Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

girlyggirl

Re: Moederloos veulen van 4 weken gekocht?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:55

amen

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:56

Ben benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen.

Hoop voor het veulen dat de dames er samen uitkomen.

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:00

Weet je... dit gaat echt helemaal nergens over... Eerst is iedereen helemaal fan van Eppie en vind iedereen Yvonne een raar mens.. Vervolgens vertelt Yvonne haar verhaal en is Eppie ineens een leugenaar! Wat nou als Eppie nu weer met een toelichting komt.. is Yvonne dan weer de klos??? Spreekt degene die zijn verhaal 't laatst vertelt automatisch de waarheid ofzo?? Wie zegt dat yvonne uberhaubt de waarheid spreekt? Dit geldt overigens ook voor Eppie hoor!! Wat ik wil zeggen is dat iedereen zijn EIGEN verhaal verteld vanuit zijn eigen standpunten en waarheidsbeleving wat wellicht ook stiekem nog wel een beetje naar eigen hand wordt vervormd vanwege eigenbelang!! Zolang wij geen keiharde feiten kennen vind ik dat wij niet zomaar mensen kunnen veroordelen en uitspraken over deze situatie kunnen doen!!
Yvonne en Eppie moeten maar eens stoppen met modder naar elkaar te gooien zo via de computer!! Wees eens dapper en doe een poging je naar je leeftijd te gedragen en ga samen om de tafel zitten om dit op te lossen!! Jullie vinden jezelf volwassen genoeg om een veulen te "redden".. ? .. Wees dan ook zo volwassen om hier samen uit te komen!! Want van "redden" vind ik hier geen sprake hoor.. meer een gevalletje van "van de regen in de drup"!!

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:06

Diablo schreef:
rockwitch schreef:
Zowiezo vind ik het geen goed beeld geven als je geld moet lenen om je te redden als je zo'n veulen koopt. Er komen nog heeeeel veel kosten aan en dat red je niet als je nu al geld moet lenen.

Dat hoeft ook geen goed beeld te geven, dat is onze zaak helemaal niet.

laetitia schreef:
Al met al denk ik dat het veulen nu in ieder geval op een goede plek staat.

Dat kun je Eppie wel nageven. Ze heeft wel in eeste instantie aan het welzijn van het veulen gedacht.

Natuurlijk is dit goed voor het veulen, maar het was niet aan Eppie om dat te beslissen. Het is háár veulen niet en heeft dus totaal geen recht om dit soort beslissingen te nemen. Het zou me wat zijn zeg, zomaar dieren van een ander in nemen omdat je vindt dat het niet verzorgd wordt zoals jíj het wil.....dat kan toch niet?

Hier ben ik het echt helemaal mee eens.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:08

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ik moet geloven van Yvonne ze komt hier binnen en verkondigt dat ze niet weet waar haar veulen is terwijl ze in eppie's post toch samen hebben besloten dat hij daar heen ging en dat ze samen zijn overeen gekomen dat ze het zo zouden doen als zijnde mede eigenaar.
Ik weet niet of ik Yvonne wel kan geloven in haar verhaal.
Ik hoop alleen dat Billy het goed gaat krijgen en dat de gene met het meest verstand van paarden het veulen houd en dat ze een verzorgingsregeling kunnen treffen waardoor ze samen voor het veulen kunnen zorgen dat lijkt mij het best maar goed dat zou ik doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:12

kappiegirl schreef:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat ik moet geloven van Yvonne ze komt hier binnen en verkondigt dat ze niet weet waar haar veulen is terwijl ze in eppie's post toch samen hebben besloten dat hij daar heen ging en dat ze samen zijn overeen gekomen dat ze het zo zouden doen als zijnde mede eigenaar.

Heeft Yvonne in Eppie's post aangegeven dat ze ervan wist en dat Eppie mede-eigenaar is? Of heeft Eppie dat gezegd? Want het zou anders toch niet helemaal eerlijk zijn als je Yonnes verhaal niet gelooft en Eppie wel....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:19

noudy schreef:
Diablo schreef:

Natuurlijk is dit goed voor het veulen, maar het was niet aan Eppie om dat te beslissen. Het is háár veulen niet en heeft dus totaal geen recht om dit soort beslissingen te nemen. Het zou me wat zijn zeg, zomaar dieren van een ander in nemen omdat je vindt dat het niet verzorgd wordt zoals jíj het wil.....dat kan toch niet?

Hier ben ik het echt helemaal mee eens.

Natuurlijk had zij dit met de eigenaresse moeten overleggen! Ik heb toch ook gezegd dat hoe dit allemaal gebeurd is erg benoemenswaardig is? Maar dat stukje heb je dan weer niet gequote }> .

