[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:25

Caily schreef:
Ik heb dat met een gastmerrie gehad. Waarschijnlijk wel drachtig geweest maar voor de 1e scan verloren. Ze is een week later dan normaal hengstig.

mijn merrie was waarschijnlijk ook drachtig geweest en de dag van scannen verloren want de baarmoeder voelde nog drachtig aan. Maar merrie was ook niet hengstig.
Daarna nog de week erop scannen maar niet drachtig en ook niet hengstig, en 2 weken later nog steeds niet hengstig.
Dus kunnen best een cyclus overslaan.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 21:55

Paar weekjes niet actief en jullie hebben dik 20 pagina's vol gekletst! :wow: Ik heb wel veel meegelezen, maar niet actief gereageerd. Ik ga mijn best doen om iedereen een reactie te geven.

@Sam_Elena
Merriebrok is in een vroege stadium absoluut niet nodig, zeker niet om een paard dikker te krijgen (is meestal als echt niks anders werkt). Wat anderen al hebben aangegeven, goed (en veel) ruwvoer, lucerne/grasbrok als aanvulling op mineralen en vitaminen. Ik vind zelf de Wiesencob's/Pavo Fibrenuggets ook altijd een fijne toevoeging voor paarden die gevoelig zijn voor gewichtsverlies. :j

@Eretria
Ach, niet geschoten is altijd mis, toch. Nog 1 keer de poging wagen kan geen kwaad, dan weet je zeker dat je alles gedaan hebt wat mogelijk is. Wat betreft merrie met veulen, die van mij komt apart te staan. Dit is haar eerste veulen, dus ik heb geen idee hoe ze op andere paarden zal gaan reageren als het veulentje er eenmaal is. Is het voor jouw paard (mocht het lukken), ook de eerste? Nou zijn ruinen wel vrij makkelijk (in mijn ervaringen dan) rondom merries met veulens.

Wat betreft op dag 3 en 5 insemineren, kan ik helaas niet in meepraten of adviseren.

@Eef_Bam
Ach nee :knuffel: Op naar de volgende ronde, hopelijk meer succes deze keer.

@splenius
Ach ja, sommige merries reageren heel heftig op het hengstig spuiten. :(:) Hopelijk werkt het allemaal en kan je volgende week insemineren!

@mirjamalvaro
Maandag springt de hengst pas weer? Jeetje, hoop voor je dat ze haar eitje een beetje bij zich wil houden dan. :=

@mooney
Vragenlijstje is geen probleem! Die van mij heeft geen hengstigheid laten zien dit jaar, enkel door hengstig spuiten. Alle voorgaande jaren (natuurlijk toen ik niet wilde fokken >;)) mega goed hengstig.

Ik hoop voor je dat je merrie drachtig wordt gescand aankomende dinsdag!

@simpie94
Och, ja, je verwachtingen zijn nihil dan he. Altijd zo'n rot gevoel. Ik duim voor je! +:)+

@Caresse07
Cyclussen van merries zijn ook wel wat vaag dit jaar. Zal vast over een paar dagen wel komen. :j

Mijn merrie is drachtig gescand!! *\%/* *\%/* *\%/*
Was al vorige week vrijdag, maar totaal geen tijd gehad om hier netjes op iedereen te reageren en dan een ego post tussen iedereen in, die zo hard aan het proberen is, vind ik naar. Maar mensen, hou de moed erin! *\o/*

Tijdens het scannen had ze een mega volle blaas (mevrouw durft niet in de wei/paddock te plassen, diva :')). Dus de DA had wat moeite om het goed in beeld te krijgen. Tussen 32-35 dagen scannen voor hopelijk een hartje. Ik hou mijn hart vast en ik hoop zo dat ze de baby vast blijft houden. Ik vind de kleine nu al geweldig en het is nog een alien. :):)
Afbeelding

