[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:12

Of te laat mijn merrie was gescand op 15 dagen en zat al ei van 3.4 cm en twee dagen later was ze al af dus dan is er op dag 24 niks meer te zien en had het zelf ook niet gemerkt hoor hengst kreeg klop.

Joyceee86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:15

Hier is wusiena gedekt op 8 dagen na het veulenen. normaal op 10 dagen zou een merrie hengstig worden ongeveer. het is maar goed dat wij dit wisten van vorig jaar en optijd hebben laten scannen.
woensdag gedekt met een ei van 4 en vanochtend was t ei er mooi al af.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 11:48

Kiki heel veel sterkte gewenst!

Gefeliciteerd met de drachtige merries!

Pretty heeft rare dromen, zal allemaal wel meevallen haha

Hier gelukkig ook wat regen gevallen, maar wilde eigenlijk nog meer.

Hier is Bo vandaag 20 dagen na enige en laatste dekking. Gisteren nog niet hengstig dus hopelijk blijft dat zo :)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:01

Hè wat vervelend Apple, miss idd eerder hengstig geweest, Noumea en Parnasse waren t dit jaar ook 1x na 15 dagen al ipv rond de 21 dagen, was toen ook te laat.

Kiki heel veel sterkte!

Nu na 17 of 18 dagen weer scannen Joyceee?

Hier heeft t gisteravond ff heel hard geregend en er was ff flink wat onweer, maar had van mij wel wat langer mogen regenen.

Hopelijk is ze drachtig Cemlys. Hoezo weet je nog niet zeker of je laat scannen?

Mooie foto Elmars_Floor!

Hopelijk is Bo drachtig DL.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:05

Niet opgeven na 2 pogingen hoor :(:)
Waarom is ze zo vaak naar de kliniek geweest? Natuurlijk dekken vind ik juist zo heerlijk simpel :D schouwen en als ze wil hoppa hengst erop :D
Was het beeld vorige keren wel goed qua hengstigheid? Of is het steeds niet zoals het moet zijn?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:09

Ze is zo vaak bij de kliniek geweest om ze thuis totaal geen hengstigheid toont. Alleen bij de hengst
een paar dagen. Ze is daar wel 2x een aantal dagen gedekt.

Dat ze eerder hengstig is geworden kan ik mij niet voorstellen, ze toont niks dus ik had het ook niet
kunnen weten. Thuis/bij de dierenarts met scannen hebben we haar nog nooit hengstig gezien.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:33

Knolselder hier enkele foto's van mijn 2 kruisingen :P.

Merens X Tinker merrie Bella Apparenza <3

Afbeelding

Afbeelding

Merens X Paint horse merrie Fierté <3

Afbeelding

Afbeelding

En eentje van hun samen <3

Afbeelding

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:34

Maar op de scan ziet het er steeds wel normaal uit? Geen afwijkende dingen?
Nas zag ik ook nooit hengstig maar die was dus elke keer gewoon niet synchroon. Nu deze keer wél synchroon en inderdaad ook zichtbaar hengstig :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:34

Ohhh wat een geweldig gaaf gelukte kruisingen! :D

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:38

Dank je Amyz! Vind ik ook :D.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:42

Mooie paardjes hoor

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:00

Wat een gave foto van dat onweer!

En Mijnlieverd, het zijn 2 prachtige kruisingen :wow:

Apple, zou Regumate ofzo niet helpen? Ik heb het nog nooit gebruikt dus geen idee, maar het kan misschien wel helpen om een mooie hengstigheid te krijgen?
Ik had ook een merrie die niet hengstig toonde zolang er geen hengst in de buurt stond. Je zag het pas als ze naast een hengst stond. Lang leve de eigen hengst.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:00

Marley heb ik de eerste keer ook niet hengstig gezien. was toen niet drachtig. 2de keer wel heel duidelijk hengstig. Nu is het afwachten tot 17de tot de scan. Heeft ook een lange cyclus, loopt op 1 dag na gelijk met vorige keer.

Duimen Rowan dat bo gewoon drachtig is!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:09

amyz schreef:
Maar op de scan ziet het er steeds wel normaal uit? Geen afwijkende dingen?
Nas zag ik ook nooit hengstig maar die was dus elke keer gewoon niet synchroon. Nu deze keer wél synchroon en inderdaad ook zichtbaar hengstig :)

Voor ik aan dit hele proces begon heb ik haar helemaal laten nakijken, scannen enz. Toen
zag alles er prima uit, geen afwijkingen nix :n Nu ook steeds niet. Met een scan kunnen ze toch ook
zien of de baarmoeder vuil is oid?

Wat bedoel je precies met niet-syncroon zijn amyz?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:14

vervelend Apple. Regumate zou kunnen uitkomst bieden.
Nu mag je lachen met mij maar ik heb Clio dus ook een kuurtje AB gegeven na 2 mislukte pogingen en ze zit nu op dag 23 en niet hengstig..Maar ik duim nog voorzichtig verder.

