha schreef:
Maar er was toch al een max 2 foto topics per week regel meen ik?

1 topic per subforum per week.
Dus je mag bijv een KS-itp, een RIJ itp een gewone ITP een SPR-itp, allemaal 1 topic per week aanmaken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:49

miss_lizje schreef:
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar ik vind de foto's van verschillende veulens die hier nu worden geplaatst best hinderlijk en bijna onder reclame vallen. :o
Heel leuk dat jullie veulens hebben opgegeven voor de verkiezing, maar als ik foto's wil kijken klik ik wel op het betreffende stemtopic etc. Het draagt na mijn mening niet bij aan de discussie hier.

@NatasjavE, ik ga ook eens opzoek naar dat boek! Lijkt mij ontzettend interestant!

Dit was precies mijn gedachte. Je mag niet voor niets maar 1 foto plaatsen bij je nominatie, het lijkt me niet de bedoeling dat we in dit topic alsnog worden overladen met foto's van de veulens.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:54

Even voor de goede orde: ik refereerde met mijn 'forumkonigin' niet specifiek naar KbK, maar meer naar de eventuele winnares van deze 'competitie'. Die krijgt dan haar one minute of fame.
Maar....Ieder nieuw leven is mooi, lief en geweldig. Zeker in de ogen van de eigenaar. Dus 'wie is de mooiste, de liefste, de geweldigste..'? totaal overbodig. Geniet gewoon van die leuke jonge dieren en hang er geen prijsje aan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:56

Ik zou het wel jammer vinden als de verkiezing stopt, vind het juist leuk :D

Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:59

antje_vip schreef:
Ik zou het wel jammer vinden als de verkiezing stopt, vind het juist leuk :D

*foto met duffe quote*

Dus dan maar alle forumregels afschaffen? ~~}>
Die zijn nl allemaal gericht op het niet beledigen van anderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:02

Verkiezing afschaffen vind ik nou ook weer zoiets.. dus dan ook maar alle politica als minister aanwijzen? Het is maar een (Penny)verkiezing, waar gaat dit nu allemaal om? Nou en, het gaat bij elke verkiezing zo. Wie de meeste stemmen werft en zijn stem laat horen wint.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:08

Wat een verschrikkelijke niet-gunnerij straalt er van vele (niet alle) posts hier af. Misselijkmakend gewoon.
Ontzettend onsportief ook.
Gun een ander eens wat, je hoeft toch niet met de verkiezing mee te doen als je het allemaal "voorspelbaar"of "vriendjespolitiek" of "doorgestoken kaart" vindt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:10

terpentijn schreef:
Wat een verschrikkelijke niet-gunnerij straalt er van vele (niet alle) posts hier af. Misselijkmakend gewoon.
Ontzettend onsportief ook.
Gun een ander eens wat, je hoeft toch niet met de verkiezing mee te doen als je het allemaal "voorspelbaar"of "vriendjespolitiek" of "doorgestoken kaart" vindt?

Precies. Ik vind het wel een beetje flauw om dit soort opmerkingen te maken..

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:11

[quote="miss_lizje"]Ik wil niet heel vervelend zijn, maar ik vind de foto's van verschillende veulens die hier nu worden geplaatst best hinderlijk en bijna onder reclame vallen. :o
Heel leuk dat jullie veulens hebben opgegeven voor de verkiezing, maar als ik foto's wil kijken klik ik wel op het betreffende stemtopic etc. Het draagt na mijn mening niet bij aan de discussie hier.

Hinderlijk lijkt me wel heel zwaar verwoord!
En weet je je hoeft de foto's niet aan te klikken.. Heeft niks met reclame te maken ( zeker niet als de winnaars toch al bekend zijn van te voren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:14

pol1 schreef:
miss_lizje schreef:
Ik wil niet heel vervelend zijn, maar ik vind de foto's van verschillende veulens die hier nu worden geplaatst best hinderlijk en bijna onder reclame vallen. :o

Hinderlijk lijkt me wel heel zwaar verwoord!
En weet je je hoeft de foto's niet aan te klikken.. Heeft niks met reclame te maken ( zeker niet als de winnaars toch al bekend zijn van te voren!

De foto's komen meteen al in beeld..

Echt heel kinderachtig, het is toch gewoon leuk voor de winnares? Het is enkel een titel, je krijgt geen geldprijs of iets dergelijks. Maar er zijn wel meer discussies op Bokt gaande waarvan ik denk, is dit nu serieus? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:15

Ik vind het nog steeds heel grappig dat mensen zich zo druk maken om 'hun 15 minutes of fame' op Bokt.... waar gáát het over! :D Ik heb nog niet gestemd, doe dat ook niet... vind het echt een onzin-gebeuren die populariteitswedstrijdjes. Maar snap aan de andere kant de lol ook wel... Alleen: maak het niet groter dan het is, want of je dik verliest of dik wint: morgen gaat gewoon de zon weer op en staat het populairste veulen of minst populaire veulen gewoon zijn/haar hooi te eten en zal het hem/haar worst zijn of 'ie een 'titel' op Bokt gekregen heeft! :+