[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 21:17

Spannend, harsen. Veulentje voor vannacht?

Wat fijn Muronia dat het stamboek zo mooi meedenkt.

Ik heb de merrie gewoon geënt een maand geleden. Die reageert daar normaal nooit op.
Vond het ook wel wat spannend. En dat ze daarna dusdanig inviel dat ik twijfelde of ze nog drachtig was maakte het er niet beter op :+ .
Maar ze is vandaag toch echt drachtig bevestigd. 280 dagen nu.
Ondertussen ook alweer wat bijgekomen dus het buikje begint terug vorm te krijgen.

Isa_Sofie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:03

Eindelijk tijd om op iedereen te reageren, jullie hebben weer flink doorgekletst.

Cynthia82 Snap ik. 3 is echt wel heel veel.. Hopen voor jou dan op een hengstje dit keer. Grappig, alle andere topics die ik (in stilte) mee las van je heb ik juist heel hard voor een merrie geduimd haha. Zeker spannend bij mij, ze zet alleen dat laatste beetje niet door helaas :+ . En wat super gaaf dat je zo een reis hebt gemaakt, kan mij voorstellen dat dat een droom was die uitkomt. Heerlijk even genieten. En die blije kopjes als je dan terug komt zijn helemaal fantastisch.

Muronia Hier gelukkig geen last van de entingen. Lijkt mij heel vervelend, zeker ook als je weg wilt om bijv. op wedstrijd te gaan. Is het toch verplicht en dan is 1-2 keer per jaar heel regelmatig.

Kabayo Echt super! Uiteindelijk gaat het bij een fokmerrie (nu doet Zilver natuurlijk veel meer, maar je snapt hoop ik wat ik bedoel) toch om wat ze meegeven, niet enkel om wat ze zelf hebben (gescoord). Maar ik zou het zeker nog eens proberen uiteindelijk, lijkt mij dat ze haar nu ook sneller het voordeel van de twijfel geven? En heerlijk dat je nog zo lekker kan rijden, ik mis het fanatieke trainen heel eerlijk gezegd toch wel ontzettend hoor.

Cheytjuh Wat een super nieuws! Wat zal jij een spanning hebben gehad afgelopen tijd. Vanaf nu hopelijk in een steile curve beter, maar dat komt vast goed met het kleine vechtertje! En wat een super naam zeg, past helemaal.

Hennos Die heeft ook een flinke buik zeg hihi. Leuke merrie heb je, prachtige bles. Wat een gedoe met die verhuizing, ik hoop voor je dat je nu gewoon fijn kan blijven staan.

Knolselder Wat een ontzettend leuke veulens zeg! Prachtige kleurtjes en ondanks hun dikke vacht zie je al dat er hele chique paardjes onder zitten. Ontzettend leuk! Staan ze bij jou voor de ''sier''? Of doe je er ook wat mee in de trant van mennen/vrijheidsdressuur/keuringen?

Claucarlien Die lijkt zich langzaam te gaan klaarmaken, spannend hoor! Kunnen we samen waken :D

Kiko Heerlijk zo een ruiterpad in de buurt, jaloers! Wij doen meestal maar een rondje door het dorp, werkt ook voor stapritjes, maar heel veel meer wordt hem niet helaas.

Sabbuh Lijkt mij ook niet dat het nog heel lang gaat duren als ik zo die uier zie. Spannend!

Pradadaan Wat is Giv toch een mooie merrie. Ben ook ontzettend fan van haar Nacho. Hoop je zelf op een kopietje? Of toch liever een merrie als eventuele opvolger.

Seven Die begint ook al goed aan haar uier. Leuk hoor, ik denk binnenkort een babyboom!

Misty loopt inmiddels al meer dan een week met hars aan haar uier rond. PH strip verkleurde 2 dagen terug niet meer, vanochtend leek hij toch wel weer wat gestegen. Ze begint het wel echt zwaar te krijgen, dus voor haar hoop ik dat de baby snel komt. We gaan het zien, ik durf er niet meer om te wedden, had allang een veulen verwacht :')

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:01

claucarlien: spannend hoor! Succes!

isa sofie: ahh nog ff afbakken!

kabayo: jullie stralen beide!