Eretria

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:07

ZwarteHeks,
Aan de merrie te zien (uier ed) is duidelijk dat het niet haar eerste veulen zou worden, maar de geschiedenis is vrijwel onbekend van voordat wij haar hadden. We hebben dus geen idee hoeveel veulens ze gehad heeft en hoe ze naar andere paarden doet. Wel reageert ze super sterk op veulens en moedert ze erover, ondanks ze er dus niet 100% bij kan komen. En het dus niet haar eigen veulens zijn. Ik denk dat ze een hele goede moeder is, maar hoe ze op andere paarden dan reageert.. een raadsel.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 22:15

Hmmm, ja, als je haar geschiedenis niet weet, is het wat lastiger. Kan je anders niet een stuk paddock afzetten? Dan zou je de eerste paar weken haar gedrag een beetje kunnen peilen en dan zou het veulen op kracht moeten komen. Ik ben altijd zo bang dat merries dik gaan ruzieen met anderen en dat precies het veulen er tussenin komt te staan bijvoorbeeld. Al ben ik een op en top muts hoor. :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 23:26

Eretria, ik heb helemaal geen stallen. Ik heb een ruime schuil/loop stal en er komt binnenkort nog een ruime schuilstal aan de andere kant bij. Achterin nog ene klein afdakje boven het hooi.

We hebben in nood de paarden weleens in de schuilstal opgesloten, toen het echt 2 dagen hard vroor.

Inmiddels heb ik nog maar 4 paarden en weet niet hoeveel er volgend jaar April/Mei nog zijn. Ik hoop allemaal, maar ja.....oudste is 28 en shet ook zoiets.
Ze lopen 24/7 samen en ze kan echt roepen als ze alleen staat, maar ze is nu wel vrij rustig. Ze hangt wel echt vreselijk aan dr broer en moeder, maar met dr broer is ze echt net een siamese tweeling soms.

Toch overweeg ik wel om haar een stukje apart te geven waar de rest naast gaat lopen dan. Ze heeft eerder een veulen gehad en was behoorlijk beschermend.

Ik heb ook varkens erbij, dus die gaan sws een tijdje apart, want die maakt ze echt dood. Maar verder is het een schatje hoor :)

zwarte heks, gefeliciteerd! Ik vond wachten op de 35dgn scan ook eigenlijk nog spannender. Maar had wel mazzel. Ik gaf door dat we do op 35dgn zaten en toen zei ze dat ze woe na 20uur kwam. Al voor ik me druk kon maken, belde ze net voor de middag.

Mooney, ik wil wel invullen. Alles in 1x goed. Is het alleen van dit jaar? Vorig jaar was nl een ellende en niet drachtig, dus zo kan het lopen......Haar eerste veulen was wel weer in 1 keer alles goed.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:14

Sam_Elena schreef:
Ik ben nieuw in dit topic, ik heb mijn merrie zaterdag laten insemineren! En nu ben ik onderzoek aan het doen wat betreft supplementen, ik kan haar geen podolac voeren want ze is heel gevoelig op granen dus ik wilde iets wat foliumzuur, magnesium, calcium, koper en selenium bevat, ik kom nu uit op de biergist en foliumzuur van het kruidvat :+ iemand daar ervaring mee?

Vitalbix breed en grow als je graanvrij wil voeren.

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:51

Hier slecht nieuws. Merrie is vanmorgen op 32 gescand en niet meer drachtig :n

Gefeliciteerd aan alle drachtigen! En succes voor degene die ook nog bezig zijn

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 08:58

Denneboom, ga je nog een keer proberen?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:23

Dennenboom. Wat enorm balen -O-
Zie je dit jaar wel veel, dat ze hun vrucht verliezen...

Nu extra zenuwachtig. Hier straks scannen op hartslag bij twee merries

Sam Elena. Ik vindt 2.5 schep muesli ook vrij veel.
Mijn probleem paard met zijn maag is bijgetrokken op 250 gram metazoa en elke keer een emmer ruwvoer mix erbij.
Bij subli en heel veel andere merken zijn synthetische vitamine toegevoegd wat een paard helemaal niet goed opneemt.
Hier hebben we nu ook wisshencobs van marstal. Ook een mooi product om bij te voeren.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:51

poedersuiker zeg denneboom.
Lijkt echt een rot jaar dit :\

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:55

Eretria schreef:
Denneboom, ga je nog een keer proberen?

