[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 01:28

Sultan; wat is ze mooi bescheiden drachtig

Tara, ze krijgt al een mooi buikje

miicchhellee schreef:
Wij zitten vandaag ook al op 230 dagen. De baby zit haar nog absoluut niet in de weg, liep vandaag een 2e en 1ste met 212 en 199 punten..
Ik voel me nu toch wel heeeeel trots

Gefeliciteerd, wat goed!

Rosa (welsh A, 1,16m) heeft vandaag ook wedstrijd gehad, mijn bijrijdster start haar sinds vorige maand in de B tussen de paarden. Ze zijn 2x 1e geworden vandaag! Dan ben ik best trots op mijn ukkie tussen de KWPN'ers. Wel besloten dat vandaag haar laatate wedstrijd was, ze had het zwaar vandaag. 1 proef had ze het zelfs een beetje benauwd omdat het veulen erg aan het schoppen was. Dat ontdekten we toen ze uit de ring kwam. Later was het veulen rustig en de 2e proef ademde ze weer normaal. Dus het is mooi geweest v.w.b. de wedstrijden.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 08:18

hier officieel vastgesteld dat ze nog drachtig is, en ze draagt zoals roxy heel er naar beneden
langs achteren nog weinig soms te zien

Afbeelding

zij aanzicht ongeveer 220 dagen nu.
Afbeelding

En hoe ik dit getest heb, wel mijn nieuwe aanwinst is gearriveerd, een perlino hengstje (morgen eens foto nemen was vergeten in de opwelling en toen was het donker), volgens sommigen moest ik hem bij de niet drachtige zetten volgens anderen bij de drachtig merrie, dus hebben we besloten even de proef op de som te nemen en ze allemaal samen te zetten.
Dit leverde op dat hij een voor een de niet drachtige merries bij mijn alpha merrie ging weghalen om dan later mijn drachtige merrie te willen wegjagen. Was die blij toen ik ze in de stal stak.
Ze staat nu op een klein stukje gras apart en toch naast de rest. Heel gelukkig lijkt me.
Even bovenal die hengst heeft nog geen enkele keer geprobeerd mijn merrie's te dekken, hoor af en toe wel een gil dus zo weet hij het.
Was even bang voor de nacht want had eens gelezen dat merrie's kunnen aborteren als ze bij een nieuwe hengst komen en het veulen dat ze dragen niet van hem is. :=
Maar ze staat echt rustig en blijkbaar graag alleen, ze was al zo een zuurpruim naar de anderen.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 09:24

Foto's zijn inmiddels al n week geleden ongeveer, hier was ze 220 dagen dragend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:28

Robynn schreef:
Mooie buikjes! :))

Fijn om te lezen dat Khaleesi niet de enige merrie is met jeuk :j

@jibbel, hoorde idd ook al van een virusje met dikke benen :) schijnt zo over te zijn? :)

Zou dat het zijn? Vind het wel lang duren dan..denk dat ze inmiddels al een week of 6 opgelopen benen heeft. Ik ga sws maar weer eens met sebacil aan de slag, dat wil ook weleens helpen. Maar aangezien de rest er geen last van heeft, betwijfel ik of het helpt, want normaal heeft de rest dan ook jeuk.

Djoena

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:45

Volgens mij hadden de pony's van gebruiker lailapri (schrijf ik dat zo goed?) ook last van een virusje en is dat aardig lang blijven hangen :j Anders kun je haar even een PB sturen hoelang het bij haar paardjes geduurd heeft? Mocht je je zorgen maken natuurlijk ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:46

blijkbaar veel merries met kwaaltjes dit jaar, jeuk en gezwollen benen, kortom beiden worden veroorzaakt door vochtophoping (als dan niet met virusje). Gelukkig zal het koude weer toch zorgen voor wat ontzwelling. Maar door de koude gaat natuurlijk het fructaan in het gras omhoog. -O-

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 10:56

Hier inderdaad ook licht opgelopen beentjes maak mij er niet al te druk over.

Wel mest mijn merrie sinds enkele maanden haar staart onder, dit deed ze eerder niet. Wel tilt zij haar staart netjes op als zij mest, lijkt eerder van natte scheten Etc. te zijn. Meer mensen die dit herkennen?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:16

oh wat een heerlijke buikjes weer!!!

Iedereen bedankt voor de condoleance!

miicchhellee knappe punten zeg!!! Mijn merrie vind zo af en toe in de rondte rijden een galopje en een drafje prima maar heeft geen zin meer om 30/45 min vollop te trainen.. Naja dan maar rustig aan haha..

