[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Meavey

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:51

Nou als dat veulenbrood in de mond zit dan had mijn mini gestikt. Tong uitsteken
Het was bijna zo groot als zijn hoofdje. Clown
Overigens was dit voor mij de eerste keer dat ik het ooit heb gezien, en fok al heel wat jaren. Knipoog

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:52

Anna is vandaag 330 dagen drachtig.
Net maar even wat foto's gemaakt, het weer was nu nog goed Knipoog

Ze loopt nu in het lekkerste gras wat er staat, en dat is op het bouwland en naast de stal!!
Anna vind het niet erg dat ze er alleen loopt, in de bak wil ze niet wezen (alleen om te rollen)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
uierfoto's, mevrouw wil dan niet stil blijven staan.
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KONGIRVB.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-JVKH3KN6.jpg

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:55

Alonna had iets aan dr spenen!! Het was niet echt melkachtig wit maar ook niet superdoorzichtig.. Om 5 uur had ik dr al iets soortgelijks afgehaald en nu zat het dr weer..

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:57

Pauk schreef:
Alonna had iets aan dr spenen!! Het was niet echt melkachtig wit maar ook niet superdoorzichtig.. Om 5 uur had ik dr al iets soortgelijks afgehaald en nu zat het dr weer..

Zal het dan eindelijk vanacht gebeuren Haha! ??

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 18:58

Ik durf het niet meer te zeggen.. Ze laat me rustig nog een nachtje wachten

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:03

Maikuh gefeliciteerd met je mannetje! Snel de foto's plaatsen Knipoog

Odessa, wat een pech zeg!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:14

ah pauk toch, heb vertrouwen het zal gerust komen! En dit kun je toch al weer als een teken zien. Heb je aflossing vannacht?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:15

Nope.. Sterker nog.. Ik kan ook niet waken vannacht want ik hou het gewoon niet vol..
Kan wel de wekker zetten maar moet echt wat slapen..
Heb ook de verantwoording voor een eigen zaak..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:18

als ze maar niet wacht tot jij lekker slaapt en dat het dan heel stiekum doet, dat zal toch wel echt balen zijn voor je na al die slapeloze nachten Ach gut

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:21

Dan zie ik vanzelf als m'n wekker gaat een kleine hummel erbij en ga ik alsnog kijken of alles oke is..
Ik hoop dat dr wat lieve bokkers laat op zijn vannacht die willen gluren Knipoog

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:22

pauk : harsjes?

nog iemand iets te zeggen over de uier foto's van hiba?

vorig jaar is ze bevallen op 340 dagen
was toen een maiden..

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:23

ik zou toch een birth alarm aanschaffen pauk Clown Ach gut probeer je wekker op "strategische uren" te zetten wanneer j denkt dat het wel eens zou kunnen...

hiboune: lijkt een stuk dikker nog te kunnen, maar ja, merries he...

veulenbrood: net nog eens aan mijn moeder gevraagd en zij blijft vasthouden dat ze het veulenbrood al 3keer uit de mond van een veulen heeft gehaald (en ze hebben jaren met veel merries gefokt) maar ook dat het er soms niet in zat en niet te vinden was of dat het, net zoals bij Fantaghiro, er als eerste uitkwam,...
blijft iets raars dat sponsachtig bruin kwakje Clown

ik bedenk inmiddels alle "ramp"scenario's Clown
stel dat ze de 21ste april pas gaat (dag 338 net als 2 jaar geleden) dan moet ik diezelfde ochtend naar Parijs vertrekken Bloos! (moet om 5u op Slapen ) en meteen m'n veulen een week missen of nóg erger: als het de eerste nacht in Parijs voor twaalven geboren wordt Gestoord een hele week niet weten hoe het veulen eruitziet terwijl het al geboren is...
OMG!!!
Probeer inmiddels allerlei methodes te bedenken om eventueel foto's te kunnen krijgen doorgestuurd... ben helaas de enige met camera op mn telefoon...en zie geen mogelijkheid om op internet te gaan... *ZUCHT*

Trouwens: vanochtend heeft ze haar voer niet opgegeten, voordroog doorheen de stal gedraaid
en ze voelde zich niet lekker volgens m'n pa (ipv dat die dan eens belt Clown nee, moet ik dat vanavond pas horen Rolleyes )

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:25

@ Frenia.. Vervelende van Alonna is dat dr geen vaste lijnen inzitten.. Pauk had die wel maar Alonna doet precies waar ze elke nacht zin in heeft..

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:47

heb het veulenbrood al meerdere malen gevonden, maar ook heel vaak niet. dit jaar niet iig. ik vind het altijd een wonderlijk iets, niemand die weet waar het voor dient, waar het vandaan komt. volgens oud gebruik hoor je het veulenbrood aan de staldeur te hangen, waar het vervolgens indroogt. als ik het vind, doe ik dit ook altijd, is voor geluk zeggen ze. en geluk kunnen we altijd gebruiken, toch? Knipoog

ik zou nooit durven te vertrouwen op een BA alleen, zita ligt bijvoorbeeld nooit plat als ze bevalt, die doet het gewoon op haar buik....BA zou dus niet eens afgaan.

maikuh: gefeliciteerd! lekker genieten nu!

