[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elke86

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:15

Montana niet meer drachtig, ik baal er zo ontzettend van! Maar goed de natuur heeft beslist en daar kunnen we niets meer aandoen, Montana mag nu officieel van haar vervroegd pensioen gaan genieten. En volgend jaar ga ik rondkijken om een jonkie te kopen ipv fokken.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:22

Wat balen zeg!

Ik hoop dat de rest meer geluk heeft...

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:24

Ooh Elke wat balen zeg!

Hoop dat de andere twijfel gevallen ook nog drachtig zijn..

Ik heb eindelijk de rekening van Utrecht gekregen en misschien is dit nog interessant voor andere fokkers. Het verwijderen van de cystes uit de baarmoeder kost mij €388.

Verder zit ik nog steeds met mijn handen in het haar aangezien mevrouw nog steeds niet goed loopt. Staat inmiddels al weer 3 maanden op rust en geen verbetering.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 12:29

Ik duim ook dat de andere merries wel nog steeds drachtig zijn!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:14

Och Elke wat sneu !! -O- -O-

Myrthee: Op welk been is ze kreupel ??

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:24

oh Elke wat jammer nou :(:)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:26

He nee wat jammer :(

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:37

Chantalll schreef:
Och Elke wat sneu !! -O- -O-

Myrthee: Op welk been is ze kreupel ??

Op links achter. Maar daar is eigenlijk niks in te vinden. Geen atrose, pezen lijken ook goed, en met buigproef is het duidelijk dat het echt het spronggewricht is.
Mijn dierenarts wil me door verwijzen naar Utrecht maar aangezien ze al 3 maanden op rust staat heb ik het idee dat het niks meer uit gaat halen en ik daar dan 500 euro lichter vertrek met een '6 weken rust en dan terug komen'.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 13:48

Jammer Elke :(:)

Myrthee: niets te zien op foto's en echo/scan? Misschien een idee om thermografie te laten doen, de oorzaak kan ook elders zitten.

Bij mijn merrie konden ze ook niets vinden op de foto's en echo's. Ze staat al sinds maart dit jaar op rust, ze is steeds onregelmatig en erg stijf in het hele lichaam. Ze adviseerden mij toen een mri scan te laten maken, à € 1250,00 :$ maar dat heb ik dus niet laten doen. Want ook dan is het niet zeker dat er iets uit komt.

Vorige week thermografie laten doen door Hans Arendse van Equicare plus. Nu blijkt ze een flinke blokkade te hebben in het CTO-gebied, heel veel spanning in de hals, nek en kaak, blokkade van het tongbeen, blokkade 1e ribboog en dat allemaal heeft dan weer gevolgen elders in het lichaam. Ze staat zeg maar in compensatiestand, daardoor heeft ze heel veel last van overbelasting met het onregelmatig lopen als gevolg.

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:03

Juist Moratoetje, je dacht hetzelfde.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:05

Ach Elke potverdorie... dat is zo jammer... :( Ik vind het heel verdrietig voor je.

@Myrthee & Moratoetje: ik doe ook mee met rustende paarden. Die van mij staat vanaf februari met een blessure door idioot gedrag in de paddock. Daarna vanaf april rustig opgebouwd en vervolgens is er weer iets gebeurt in de weide en is ze weer niet goed. Echo's laten zien dat ze een gaatje in knieband heeft en een tussenpees beschadiging. Alles in het rechterachterbeen... We zijn dus uit de running.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:12

Moratoetje schreef:
Jammer Elke :(:)

Myrthee: niets te zien op foto's en echo/scan? Misschien een idee om thermografie te laten doen, de oorzaak kan ook elders zitten.

Bij mijn merrie konden ze ook niets vinden op de foto's en echo's. Ze staat al sinds maart dit jaar op rust, ze is steeds onregelmatig en erg stijf in het hele lichaam. Ze adviseerden mij toen een mri scan te laten maken, à € 1250,00 :$ maar dat heb ik dus niet laten doen. Want ook dan is het niet zeker dat er iets uit komt.

Vorige week thermografie laten doen door Hans Arendse van Equicare plus. Nu blijkt ze een flinke blokkade te hebben in het CTO-gebied, heel veel spanning in de hals, nek en kaak, blokkade van het tongbeen, blokkade 1e ribboog en dat allemaal heeft dan weer gevolgen elders in het lichaam. Ze staat zeg maar in compensatiestand, daardoor heeft ze heel veel last van overbelasting met het onregelmatig lopen als gevolg.

Thermografie is als eerst gemaakt. Was ook niks op te zien. Foto's en echo's zijn allemaal perfect. Alles ziet er zo goed uit dat we gewoon echt niet weten waar het vandaan komt. Alleen dat er dus iets is wat niet goed gaat.

Femskie, ook balen voor jou zeg dat ze op rust staat.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:22

Montana staat al 2,5 jaar op vervroegd pensioen omwille van kreupelheid. Die is bij 3 klinieken door de hele troep (foto's van hele lichaam, scintigrafie, etc...) onderzoeken gegaan, maar daar is ook nooit bij gevonden wat het probleem is.

Hoop voor jullie dat een langere rustperiode wel een gunstig resultaat heeft!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:28

@Myrthee: okay, wat is dat moeilijk zeg als je alles al hebt laten doen en dat er niet een oorzaak kan worden vastgesteld. Bah.. als ze dan toch maar eens even konden praten!
Ik baal heel erg... het gaat al iets beter dan een paar maanden geleden hoor. Ik kon niet eens hebben dat hier mensen door de straat reden OP hun paard, laat staan als er een wedstrijd was bij mijn rijvereniging. We waren bezig om de M2 door te komen, op naar het Z1!