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:20

Hierbij dat stukje tekst:

Citaat:
Hoe dit verder tussen de 2 (volwassen?) dames is gegaan vind ik zelf erg bewonderingswaardig. Waar is de dialoog?

nergens...er onstaat in plaats daarvan van beide kanten een monoloog op internet.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:22

Pfff, wat een gedoe allemaal voor dit veulen. Ik hoop dat het veulen naar diegene gaat die ten alle tijde voor de kosten kan opdraaien en die het meeste verstand heeft van paarden en weet hoe je een hengstveulen kan opvoeden. Een 'normaal' hengstenveulen moet je al wat strenger in de hand houden laat staan een moederloos hengstenveulen. Als ik zie dat de jaarlingmerrie van een vriendin van mij nu ook al opdringerig is doordat het een moederloos veulen is en niet een goede opvoeding heeft gehad, dan wil ik niet weten hoe het met andere moederloze veulens gaat...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:22

Laetitia, ik hoefde dat ook niet te quoten, omdat ik daar niet op reageerde. Het lijkt me wel duidelijk dat de omgang tussen beide partijen niet goed is, maar dan nog vind ik het een slechte zaak dat Eppie zomaar een veulen verplaatst, terwijl het helemaal niet van haar is. Ze doet alsof het veulen van háár is en dan vind ik deze acties helemaal niet zo slim van haar.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:35

Diablo schreef:
kappiegirl schreef:

Heeft Yvonne in Eppie's post aangegeven dat ze ervan wist en dat Eppie mede-eigenaar is? Of heeft Eppie dat gezegd? Want het zou anders toch niet helemaal eerlijk zijn als je Yonnes verhaal niet gelooft en Eppie wel....

Ik wil best iets geloven maar tot er duidelijkheid is en ze samen om de tafel hebben gezeten en het uit gesproken hebben geloof ik helemaal niets meer.
Iedereen kan schrijven wat ie wil natuurlijk en iedereen kan iedereen maar zwart maken op het net maar wat belangrijk is vergeten ze nu eigenlijk vind ik...
Ze vergeten dat ze alle twee het beste willen voor het veulen en dat ze dat kunnen berijken als ze samen om de tafel gaan zitten maar ik denk niet dat dat nog gaat gebeuren op een vriendelijke manier.

Het zou mooi zijn als er van de week een berichtje komt van beide dat het geregeld is en het veulen een eigenaar heeft en misschien wel 2.

Nijntje1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:41

Het is en blijft een vreemd verhaal. Van beiden.
Ik snap de andere bokkers wel die hun mening al hebben gegeven.

Eppie heeft gehandeld in het belang van Billy/JayJay, dat was zeker heel nobel en heel goed van haar om te doen.

Een foutje slechts: de eigenaresse er buiten houden.

Of er nu een contract is of niet, het blijft zo dat Yvonne de eigenaresse is.

Verder gaf Yvonne aan dat ze geen keus had dan het zo over bokt op te lossen. Daar denk ik heel anders over. Had de pagina geprint en was naar Eppie gestapt. Had om een verklaring gevraagd en was MET ELKAAR gaan praten.

Niet zo.

Nu wil ik alleen nog maar weten hoe het met Billy/Jay Jay is, want die is degene die hier uiteindelijk onder zal leiden.

Paardenkennis of niet, voor hem is het van belang dat er paarden om hem heen zijn, dat hij paards wordt opgevoed en dat duidelijk is wie daarvoor gaat zorgen.

Oftewel: REGEL HET

Dames als jullie eruit zijn gekomen horen we dat graag. Ik hoop dat het dialoog start en dat beide bereid zijn schuld toe te geven.
Want nog steeds: Waar 2 vechten hebben 2 schuld!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:48

ik heb toch met verbijstering het topic gelezen.

namen weet ik niet meer maar diegene die het geschreven heeft herkend zich vast hierin.

ik las ergens dat iemand het normaal vind dat een moederloos veulen die naar iemand kan waarvan het veulentje overleden is,daar ook de eigenaar van word :+

dus als ik het goed begrijp,

mijn Ferro merrie overlijd na 4 weken en mijn veulentje geef ik op als moederloos veulen
de buurman 3 dorpen verderop is zijn veulentje verloren
hij wil het wel proberen of deze 2 samen kunnen.

het lukt,de goede man heeft daar tijd ingestoken en dan zou ik mijn super gefokte veulen zomaar kwijt zijn?
want die man heeft dan recht op mijn veulen!

lijkt mij dat ik gewoon de kosten betaal,en dat ik zoveel mogelijk zelf doet in overleg met de merrie eigenaar.

in dit geval heeft eppie het veulen gewoon toegeeigend omdat zij vind dat zij er beter voor zorgt dan de eigenaresse,dit is gewoon diefstal.

en dan ook het dier een andere naam geven :? 8)7 wat een brutaliteit!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:00

@Mirgino,
Nee niet helemaal, wel vaak als het een goedkoop/papierloos veulen betreft.
Als het een duur/goed veulen betreft krijgt de eigenaar van de pleegmerrie wel een vergoeding.

Eigenaresse heeft het veulen daar zelf afgeleverd omdat ze absoluut niet wist wat ze ermee moest.

Irma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:09

Als ik het verhaal van Yvonne lees moet ik een beetje denken aan een Engels gezegde; 'the road to hell is paved with good intentions'. Kom even niet op de Nederlandse variant.