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:47

Ik lees net over het veulenbroodje, maar sorry ik loop al 52 jaar op deze aardbol rond en zit mijn hele leven al in de paarden . Ik heb nog nooit een veulenbroodje in een mond van een veulen zien zitten. Onze Rikje, de Fries die beviel van een merrietje die te vroeg en doodgeboren was, heb ik op de foto gezet nadat ik het veulen uit de vliezen heb gehaald, maar het veulenbroodje lag allang achter haar.En zat niet in het vlies waar het veulen inzat. Zie foto:Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:49

Ik heb het bij Nevil wel in het vlies gevonden, maar zat echt niet in z'n mond hoor!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:50

Nicole: geweldig plaatje *LOL* Haha!

Adnil: nog geen zenuwinzinking, wel ernstig slaaptekort en stiekem toch ook wel een beetje erg gestresst hoor Bloos

Nienke: bij jou is 't ook spannend dus!! ben benieuwd wanneer het veulen zich laat zien Lachen

Annastasia: Lekker buikje heeft je merrie Lachen

Pauk: spannend, misschien toch vannacht Haha!

Thirs is nog steeds rustig, weinig veranderingen Slapen

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 19:55

was ik ook weer eens Pling
een veulenbrood wat is dat? is dat zacht, bruin achtig?
pauk: ik hoop voor je dat het snel geboren word Ach gut wij hadden ook de birthalarm 5 weken en zelfs met de slaapdetectie erop konden we er nog regelmatig 1 a 2 keer eruit, heel af en toe hadden we mazzel. zonder slaapdetectie kwam het zelfs tot 4 keer voor.
hier groeit het grut als kool Pling beide veulens maken het goed en de mama's zijn maar druk met ze Haha! heerlijk om ze te zien racen door de wei, wat een energie. vooral de merrie. het hengstje galoppeert heel beheerst door de wei alsof hij nooit anders gedaan heeft, zowel links om als rechtsom en dan zie je dat hij er duidelijk plezier in heeft Haha! heerlijk mannetje Vingers aflikken
afgelopen maandag was de dierenarts er om opnieuw te insemineren, was ze net de dag ervoor geovuleerd Clown nou zullen de beide dames waarschijnlijk weer zo rond dezelfde datum geinsemineerd worden Bloos

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:08

Veulenbrood ofwel hippomanes

Citaat:
Hippomanes is NOT allantoic fluid or meconium, as homeopathic literature (since Boericke) has it.
And it has NOthing to do with the remedy Manchinella, with which it is confused sometimes because of a similar common name in english language.

But Hippomanes are soft putty-like aggregates of urinary calculus (deposits or stones) which form throughout pregnancy and are present in all placentas in the allantoic cavity. Fragments can sometimes be found in the urachus. They vary in colour and size and have a layered appearance when cut. Occasionally there are accessory small hippomanes either free in the fluid or attached to the chorio-allantoic membrane.
The hippomane is about 14 x 1.5 cm and contains high concentrations of nitrogen, calcium, phosphorus, sodium, potassium and magnesium. The hippomane occurs singly in the allantoic fluid and is passed during or after second-stage delivery (this is the stage of delivery in which the foetus is expelled).
The hippomane is first found in the allantoic fluid at about Day 85. The only contribution from the foetal membranes is desquamated epithelium which provides a nucleus of tissue debris for the subsequent formation of a soft allantoic calculus.

Hippomanes (griech.)

Hippomanes (Roßbrunst, Fohlenbrot, Füllenmilz) entstehen aus nicht resorbierter Uterinmilch. Sie sind weichelastische, bräunlich bis olivgrüne Körper, die frei in der Allantois schwimmen oder stielartig am Allantochorion sitzen. Sie kommen beim Pferd, vereinzelt beim Wiederkäuer (Kälberbrot ) und selten beim Schwein vor.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:12

Destiny02 schreef:
Zoekt er iemand nog een leuk paard? Haha!
Ik heb een hele leuke KWPNmerrie te koop, ook een leuke afstamming om mee te fokken. Advertentie staat in mijn onderschrift Knipoog

wauw wat een geweldig paard maar echt wat te duur voor mij Bloos

mijn vriend vertelde me dat een veulen altijd iets op de tong heeft wat je eraf moet halen anders stikt dat ( is dat ook het veulenbrood) of weer wat anders

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:13

Heeft trouwens iemand een idee waarom mijn paard opeens een dik been heeft( loopt niet kreupel) ? is dit normaal tijdens de dracht en wat kan ik doen? Verder is ze juist weer rustig.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:13

En ik heb nieuws, speedy krijgt EINDELIJK uiers en ik heb een foto ga het zo even uploaden

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:17

TabeR schreef:
En ik heb nieuws, speedy krijgt EINDELIJK uiers en ik heb een foto ga het zo even uploaden

Tel jij tot 335? als ik het begrijp uit jou onderschrift.
Tellen ze niet normaal tot 340? gewoon een vraagje Tong uitsteken wand anders bevald me merrie nog eerder

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:21

maakt het uit als paarden dat "veulenbrood" opeten? dankje ilona voor de uitleg!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 20:29

SJANNE_DARK schreef:
Heeft trouwens iemand een idee waarom mijn paard opeens een dik been heeft( loopt niet kreupel) ? is dit normaal tijdens de dracht en wat kan ik doen? Verder is ze juist weer rustig.

icoliene heeft het ook regelmatig.....komt door de dracht.....ze dragen dan ook wat extra gewicht met zich mee....er zit dan gewoon vocht in de benen....het gaat wel weer weg....je zou kunnen stappen met je merrie