Fosty ik ben erg benieuwd naar je hengst!! FOTOOOOO!!

Mijn merrie is vandaag precies 220 dagen.. Ik vind het maar snel gaan!! Ook zij geschuurd heel af en toe aan der staart! Dan kom ik op stal en zie ik zo poef bovenkantje, ze doet niet dagelijks soms maar 1 keer per week achja daar kan ik mee leven.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:50

Gefeliciteerd Micchhellee, mooie punten!!

Wat een hoop verschillende buikjes, echt leuk om te zien :j

Balou_k schreef:

Wel mest mijn merrie sinds enkele maanden haar staart onder, dit deed ze eerder niet. Wel tilt zij haar staart netjes op als zij mest, lijkt eerder van natte scheten Etc. te zijn. Meer mensen die dit herkennen?

Yep, mijn merrie ook, zit aardig onder, bijna dagelijks eigenlijk. Maar haar mest is gewoon mooi en niet dun dus inderdaad lijken wel natte scheetjes haha.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 11:54

Nicole schreef:
oh wat een heerlijke buikjes weer!!!

Iedereen bedankt voor de condoleance!

miicchhellee knappe punten zeg!!! Mijn merrie vind zo af en toe in de rondte rijden een galopje en een drafje prima maar heeft geen zin meer om 30/45 min vollop te trainen.. Naja dan maar rustig aan haha..

Fosty ik ben erg benieuwd naar je hengst!! FOTOOOOO!!

Mijn merrie is vandaag precies 220 dagen.. Ik vind het maar snel gaan!! Ook zij geschuurd heel af en toe aan der staart! Dan kom ik op stal en zie ik zo poef bovenkantje, ze doet niet dagelijks soms maar 1 keer per week achja daar kan ik mee leven.

Ze vind het nog steeds hartstikke leuk om te werken, ze doet ook zo mega haar best! en op wedstrijd doet ze er nog altijd een schepje bovenop, ze is echt een droompaard <3
ik rij wel maar dagelijks 20 minuutjes, dat is meer als genoeg :)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:09

Zijn jullie ook al stiekem aan het rond kijken naar nieuwe hengsten voor volgend jaar? :') Ik had deze keuring in duitsland een erge gave hengst gezien die kampioen werd.. Handen jeuken wel :)) je weet natuurlijk nooit hoe de nafok zal zijn omdat je 1 van de eerst bent..

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:18

Nicole schreef:
Zijn jullie ook al stiekem aan het rond kijken naar nieuwe hengsten voor volgend jaar? :') Ik had deze keuring in duitsland een erge gave hengst gezien die kampioen werd.. Handen jeuken wel :)) je weet natuurlijk nooit hoe de nafok zal zijn omdat je 1 van de eerst bent..

Ja ik wel :j

Ik heb nu 3 hengsten op het oog die mij interessant lijken voor Khaleesi :j
Want mocht er een hengstveulen uitkomen dan zal ze opnieuw gedekt worden :j

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:19

Nicole schreef:

Maar dat is ook juist leuk! Die gok heb ik nu genomen.. Hengst van de nieuwe jaargang. En nu ben ik ook nog de eerste die een veulen van hem verwacht.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:30

Toch zou ik met een jonge merrie die zelf nog weinig gepresteerd heeft (keuringen en sport) niet snel voor een jonge hengst kiezen.
Ik zou eerder gaan voor bewezen hengst waarvan je ook weer wat ze vererven en verbeteren.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:33

Iemand die hier weet hoe je dekbon in duits vraagt?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 12:39

ponyparadijs schreef:
Toch zou ik met een jonge merrie die zelf nog weinig gepresteerd heeft (keuringen en sport) niet snel voor een jonge hengst kiezen.
Ik zou eerder gaan voor bewezen hengst waarvan je ook weer wat ze vererven en verbeteren.

Dat is de gok die je neemt. Ligt er misschien ook aan bij welk stamboek je zit. Ik vond het wel een spannende gok.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:08

Nicole schreef:
Iemand die hier weet hoe je dekbon in duits vraagt?

