[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthee_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 14:19

Polleman, heb hier zelf geen ervaring mee maar heb er wel over gehoord. Vaak is het vruchtje dan niet gezien door de baarmoeder waardoor de merrie gewoon hengstig wordt ondanks dat ze drachtig is. Vruchtje wordt dan ook verstoten als het goed is.. Dit gebeurd vaak als er inderdaad cystes zijn in de baarmoeder.
Toevallig vertelde de inval DA hierover bij het scannen afgelopen woensdag.

Kabayo, gefeliciteerd!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:04

Oef, dat is dan wel zuur Polleman :(

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:18

jammer Polleman maar inderdaad je merrie is nu hengstig, baarmoeder en al dus zij zelf weet niet dat er eigenlijk een vruchtje hangende is, dus zal gewoon weggedreven worden nu uit de baarmoeder.
Spijtig, ga je dan alsnog insemineren? zat er dan ook al een ei klaar?

rienne wat leuk dat je alsnog meeleest _/-\o_

kabayo gefeli

murosch eigenaardig gedrag toch, wie weet, er is altijd hoop he meid

tja hinte misschien is gipsy er zelf nog niet klaar voor of past de hengst ook gewoon niet ofzo, soms is er ook gewoon geen verklaring voor. Dan zou ik eens andere hengst proberen, wie weet pakt die wel direct.
---------
hier gebeld naar kliniek voor scan maar hadden liever dat ik morgenvroeg kom, dus even uitgesteld dan, ach maakt ook niet meer uit wanneer ze nog eens gescand wordt, moest ze het verloren zijn, is het voor mij toch telaat. Maar ik denk dat alles nog goed zit bij Flo, daarnet gilde ze weer even naar haar eigen merrieveulen van vorig jaar. Aan dat gedrag had ik trouwens direct gezien dat ze drachtig was.
Elsa blijft nog even twijfelen maar ach tijd zal wel raad geven. Misschien als ik binnen paar maand haar hengstenveulen speen en er dan weer bijzet dat ik meer duidelijkheid zal hebben. Al lijkt die heel into zijn ruin broer := de rest van de merrie's interesseren hem niet of misschien mag hij gewoon niet in de buurt komen. Hij is ook nog heel jong natuurlijk, al zie je vaak al aan die jonge veulens welke merrie's hengstig staan.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 15:39

Maandag word ze weer gescand hij verwacht inderdaad als vrucht niet goed is dat die maandag weg is. Merrie heeft geen cystus niks alles ziet er helemaal goed uit.
Twijfel om voor nog een poging te gaan deze dekking is gewonnen en verzendkosten is steeds €75 ik had een bepaalt bedrag beschikbaar dus moet even kijken wat mogelijk is.
Ook omdat de jaarling nog niet verkocht is.
En word natuurlijk ook wel beetje laat nu is het seizoen.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:22

Kabayo, Gefeliciteerd, knappe dame hoor!

polleman, Vorig jaar dacht de da bij Trees ook een vruchtje te zien terwijl ze hengstig was.
Ze was die dag ook nog gedekt, andere da er bij en het bleek inderdaad een cyste te zijn.

Fotsy , Andere hengst heb ik de vorige keer aan gekaart bij de hh, die vond dat maar onzin.
Succes morgen met scannen!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:40

Toch hoor je wel degelijk dat andere combi wel werkt...

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 16:56

Ik ook hoor.
Zal het er volgende week nog eens met hem over hebben, al heb ik geen idee wat voor hengstje het dan moet worden

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 19:42

Polleman, hmm het klinkt allemaal dus niet veelbelovend :(

Annelies, hopelijk is ze nu gewoon netjes drachtig! Ik ga echt hard voor je duimen!

Kabayo, gefeliciteerd met het behaalde resultaat! Super zeg!

Vandaag verhuisd met de paardjes. Alles lijkt gelukkig zonder al te veel stress verlopen dus laten we hopen dat beide dames hun baby's netjes vast houden :o :=

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 20:16

Maar is ze inderdaad deze ronde ook weer maar twee keer per week gedekt hinte? Dan zou dat natuurlijk ook een rede kunnen zijn waarom ze niet hengstig is, omdat je de eisprong dan net mist met pech.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:50

Ja dat klopt maar dat is hoe de hengsten houder het doet. Iedereen woensdag en zaterdag. Hij heeft heel veel klanten en doet dit zo al jaren.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 21:59

Dat is toch gek? Nu leeft sperma bij natuurlijk dekken zowieso wel 48 uur maar je zou er maar net naast zitten. De dames houden echt geen rekening met woensdag of zaterdag. Wij hebben nu bijvoorbeeld een merrie staan die zich sinds zondag laat dekken en vandaag nog hengstig stond (wel al meer onrust maar nog prima laat dekken)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:00

Ik bedoelde natuurlijk drachtig ipv hengstig. Ben niet zo goed in multitasken haha.
Ja ik snap dat dat de manier is van de hengstenhouder, maar bedoel er meer mee te zeggen dat het dus niet aan je merrie hoeft te liggen of aan de combi. De manier waarop maakt er gewoon al een gokspelletje van.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-16 22:04

Hier scannen we dinsdagochtend. Als ze niet drachtig is laten we het hierbij denk ik, en proberen we volgend jaar wel weer. Zou eigenlijk anders vers insemineren moeten proberen, maar geen mogelijkheid om haar weg te brengen komende week, moeten ook nog een trailer lenen dan.