Ik hoop dat de partijen eruit komen maar als ik het verhaal lees (ik las een zielige advertentie op marktplaats en toen ben ik met mijn busje daarnaartoe gereden en heb een veulen van vier weken er twee-en-een-half uur in naar huis vervoerd om 'm in mijn achtertuin te zetten. Dat ging niet dus toen ben ik langsgegaan bij een bekende die paarden heeft) heb ik toch een bepaalde stille hoop over waar het dier uiteindelijk terecht gaat komen.

Persoonlijk ben ik van mening dat je in goede en slechte tijden eigenaar van een dier bent, en dat je ervoor moet zorgen dat je dat altijd in tijd en geld aankunt. Is dat niet zo, moet je jezelf nog eens achter de oren krabben bij aanschaf.

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:12

Brainless schreef:
@Mirgino,
Als het een duur/goed veulen betreft krijgt de eigenaar van de pleegmerrie wel een vergoeding.

Eigenaresse heeft het veulen daar zelf afgeleverd omdat ze absoluut niet wist wat ze ermee moest.

Sorry hoor, maar wat een onzin!!! Heeft toch niks te maken met of een veulen "goed" of "niet goed" is? Of wel of geen papieren heeft!! Is maar net wat voor afspraken je maakt.. heb je daar nooit afspraken over gemaakt dan doe je dat alsnog en ga je vandaar uit verder!!! Kan maar duidelijk zijn!

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:15

Yvonne.. ik zie dat je online bent.. krijgen wij nog een update van hoe het nu met Billy is?? En hoe het er nu voor staat tussen jou en Eppie??

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:18

Ik kan de ts wel begrijpen, maar het is niet hoe het hoort. Je mag een veulen niet toe eigenen.
Eerst is dame X een lief vrouwtje en dan is ze eigenlijk gewoon een achterlijk mens.

Yvon heeft het veulen naar haar toegebracht en vroeg om hulp en wilde niet buitengesloten worden, wat wel is gebeurd.
En dan krijgt een veulen ook zomaar een andere naam.

Ze heeft niet zoveel verstand van veulens en heeft dingen gedaan en gezegd die misschien niet zo handig zijn,
maar ze houdt wel van het dier. En ik denk dat ze wel bereid is om te leren en het dier een goed leven te geven.

Ik hoop dat jullie er uit komen samen.

pinopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:19

En offline is ze weer!!

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:23

Pinolien schreef:
Brainless schreef:
@Mirgino,

Sorry hoor, maar wat een onzin!!! Heeft toch niks te maken met of een veulen "goed" of "niet goed" is? Of wel of geen papieren heeft!! Is maar net wat voor afspraken je maakt.. heb je daar nooit afspraken over gemaakt dan doe je dat alsnog en ga je vandaar uit verder!!! Kan maar duidelijk zijn!

:D precies

daarom snap ik sommige reacties hier niet!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:24

poeh wat een verhaal.

Ik heb blijkbaar iets gemist wie is nou precies x in het verhaal de handelaar of de vrouw die hem eerst gekocht had?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:26

X is de vrouw die hem eerst gekocht heeft ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:26

tita schreef:
poeh wat een verhaal.

Ik heb blijkbaar iets gemist wie is nou precies x in het verhaal de handelaar of de vrouw die hem eerst gekocht had?

De vrouw die hem gekocht heeft van de handelaar :D

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:31

Brainless schreef:
@Mirgino,

maar ze heeft het toch niet weggegeven?
ze wil het juist zelf houden,maar zocht een plek om waar het op kan groeien en liefst bij mensen met verstand van zaken.

en mijn voorbeeld was een duur veulen ,maar dat maakt natuurlijk geen enkel verschil,niemand geeft zomaar zijn veulentje weg omdat de moeder overleden is of wat dan ook.

bij mijn zus viel de [ van een pensionklant ] moeder na 1 week dood neer toen mijn zwager ze naar de wei bracht
mijn zus en zwager hebben de klant geholpen om via de centrale aan een merrie te komen die zijn ze op 2 uur afstand s`nachts gaan halen
ook de hele nacht in de weer in de weer en de nachten daarop,maar dat was hun eigen wil ze deden dat graag voor hun klant
en daar is niet meer voor gerekend dan alleen de normale stalkosten

de merrie is na 4 mnd terug gegaan en het veulen is gewoon gebleven,er zijn ook geen kosten door de merrie eigenaar gerekend,deze was zijn merrie 4 mnd kwijt en ook het veulentje
die man was erg blij dat hij iemands moederloze veulen konden redden./

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:43

maar als je geen contract hebt zul je als oude eigenaar moeten bewijzen dat het jouw veulen is (terwijl hij zoogt bij een merrie van een andere eigenaar).
Eigenaren met een "normaal" veulen zonder papier (alleen gefokt voor de "leuk"), zien niet in waarom ze zoveel moeten gaan betalen aan (onkosten)vergoeding/extra da kosten enz.
Die zijn vaak blij dat ze makkelijk en zonder extra kosten van zo'n veulen af zijn.
(en ja ik ken het helaas).
Dat bedoelde ik ermee, niet dat een goedkoop veulen automatisch van de eigenaar van de pleegmerrie is, maar dat soms de oude eigenaar de extra kosten niet voor het veulen over heeft, en dus het veulen weggeeft.