Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:19

Iedereen bedankt voor de lieve pbtjes over Dutchie! Ik heb net met de DA gebeld en alle bloed onderzoeken waren goed, haar witte bloed cellen waren het enige wat erg hoog was, een teken dat haar lichaam vecht tegen de bacterieen die er nog zijn.
Ze heeft net een plakje salami gegeten (het enige wat ze wel wou eten) dus daar ben ik ook blij mee, ook is haar koorts wat gezakt.

Okee dan nu eerst jullie!

@Tinne: Natuurlijk blijven we steunen!! Wat dacht jij! Ook als ze 420 dagen gaat Knipoog

@ Loolapelooza: in 8 dagen kan nog veel gebeuren hoor!! Ze is in elk geval al wel lekker bezig melk te maken!

@Vrijalover: Die buik!! Die valt straks op de grond!! Haha! Clown
Haha, die zoek het gras!! Typisch Fjord, "Waar is het eten gebleven??"

Nu Update Sim:
Vandaag maar weer even foto's gemaakt, mijn hooiboer kwam hooi brengen vandaag en zei "Die ziet eruit alsof ze in de laatste uren zit!"
Zou hij gelijk hebben? Ik weet het niet, ik heb wel foto's gemaakt van haar uier, ik vond het er elke keer hetzelfde uitzien, maar op de foto toch wel een verschil te zien. Ook zijn ze nog vol e hard na de hele dag buiten gestaan te hebben.

Eerst Sim, zo drachtig ziet ze er niet uit he? Lang niet zoals Pepsi en Vrija!
Afbeelding

En nu haar uier:
Afbeelding

Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:24

@ Jeddah: Gelukkig dat het wat beter gaat, ik neem aan dat het je hond is he? Akelig als ze ziek zijn he, meestal ben je zo gehecht aan zo'n beestje, vooral na zo'n lange tijd.
Die uier ziet er wel mooi uit, maar inderdaad zou je nog niet zeggen dat ze op alledag loopt. Toevallig was mijn hooiboer vandaag ook langs geweest en zei ook dat ze er erg drachtig uit ziet.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:32

Wow! Die uier ziet er al mooi uit jeddah!
Aan de ene kant hoop ik eigenlijk wel dat je hooiboer gelijk heeft, aan de andere kant kan het veulen beter nog even blijven zitten tot het lekkerder weer wordt Knipoog.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 19:50

Nou jeddah, ik vind het een behoorlijke uier hoor! En van de zijkant gezien hangt die buik van de zijkant idd best lekker naar beneden (vanuit de lies gezien). Bij Pepsi zie je van de zijkant ook niet zo veel, maar die heeft dan nog witte vlekken waardoor het wat meer opvalt.
Weet je nog hoe het vorige keer was?

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:05

@ Jeddah, hopelijk betert het snel met Dutchie! Sim's uier ziet er aardig VOL uit!!

Mijn meisjes hebben een hele dag buiten gelopen, toen ik ze deze avond binnenhaalde en op zoek ging naar Gomera haar uier (controleer ik iedere dag) vond ik hem haast niet meer!! Clown

Normaalgezien heeft zij een zeer zware uier, maar ze vond het blijkbaar wat koud om met haar tietjes bloot te lopen!! Haar tepeltjes voelden bovendien zeer koud aan, ocharme... Knipoog
(Ondertussen ben ik weer gerustgesteld dat ze zo'n dikke uier heeft door zucht, ze is tenslotte nog "maar" acht maand en half ver.)

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 20:57

Haha, nou, toch fijn idd dat dr uier "gewoon" van de zucht zo dik was.

Jeddah; fijn om te horen dat de bloedonderzoeken goed waren! Ik hoop voor je dat ze er weer snél bovenop komt Ach gut OK dan! !

Bij Ivanka mag ik trouwens niet meer aan de uier komen, vind het zo raar. Ze heeft daar echt nooit problemen mee gehad en kon zo de viezigheid ertussenuit pulken en sinds een paar weken kan ik een klap krijgen als ik niet uitkijk...
Drachtige merries.. Rolleyes

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 21:30

Hier ook even een snelle update van Noor....*ik weet het, heb niet erg beel updates gehad hier, maargoed, zoek en gij zult toch iets vinden*

Kwam vandaag op stal en kreeg te horen dat het nu toch echt eraan komt. Noor is begonnen met kegelen. Ben dus benieuwd...geen foto's verder, want de camera heb ik maar op stal achter gelaten Haha!...