AM: super dat de camera het weer doet, heerlijk om ze weer in de gaten te kunnen houden. Nigrante dus ook weer oke, mooi!

nieky: fijn dat het weer beter met je gaat!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 23:16

Nou inderdaad
Dat word een maart baby boom

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 00:13

@Isa Sofie: vroeger deed ik heel veel keuringen en shows mee. En een tijdje heb ik ook een beetje gemend. Maar dat staat nu op een redelijk laag pitje. Dus momenteel vooral fok en gezelschap en af en toe een keuring.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 00:18

Thioro fijn dat het bevestigt is dat ze drachtig is en dat ze bijkomt. Gelukkig heb je nog even.

Isa_sofie ja dat is echt luxe. Heb eerst 15 jaar in het Binnenveld gestaan. Mijn oude merrie was super verkeersmak dus de vrachtwagens en trekkers kwamen voorbij maar boeide haar totaal niet. Dat hoef ik met mijn huidige merrie niet te doen
Gelukkig komen we die hier ook bijna niet tegen. Wij gaan hier zo het bos in en de hei op. Vanmiddag nog lekker met de shet gedaan. Zo blij dat ik haar niet gedekt heb want dan had ik nu helemaal niks. Nu kan ik lekker mennen met haar.
Spannend hoor met Misty. Hopelijk laat het veulen niet lang meer op zich wachten! Misschien woensdag op Valentijn

Seven ik kijk daar zo naar uit!! Kunnen we de klok niet effe vooruit zetten ? Duurt zo lang

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 00:51

Isa_Sofie schreef:
Pradadaan Wat is Giv toch een mooie merrie. Ben ook ontzettend fan van haar Nacho. Hoop je zelf op een kopietje? Of toch liever een merrie als eventuele opvolger.

Een kopie zou ik geweldig vinden. Maar ik hoop heel erg op een merrie dit keer, inderdaad als opvolger. Uiteindelijk is gezond het aller belangrijkste maar toch heb je een klein beetje hoop :j

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 02:12

Maart gaat een ware babyboom zijn *\o/* erg benieuwd!

Muronia. Ze is goed rond!

Claucarlien.dat ziet er veelbelovend uit. Al doen sommige merries wel een paar dagen harsen. Je weet het nooit.

Annash. Wel fijn dat ze nog zo fit zijn

Pradadaan. Ze ziet er goed uit!

Seven. Mooi uier al. Kan wild Thing nog wat van leren :=

Kiko. Ik vind het heerlijk om ze zo in de gaten te houden. Je ziet op een duur echt een patroon hoe ze zich gedragen. En daarom ook de kleine verschillen

Isa_sofie. Spannend hoor. Echt nog hars? Of al wit van kleur?

Wild Thing nog weinig veranderingen. Enige wat me nu opviel dat ze niet meer heeft gelegen snachts. Geen vlekken de volgende ochtend. Heb ik bij haar alle drachten gezien. Aan het einde ligt ze niet meer, of zeldzaam weinig.
Uier veranderd nog niet mega veel. Ik verwacht dat ze netjes aan de uitgerekende datum gaat houden :j
Afbeelding

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 02:42

Even snel:
Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Luna2006 - Meesje - 301 dagen
Knolselder - wiske - 322 dagen
Isa_sofie - Misty - 323 dagen
Cheytjuh - Fenyalenza - 321 dagen

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 08:36

Dat lijstje klopt niet denk ik.. dit was het laatste eergisteren..

nieky1993 schreef:
Lijst veilige merries
Luna2006 - Meesje - 302 dagen
Knolselder - wiske - 323 dagen
Tinniie - Jade - 323 dagen
Isa_sofie - Misty - 324 dagen

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 08:44

En het lijstje word al langer

Kiko
Ja soms denk ik even iets naar voren die tijd naar aan de andere kant het gaat al zo vreselijk snel :)

Am
Dit is een maiden merrie dus valt me niet tegen hoe ze kwa uier ontwikkeld
Moet eens foto's van d'r maken ze is zo mooi drachtig <3

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 09:43

Gisteren avond in slaap gevallen op de zetel en ik werd pas midden in de nacht wakker dus veilig lijstje niet meer geplaatst daarom :+

Kabayo Er maken er nog geen het spannend. Heb ook nog geen veilige merries :') maar ik kijk wel graag savonds al. Beetje ritme leren kennen wanneer ze slapen enz. Heb altijd een tablet aan dan. Kan al niet wachten tot de eerste zover is :D hoe gaat het met je eigen zwangerschap?

Phileine83 Fijn dat ze nog zo energiek is. Dan kun je nog lekker even doorrijden.

