Volgens mij is het een welsh cob toch? Super stoer dier met gave kleur idd!
Knolselder
Geplaatst: 25-10-22 16:34
cp112 schreef:
Volgens mij is het een welsh cob toch? Super stoer dier met gave kleur idd!
Oops Welsh cobs zijn ook wel prachtige dieren
Lady124
Geplaatst: 25-10-22 21:35
Ja is een welsh cob
Janinevv
Geplaatst: 26-10-22 09:01
Lady124 schreef:
Ja is een welsh cob
Is die toevallig van een bokker? Hoe groot is die?
nieky1993
Geplaatst: 26-10-22 10:24
Nou ik had een hele post getyped maar drukte verkeerd en toen waste weg. Maar even opnieuw dus
Kendra Welkom en gefeliciteerd
Jennyk Wat leuk dat je het veulen gevoeld hebt. Kan niet wachten tot ik het bij Yula kan voelen
Kayley95 Wat fijn dat ze beter loopt. Onze veulens staan ook al flink dik in de vacht
xLeoniee Welkom. Je merrie lijkt vrij donker op de foto of ligt dit aan de foto? Wel mooie combinatie
Kabayo Wat een fijne resultaten weer met Zilver. Ze zit idd nog erg kort in de vacht. Mijn eigen ruin is al een harige mammoet geworden
Nobel01 Wat fijn dat je een goede plek hebt gevonden. Wel jammer dat het zo ver weg is. Hier zitten we midden in wolvengebied. Zit een roedel van 13 wolven . We hebben de draden al aangepast en een extra sterke klok maar dat houd ze niet tegen als ze willen. Doodeng soms maar ik ga mijn dieren niet 24/7 binnenhouden.
Al_Zawraa Welkom weer. Volg je ook al jaren in het DBT topic. Ben weer heel benieuwd naar je combinaties. Hoeveel paarden heb je nog? Meen dat je ook nog nakomelingen hebt van eerdere jaren of zijn die toch al verkocht?
Petrakaan Gelukkig een opluchting dat het geen hoefbevangenheid is. Loopt ze ondertussen al beter?
Knolselder jammer dat lelie niet drachtig is. Volgend jaar nieuwe ronden,nieuwe kansen.
Happy _hippie Welkom en gefeliciteerd. Hier krijgen de merries rond 6-7 maanden een klein schepje merriebrok, ervoor krijgen ze basisboek. Hangt ook wel van merrie tot merrie af. Degene die snel terugvallen krijgen sneller merriebrok dan degene die dik worden van de lucht. Onze merries krijgen gewoon 1x per jaar de entingen.
estell Welkom. Welke combinatie heb je? Fotos?
Cp112 Mooie foto's van een knappe Thor. Mijn eigen ruin heeft ook zo een staart. Ik heb echt een hekel aan die dikke staarten uitkammen Maar idd conditioneren erin doet veel. Fijn ook dat het zo goed gaat met de dames en veulens in Amerika
Muronia fijn dat je merrie het zo goed doet. Hoe doet haar veulen van vorig jaar het?
Shadow33 dat heb ik hier nog nooit gezien. Misschien toch even de veearts bellen voor raad?
Xritt Wij geven merriebrok van maalderij Roossens, een Belgische verhandelbaar. Ik weet niet of het veel verschil maakt tussen merken. Alleen van pavo gaan de meeste hier schuren helaas.
Ennasil92 Welkom. En nog spannend dan van welke hengst ze drachtig is. Ga je dna testen na geboorte? Kan me voorstellen dat als er een effen veulen uitkomt je nog kunt twijfelen.
Lady124 Is dat Lady go-go? Welke kleur kansen heb je zoal?
