[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:57

volgend jaar wordt dr hier ook een jaar niets gedekt, daarna wel weer maar niet elke merrie want dan heb ik dr 4 die gedekt kunnen worden..

Heb net echt kennis gemaakt met Kyra dr hormonen, als het dr nu niet zint draait ze zo dr kont naar je toe, kon gelukkig meedraaien maar heb m'n arm daardoor weer verrekt..
M'n vader greep maar ff in anders ging het ons nooit samen lukken
(madame wilde namelijk een andere box in dan ze moest en dan heb je een meningsverschil aangezien ze mij pardoes omver liep daarmee)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:01

ponyparadijs schreef:
Tja moeilijk. Dan misschien toch maar weer een jaartje voor de fok?? En dan volgend jaar de sport in? Of kan je niet iemand anders zoeken?

Ze doet het voorlopig goed in de fok, maar aangezien ze zich qua exterieur niet zal kunnen bewijzen op keuringen, zal ze het uiteindelijk via de sport "moeten" doen.
Maar ach..... ze is nog jong en gedijt goed bij een niet al te spannend leven. Met rust en regelmaat gaat het in haar koppie ook langzaam beter. Ze heeft al genoeg te lijden en verduren gehad.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:01

Ik laat er dit jaar maar 2 dekken. Macy blijft leeg.
Altijd heb ik voor mijzelf gefokt met het doel ze zelf op te fokken en de beste nakomelingen aan te houden en mee verder te fokken.
Voor de verkoop fokken heb ik nu 1x gedaan en dat ben ik nu eigenlijk niet meer van plan.
Ze heeft ook al genoeg veulens gegeven de afgelopen jaren, nu mag ze rust. Wie weet dat ik er ooit nog wel mee ga fokken maar voorlopig niet.
Ik wil me volledig concentreren op de mini's.
Isis en Dynamic worden weer door Tibbs gedekt. Misschien dat ik later in het jaar nog weer naar Amerika ga om voor een (drachtige) merrie te kijken.
En misschien laat ik het eerst wel bij 2 fokmerries en komt er een jonge merrie bij om te showen.
Dat wil ik de komende jaren weer meer gaan doen. Vandaar dat ik de veulens ook het liefst aanhoud. Eerst showen en dan later fokken.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:02

wow Marije... wat zal 2010 saai zijn :=

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:03

Genoeg te doen met het jonge spul hoor :D
Is ook wel weer eens leuk ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:03

Alleen is Lamento daar niet te bewonderen, die staat in de omgeving van Geldrop ergens. Misschien kunnen we die anders spotten op een wedstrijd? Gisteren waren ze in Wanroy, 10de geworden in de Z2 op de hippiade.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:04

MarijeR schreef:
Genoeg te doen met het jonge spul hoor :D
Is ook wel weer eens leuk ;)

geen mees om naar te kijken, 2010 zal niet hetzelfde zijn...

abbysumo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:04

Jeetje wat gaat dit tropic toch hard!!!
Veel mooie buiken voorbij zien komen!!
Hier nog eentje die morgen 280 drachtig is,jeetje wat duurd wachten toch lang pf..................
Of ik haar dit jaar weer wil laten dekken weet ik niet eerst maar een een gezond veulen naast een gezonden merrie!!!!Maar......als alles goed gaat ,gaat m'n voorkeur uit naar Weltmeyer I.
Iemand enig idee bij elke stoeterij sperma te verkrijgen/bestellen is!!!!(aangezien hij in Duitsland vertoefd)
Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:09

Neonlight schreef:
Alleen is Lamento daar niet te bewonderen, die staat in de omgeving van Geldrop ergens. Misschien kunnen we die anders spotten op een wedstrijd? Gisteren waren ze in Wanroy, 10de geworden in de Z2 op de hippiade.

Ook een strak plan. Heb jij een wedstrijdagenda van Lamento? Als Dev nou ook een beetje opschiet, slaan we 2 vliegen in 1 klap _O- *\o/* .

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:11

niet nog een lkeer gribaldi (of een zoon) proberen sjoert?

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:14

De bedoeling was/is om dit veulen zelf te houden.
Dan te kijken of we wat hogerop komen in de sport.
En over 4 jaar,als dit veulen groot is ,Victory weer te laten dekken.
Mààr ik wil wel naar hengstenkeuringen gaan om te KIJKEN(al weet ik niet of dat dan zo verstandig is??)
Kijken kijken ,niet kopen..... :wow:

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:14

Is een optie FF, maar toch moeten er betere alternatieven zijn.

