[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Carolina87

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:04

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:05

Caesar schreef:
Hoi dames, zoals jullie zien is de berekening van de Dikste Buik opgenomen in de openingspost! Het zou leuk zijn als we meerdere percentages en verhoudingen kunnen berekenen. Ik heb er nu 2.

@CubaLibre; ik heb nog 230cm staan bij jou, maar kan geen percentage meer terugvinden? Kun je dat nog even doorgeven?

Had je mijn berekening hierbij? Zo niet dan hier nogmaals := haha

Klasien: 254 x 100 / 168 = 151,19%
Laatst bijgewerkt door iEmmaaa op 23-03-16 13:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:14

Laten we marley ook maar mee doen voor de dikste buik.
154cm omtrek X 100 / 92cm schofthoogte = 167, 39%
Ze is stiekem toch best giga

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:19

De merries gaan het spannend maken.
Nicole sterkte en succes met afwachten! Hoop dat alles goed gaat, volgens mij heb je een super leuke DA! :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:21

Nicole? nog niks? waren het misschien geen weeen?

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:32

Spannend hoor nicole.

Wij tempen floor nu elke dag gezin er nu beide varianten bekend zijn van rhino hier. En wij zitten zeker nog niet in de veilige zone betreft dracht..

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:32

Ja ik ben ook vol spanning aan het wachten op nieuws van Nicole...

Ik denk dat de kleintjes of de hele zware rassen het gegarandeerd winnen van de slankere paarden met die dikste-buik wedstrijd.

Zo kan een KWPN'er niet op tegen een even groot trekpaard. Die omtrek is gewoon sowieso al veel groter.
En ik denk dat die mini's en pony's ook gewoon veel ronder worden in vergelijking met hun hoogte.

Ik heb nu wel geen grote super slanke merries en de PRE is wel een barok ras, maar ik kan niet op tegen een brede ICS of heel barokke fries denk ik :o

Nuja, misschien ga ik vanavond toch eens meten :P

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:36

maar het is toch verhouding hoogte buikomtrek. Dan zou het wel ongeveer moeten kloppen van de verhouding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 13:53

Daarom doe ik ook niet mee aan die meting. Het verschilt ook waar je meet, op hoe veel dagen dracht, hoe dik je merrie zelf al is enz.enz.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:01

Oke even een updatetje hier ook:

Ze was de hele nacht al onrustig, niet 1 keer gelegen terwijl ze normaal de helft van de nacht plat op de grond zich bevind want die ligt uitgebreid te pitten maar deze nacht niet 1 keer, vanochtend was ze ook onrustig en nog steeds niet eten (iets wat mij toch behoorlijk zorgen maakte want mierela en der eten ze kan het de hele dag door wel doen en alsnog denk ze dat ze te weinig krijgt :') ) Dus temperatuur gemeten 37.9 dus geen koorts maar toch de kliniek maar even gebeld dat de dierenarts langs moest komen. En toen op dat moment ploft ze voor me neer en lijkt het echt overduidelijk dat ze weeën heeft en kreunde ook echt (heb in de praat app een filmpje van geupload) Vanachter zag het er ook echt zo uit dat ze weeën had, der kling is/was helemaal opgezet maar daar in tegen was der uier echt heel weinig (maar het komt voor dat ze vlak voor de bevalling terug lopen dus daar ging ik al niet van uit) Wij snel de deken afdoen en toen na 5 min ging ze weer staan. Schrappen, gapen, kauwen, poging doen tot weer te gaan liggen, nee toch maar niet en toen kwam de dierenarts.. (op dat moment zijn er verschillende ramp scenario's door men hoofd gegaan, leeft veulen nog wel, ligt het nog wel goed, heeft ze koliek, moet ze naar de koliek ja in men hoofd dacht ik aan vreselijke dingen :') ) Nou die heeft eerst zitten luisteren gelukkig liet veulen direct weten dat hij/zij nog leeft want de dierenarts kreeg een dreun tegen haar stethoscoop aan :') ze vond haar wat gassig klinken vanachter, dus opvoelen voor eventuele verstopping of koliek of hoe veulen lag. Ze kon geen verstopping voelen, veulen lag goed dus scan erbij dat haar placenta niet eventueel al los aan laten was, thank god dit was ook niet het geval.. Het kan dus idd zijn dat merrie's die op punt staan van bevallen kramp koliek kunnen tonen of beetje kunnen krijgen. Ze heeft nu beetje darmverslapper gehad en klein beetje pijnstilling (dat werkt 1/2 uurtjes) en ze werd er gelukkig wel gelijk stuk rustiger van..