@Elke, jeetje wat een pech! Zijn jullie ook wel eens bij Den Hoek geweest? Ik hoor daar ook wel goede dingen over.. Hoe oud is Montana? Heb jij nog een ander paard om te rijden? Ik heb wel eens gedacht dat je eigenlijk 2 paarden moet hebben.. als het goed is, heb je dan altijd iets om te rijden :)*

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:33

Ai Elke toch :(

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 14:51

Ook dat gaat helaas niet altijd op Elke...ken iemand met vier paarden waarvan er geen een te rijden is...

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 15:43

Ach nee Elke, wat sneu dat ze verworpen heeft! :(:)

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 17:15

Mag ik even jullie ervaring vragen...

Heeft iemand wel eens gehad dat je merrie na een aantal keer geprobeerd te hebben haar drachtig te krijgen (wat niet gelukt is, dus ze is leeg) niet meer hengstig werd? Terwijl het daarvoor en tijdens het insemineren keurig op schema liep. We hebben niet hengstig gespoten, iedere hengstigheid was natuurlijk.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:34

Na de 30 dagen verwerpen heeft de merrie al het zwangerschapshormoon aangemaakt en lichamelijk denken dat ze nog drachtig is.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 18:47

Nou ik heb dus twijfels over mijn andere merrie. Ze is leeg gescand maar vrij vroeg na inseminatie. Ik WEET dat het niet zou moeten kunnen maar mijn hoofd en mijn gevoel spreken elkaar momenteel heel erg tegen.
Maar ze toont in gedrag dus drachtig en ze is na de laatste keer insemineren niet meer hengstig geweest.

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:25

pradadaan schreef:
Mag ik even jullie ervaring vragen...

Heeft iemand wel eens gehad dat je merrie na een aantal keer geprobeerd te hebben haar drachtig te krijgen (wat niet gelukt is, dus ze is leeg) niet meer hengstig werd? Terwijl het daarvoor en tijdens het insemineren keurig op schema liep. We hebben niet hengstig gespoten, iedere hengstigheid was natuurlijk.

Ik spring even in, onze merrie is na 1 keer insemineren in een soort schijndracht geraakt en dus niet weer hengstig geworden. Hengdtig spuiten, regumate enz, het werkt allemaal niet... Dit is inmiddels de 2e keer, vorig jaar heeft ze met 4 mnd verworpen. Helaas dus weer niet drachtig, volgend jaar vroeg beginnen en dan brengen we haar weg naar de hengst, hopende dat ze reageert op een andere omgeving en meerdere hengsten van haar eigen formaat. Grote kans dat je merrie in een soort 'winterslaap' is gegaan, geen activiteit meer heeft op de eierstokken, en volgend jaar weer netjes hengstig wordt :) Tenminste, dit is wat mij verteld is....

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 19:39

Maar met deze merrie is vaker gefokt (veulens zijn gewoon gezond geboren) en ze heeft dit nog nooit eerder gehad

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:01

pradadaan schreef:
Nou ik heb dus twijfels over mijn andere merrie. Ze is leeg gescand maar vrij vroeg na inseminatie. Ik WEET dat het niet zou moeten kunnen maar mijn hoofd en mijn gevoel spreken elkaar momenteel heel erg tegen.
Maar ze toont in gedrag dus drachtig en ze is na de laatste keer insemineren niet meer hengstig geweest.

Je zult de eerste niet zijn hoor :o Mijn merrie is tot twee keer toe leeg gevoeld en gescand, maar verwierp op 5 maanden een tweeling...... Ook ik bleef zeggen dat ze drachtig was, zo anders in gedrag. Daarom nog een keer extra laten scannen, maar ze was echt leeg....
Wil je het zeker weten, dan zou ik haar nog een keer laten scannen en anders wachten tot er wat uitkomt :+

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:17

Wij weten gelukkig wel dat er maar 1 ei zat. Ik zal heus wel gewoon spoken zien dus scannen ga ik ook niet doen. Ze is 2 keer gescand dus de kans is zo klein. Mocht mijn gevoel toch kloppen dan merken we dat vanzelf :=

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 20:21

Balen zeg elke, wat jammer steeds maar goed dat je het nu weet en niet verder zit te wachten. Succes met je zoektocht naar een veulen, is ook best leuk hoor.

DL ik hoop dat jij meer geluk mag hebben dan maar ineens opgetrokken buik voorspelt helaas niet veel goeds.

Sjintoo ziet er me eerder het begin van een schimmel uit, opletten dus als het erger wordt, dan zou ik ivamerol smeren want loopt heel erg snel en ik heb het eens gehad en begon ook precies met pigmentvlekken. Liep van het ene paard naar het andere en kleurde helemaal anders bij zwarte dan roze neuzen.

Pradadaan net wat suffie zegt
Alles kan hoor en als ze zelf nog denkt dat ze drachtig is dan zal je ze niet meer hengstig zien.

Mila lover goed plan van ze naar de hengst zelf te brengen, zal haar vast beter bevallen.

Ja die van mij ziet er ook wel altijd dik uit :o maar is het nu toch niet :D , ze zoogt en is drachtig. Is ook gans ander type paard dan die van jullie wel ;)
Super gespierd lijkt wel nog maar schijn bedriegt

Afbeelding

Ik vind ze echt aan het invallen
Afbeelding