Al_zawraa ergens hopen dat het hengsten worden dan dit jaar :+ scheelt keuze stress haha

Baudyh kunt bijna aftellen. *\o/*

Am_horse yess ook weer merrie tv *\o/* Wat een buik heeft ze zeg. Nigrante is lekker aan het lopen *D . D'r schouder is terug helemaal beter?

Muronia dan is het idd mss beter als er geen zwart merrie veulen uitkomt :+ d'r buik groeit hard nu zeg.

Claucarlien spannend *\o/* . Hoe is de nacht gegaan?

Pradadaan Giv groeit idd mooi door :j

Seven Jouw merrie is al goed bezig aan uier :D

Isa_sofie kan toch niet meer lang duren zou je zeggen met een lage pH en hars. Spannend zeg.

Lijst veilige merries
Luna2006 - Meesje - 304 dagen
Knolselder - wiske - 325 dagen
Tinniie - Jade - 325 dagen
Isa_sofie - Misty - 326 dagen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:14

Wat gaat het snel! Niet alleen met de berichten hier, maar ook met de merries die al in de veilige fase zitten :D ik zie op FB ook steeds meer veulens voorbij komen. Zo leuk!

Onze merrie zit vandaag op 285 dagen en zij is over 35 dagen veilig. Vanmorgen voelde ik haar kind schoppen en het uier ontwikkelt zich nu echt.

Ik weet even niet meer wie het postte maar heeft de merrie met de hars puntjes ook een veulentje inmiddels?

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:14

Hopelijk voel je je alweer wat beter Nieky

Hier was het een rustige nacht. Ze stond vooral veel te slapen en af en toe wat eten. Hars gisteren weg gehaald nu wel een beetje nieuwe.
We wachten rustig af

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 11:28

SophievdV schiet al op, bijna veilig!

Nieky1993 haha herkenbaar. Oh meende dat ze bijna veilig waren, wanneer mag de eerste?
Lief dat je het vraagt. Het gaat erg goed! Gelukkig geen last van kwaaltjes

Cheytjuh ook weer een veilig. Spannend!

Amhorses klinkt wel hoopvol op een naderende bevalling als ze niet meer ligt. Ze was nu nog niet veilig toch? Mooi beeld op de camera

Pradadaan ik duim voor je op een merrie. Heb je beide hengsten nog? Giv ziet er mooi uit

Jennyk <3 We genoten inderdaad even samen te rijden.

Isa_sofie klopt inderdaad. En ze lijkt wel goed te fokken. Ik hoop inderdaad dat ze er nog eens heen kan en ze misschien iets "makkelijker" keuren omdat ze wel sport en ibop predikaat heeft. Kan ik snappen! Al is het met regen, kou en wind echt niks aan :+
Spannend bij jou!! Klinkt alsof het elk moment kan gebeuren

Thioro fijn dat de dracht is bevestigd. Nu nog genieten van de laatste loodjes

Claucarlien spannend! Die komt deze week wel. Hoe lijkt het nu?

Kiko ja eigenlikk mijn eigen iets te laat geplant hahaha. Zilver is 2 maanden eerder.

Annash haha zadel te krap :P Fijn dat ze zo fit is!

Knolselder nee zulke dingen moet je niet zeggen qua verkoop :P Nee ik hoef geen mini, en helemaal geen hengst. Das mijn geluk haha. Maar hij is wel enorm knap

M'n knapperd vandaag 8 maanden drachtig. Dag 245, nog 75 te gaan
Afbeelding

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 13:37

Kabayo schreef:
Claucarlien spannend! Die komt deze week wel. Hoe lijkt het nu?

[ [url=m/3IhiEm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is zo moe staat bijna de hele tijd te slapen.
Het leek een beetje hars maar zag net aan de binnenkant van haar achterbenen dat het gedrupt heeft. Ik verwacht zelf of komende nacht of nacht erna. Maar kan nooit meer lang duren.
Ze is er echt aan toe ook.

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 18:19

Oeh al heel lang niet meer zo actief op bokt, maar dacht ineens aan de dikke buiken topic’s!

En ook ik mag me melden… *\o/* *\o/*
Onze (in mei wordt ze) 7 jarige trekpaardmerrie is drachtig. Vader is de zwarte trekpaardhengst Bart van Wienenhof. Voor haar & voor ons het eerste veulen. Dus echt mega spannend.
Ze zit nu op dag 295, dus als t goed is nog minimaal een ‘dikke’ maand + te gaan.