Het is nu dus gewoon weer afwachten, dierenarts denkt ook niet dat het nog lang zal duren en vond de camera een geweldig idee en die zit ook nu mee te kijken op YouTube :')

Mierela voelt zich nog steeds niet helemaal okay dat merk ik wel aan der en denk echt dat het niet lang meer zal duren voor dat dit monster ons komt begroeten.. Althans ik hoop het hahaha want die stress pff wat een ellende :') Ze eet in ieder geval nog steeds niet en ik zag dat ze net heerlijk even een half uurtje heeft liggen slapen hopelijk wat krachten op bouwen want ze heeft net zoals der baasje de hele nacht niet geslapen _O-

Voel me best banketstaaf dat mensen dachten (ik zelf ook hoor) dat het nu echt geboren zou worden en dat het er nog niet is. (soort van vals alarm :') ) Maar mijn gevoel zei echt toen ze zo voor me ging liggen nu komt het want met Famous vorig jaar deed ze dat ook en herkende het echt..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:14

Ze ligt er nu in ieder geval rustig bij. Voelt zich dus wel wat beter nu.
Kan het zijn geweest dat het veulen op de darmen lag te wringen? Heb ik vorig jaar ook aan de hand gehad.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:14

Neonlight schreef:
Ze ligt er nu in ieder geval rustig bij. Voelt zich dus wel wat beter nu.
Kan het zijn geweest dat het veulen op de darmen lag te wringen? Heb ik vorig jaar ook aan de hand gehad.

Kan inderdaad ze word nu net weer wat onrustiger.. Maar wat jij zegt kan zo..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:20

joh, voel je niet bezwaard, ik heb vorig jaar met mijn merrie wel 3x gedacht dat ze ging beginnen, en bleek toen toch niet zo te zijn.
En nu heeft ze het wel heel spannend gemaakt. Maar gelukkig niets ernstigs, dat is veel belangrijker! Heeft de dierenarts een schatting kunnen geven? Duurt het nog enkele uren, dagen of weken?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:27

linda2008 schreef:
Daarom doe ik ook niet mee aan die meting. Het verschilt ook waar je meet, op hoe veel dagen dracht, hoe dik je merrie zelf al is enz.enz.

Het is natuurlijk wel logisch nadenken dat als je merrie pas in juni uitgerekend is je nu niet moet gaan meten voor een dikke buik.

Op het plaatje is aan gegeven waar we meten, dus niet vooraan op de singel.

Dikte zegt niks over de buik zelf. Sterkter nog, merrie met overgewicht heeft in verhouding kleiner veulen, schijnt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:34

Ik zou echt gek worden van al die berichten op YouTube. De één ziet nog meer dan de ander..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:41

Nicole vervelend hoor,ze doet ook echt onrustig,ik zou ook echt gek worden. :(:)

Elmars-Floor :(:) ik kan begrijpen dat dat voor extra stress zorgt.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:42

Vulina schreef:
Ik zou echt gek worden van al die berichten op YouTube. De één ziet nog meer dan de ander..

Inderdaad, ondertussen chat maar verborgen :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:50

Francine was het geloof ik van floor? veel sterkte, ik hoop dat alle ellende jullie bespaard blijft.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:50

Wat een lieve foto's Vrouwke!
CL, toch nog last? Hopelijk kun je snel terecht.
Nou Nicole, wat is ze onrustig! Hopelijk snel minder last, wellicht (nog beter) incl. een veulen!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 14:59

Zwaar gekneusd... geen scheurtje gelukkig want anders had ik voor 4 weken in het gips gezeten...

Nu even dochter van vriendin ophalen en dan naar stal om m'n 2 draken buiten te gooien :)

Snap je onrust goed hoor Nicole, zou ik ook zijn...

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:03

okee nicole, nou ben ik wel benieuwd naar die uierfoto hoor hahaha. Net toevallig live gezien dat die gemaakt werd ;) :roll:

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:07

Ik heb die chat ook verborgen, getsie wat irritant. Heb t op de achtergrond aanstaan en kijk af en toe maar mn geluid staat aan voor inkomende mails. Blijkbaar geven die chatberichten ook een meldinggeluid, werd helemaal gek van het plingen na een minuut :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:17

Iemand vroeg hoe oud Mash'isk nu is, hij is van 25 februari dus nog net geen maand oud :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:36

Ik dacht gister ook eindelijk! :')
Was vals alarmalweer haha

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 15:38

Nicole heel spannend bij jou. Enne beter denken dat er iets komt dan denken ach het zal wel. Geeft niets.
Ik hoop voor jou en je merrie dat het kindje er snel is.

Oei 8 jaar en dan nog niet helemaal de nachten volmaken... :(:) Ik hoop dat de mijne dat niet gaat doen hoor hihihi