Ik zie liever nog meer bloed op die merrie.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:16

Hier wordt mijn merrie niet gedekt weer.
Of er moet ineens een hele bijzondere hengst zijn,
of een andere reden haar toch te laten dekken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:17

aangewezen hengst of keur merrie zou ik het wel voor doen!

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:37

Wij hebben er nu 4 drachtig, worden er volgend jaar maar 2. Wil proberen of de Argus na peesblessure en 2 veulens nog weer de sport in kan... Dat met paard in Nrd Groningen en ik in Zd Drenthe niet echt te combineren met veulen...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:38

Heb je ook weer gelijk in.

Ik heb Valdez op de lijst staan als optie.
Maar dan moet het jazz veulen wel in de smaak vallen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:41

Lastig, die hengstenkeuzes. Zeker als je ook nog stad en land moet aflopen om ze te bewonderen.

Gem, wordt startlijsten naspeuren. Imperial Riding Cup wordt hem niet, allemaal ver weg, kunnen we beter kijken of hij een keer in de buurt loopt. Verder, Devdan loopt op de hengstenshow 27 maart in Bergharen. Zal nog een paar keer op vreemd terrein gaan oefenen, dus wellicht nog wel bij mij in de buurt, maar dat zal dan eerder op vrijdagmiddag worden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:41

Trendy en Whitney worden niet weer gedekt. Die gaan beide eerst de sport in eind van het jaar. Hebben beide een paar keer goed B hobbyklasse gelopen en wil ze beide eerst prestatie(bij het NSPS is dat L+1 en een ABOP A of AA) hebben voordat ze weer drachtig worden.
Ik mag Whitney meteen L starten, dus dat is een eitje, ABOP word lastiger (heeft dit jaar met 10x voor de wagen een B'tje gelopen met 2 puntjes te kort voor een A, maar dat had Roos de eerste keer ook en die heeft er nog 2x over gedaan).

Judith word wel meteen weer gedekt, die is niet te rijden als die hengstig is en zit zo veel beter in haar vel met een veulen er in.
En Roos word weer gedekt. Die loopt nu Z, hoop ZZ voordat ze buikig begint te worden. Meer is er niet bij het mennen en vind dat al wel heel wat voor een shet merrie die nog 8 moet worden :).

Ze zijn nu alle 3 drachtig van de keur hengst Chris van de Provincialeweg. Deze hengst staat komend seizoen weer bij mij op stal en beide merries zullen weer door hem gedekt worden.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:42

Neonlight schreef:
Lastig, die hengstenkeuzes. Zeker als je ook nog stad en land moet aflopen om ze te bewonderen.

Dankzij die foto hobby van me, is dat nog niet zo'n probleem.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:44

Lastig Dennis, ik weet je verhaal met Roos en hoe moeilijk het was. Maar wel leuk dat ik er getuige van was dat je de A binnenhaalde. :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:44

Sjoert schreef:
Neonlight schreef:

Dankzij die foto hobby van me, is dat nog niet zo'n probleem.

Over fotohobby gesproken, het wordt tijd dat je nog een hengst voor de camera krijgt. :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:48

Neonlight schreef:
Lastig Dennis, ik weet je verhaal met Roos en hoe moeilijk het was. Maar wel leuk dat ik er getuige van was dat je de A binnenhaalde. :D

Whitney is afgelopen november mee gegaan omdat Judith kreupel raakte en ik toch al betaald had. Had net 10 keer voor de wagen gestaan en ging dus enkel voor de goede ervaring heen (of je nu met 1 of 2 beesten in je trailer heen rijd maakt weinig verschil ;) ). Toen behaalde ze een B met 86 punten (88 is een A'tje). Was natuurlijk dik tevreden, maar toch is het jammer van die laatste 2 puntjes ;). Heb haar 1x mee op wedstrijd gehad, werd meteen 2x 1e in de hobbyklasse, dus heb echt wel een goude aan Whitney en een mooie opvolger van Roos. Heb er alleen al 2,5 maand niet mee gement omdat ze niet meer tussen het lamoen past van mijn lichte wagen (en met die dikke buik mijn andere wagen wat te zwaar is).

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:49

Die staat toch in Belgie?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:50

valdez is ook zo gek nog niet, denk dattie onder Kittel nog wel kan gaan verassen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:55

Ciska, dat wil ik met Wieneke ook graag de A-bop rijden voor een eventuele volgende dekking.