Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jessje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 11:15

Ik ben niet bijgelezen, maar wel leuke foto's zien passeren!

Mac, ze ziet er inderdaad erg drachtig uit

Dat verhaal van Brenda geloof ik ook niet, een voldragen veulen floept er niet zomaar uit hoor

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:24

Nou Mac die ziet er inderdaad wel heel drachtig uit hoor Leuke merrie!

Die Friese merrie vind ook erg mooi om te zien, plaatje hoor!! Je foto's zag ik ook al voorbij komen op het Friezenforum. Ik heb zelf een Fries van Sjaard 320 x Doeke.

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 12:31

Lee ziet er goed uit Mac!

Ik begin een beetje de kriebels te krijgen hier van alle merries die later dan Copper uitgerekend zijn en al veel meer buik hebben.
Bij Copper begin ik bijna te twijfelen of er nog wel wat in zit, ze heeft echt nog geen drachtige buik en is over de 220 dagen
Aan de andere kant weet ze die buik ieder jaar tot op het eind van de dracht aardig te verstoppen dus het kan best allemaal nog goed zitten.
Afwachten maar dus

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:40

Vorige week heb ik trouwens mijn oor tegen de buik van Sil aan gelegt, het leek net of ik in het zwembad was met mijn hoofd onder water. Ik hoorde allemaal geplons dat waren volgens mij niet echt haar darmen want dat klinkt volgens mij anders.

Sil doet het nu iets rustiger aan, ze blijft wel lekker aan het werk in de manegelessen. Ze voelt zich fris en fruitig en kan het niet laten om er zo nu en dan eens tussen uit te knijpen, geweldig om te zien!! Ze voelt zich goed en daar ben ik blij om en ze trekt altijd een hoofd van: muhahaha ik kan de hele wereld aan!! Na de les komt ze wel altijd bij mama (ik dus ) om even te knuffelen en dan gaat ze ook echt met haar hoofd tegen me aan staan.

Was net bij de ruitersportzaak en daar zag ik een heel mooi veulenhalster, ik kon het weerstaan en heb hem laten hangen. Ik moet tenslotte nog 4,5 maand wachten

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:49

Leuke verhalen en foto's weer allemaal
Gelukkig heb ik nu nog de tijd om alles bij te lezen Straks als ik weer aan het werk ben zal dat moeilijker gaan...

Dat verhaal van Brenda vind ik zeer ongeloofwaardig Een voldragen veulen is zowiezo levensvatbaar, en daarbij komt het er echt niet zomaar bij een sprong uitfloepen

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:04

allereerts aan fleda nog van harte met je 20 levensjaar
ppfff wou dat ik weer 20 was.

zie steeds mooiere dikke buiken paseren.

hier de dikke buiken van de merries hier in almere.
deze dames zijn allen in maart uitgerekend

als eerste luna 8 maart
Afbeelding
Afbeelding
een echte schudde buik

dan terrorieta 13 maart
Afbeelding
Afbeelding
nog steeds weinig buik te zien

onze ella met haar 20 jaar de opoe van het stel uitgerekend 20 maart
Afbeelding
Afbeelding

valeur de jongste van het stel ella kan haar nog een hoop leren
uitgerekend 21 maart
Afbeelding
Afbeelding

de eertse fries van het stel femke 26 maart
Afbeelding
Afbeelding
sommige van de dames zijn aan een grondige poetsbeurt toe.
ze hebben gister even lekker buiten gespeeld

een paard dat tijdens het springen bevalt vind ik trouwens ook
een erg broodje aap verhaal

melody83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:20

@fleda: nog van harte gefeliciteerd!!

Afbeelding
Op deze foto kun je echt zien dat ze aan t uitdijen is

Afbeelding
Bij lenie is ook nog niets te zien..
Let niet op de datum komt doordat mn digi niet goed is ingesteld

Dat verhaal van brenda vind ik ook een heel raar verhaal, ik geloof er ook niks van.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:21

Maar Brenda, ondanks je broodje Aap verhaal, welkom hier, het is altijd erg gezellig!

Terrorita is toch wel erg mooi hoor! ook op deze foto's, zonder dat ze zich hengst voelt.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:22

MarijeR schreef:
Lee ziet er goed uit Mac!

Ik begin een beetje de kriebels te krijgen hier van alle merries die later dan Copper uitgerekend zijn en al veel meer buik hebben.
Bij Copper begin ik bijna te twijfelen of er nog wel wat in zit, ze heeft echt nog geen drachtige buik en is over de 220 dagen
Aan de andere kant weet ze die buik ieder jaar tot op het eind van de dracht aardig te verstoppen dus het kan best allemaal nog goed zitten.
Afwachten maar dus

Jij hebt dus hetzelfde gevoel

Maargoed bij Viërra is het het eerste veulen.
Zal vanavond eens foto's maken.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:22

@mac, als ik toet zeg gaat ze aan de kant, vandaar de bijnaam

@marije, anders toch nog een keer opvoelen??

voor de rest, leuke fotos weer zeg, ik vind lee ook al een lekkere buik hebben idd op de foto....