Deckschein ;) is de juiste vertaling, wat wil je vragen?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:13

Fotsy schreef:
hier officieel vastgesteld dat ze nog drachtig is, en ze draagt zoals roxy heel er naar beneden
langs achteren nog weinig soms te zien

[ [url=m/2q0twE.JPG]Afbeelding[/url] ]

zij aanzicht ongeveer 220 dagen nu.
[ [url=m/jnWVYq.JPG]Afbeelding[/url] ]

En hoe ik dit getest heb, wel mijn nieuwe aanwinst is gearriveerd, een perlino hengstje (morgen eens foto nemen was vergeten in de opwelling en toen was het donker), volgens sommigen moest ik hem bij de niet drachtige zetten volgens anderen bij de drachtig merrie, dus hebben we besloten even de proef op de som te nemen en ze allemaal samen te zetten.
Dit leverde op dat hij een voor een de niet drachtige merries bij mijn alpha merrie ging weghalen om dan later mijn drachtige merrie te willen wegjagen. Was die blij toen ik ze in de stal stak.
Ze staat nu op een klein stukje gras apart en toch naast de rest. Heel gelukkig lijkt me.
Even bovenal die hengst heeft nog geen enkele keer geprobeerd mijn merrie's te dekken, hoor af en toe wel een gil dus zo weet hij het.
Was even bang voor de nacht want had eens gelezen dat merrie's kunnen aborteren als ze bij een nieuwe hengst komen en het veulen dat ze dragen niet van hem is. :=
Maar ze staat echt rustig en blijkbaar graag alleen, ze was al zo een zuurpruim naar de anderen.

Zelfde buik als Roxy inderdaad! Wordt ook een hengst dan. :D

Dat van dat verwerpen bij een andere hengst lijkt me een broodje aap verhaal. Wat ik me eerder kan voorstellen is dat een andere hengst voor onrust zorgt in een kudde en dat een merrie dan kan verwerpen door de stress.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:16

Balou_k schreef:

Mijn oudere paard had hier ook heel veel last van. Bij haar kwam het omdat de darmen niet optimaal werkten. Ik kan me zo voorstellen dat tijdens de dracht een paard ook wat last van de darmen kan krijgen. Wel in de gaten houden dat ze niks te kort gaat komen aan mineralen omdat de vertering niet optimaal is. Anders even een dierenarts om advies vragen.

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:37

Nicole gecondoleerd.
Viky haar buik groeit ook lekker door. Even foto's spammen die mijn vriend zaterdag heeft gemaakt van het 'rijden' <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 13:58

Gecondoleerd nicole!
Hoe gaat het voor de rest met Mierela?

Ben benieuwd naar je hengst Fotsy! en grappig dat je van achteruitzicht niets eraan ziet! heb hier het omgekeerde, amper naar onderen maar is al even breed als dat ze hoog is!

Vicky heeft ook al een heel mooi buikje! krijg je de singel nog gewoon vast?

Luna wordt hier echt enorm! is echt al zo breed als ze hoog is maar dartelt nog vrolijk mee in de ronde, gaat ook nog graag een ritje maken met de sulky. Is ze echt heel hevig op, laat haar wel haar eigen tempo bepalen en merk dat ze nog grotendeels het draven aankan. Ze heeft ook de grens van de 200 dagen overgestoken, zou een vroeg veulen kunnen worden. Het aantal dagen dat ik op bokt tel is het minimum aantal dagen dat ze drachtig is, er zouden makkelijk 50 dagen bij kunnen komen want zijn niet zeker omdat we niet kunnen rekenen op de oogtest

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 14:54

[Astridklomp als het zover is gaan we eens een topic moeten openen met de resultaten en of naar onderdragen inderdaad een hengstje zal zijn :D mij maakt het niet echt uit, tenzij het vos is ~~}> :+
Hier alvast vlug een foto van mijn nieuw moddermonster
Afbeelding
Drie op een rij.

Afbeelding

Afbeelding
Telefoonfoto dus niet al te beste kwaliteit

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:00

Leuk dier!

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:04

Nicole schreef:

Jup, ik heb zelfs al een keuze gemaakt. Ik had nog een dekking tegoed, maar moest alleen nog even kijken welke merrie het zou worden. Inmiddels die knoop doorgehakt.

Hoe doen jullie dat meestal? Dekken in de veulenhengstigheid of later? En brengen jullie merrie+veulen dan naar de hengstenhouder of laten jullie ze thuis insemineren?
Daar twijfel ik nog wel over, omdat het met thuis insemineren hier niet gelukt was, maar met veulen van krap 2 weken naar hengstenhouder vind ik ook niet alles..

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:31

Ik heb in overleg met dierenarts in de 2e hengstigheid gedekt. Mijn merrie is naar de hengst geweest, want ze wordt met puur sperma geinsemineerd. Ook wel weer iets voor je veulen waar hij veel van leert. Als je alles goed plant heb je ze binnen een paar dagen ook weer thuis.