Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Caesar schreef:Hoi dames, zoals jullie zien is de berekening van de Dikste Buik opgenomen in de openingspost! Het zou leuk zijn als we meerdere percentages en verhoudingen kunnen berekenen. Ik heb er nu 2.
@CubaLibre; ik heb nog 230cm staan bij jou, maar kan geen percentage meer terugvinden? Kun je dat nog even doorgeven?
haha
) Dus temperatuur gemeten 37.9 dus geen koorts maar toch de kliniek maar even gebeld dat de dierenarts langs moest komen. En toen op dat moment ploft ze voor me neer en lijkt het echt overduidelijk dat ze weeën heeft en kreunde ook echt (heb in de praat app een filmpje van geupload) Vanachter zag het er ook echt zo uit dat ze weeën had, der kling is/was helemaal opgezet maar daar in tegen was der uier echt heel weinig (maar het komt voor dat ze vlak voor de bevalling terug lopen dus daar ging ik al niet van uit) Wij snel de deken afdoen en toen na 5 min ging ze weer staan. Schrappen, gapen, kauwen, poging doen tot weer te gaan liggen, nee toch maar niet en toen kwam de dierenarts.. (op dat moment zijn er verschillende ramp scenario's door men hoofd gegaan, leeft veulen nog wel, ligt het nog wel goed, heeft ze koliek, moet ze naar de koliek ja in men hoofd dacht ik aan vreselijke dingen
) Nou die heeft eerst zitten luisteren gelukkig liet veulen direct weten dat hij/zij nog leeft want de dierenarts kreeg een dreun tegen haar stethoscoop aan
ze vond haar wat gassig klinken vanachter, dus opvoelen voor eventuele verstopping of koliek of hoe veulen lag. Ze kon geen verstopping voelen, veulen lag goed dus scan erbij dat haar placenta niet eventueel al los aan laten was, thank god dit was ook niet het geval.. Het kan dus idd zijn dat merrie's die op punt staan van bevallen kramp koliek kunnen tonen of beetje kunnen krijgen. Ze heeft nu beetje darmverslapper gehad en klein beetje pijnstilling (dat werkt 1/2 uurtjes) en ze werd er gelukkig wel gelijk stuk rustiger van..
Ze eet in ieder geval nog steeds niet en ik zag dat ze net heerlijk even een half uurtje heeft liggen slapen hopelijk wat krachten op bouwen want ze heeft net zoals der baasje de hele nacht niet geslapen
) Maar mijn gevoel zei echt toen ze zo voor me ging liggen nu komt het want met Famous vorig jaar deed ze dat ook en herkende het echt.. linda2008 schreef:Daarom doe ik ook niet mee aan die meting. Het verschilt ook waar je meet, op hoe veel dagen dracht, hoe dik je merrie zelf al is enz.enz.