[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 15:42

Prisjes is vandaag afgedekt Jeroen haalt haar straks op. Dan de drie lange lange weken wachten op scan en hopelijk zit er een mooi meisje in <3

Set_Elkol

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:32

Jaa Lisa een mooie schimmelmerrie :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 16:38

>;) schimmel? -O- nou ja als het echt moet...liever niet dat begrijp je wel he ;)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:00

Woogy _/-\o_ aajoooh goed paard heeft geen kleur is toch het gezegde??
Uhmm ik geloof dat jouw voorkeur geen schimmel is. :j :')

Fijn dat het ei eraf is Murosch op naar de 18 dagen scan.

Hihi en Vesceron dus een dagje eerder scannen.
Dat wordt spannend.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:11

Leuk al die dekkingen!
Hier een tegenvaller.. merrie toont super hengstig maar geen ei te vinden, baarmoeder toont niet hengstig.. op advies van de da tot vrijdag in dd gaten houden en anders hengstig spuiten. Wel meteen alles nagekeken en alles zat wel goed gelukkig maar blijft vreemd. 19 dagen geleden eisprong gehad dus er zou nu al een flink ei moeten zitten in theorie.. iemand ervaring mee?? Ze is sinds januari keurig elke 3 weken hengstig geweest..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:31

Spannend allemaal, sommige al met wachten op de scan, en anderen met wachten op het juiste moment voor het insemineren!

Vitaquilla, dat is wel heel apart. Heb ik geen ervaring mee, dus ik kan je helaas niet helpen.

Hier vermaken de paarden zich enorm op hun nieuwe locatie, alleen Aziza speelt niet mee, maar dat doet ze bijna nooit :) Maar goed, daarom is ze ook de oudste van het stel :+

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 5984319327

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:54

Iris is gisteren na een week bij de hengst weer thuis gekomen :-) nu weer duimen draaien!!

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 21:55

Jeetje wat een hoop berichten! Leuk allemaal!

Vitaquilla Dat heb ik inderdaad ook nog nooit gehoord. Mijn merrie heeft juist het omgekeerde ;)

Citaat:
Eefiepeefie *\o/* Trovador is echt gaaf.
Heb als mosterd na de maaltijd even op je website gekeken. Super leuk.
(als ik dat voor mijn vraag had gedaan had ik uiteraard gelezen dat je met Trovador zou gaan dekken maar goed... :o )

Hihi :D

Ik heb Urtiga vandaag opgehaald in Utrecht. Ze is zondag en gister geinsemineerd en gister ochtend had ze de eisprong gehad. Dus helemaal zoals gepland. Vandaag vocht controle en nu is ze weer lekker thuis. We moeten de 17e terugkomen maar dan zijn mijn ouders in het buitenland dus dat we moeten nog een nieuwe datum afspreken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 22:01

Hou niet zo van schimmels, ze worden zo wit en daarmee zo vies...Maar ja met ene schimmel fokken is toch echt wel 50% kans op schimmel...Hij heeft wel twee keer op een schimmelmerrie een vos gegeven...Er is hoop :D Al was dat wel een vos geboren schimmel en nu dus echt parelmoer wit...Pris is bruin geboren

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 00:11

Tja het vies worden ben ik het helemaal mee eens. Helaas is mijn meisje haar stamboom tot 1900 schimmel. Vorige veulen van bruine hengst was schimmel en ik denk eerlijk gezegd niet dat er ooit wat anders uit gaat komen. Dit jaar ook gekozen voor een schimmel.

Happy horse gister middag in Utrecht ;)
Afbeelding

*edit: foto toegevoegd

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 07:45

Mooie schimmel, ik vind ze super mooi die schimmels en zeker als ze van kleuren aan het wisselen zijn, eens ze spierwit zijn is de schimmel eraf natuurlijk :D

Vitaquilla ook nog nooit van gehoord, misschien denkt baarmoeder dat er iets is of komt terwijl dit niet is, omgekeerd heb ik dit eens gehad, een eitje van 3cm en baarmoeder niks geen oedeem, niks.

Leuk jullie dames terug thuis, Murosch, eefie en vesceron.

