[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kyrkelover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:30

Gefeliciteerd Keresa!

Nou hierbij part II:
Nou eigenlijk een heel rustig nachtje. Okok veel happen naar de buik, staart zwaaien, gekke bekken trekken en haar favoriet HEEL boos kijken en met je hoofd tegen de stalwand gaan staan.
Wel super om mij uit de slaap te houden, want ja na een aantal keer verdacht doen sta ik op scherp om weg te kunnen rijden indien nodig.
Inmiddels heb ik overigens een abbonement op de avondklok politie controle... waarbij ik met vlag en wimpel met mijn broek vol met hooi, haren als een vogelnest en toch ietwat vermoeide hoofd moeiteloos door de controles en blaastest kom.

Rivq even ter vergelijking:
Haar mama half uur voor veulenen
Afbeelding
Treasure gister

Afbeelding

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:31

Luna en Keresa gefeliciteerd !! *\o/*

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:33

Hoorde mijn merrie nog piepen op de camera vanochtend toen hij drinken wilde :(:)
Vanochtend om 8.00 uur meteen met de DA gebeld en heb metacam en ivermectine opgehaald. Als ik er ben kan de ontworming ook meteen mee, even kibbelen maar heb het binnen! Meteen even langsgegaan en metacam gegeven, arme merrie.

AZ, was schimmel ook niet je lievelingskleur? Kan me je niet inbeelden met een ander kleur Arabier haha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:44

Claudia hier 5 dagen diarree. Ik ontworm ze nooit zo vroeg

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:16

Keresa. Gefeliciteerd

AZ wat een pracht veulen is het toch. Wat leuk misschien een nieuwe aanwinst.

Setteli. Goed dat ze nu aan de antibiotica staat.
Ik weet niet of je mijn verhaal hebt gevolgd met Wild Thing? Op de scan ook niks te zien, geen ontstekingwaarde. Ze heeft aan de antibiotica, regumate en ontstekingsremmer gestaan. Nou ik kan je vertellen de placenta was echt niet goed. En daardoor mijn veulen verloren. Ik zal iedereen aanbevelen bij twijfel echt starten met medicatie. Het is echt niet goed zo vroeg uier en uitvloei

Cynthia. Alles ziet er op de scan goed uit. We gaan het gewoon proberen, morgen wordt ze weer gescand. Ze heeft verder ook niks geleden. Ik moet echt oppassen dat ze niet te dik wordt op moment :=

Mirjamalvaro. Sterre heeft ook al een flink uier

Ashleyrol. Als je op de lijst wilt, moet je Renske even een privébericht sturen

Muronia. Even goed in de gaten houden. Hier maar een halve dag diaree gehad met 6 dagen. Daarna niks.

Kyrkelover. Ze maakt het wel spannend zo. Ik ben benieuwd hoe lang ze nog wacht

Stalmelyn. Arme merrie, hopelijk werkt de metacam snel

Rosareina groeit hier als kool, echt een heel flink dametje is het al. Ze is zo makkelijk, braaf aan touwtje, en echt nergens bang voor :Y)

Afbeelding
Vandaag even goed Sammie in de gaten houden. Ze had slecht gegeten. Gisteren avond heeft ze weer voor het eerst even op de wei gestaan, misschien was het iets te veel. Ze eet wel iets maar weinig. Ze heeft geen koorts.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 11:54

@AM, ja jouw verhaal zeker gevolgd. Alleen ga je dan vergelijken en uier van April was echt veel minder dan Wild Thing en geen melk uitvloeiing. Dan denk je al gauw dat het niet hetzelfde is. Maar ik ben wel blij dat ze nu op de AB staat. Ze moet het nog zeker 6 weken binnen houden.

Vannacht had ze het alarm om. Esmee wordt als 1e gebeld en ik als 2e. Was ik net in slaap, word ik gebeld. Maar niks aan de hand. Esmee zei vanmorgen dat ze wel 6x gebeld was, maar dan heeft ze er toch 1tje gemist. Vandaag maar de slaapstand inschakelen, want mevrouw slaapt blijkbaar veel plat

Grasje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:04

Tanja nog gefeliciteerd! *\o/*

Luna gefeliciteerd, wat een schatje!

Keresa gefeliciteerd <3

Fotsy wat een knapperd zeg <3

Kyrkelover spannend!!

