Hij is vanmorgen toen het droog was even een half uurtje in de longeerbak geweest. Op de foto is hij 6 uur oud. Hij is mega groot! Nu staan ze binnen want het regent. Als het goed is wordt het vanmiddag even droog, dan gaan ze nog even op het land
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 29-03-15 14:31
Hij is knap Sultan! Inderdaad heel groot. Niets te kort gekregen in de buik van mams, zitten ook al stevige billen op. Wat een geluk dat het even droog was, ik heb het hier nog geen moment droog gezien.
Gefeliciteerd Sultan, mooi veulen! Fijn dat alles goed is gegaan. Ik moest veel pagina's bijlezen, dacht dat er misschien nog een veulentje was geboren, maar helaas. Vanavond en vannacht gaan er vast nog meer!
Aaah Kodi is leuk. Zijn naam ook trouwens Lekker dat ze nog even naar buiten konden. Hier de drachtige merries net verhuisd zodat we 's nachts wat makkelijker kunnen checken (gaan niet op stal). Even wormenkuren en vitamines gegeven en de buik van Candora ging echt mega tekeer. Ze was ook flink aan het kreunen; had het even zwaar geloof ik
Kan je vlak voor het veulenen nog ontwormen? Of beter erna? Dames moeten ergens volgende week opnieuw ontwormt worden. Hoe vaak doen jullie het als het veulen er is?
jolandje
Geplaatst: 29-03-15 15:12
pascalefjord schreef:
fotos zijn erg klein hoe krijg ik die groter?
even met de bokt upload doen? dan zijn ze gelijk de juiste grootte
Ervoor en erna Luna. Merrie doe ik gelijk met het veulen mee. Veulen wordt op 7-10 dagen ontwormd, en dan iedere 6 weken (3 keer), en dan een normaal schema. Dit ontwormen is in overleg met de DA (moet toch ivm recept).
Gebruikelijk is 2 keer per jaar. Voordat ze het land op gaan en voordat ze er weer afkomen. Met veulens is het natuurlijk anders. Zoals ik het heb begrepen doe je een pasgeboren veulen twee keer en dan gewoon mee met de groep.
De pendel had het bij mij dus helemaal fout, ik had zelf ook gedacht een hengstje trouwens. Maar dat vind ik helemaal niet erg want ik wilde graag een merrie.
linda2008
Geplaatst: 29-03-15 16:10
Wat leuk zeg om weer wat van dat kleine grut te zien
Mijn merrie maakt een keurige uier, groeit netjes gelijkmatig door. Ik kan helaas nog geen ph testen dus afwachten maar ze maakt nog geen aanstalten in ieder geval.. Ze zit dinsdag op dag 320 vanaf laatste dek, 330 vanaf eerste dek.
ik zou me graag opgeven voor de pendellijst, maar hoe doe ik dat, Ik weet nl niet wanneer ze moet bevallen noch wie de hengst is . Waarschijnlijk moet ze in mei bevallen, maar dat is niet 100% zeker.