Maar hopelijk mogen we morgen ochtend een kleine verwelkomen (besloten niet vanacht uit mn nest te komen voor 3 seconden kijken, dat zien we dus morgen vroeg wel, rest zie ik wel op camera hopelijk)...Noor mag het dus in alle rust doen, zo wou ze het de vorige keer ook, dus dit keer maar weer...alleen de pensionstaleigenaren gaan om de zoveel uur kijken...

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:05

Citaat:
Elady; gefeliciteerd met de 8 maanden! De mijlpaal merriebrok
Idd, morgen ga ik het halen (had het al besteld Knipoog )

Lady is oer-chago en niet alleen tegen de andere 3, nee, ook tegen mij. Pff..dacht ik: koop een mooie nieuwe waterdichte deken. Nee, vermoord d'r dochter hem. Nu is hij helemaal kapot..niet meer te maken. Vind d'r niet lief Clown

Nagoed...morgen maar weer naar Mr.ed (gelukkig 40%)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 22:14

Bella schreef:
Noor is begonnen met kegelen. Ben dus benieuwd...geen foto's verder,

Kegelen Hyper! ! Woehoe!!
Kssssst Macy ... wegwezen nu ...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:15

Elady; sonde van je deken... Maar ach, nieuwe dingen kopen is ook weer eens leuk Tong uitsteken! (Always look on the bright side of life).

Bella; whoee! Spannend!! Succes vannacht! Ik ben benieuwd Nagelbijten / Gniffelen
*kijkt rond of ze Macy ergens ziet*

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 00:17

Ja!! Annabel, misschien wel een veulentje morgen! Houdt ons op de hoogte Knipoog Haha!

@ Jeddah, hopenlijk gaat alles goed met je hond! Dat hij in ieder geval iets eet is een goed teken. Komt vast allemaal goed! Ach gut En Sim, ja misschien verrast ze je wel met een kadootje vanacht! Haha! Die uier is in ieder geval enorm!! Wow!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:32

@ Jeddah
Sterkte met Dutchie
Zal Sim vannacht.........
Zal Macy als laaste aan de beurt zijn Clown als straf voor haar boek.

@ Loolapalooza
Wilde ze borstvergroting hebben Knipoog . Lijkt wel of er silecone gelekt is Tong uitsteken

@ Bella
Spannend Nagelbijten / Gniffelen

Wij hebben hier de -17 overleeft. Was weer wennen om emmertjes water te geven. Het is wel warmer op stal met vlas dan met stro. Het is echt te merken.
Famosa is nu 10 maanden onderweg. Nog geen melkbar te bekennen. Wel heeft ze mooi naar beneden hangende speentjes.
Ik zal morgen weer wat foto's maken.

P.S. Het sneeuwt voor de verandering weer eens. Of er nog niet genoeg gevallen is. We blijven sneeuw scheppen Boos!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:33

Succes Bella! Hopelijk staat er morgen een gezond veulentje in de stal Lachen

@ Jeddah: Sim ziet er goed uit zeg! Die buik valt nu toch wel heel erg op hoor *LOL*
Het uier gaat er ook steeds meer op lijken.
Kan je het een beetje vergelijken met de vorige keer?
Het lijkt alsof het boven nog wat voller kan, het is nu net of alles een beetje naar beneden zakt zeg maar Knipoog
Maar misschien is dat voor Sim wel normaal?
Gaat het al weer wat beter met Dutchie?

Mac & Loolapelooza, hoe is de stand?
Nog nieuws te melden? Foto's? Haha!

Hier valt weinig te updaten over Macy.
Eet goed, schuurt haar staart goed, heeft af en toe een k/pegeltje hangen en lijkt vandaag minder last te hebben van het veulen.
Wel was ze vanavond een tijd behoorlijk druk op stal. Volgens mij zocht ze verloren brokjes Clown

De dagelijkse uierfoto's zijn ook weer gemaakt:
Afbeelding
Afbeelding
Nog even en ze knappen uit elkaar Nagelbijten / Gniffelen

[edit]Vergeet ik te melden dat ik vanavond de singel van de birth alarm in de was heb gedaan en hij hangt nu te drogen. Ik heb totaal geen idee wat Macy dit jaar voor spelletje gaat spelen en ik betrap me erop dat ik gewoon veel te vaak en te lang 's nachts naar de tv lig te kijken om te zien wat ze uitspookt.
Dan maar het alarm om, dan slaap ik iig wat rustiger. Want dit kan nog weeeeeken duren... Rolleyes

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:48

Zo, die Macy ziet er ook al goed uit van onderen zeg OK dan! !!

