wij hebben bij Isis niet echt gewaakt, maar vanaf twee weken voor de uitgerekende datum de birth alarm 's nachts om gedaan. Vooral omdat het haar eerste veulen is en je dus eigenlijk niet weet hoe ze het doet, geeft ze duidelijke voortekenen of niet....
Maar ja, we lopen nu dus al 6 wkn met dat ding om en ondanks dat we niet echt waken wordt je wel doodmoe van al die valse alarmen.
Onze andere merrie draagt altijd over, maar geeft nauwelijks voortekenen. Bij haar zijn we vanaf de uitgerekende datum gaan waken.
Misschien kun je beginnen met een keer per nacht, bijv. rond drie uur een keertje te kijken (was in ieder geval goed voor mijn eigen gemoedsrust, anders lag ik toch de hele nacht te piekeren) en als ze duidelijke voortekenen geeft iedere twee uur.
@evy; Isis is vorig jaar een hele tijd bij de hengstenhouder geweest. Is gedekt, maar ook onder het zadel gebracht (en wij hadden haar toen idd nog niet onder onze hoede). Maar volgens mij heeft de hengstenhouder op 10 juni verteld (was er toen voor onze andere merrie) dat het dekken van Isis zo goed gelukt was.