Retlaw Nog niet echt meegemaakt. Wel al heel vaak dat het veulen nog drinkt maar de merrie er totaal niet naar om kijkt
kiki1976
Geplaatst: 26-10-22 10:31
Ennasil92 welkom, je hebt wederom weer leuke combi´s
Lady124 ja over de helft, nu niet meer optellen maar aftellen. Buikje groeit al lekker
Retlaw zelf niet meegemaakt. Maar ken wel merries die er gewoon klaar mee zijn en amper nog omkijken naar het veulen. Sommige laten ze ook al een stuk minder drinken.
cp112 met je eens. Qua grote misschien wel, maar idd niet altijd qua postuur
Bo zat gisteren op de 150 dagen, bijna op de helft. Gaat evengoed wel snel
Lady124
Geplaatst: 26-10-22 10:51
Nieky1993 ja dit is blue lady go-go
nieky1993
Geplaatst: 26-10-22 11:56
Lady124 schreef:
Nieky1993 ja dit is blue lady go-go
Aah een van mijn favorietjes. Ik heb ooit voor de fokker paarden zadelmak gemaakt. Lady was er een van. Heerlijk dier
lady: gave hengst! Ik had hem al ergens gezien tijdens mijn zoektocht naar geschikte matches voor mijn dames.
Zo zag ik ook Krem, ik weet niet meer wie daar ook al weer een veulen van verwacht. Jammer bij hem vond ik dat je extra betaald als je merrie al een creme gen heeft.
retlaw: niet meegemaakt, aan 1 kant wel handig dat de merrie het zelf afspeent, aan de andere kant best eng omdat de merrie lomp kan zijn
Picture is ook de honderd dagen gepasseerd, 101 dagen nu. Goldy alweer 187 dagen! Ze staan nu weer een dag of 3 24/7 buiten, het is goed weer, nachten niet koud en wei mooi droog dus kan best nog even denk ik dan.
nieky1993
Geplaatst: 26-10-22 13:18
Lady124 schreef:
Zelfde lady? Dacht dat ze er nog een had toe die tijd. Dit is volle naam blue lady go go uit 2009. Moeder is kitty en vader blue Appel.
Hebben jullie al namen voor de toekomstige veulens? Ik moet er 3 verzinnen en ik merk dat het niet mijn sterkste kant is! Inmiddels zitten de dames op 195, 187 en 183 dagen dracht. Ze beginnen aardig te groeien! Ze lopen nog steeds in de rustige lessen mee en dat gaat vooralsnog wel goed. Ik heb ook barebackpadjes gekocht en merk dat ze daar al wel wat lekkerder mee lopen dan met zadel!
Ik ben echt super inactief geweest hier. Lees wel alles mee.
Wat vervelend Knolselder Heel veel sterkte!
Ik heb hier een namenlijstje, soms gebruik ik daar wat van en soms wordt het toch wat anders als het veulen eruit is.
Wij krijgen volgend jaar maar 4 veulens ipv de beoogde 6. Anna hebben we niet drachtig gekregen helaas, dus daar starten we gewoon lekker op tijd mee volgend jaar. En Prganza is verkocht, die verhuist in de loop van de week naar Frankrijk. Dus we krijgen een 'rustig' jaar
Hier zitten we nu op 171, 163, 139 en 122 dagen. Bij de eerste twee zie je ook echt al wel een baby buikje
kiki1976
Geplaatst: 27-10-22 08:47
jennyk zie je bij meer hengsten, dat je meer betaald als je merrie ook een creme gen draagt. Hier zijn ze ook weer 24/7 naar buiten gegaan, helft stond binnen klam.
Luna2006 jeetje wat balen zeg
Pomski
Geplaatst: 27-10-22 09:02
Luna2006 schreef:
Hier helaas 1 veulentje minder. Bibi heeft gisteren nacht verworpen
Vreselijk, hoe ver was ze?
nieky1993
Geplaatst: 27-10-22 09:03
Luna2006 Aah jeetje wat balen zeg
Goldenarrow Toch nog 4 drachtige merries dus. Ook redelijk gespreid. Kun je hopelijk wat slapen er tussenin.
Wij hebben eigenlijk geen naam verplichtingen kwa letter. Maar we zijn ooit begonnen met het alfabet af te gaan. Als ze op volgorde bevallen ong zit ik met Yula op de letter H. Heel toevallig want ik heet zelf Hanne Maar best ook een lastigere letter. Alhoewel ik bv de X of Z nog veel lastiger vind