Ja dat wel. Woensdag weer scannen of ze hengstig wordt en anders hengstig spuiten. Deze merrie 'moet' eigenlijk wel drachtig :=

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 09:56

dennenboom: wat enorm balen zeg!

AM: succes vandaag!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:08

Zwarteheks, gefeliciteerd.

Balen Dennenboom, hopen dat ze nog hengstig wordt.

Spannend AM.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:17

Wat balen zeg dennenboom. Dit is de merrie die je als eerste drachtig had? Of de tweede? Die eerste is drachtig van ulbran herriner ik mij wat vorige keer niet was gelukt

Zwarteheks gefeliciteerd!

Amhorses succes vandaag!

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 10:46

Hier blij. Net hengstenboer gebeld Vienna is drachtig van Il Divo!
Erg blij

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:08

Bleh dennenboom dat is echt niet leuk…

Succes AM!

Gefeliciteerd vienna, zwarteheks

Morgen wordt Fleur gescand maar ik geloof niet dat ze drachtig is. Zou wel heel rot zijn want alle omstandigheden waren perfect. Helaas weet ik dat als ze zich zo gedraagt zoals vanmorgen dat ze dan meestal hengstig wordt. Ik hoop heel erg dat ik het niet bij het rechte eind heb.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:10

Verdorie -O- wild Thing ook niet meer drachtig. Niet hengstig. Ze zou op 35 dagen zitten vandaag. Ik wilde het eigenlijk niet meer proberen. Maar hebben haar hengstig gespoten en ga het toch nog één keer proberen. Alleen dan met mijn eigen hengst

Sammie 'nog' wel drachtig maar vaginale bacterie. Ze is dichtgezet, krijgt antibiotica en regumate. Hopen dat dit blijft zitten.

Nigrante toch ook maar laten scannen. Die is nog wel mooi drachtig.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:15

Oh wat balen AM, dit is niet leuk meer.
Ik hoop dat Sammie goed blijft gaan, fingers crossed.
Wel fijn dat Nigrante nog drachtig is.

Dennenboom, ook niet meer leuk voor jou. Balen

Vienna en Zwarteheks gefeliciteerd.

Hier denk ik dat Phoebe nog steeds goed gaat. Ze is nu 54 dagen. Volgende week laat ik haar nog een keer scannen en dan eind september nog een keer.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:26

Wauw wat een sh*t updates zeg.. pff -O-

Gelukkig wel gefeliciteerd zwarteheks en Vienna

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:30

Wat een pech denneboom en Am, eerst wel drachtig en dan niet meer is echt heel vervelend. Hopelijk nu toch raak.

Gefeliciteerd Viena en zwarteheks

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:46

Denneboom Wat ontzettend balen.
Hopelijk pakt de laatste poging straks wel.

AM wat balen dat Wild Think niet meer drachtig is. Nu moet je eigen prachtige hengst zijn kunstje maar doen. Hopelijk pakt het dan wel.
Duimen dat Sammie wel drachtig blijft.
Gefeliciteerd met Nigrante haar dracht.

Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merries.

Succes voor iedereen die nog bezig zijn of net als ik nog op het wacht bankje.

Als je zo dit topic leest wordt je bijna bang. Wat gaat het bij vele lastig.

Moet nog wachten tot Dinsdag voor de 18 dagen scan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 11:48

Jeetje denneboom en Am, wat onwijs kl*te zeg. Hopelijk lukt een volgende poging.

AM< hopelijk blijft het zitten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:02

Jeetje wat een nare updates.. hopelijk wil het nog een keer..

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:06

Gefeliciteerd Viena.

Oh wat balen AM. Lijkt dat veel merries toch opbreken. Duimen dat Sammie wel drachtig blijft.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-21 12:15

Wat een vervelende updates zeg -O-

Vienna en Zwarteheks gefeliciteerd!