Setteli, weeral twee eitjes, goed in de gaten houden dus, hopelijk pakt het van de eerste keer.

Pretty wat een gek land hebben wij toch :+

Twee veulens moeten er komen _/-\o_. Vanavond scan of vrijdag, mijn man wil naar de voetbal _-:(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:03

Joh Fotsy die man van jou moet maar een andere keer naar het voetbal gaan,je wacht nu al lang genoeg!
Wat denk je zelf?

Vitaquilla vreemd,ik heb er ook geen ervaring mee.

Succes voor de mensen die gedekt hebben of wachten op de scan!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:05

Wicked Pris is gister avond thuis gekomen, nu 21 lange dagen wachten...Misschien wel langer ook, laat ik Pony tegelijk scannen. Maar die moet eerst maar weer lek worden en dan gedekt...Zucht

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 10:06

Hier wachten op hengstigheid.. we moeten goed uitkiezen als het een beetje meezit hebben we volgend jaar 6 veulens.. druk druk

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 13:13

Kan je dat al zien dat ze een verandering in gedrag hebben zo vroeg? Mijn shet die normaal al gaat lopen als ze me op de weide ziet, komt nu gewillig flemen en mijn andere merrie die normaal best aangenaam is in de omgang, komt al van ver met oren plat haar moeien.
Ik heb er een goed gevoel bij maar ja zeker zijn we niet en eigenlijk nooit vermits Flo twee jaar geleden het veulen verloren is op zes maanden.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:31

Fotsy ja hoor als je je paard of pony goed kent kun je soms echt gedragsverandering opmerken. :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:44

Bij mijn merrie merkte ik vanaf week 1 al een verandering, dus dat kan heel goed!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:56

Hier ook aan het wachten op hengstigheid en kijken of mijn idee lukt :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:57

oh, zou leuk zijn.
Alvast smske gekregen van mijn man dat hij niet naar de voetbal gaat, maar wat gaat werken aan de boerderij, het is soms ook zo een schatje. <3
Kan ik nu lekker naar kliniek met paardjes voor scan, spannend. :=

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 15:58

Kikkie is nu hengstig aan het worden DL dus hou Fab maar in het oog! (zelfde datum bevallen)
Alleen zou ik Kikkie nu écht niet moeten laten dekken,die is nog véél te véél zorgende moeder. Blijft ver weg van de hengst aan de andere kant van de omheining.
Wat is je idee. :')

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:01

pretty, ja gisteren sloeg ze nog goed af, maar minder als ik had verwacht.. Ik wil haar de wei gaan brengen dus dek haar liever in de veulenhengstigheid. Ehm wat ben ik van plan.. Als mijn plan lukt(heb niet meer de middelen die ik eerst had). Dan word ik weer voor gek verklaard :P

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 16:12

Dustinlover schreef:
Hier ook aan het wachten op hengstigheid en kijken of mijn idee lukt :P

Wat voor leuk idee heb je?? Ben heeeeel nieuwsgierig!! :j

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:31

Ik ben ook wel benieuwd! Dat hengstje van vorige keer heb je toch niet meer he?

Fotsy ik duim heeeeeel hard voor je mee! Heb er vandaag al enkele keren aan gedacht :-)

Jade moet maandag gescand worden en cheyenne hebbe we gisteren terug gehaald.. Daar hopen op geen tweeling, beide eitjes waren af.

Het dekseizoen is nu echt wel begonnen he, iedereen druk aan het scannen, dekken, insemineren, schouwen :-)
Veel succes iedereen!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:07

Barcardi ook hengstig!!Morgen even laten scannen

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:50

*\%/* *\%/* Flo is drachtig, joepie ben superblij, zag er heel goed uit, binnen veertien dagen nog scan. Had het toch gezien dat ze zo anders was tegen Pruts. En die zal gedacht hebben dan ga ik maar bij baasje staan.
Helaas Pruts niet drachtig, twee eitjes zaten al klaar, binnen twee dagen zou ze hengstig moeten komen, maar wil ze niet meer weg brengen, Flo flipt als die weg is en stress kan ze nu wel missen, ze staat zo ook al zenuwachtig genoeg terwijl er anders een bom mag ontploffen.
Zal voor volgende keer zijn.