Rowan ziet er goed uit! +:)+

Wat een twee prachtige kruisingen ML! <3 <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:23

om vuil te zijn moet ze wel hengstig zijn of net een eisprong gehad hebben, heb je ze laten scannen toen ze net terug was van de hengst?

synchroon wil zeggen dat een merrie altijd na 21 dagen mooi hengstig wordt, maar met dit warme weer komen ze vaak korter op elkaar hengstig en zeker met het slechte voorjaar geweest.

DL spannend, dan zit Bo ongeveer gelijk met Clio van Pretty en met mijn Elsa. Gaan we dan lekker samen kunnen waken.
Super spannend Pretty maar ziet er goed uit voor Clio, pfff die onwetendheid is eigenlijk niks voor mij :o geduld is een mooi deugd zeker? ;)

ML wow die zijn zo goed gelukt amai, prachtige paarden.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:36

Apple, balen zeg! Maar zou inderdaad kunnen dat je de hengstigheid al gemist hebt.

ML dat zijn inderdaad mooi gelukte kruisingen!

Knolselder schreef:
Apple, zou Regumate ofzo niet helpen? Ik heb het nog nooit gebruikt dus geen idee, maar het kan misschien wel helpen om een mooie hengstigheid te krijgen?
Ik had ook een merrie die niet hengstig toonde zolang er geen hengst in de buurt stond. Je zag het pas als ze naast een hengst stond. Lang leve de eigen hengst.

Maar niet laten zien heeft niet zoveel te maken met geen mooie hengstigheid toch. Roos is ook absoluut geen pismerrie. Hele voorjaar ook niets van gezien (dacht vlak voor ze naar de hengst ging iets gezien te hebben, maar aan wanneer ze daadwerkelijk gedekt is, was dat geen hengsitgheid).
Bij de hengstenhouder kwam ze mooi naast de hengst op stal te staan en zo uiteindelijk toch gespot dat ze hengstig was en ze was in één keer drachtig.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:39

Ja ik zou het liever ook zeker weten hoor. :o Maar scannen wordt het hem niet. En Clio toont altijd hééél laat,en haar zal ik wel niet uitwendig mogen laten scannen.
Zou wel leuk zijn dat we alledrie gelijk zitten met één. Al waak ik maar half voor Clio,het alarm gaat bij mij af 's nachts en dan bel ik schoonma uit haar bed,het is hun pony :P
Als ze gaan werken (nachtdienst) is dan waak ik wel zelf.
Maar als het goed is zit Lisa ook rond die datum want zij bevalt altijd vroeg,rond de 320 dagen. Eerst maar eens aftellen,ze zit nu ongeveer een week/10 dagen na laatste dekking.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 13:42

Hartstikke bedankt voor al het meedenken/meeleven +:)+
Ik er allemaal even overna denken.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:01

Aniek, maar ik dacht te lezen dat de baarmoeder ook niet mooi hengstig toonde?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:30

Nee, niet synchroon houdt in dat de baarmoeder en het follikel niet samen aan de slag gaan. Tragere cyclus is nooit echt een probleem maar daar staat de synchroniteit los van.
Bij nas zat er steeds wel een heel mooi ei maar de baarmoeder deed nog niks, die ging pas aan de slag als het ei alweer weg was.
Heb gemerkt dat veel artsen er nog nooit van hebben gehoord. Mijn da stuurde me dus vorige keer vrolijk op pad met de mededeling dat ze met een paar dagen wel kon worden geinsemineerd. Heeft uiteindelijk 3 weken geduurd :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 14:32

oh ja Amyz dat bedoel je, heeft mijn merrie altijd als ze hengstig gespoten wordt, dus daar doen we nooit meer aan mee. Mooi ei en baarmoeder niet hengstig, worden ze ook niet drachtig.
Maar zouden ze zich dan laten dekken zoals bij xapple?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:17

Volgens mij kan het wel, maar dat weet ik niet zeker...
Lastig dat die van jou dat ook heeft! Ik denk dat het bij Nas ook van het spuiten is gekomen, alleen de boel reset zichzelf gewoon niet -O- maar goed, mag niet mopperen, was dit keer eindelijk wel goed :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:30

'resetten' _O- schitterend gevonden trouwens, doet het bij mijn merrie wel maar dan moet de boel letterlijk even stilvallen (winter dus) en terug op gang komen (voorjaar) vandaar dat ik met haar niet meer verder doe, vorig jaar is dit zo perfect gelukt met een prachtig veulen dit jaar.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 15:34

Ik heb in 2009 ook aan de hand gehad dat er geen ei te zien was en geen hengstigheid. Vanaf dag 17 gescand, dagelijks, op dag 25 werd uiteindelijk toch een vruchtje ontdekt.
Mijn hengst heeft ook een merrie gedekt gehad die gust zou zijn. Mooi dat er 11 maanden later toch een veulen was. Ik zou toch nog een keer scannen om te kijken of er toch geen vruchtje gemist is.