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:31

Wie heeft er een baby-toeter om te het hartje te horen. Ik wil wel eens weten of dit werkt, maar heb zelf niet meer zo'n ding. Zat ooit eens in de Blije Doos, maar ik heb hem weer doorgegeven aan een andere zwangere vrouw.

melody83

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:34

ChristaMoor schreef:
Wie heeft er een baby-toeter om te het hartje te horen. Ik wil wel eens weten of dit werkt, maar heb zelf niet meer zo'n ding. Zat ooit eens in de Blije Doos, maar ik heb hem weer doorgegeven aan een andere zwangere vrouw.

Ben ik ook wel beniewd naar.

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 13:41

vandaag was ik ff bij glenda wezen kijken en ik stond gewoon een beetje in de stal met haar te kroelen weetjewel en opeens begint die buik helemaal op een naar de bewegen en glenda schopte een paar keer met haar achterbenen naar haar buik toe.. volgens mij was dat het veulentje

toen ik mijn hand op der buik legde voelde ikzelf ook iets, echt een prachtig gevoel ( ze is nu 227 dagen drachtig)

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:28

wat een leuke ervaring glen_vanii..
@terorita: wat een mooie foto's en terorrieta weet het allemaal lekker strak te houden
@Brenda, welkom hier, ik denk ook dat je verhaal niet helemaal waar kan zijn, maar ik ben wel met je eens dat je zeker niet met een hoogzwangere merrie moet springen....
ik ga vanmiddag dus even naar hollyday, kijken of er nog wat te voelen of te zien valt, hopenlijk is ze weer net zo knuffelig als zaterdag. dan krijgt ze lekkere brokken van mij
en veulenhalster koop ik gelijk zodra het veulen er is, beschuit met muisjes zijn er bij mij dan ook zeker te halen... heb er nu al zo'n zin in... nog 81 dagen te gaan

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:51

hihi, voel me net een penny, maar ik heb al een veulenhalster gekocht toen de scan gedaan was.
Ik moest iets anders hebben en ben gelijk even bij de halsters gaan kijken. Daar hing een heel mooi zwart leren halstertje dat riep "neem mij!"

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:58

haha daar is niks penny aan hoor..
haha ik heb afgelopen maandag van me opa en oma een rose merrie halster en een rose veulenhalstertje gekregen
van harrys horse geloof ik, echt zo schattig, mama en kind met hetzelfde halster

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:03

en nu maar hopen dat het een merrie wordt haha

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:03

glen_vanii: Oeps, en daar staat dan straks je stoere hengstveulen met een rose halstertje aan

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:04

Mag toch als je baby bent!!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:05

tuurlijk..... haha

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:10

Cayusejuhh schreef:
wahhaha net als of een merrie met weeen nog gaat springen. Uberhaupt.. je komt er geeneens op

Springen lijkt me ook niet, maar ik heb toch echt 2 keer gehoord dat een merrie net na een dressuurwedstrijd bevallen is. Een ervan was was klaar met de proef, paard naar huis gebracht en een uur later was het veulen er. De andere was afgelopen zomer hier in de buurt, die merrie had haar proef gelopen, ze stappen naar de trailer, halen het zadel eraf, de merrie gaat liggen en bevalt. Ging allemaal goed en die mensen konden dus met merrie en kind in de trailer naar huis.

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:12

haha tsjaa ze zeggen wel eens: mannen met stijl dragen rose ofiets
ach mijn opa zag de halstertjes hangen toen ze een nieuw shet tuigje gingen kopen.. en daarom hebben ze het maar mee gebracht

ach weetje.. het gaat mij gewoon om het gebaar, en als het dan een hengstje is.. tsjaa

edit; typfoutje

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:13

vind het eigenlijk wel raar dat mensen dan nog op wedstrijd gaan, dat is toch zwaar voor de merrie? of ben ik niet goed bij mijn hoofd

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:17

Hollybolly schreef:
vind het eigenlijk wel raar dat mensen dan nog op wedstrijd gaan, dat is toch zwaar voor de merrie? of ben ik niet goed bij mijn hoofd

Snap ik ook niet helemaal, maar dat zal wel komen omdat wij overbezorgde "boktmoeders" zijn.

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:18

nou dan zal ik ook wel gek zijn Hollybolly..

daar ben ik het helemaal mee eens.. als je merkt dat het veulentje er aan zit te komen ga je toch geen gekke dingen meer doen

ik bedoel je merkt het echt wel hoor.. zelf me vader weet wanneer het te zwaar is voor mijn pony om te lopen ofzo.. ( en ik zeg je.. mijn pa heeft bijna geen verstand van paarden;) )