S4L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 01:30

@polleman Er is hoop! Mijn merrie gescand op 16/17 dagen, zat een vruchtje maar de baarmoeder hengstig. Was een kans dat de vrucht eraf zou komen. Moet wel zeggen dat ze veel minder hengstig was dan normaal en het ook niet toonde. Maar wel een hengstige baarmoeder dus. Da heeft geadviseerd om op 30 dagen weer te scannen en gelukkig was er een kloppend hartje bij de 30 dagen scan te zien, merrie is hierna ook niet meer hengstig geweest. Ik duim voor je dat het blijft zitten!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 11:47

*\o/*

Afbeelding

Alles zag er super goed uit, hoofdje, vier beentjes, rompje, kloppend hartje, veel vruchtwater en goed gegroeid. Geslacht is maar vanaf zestig dagen dus was nog te vroeg. Maar eigenlijk zei hij dat we nu niet echt meer moeten gaan.
Sorry voor de ego :o

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:01

Leuk!!!!! Een brusje voor Lily :D
Heb je je pony ook laten scannen?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:07

Nee Elsa staat nog met veulen en kon dus niet mee in de tweepaardstrailer en zij heeft al schrik van de hoefsmid :D misschien eens uitwendig maar dan moet ze bog veel verder zijn.

Gelukkige verjaardag murosch, mooie dag om te verjaren ;)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:10

Dank je!

Ik ga *on topic* toch komende week Helga maar eens laten scannen. Ik word een beetje gestoord van haar. Het ene moment denk ik, die is kats hengstig en het andere heb ik toch hoop op dracht. Ze is zo ontzettend anders dan normaal en een echte draak tegen de anderen. Gisteren sloeg echt alles. Ze jaagt gewoon de grote KWPNer bij haar biks-emmer vandaan om dat eens even erbij op te peuzelen. De KWPNer is normaal echt een dominante tante die Helga wel uit de buurt houdt, maar nu staat ze in een hoekje te kijken terwijl haar eten wordt opgegeten. Evenzo bij de hooiton. Normaal jaagt Wainona Helga aan de kant als ze haar in de weg loopt en nu is het opeens helemaal andersom. Helga staat in haar eentje bij de grote hooiton te kauwen en de KWPNer en haar jaarling dochter staan in de bak zielig te kijken. Vreemd toch?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:44

super Fotsy! Mooi plaatje.
Mijne is met 103 dagen gescand en toen kon hij ook geen geslacht zien omdat het veulentje steeds aan het bewegen was ;)

ik duim voor je Polleman en ook voor jou Neonlight.

Gefeliciteerd met je verjaardag Murosch :D

Maar inderdaad dat klinkt vreemd, hoe lang zou ze nu drachtig moeten zijn dan?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 12:52

Mooi Fotsy!

Ik duim ook mee voor de scanners.

Gefeliciteerd met je verjaardag Murosch, hopelijk is Helga toch gewoon drachtig!

Mijn merrie is gister weer gedekt nadat er vrijdag op de scan een ei van 3 cm te zien was. Hopen dat het deze ronde raak is.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:01

Iedereen waar het nog niet bij gelukt is heel veel succes bij de nieuwe pogingen.
Polleman, pff lastig joh hopelijk goed nieuws bij de scan.

Anniekslijk, ennnn lees braaf mee en hoop iedere keer op positief nieuws van jouw kant. :o

Lovvelyn, ennnn ook op jou ggoede nieuws zit ik te wachten hoor!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:09

Succes voor de scanners
Hopelijk deze keer meer geluk

Murosch klinkt wel eigenaardig hoor, zou zeker eens scannen

Mdj terug geïnsemineerd klinkt goed

Jobamara heb jij ook eentje terug drachtig?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 13:23

Gefeliciteerd Fotsy!

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:38

Fotsy, wat fijn!

Murosch, ik denk dat je een draak van een merrieveulen gaat krijgen haha. En gefeliciteerd met je verjaardag natuurlijk!

MDJ, ik duim voor je

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-16 15:41

5 pagina's in een week tijd. Dat is nog eens makkelijk bijlezen als je doordeweeks weinig tijd hebt :)
Ik vind dat we dit tempo maar aan moeten houden, 10 pagina's vind ik net wat te veel ;)

100 dagen alweer, Silly, dat gaat echt hard!
Te weinig wit op het hoofd? Wat is dát nou weer voor opmerking?? 8)7

Welkom, S4L!

Murosch, gefeliciteerd met je verjaardag! *\o/*

MilanLover, Myrthe lijkt er al wat beter uit te gaan zien op deze foto's, fijn!

Ooo.. Kabayo, wat heb je toch een prachtige palomino! <3
Ik had nooit wat met palomino's, ik wilde per se een valk merrie, maar ik kreeg eerst TiSento (palomino hengst) en nu heb ik echt een zwak voor palomino's <3 (na TiSento kreeg ik 2 valkmerries, dus ik heb geen palomino meer in mijn verzameling :( )

Memere, fijn dat het beter gaat met de wond van Dani. Wat een opluchting :)

Zonde, Vulina.. En duimen maar weer!

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, Myrthee_!!! *\%/* Wat een goed nieuws!!!

Vulina schreef:
Juval; ik bedoel de vaste kosten van een dekking. Meestal tussen de 250 en 300 euro ex btw. En dan nog het scan pakket bij de veearts. Daar doelde ik op :)

Dat is toch niet heel duur? Ik dacht dat KWPN veel duurder was :o

Wat zonde, MDJ :(

Gefeliciteerd, Linda!!! Voorál met Bucks!! *\%/*

Ow, polleman, dat is niet zulk fijn nieuws..
Maar S4L komt weer met een beetje hoop. Ik ga voor de duimen!

Wat een mooie baby, Fotsy :D

Fiore is alweer 64 dagen drachtig, dus tijd voor de foto-update :D

1 maand
Afbeelding Afbeelding

2 maanden
Afbeelding Afbeelding