spoed veulen 4 dagen oud GRATIS

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 01:26

Zat al vanaf gisteren stiekem mee te lezen :=

Wat super dat dit kleine ventje een nieuwe kans krijgt! Echt Sita, heb echt bewondering voor je dat je dit doet hoor, Petje Af *\o/* !

Ik wil je heel veel succes wensen met het grootbrengen van Spirit, komt vast helemaal goed!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 01:56

maikeltje schreef:
Hallo, ik geef toch al aan dat ik nu even geen zin heb om 16 pagina;s door te worstelen maar dat ik dat morgen ofzo dan wel even doe?

Mindim, thnx voor de samenvatting :j

Hallo, als je daar geen zin in hebt, kom dan hier ook niet met je mening aandraven... die was wellicht anders geweest als je wél gelezen had

in de eerste 4 pagina's wordt al een hoop duidelijk bijv.:

libra schreef:
Charlot schreef:
ik blijf erbij. Ik vind dat je beter eerst het overlaat aan iemand die een pleegmerrie heeft. En dan pas de fles.

Ze hebben dat toch al geprobeerd, en dat is toen niet goed gegaan.
Hoevaak wil je dat dan blijven proberen.
Is ook niet leuk voor het veulen als het steeds weg geschopt word.

Ben blij dat er iemand is die het veulen met de fles wil groot brengen.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 03:51

Siterpetiet ben echt blij dat jullie veilig aangekomen zijn!
Corina, ben heel benieuwd naar wat je morgen van het mannetje shoot :D

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 06:40

Hoe gaat ie met de kleine, hoe was je eerste nacht?

Een beetje goed doorgekomen?

Mijn tweede nacht zit erop. Voel me beter dan gisterochtend, even wennen denk ik... Er is hoop.. :D

Onze Braveheart mest weer wat minder, vanacht is er een heel klein beetje afgekomen, en gister middag deed hij niks. Hij krijgt straks dus weer een klisma, kijken of hij dan weer goed poept.

Ben benieuwd wat de DA ervan vind, Bloeduitslagen waren redelijk goed!

:(:)

doebidon

Re: spoed veulen 4 dagen oud GRATIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:02

En alles goed gegaan de eerste nacht?
Hoop dat alles goed gaat met de kleine en verheug me nu al op z'n eigen topic.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:21

Goedemorgen allemaal.. Zie dat er alweer een hoop mensen zitten te wachten hoe hij de nacht is doorgekomen! Leuk om te lezen!

Gisteravond heeft ie om 12 uur een fles gehad, ik had de melk iets 'dikker' gemaakt dan aangegeven zodat het meer zou vullen.. Toen mijn vriend om 3 uur met het flesje bij zijn box stond moest ie meneer zelfs wakker maken! :)) En daarna dronk hij lekker zijn flesjes..
Heb hem net om 7 uur weer gevoed en hij dronk lekker door, niet zo gulzig meer als gistermiddag.. toen kwam het zelfs zo ongeveer door zijn neus weer naar buiten nml 8)7

Ik rij zo even naar de Action om zo'n flexi-emmer, en dan kan ik die ophangen in de wei en in de stal zodat ie daar uit kan drinken..
Vandaag is ie 7 dagen, dus vanaf morgen moet ie al 1300 ml per voerbeurt hebben, en dan is een emmer wel handig.. ;)

**

Ik hoop dat jullie Braveheart net zo fit word als onze Spirit, Jesterlover.. :(:)
Voor zover ik kon zien had Spir goed gemest.. Ben benieuwd wat de DA zegt, ik zie hier echt een kerngezond veulen staan.. Dus ben heel benieuwd!

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:29

Sita Respect dat je spirit een kans geeft!

Ben benieuwd naar foto's! :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:30

Echt heel erg super van je Sita_ !

Ik hoop dat al je harde werk beloont gaat worden, door een prachtig veulen dat lekker groot, en vooral gezond oud mag worden!

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:30

om 3 uur wakker maken :')
De kleine man is natuurlijk doodop van al zijn avonturen.
Hij kan de anderen vandaag in de wei veel verhalen vertellen /3

Fijn dat hij het zo goed doet :j

ben zo vreselijk nieuwsgierig naar de foto`s :)

succes vandaag, zodra ik klaar ben met werken lees ik weer bij.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:44

Sita_ schreef:
Goedemorgen allemaal.. Zie dat er alweer een hoop mensen zitten te wachten hoe hij de nacht is doorgekomen! Leuk om te lezen!