We hebben de veulencursus van Iris van Gullik gevolgd. Binnenkort van 2 stallen 1 maken. En opzoek naar een camera systeem met 2 camera’s zodat we 1 ‘s nachts in stal kunnen hebben & 1 overdag in de bak. Jullie misschien tips voor een fijn systeem? Wifi hebben we geprobeerd, maar werkt niet ivm de stalen spanten tussen schuur/stallen en huis.

Uier gebeurd nog niets… vind haar ook nog niet tonnetje rond, wat me af en toe wel een beetje stress geeft of t allemaal wel oké is daarbinnen.

Oja paarden staan aan huis, trekpaard merrie en (over 2 daagjes) 23 jarige haflinger ruin. Paarden zullen buiten wel uit elkaar gaan middels draadje, want mijn haflinger is niet de liefste naar andere paarden & de merrie en straks het veulen moeten wel goed kunnen rusten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 19:31

Ahhhww er komt een trekpaard veulentje in het topic <3

Ik vind jouw merrie echt geweldig kabayo, maar heb sws een zwak voor friezen.

Wij hadden vandaag de tandarts op stal, Fenna zag er prima uit en hoefde geen behandeling.

Wel nog gelachen want we hebben een maand of 3 een dartmoor projectje gekocht waarvan er twijfels waren of die wellicht drachtig is.. dus, spijker gepakt en pendelen maar. Spijker gaf meerdere malen een merrie aan, nog getest op andere paarden op stal maar bewoog verder bij geen 1. Afin, DA kwam toch voor de tanden dus gelijk op laten voelen... Leeg...
Voor de pony zelf alleen maar fijn hoor maar waar reageert zo'n spijker dan op :\

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:01

ladygiroc: geen idee waar de spijker op reageert, maar dus toch niet drachtig

cinderella: welkom

claucarlien: spannend hoor!

Vandaag is de dierenarts geweest voor Goldy, ze heeft waarschijnlijk een pees blessure, morgen komt ze terug met echo en rontgenapparaat, dat had ze nu niet bij zich. Wordt in ieder geval boxrust! Dat zal nog wel wat worden! Ze zijn gewenst om het grootste gedeelte van de dag buiten te staan en als ik de anderen buiten zet draait ze helemaal door dus van rust is dan geen sprake....

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:26

Ooooh trekpaardveulentje! Ik ben nu al fan!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:30

Leuk:D

Hier ook nieuwe foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
237 dagen

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 20:39

Kabayo Nacimiento heb ik nog. Santorini heb ik vorig jaar verkocht. Mocht dit opnieuw een hengst worden zal die ook te koop komen, dus ik duim ook voor een merrie :=

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:05

Oh leuk Cinderella, een trekpaardveulen, geweldig!

Mirjamalvaro je merries zien er goed uit, alleen hoe komen die 2 aan de zebrastrepen?

Jennyk balen van de peesblessure. Sterkte ermee.

Kabayo heerlijk zo samen rijden! Ik ben bij beide zwangerschappen al vroeg gestopt, het deed bij mij pijn aan mijn bekken (terwijl ik verder totaal geen last van mijn bekken had, raar he). Fijn dat het goed gaat :) zilver ziet er ook goed uit.

Succes voor de wakers, leuk dat er al meer veilig zijn.

Mijn bolle merrie van onderaf, morgen 250 dagen:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LaDonna75 op 13-02-24 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:06

Leuk een trekpaardveulentje :) .

Balen van de peesblessure jennyk.

Spijker reageert op bijgeloof denk ik. Als het hier een keer niet waait ga ik nog eens pendelen, voor de wetenschap en bijdrage aan het lijstje :+ .

Weet niet meer wie met de harsende merrie: hoe verloopt het momenteel?

Hier is er nog niks uier. Wel denk ik dat de kleine soms de lambada danst. Dan staat ze wat boos te kijken naar haar buik of wat trappen. Moet ze even gaan liggen en na een dutje is het weer over.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 21:23

Mirjam ik dacht even dat je paarden strepen hadden, maar het is de schaduw :')

Flinke buik zo Ladonna!

Misschien moet ik mijn nichtje eens vragen om te pendelen. Zij vindt zoiets wel leuk.

Edit: Wiske haar uier is door de dag gegroeid. Straks misschien nog eens checken.

Afbeelding