Ik kan het jammer genoeg niet vergelijken met de vorige keer, ik heb toen geen foto's gemaakt, en geen dagboek bij gehouden, stom he?

Ik moet dus maar blijven kijken en kijken en staren en staren Knipoog !

@Bella, jeetje wat spannend zeg! Wie weet dus morgen een veulen Haha! !

@Phiabink, scheelt en boel op vlas he? Vond ik ook al, is mijn eerste winter op vlas en nu dus nog een extra voordeel! Hier nog geen sneeuw gehad!

Mac? Hoe is het bij jou??

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:54

Haha, die uier van Macy!!! Haha!

Ik heb niets te melden, ik verwacht het zeker niet vannacht en ga rustig slapen en morgen werken. Haha!
Ze is wel héééééél héééééééééééééél erg chagerijnig .... en ze is HUUUUUUGE!
Nog even en het past er niet meer in ...

Vanaf volgende week begint het op stal pitten ... dan is de ergste kou hopelijk wel voorbij (-12 was het hier vannacht ... brrrrr)

Mac? Nieuws?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:55

Het was hier -17 en op de grote stal - 5 om 8 uur en de kleine stal was het net iets onder 0.

Wil je sneeuw hebben Jeddah!!! Er ligt hier geloof ik een halve meter. Gratish af te halen. Wel zelf scheppen en voor vervoer zorgen. De koffie staat klaar als alles weg is Clown
En het is nog steeds aan het sneeuwen. Boos! Frusty Extreme duivel Whoosh! Stoom uit je oren
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 05-03-05 00:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 00:58

Och, die halve meter heb ik al liggen hier hoor!! Dus hou maar lekker daar in het westen Haha! !
Daarom juist zo blij dat er vandaag nog niks bij gekomen is!!

Nou Loolapeloza, gelukkig wordt het wat minder koud volgende week, maar ik moet er dan nog niet an denken om op stal te slapen hoor! Want +5 is ook koud! Brrrr!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 01:26

He verdorie, nog geen veulens? Ik kom net terug van hengstenconcours Zwolle, dus dacht: nog even in de kraamstal spieken!

Ik ga nu nog even naar Rilexta & Aphilexta, Ril had de emmers al weer leeg dus die ga ik nog even wat water brengen. En dan snel naar bed Dromen

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 09:26

Goeiemorgen, nog geen veulens? Of slapen we allemaal nog Clown Het sneeuwt hier ook weer, er is alweer een paar cm gevallen. Ben benieuwd naar de updates Ja

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:10

Moet zo op cursus, maar moest eerst even checken of er niks was geboren Haha! . Nee dus. Hier ook geen nieuws.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:11

Hier ook niks...

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 10:37

Het enige nieuws hier is:
Weer een laag sneeuw van 10 cm erbij Boos!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 11:25

Helaas, helaas! Odess eet echt heel slecht momenteel! Ze wil haar slobber niet hebben, en zelfs de mais die ze anders zo lekker vindt hoeft ze nu niet! Gelukkig eet ze nog wel wat kuil en ook van haar biks eet ze wel wat. Ook heeft ze een uitgebutste navel? Op die plaats in ieder geval. (Hij voelt warm, net als haar uier) Wat is dit en kan dit kwaad? Ik heb dit wel meer gelezen, maar dit waren allemaal merries die echt op hun eind liepen dus... Haar staart is nu zo slap dat ze me niet meer tegen kan houden. Kling lang en opgezet, maar staat nog niet 'open'. Haar spenen zijn nog leeg, maar haar uier is al groot en staat strak. Ik denk niet dat het veulentje nog 5 weken blijft zitten...

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 11:46

@ Odess... He getver... Hier duimen we heel hard!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 12:30

Thanks Lachen Ik heb de uier net nog even goed bekeken maar hij kan nog wel wat voller. Beetje voorbarig dus. Maar ze was echt enorm onrustig op stal! Niet normaal zeg, met de voorbenen schrapen en geen seconde stil willen staan. Ik zie echt sinds eergisteren veranderingen in haar gedrag. Sinds dien eet ze ook de helft minder. Haar temperatuur is nu ook wat hoger. Ze heeft net een halve schep biks gegeten en staat nu samen met haar maatje kuil te eten Lachen Dus dat is mooi. Odessa JR. is wel echt evil bezig, alleen maar aan het schoppen, arme dess... Maar gelukkig gaat het met die kleine in ieder geval prima! Haha! Ik denk dat Odess het veulen in ieder geval nog wel een weekje laat zitten... Ik hou jullie op de hoogte. Zal van de week weer foto's maken, donderdag zit ze op 10 maand.