Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chantalll schreef:Och Elke wat sneu !!![]()
![]()
Myrthee: Op welk been is ze kreupel ??
Moratoetje schreef:Jammer Elke![]()
Myrthee: niets te zien op foto's en echo/scan? Misschien een idee om thermografie te laten doen, de oorzaak kan ook elders zitten.
Bij mijn merrie konden ze ook niets vinden op de foto's en echo's. Ze staat al sinds maart dit jaar op rust, ze is steeds onregelmatig en erg stijf in het hele lichaam. Ze adviseerden mij toen een mri scan te laten maken, à € 1250,00maar dat heb ik dus niet laten doen. Want ook dan is het niet zeker dat er iets uit komt.
Vorige week thermografie laten doen door Hans Arendse van Equicare plus. Nu blijkt ze een flinke blokkade te hebben in het CTO-gebied, heel veel spanning in de hals, nek en kaak, blokkade van het tongbeen, blokkade 1e ribboog en dat allemaal heeft dan weer gevolgen elders in het lichaam. Ze staat zeg maar in compensatiestand, daardoor heeft ze heel veel last van overbelasting met het onregelmatig lopen als gevolg.
pradadaan schreef:Mag ik even jullie ervaring vragen...
Heeft iemand wel eens gehad dat je merrie na een aantal keer geprobeerd te hebben haar drachtig te krijgen (wat niet gelukt is, dus ze is leeg) niet meer hengstig werd? Terwijl het daarvoor en tijdens het insemineren keurig op schema liep. We hebben niet hengstig gespoten, iedere hengstigheid was natuurlijk.
pradadaan schreef:Nou ik heb dus twijfels over mijn andere merrie. Ze is leeg gescand maar vrij vroeg na inseminatie. Ik WEET dat het niet zou moeten kunnen maar mijn hoofd en mijn gevoel spreken elkaar momenteel heel erg tegen.
Maar ze toont in gedrag dus drachtig en ze is na de laatste keer insemineren niet meer hengstig geweest.