Gisteravond heeft ie om 12 uur een fles gehad, ik had de melk iets 'dikker' gemaakt dan aangegeven zodat het meer zou vullen.. Toen mijn vriend om 3 uur met het flesje bij zijn box stond moest ie meneer zelfs wakker maken! :)) En daarna dronk hij lekker zijn flesjes..
Heb hem net om 7 uur weer gevoed en hij dronk lekker door, niet zo gulzig meer als gistermiddag.. toen kwam het zelfs zo ongeveer door zijn neus weer naar buiten nml 8)7

Ik rij zo even naar de Action om zo'n flexi-emmer, en dan kan ik die ophangen in de wei en in de stal zodat ie daar uit kan drinken..
Vandaag is ie 7 dagen, dus vanaf morgen moet ie al 1300 ml per voerbeurt hebben, en dan is een emmer wel handig.. ;)

**

Ik hoop dat jullie Braveheart net zo fit word als onze Spirit, Jesterlover.. :(:)
Voor zover ik kon zien had Spir goed gemest.. Ben benieuwd wat de DA zegt, ik zie hier echt een kerngezond veulen staan.. Dus ben heel benieuwd!

Super dat je nacht zo goed is gegaan! Heerlijk zo' kleintje he..
Als ik s nachts half brak zijn flesje opgewarmd heb, dan kijkt hij mij aan, en dat maakt alles weer goed.
Daar doen we het voor toch!

Zijn knie begint beter te worden! Hij schuift al minder.

Nog een keer een klisma, en dan maar eens weerkijken.
Het goeie nieuws is, hij is wel opgewekt, hij meste niet meer, maar was er niet ziek om.
Hij glanst, en is helder.

Goed teken vind ik.

Wanneer krijgen we foto's...? <3

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:46

ik heb ook weer meegelezen..succes met de DA strakjes..geweldig dat hij lekker drinkt, slaapt en mest. ben zo benieuwd, later lees ik weer bij (nu eerst werken) _/-\o_ .

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:50

Hier ook een meelezer.
Super dat je dit zo opgepakt hebt +:)+
Hopelijk klikt het met je andere paarden en wordt hij zo in de groep opgenomen.
Fijn dat hij in ieder geval gezond oogt en goed drinkt. :j

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 07:51

hahahahhaahahahahaha
lelijke_heks schreef:
een meeting richting Friesland dan maar.... arme kleine vent weet niet wat hem overkomt als er opeens 80 bokkers voor hem staan (en sita waarschijnlijk ook niet)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:57

Ik weet als geen ander hoe goed zij voor haar paarden (en andere beesten) zorgt, omdat ik mijn haflinger naar haar gebracht hebt een aantal jaar geleden.. Nu is Willy nog steeds bij haar en doet het echt super.. Hij is zelfs weer aan het rijden met z'n verzorgmeisje ! Je doet het echt super met Willy en ik weet zeker dat het met Spirit helemaal goed gaat komen, je zal er alles aan doen wat er in je macht ligt om hem gezond en goed op te voeden ! Petje af !

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 07:59

Fijn te horen dat het zo goed met het veulen gaat! zo te horen gaat het helemaal goed met hem komen! super actie

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:02

jesterlover schreef:

Dat was mijn vraag :o :D

heavenley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 08:04

he sita top van de nacht...chanine was ook erg over je te spreken...
lieve meelezers pas op voor de foto`s want de kleine spirit is wel een knapperd hoor!!!
ik zal binnekort eens wat foto`s schieten van mam en de afstammelingen navragen
nu bijna stoppen in dit topic en eennieuw topic over een wereldwondertje SPIRIT)
kom maar op!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:10

Sita_ schreef:

**

Super dat je dit op je hebt genomen! Naast het vele werk van de boerderij is dat niet niks!
Wat betreft de emmer die je wil halen....ik denk even mee.....is het niet iets om zo'n kalveren emmer met zo'n speen te gebruiken? Geen idee of dat kan hoor, maar misschien als hij daar uit drinkt scheelt dat s' nachts een keer op staan?

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:13

PussInBoots schreef:
jesterlover schreef:

Dat was mijn vraag :o :D

:D 8-)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:13

Kalveremmer heb ik aan gedacht, die hebben we hier dus ook liggen, maar die zuigen heel zwaar.. Hij heeft een super zuigreflex, maar ik denk dat dit wel een opgave is om de melk er uit te krijgen.. :=

Ik ga hem zo even buiten droppen met Ninthe samen en dan maak ik ff fotos's.. ;)

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:18

kun je daar niet een zachtere speen op zetten ???

nee heb je ja kun je krijgen ;)

succes met de kleine druif :D

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:20

Super dat je de kleine Spirit zo goed opvangt! Veel succes en sterkte met alle voedingen. Fijn dat je andere paarden hebt waar hij bij kan, zo kan hij toch als een echt paard opgroeien (en opgevoed worden door de anderen!) _/-\o_

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:24

Wat super van je Sita heel veel succes.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:28

Sita_ schreef:
Kalveremmer heb ik aan gedacht, die hebben we hier dus ook liggen, maar die zuigen heel zwaar.. Hij heeft een super zuigreflex, maar ik denk dat dit wel een opgave is om de melk er uit te krijgen.. :=

Ik ga hem zo even buiten droppen met Ninthe samen en dan maak ik ff fotos's.. ;)

:j

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 08:34

Super dat hij de nacht is door gekomen :)