Jennifer sterkte voor jullie, hopelijk komt ie snel. Ik leef met jullie mee.

Stal Melyn arme dame, hopelijk gaat t snel beter.

AZ hilarische foto’s, leuke veulen spam <3

AsleyRol 10 dagen hars, jeetje, de mijne is 336 dagen en heeft nu 2 dagen hars, 3e nacht gewaakt maar nog niks. Uier vandaag:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Grasje88 op 16-04-21 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:35

Keresa, jij ook gefeliciteerd!

AL Zawra, vooruitgang! *\o/*

Kyrkelover, oja dan snap ik het wel ja! Ben benieuwd hoelang ze je nog in spanning houdt..

Stalmelyn, :(:) gelukkig metacam nu dan

Settelli, onrustig nachtje voor je dochter haha

Hier eindelijk beter weer, kan het gras een beetje gaan groeien. {:} Lastig hoor, liefst zet ik ze al lekker op de wei maar alles is nog vrij kaal en platgetrapt dus moet echt even groeien deze 2 warmere weken. Dan maar even op de paddock nog......
Laatst bijgewerkt door Riv_Q op 16-04-21 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 12:35

Keresa en Luna gefeliciteerd!

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:01

Gefeliciteerd Tanja.
Gefeliciteerd Luna.
Gefeliciteerd Keresa.

AZ Wat heerlijke blik heeft dat mannetje van jou.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:07

Wordt al een hele flinke dame hier. Bijna 4 weken al
Afbeelding
Afbeelding

SparkYY_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:10

Gefeliciteerd Keresa!

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:15

Mooierd hoor cioccolato <3

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:20

Luna en Keresa gefeliciteerd!

Ik ben afgelopen nacht voor het eerst 3 keer wakker gebeld, maar niets aan de hand..... Wel viel me op dat mijn merrie maat haar kont tegen de muur ligt hebben jullie daar nog een tip voor?

Zij is 1,65/ 1,67 en heel kort en compact en staat in een stal van 3 x 5
Ik heb nog een stal van 5x5 maar daar staat een lange merrie is van 1,80. Ze geven beide nog niet een teken dat het veulen er aan zit te komen de kleine merrie is 341 en de grote merrie is 328 dus durf de grote merrie ook niet in de kleinere stal te zetten want denk dat die er meer last van heeft als ze daar in moet bevallen. Ook vraag ik me af of de kleine merrie in de grote stal er ook niet voor zal kiezen met haar kont tegen de wand te gaan liggen.....

Heeft iemand advies voor me?

Revi spam
Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:26

Iedereen gefeliciteerd met de geboorte vd knappe veulentjes :)

@ciocolato: echt een prachtig veulen <3

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 13:52

@Cioccolato, wat een prachtig veulen zeg!
@Dddara die van mij ligt en staat de afgelopen dagen ook met name met haar kont ergens tegenaan geparkeerd. Dat doen ze regelmatig aan het einde van de dracht. Niets om je zorgen over te maken.

Wat mij trouwens wel opvalt is dat Treasure sinds gister echt ontzetten veel in haar stal/schuilhok staat. Het is prachtig weer, er ligt op 4 plekken hooi en ze heeft een kwart hectare waar ze kan lopen.
Geen noodzaak dus zeg maar om veel op stal te staan(deur is van de ochtend tot 10/11 in de avond open). Gister stond ze al om 18.30 zowat non-stop op stal en vandaag krijg ik om de haveklap melding van de camera en als ik dan kijk staat ze er weer.
Veel meer dan slapen en eten doet ze overigens niet meer en rollen wilde ze vanmorgen wel, maar ging uiteindelijk toch niet. pH was om half 12 wel nog te hoog, maar als ik hier in het topic kijk kan dat aardig vlot zakken.
Ze heeft nu overigens zelfs achter haar uier, tussen haar billen zeg maar, vocht zitten. Dat kan simpelweg niet lekker lopen.

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:49

Ongelofelijk hoe hard ze groeien he in een paar weken tijd! Heel mooi

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 14:56

Even een vraagje aan de ervaren fokkers. De kleine bokt af en toe eens als ik mijn had op zijn poep leg. Hij draait zijn kont dan echt letterlijk naar mij en echt bokken met uitslaande benen wat ik echt moet uitwijken. Ene keer doet hij het de andere keer is hij super flink en blijft hij mooi staan. Ook als ik zijn achterbeentjes wil aanraken (als ik een kriebelbeweging maak geen probleem streel ik gewoon dat slaat hij) wat ik wel normaal vind hij moet het nog leren maar hij heeft me vandaag per ongelijk meegehad toen ik dus aan zijn beentje zat. Hoe leer ik dat het beste af. Al de rest geen probleem kan in overal met gemak aankomen en ik wil hem zeker de tijd geven om er aan te wennen maar ik wil niet dat dit escaleert natuurlijk!

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:06

Anso ik zou zorgen dat het een fijne ervaring is. Dus kriebel hem op ze kont en als hij dat lekker vindt leg je er een hand bij. En het zelfde met de benen kriebel hem en raak ondertussen zijn benen aan. Zorg dat het positief is. En doe het geen 5 minuten maar liever meerdere keren per dag heel kort 30 seconde ofzo als hij het zijn vind kan je het langer doen.

Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:14

Ik begin gewoon te wrijven op plekken die ze wel fijn vinden en breid zo stilletjes uit naar de plekken die ze minder vinden. Zonder je hand van het lichaam te halen en dus telkens een klein beetje de grens verleggen

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:46

Voor een moedeloos veulen. Ik meldt het hier ook even, wij hebben weer een merrie die melk geeft (zonder veulen).
Liever een veulenloze moeder maar bij nood is ze beschikbaar.
Merrie is al eerder pleegmoeder geweest en accepteert goed.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:43

Melissa1996 schreef:
Voor een moedeloos veulen. Ik meldt het hier ook even, wij hebben weer een merrie die melk geeft (zonder veulen).
Liever een veulenloze moeder maar bij nood is ze beschikbaar.
Merrie is al eerder pleegmoeder geweest en accepteert goed.

Ik werd net getagd hierin maar mijn merrie is niet meer beschikbaar

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:50

Gefeliciteerd met de nieuwe baby's!

DDDara in een grote stal kunnen ze ook gewoon tegen de muur gaan liggen, zaak is dan er op tijd bij zijn en ze overeind zetten en een beetje mee sturen zodat ze de volgende keer op een betere plek gaan liggen.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 18:54

Gefeliciteerd Luna2006 en Keresa!

Misschien moeten jullie eens kijken of er nog een kurk ofzo in zit _O- @Jennifer0 en @jacky84 jeetje mina wat een olifantendracht

Al zawra wat een lekker dier, i'm sexy and i know it

laurentii heerlijk om ze zo samen te zien

cp112 wat een beste dame is hayley al

dddara wat een smeltfoto met de 2 kleintjes die aan het knuffelen zijn

AM wild thing kan top lopen!!!

Ik dacht dat de tranen op waren (ik stond op met gruwelijke hoofdpijn *zal wel uitgedroogd zijn*) maar toen met de post wat hengstenboekjes binnen kwamen kwamen ze weer en net werd en namens 2 vriendinnen een bos bloemen bezorgd nou toen ging ik weer.

Het scheelt dat het melkveebedrijf en de kids etc ook door moeten en ik dus ook door moet gaan (is een fijne afleiding als ik eff tijd heb dan komen de tranen weer, ik gun me soms wel even een momentje maar ik merk dat erin blijf hangen en enorm down word, vandaag werd er ook een kalfje geboren en dat was wel weer een slik momentje maar toen ik hem net de fles gaf en hij hem goed leegdronk werd ik toch weer een beetje vrolijk. Een halve dag geprobeerd om er melk in te krijgen omdat die niet wou drinken.
De natuur is soms hard/ kei hard maar dat hoort ook bij het leven zeg ik soms wel 10x tegen mezelf.

Er maakte iemand een opmerking over WFFS maar de hengst is negatief, dan zou ik wita moeten laten testen maar de dierenarts denkt gewoon dikke vette pech of een hartafwijking ivm de rode tong, heb geen sectie laten doen want het veranderd niks aan de zaak,ik krijg Ryder er niet meer terug.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:09

Als de hengst negatief is, kan het hoogstens een drager zijn via de merrie, maar nooit een lijder. Dus de doodsoorzaak zal het niet zijn. Het blijft hoe dan ook vreselijk moeilijk, je wilt zo graag weten waarom hé...