hoop het ook, veearts vroeg of we morgen willen assisteren met spoelen en verbinden(wat hoge uitzondering is) en ben echt té benieuwd of het morgen wel beter gaat met mijn held.
Blijf erbij dat het ligt aan het andere soort gaasje wat ze erop had gedaan. Tenminste het was een speciaal matje wat goed zou werken voor open wonden met werking in de huid eromheen. Hiervoor heeft hij betadine en honing gaasjes erop gehad. Zal haast wel niet eraan liggen, maar dat is wat ik steeds door m'n hoofd hoor gaan. Wat nou als er ene betadine gaasje op had gezeten, had het nu misschien wel beter gegaan...maar....as is verbrande turf
Helaas kan je daar niks meer aan veranderen.. Kan je dat morgen niet met de DA erover hebben waarom ze juist dat gaasje hebben gekozen en niet bijvoorbeeld een met betadine o.i.d?
Ga duimen voor jullie dat het morgen beter zal gaan met spoelen en verbinden!!
die raadde de opperarts juist aan omdat het waarschijnlijk goed zou werken voor zijn verwonding. nu zit er weer betadine op en ben me suf aan het duimen draaien. Ik ben geen hoper, ben altijd bang voor de telleurstelling, maar ben nu echt wel hard aan het hopen dat alles goed gaat met mijn mannetje
ik heb geen flauw idee...zou toch fijn zijn als ze wat tot rust kon komen maar ze is vrij humeurig de laatste tijd. Toen we Arie vandaag hadden weggebracht was ze ook anders, heel narrig naar d'r vriendin en hangerig bij ons. Ze vind het ontzettend moeilijk om haar emoties te uiten en keert dan in zichzelf...Ze is wel nog steeds verliefd op de hengst Tenminste...de voshengst, de zwarte neemt ze niet serieus
Jammer Lotte/Caily dat je niks merkt. Ik zou denken dat bij een merrie die eerder veulens heeft gehad wel iets zichtbaar is. Maak je vergelijkingsfoto's? Ik vond die van bovenaf bijvoorbeeld erg handig ik had toevallig nog eentje uit maart.
Gek he dat ze ineens slank is gelukkig heb ik die flank-foto van boven maar vind het wel maf. Misschien wordt het wel versterkt doordat ze net 2u gelopen had? Dat ze misschien wat minder opgeblazen is/dpirren beter zichtbaar ofzo.
Woogy/Lisa wel typisch dat je ook wel veel merkt, Set weet soms ook niet wat ze met zichzelf aan moet en is eerder onzeker dan anders (normaal nooit)
Ja zou inderdaad wel fijn zijn voor je merrie als ze tot rust kan komen. Aaah vind het eerlijk gezegd wel schattig hoe je merrie is zoals je het verteld in ieder geval.
Wat raden jullie eigenlijk aan met 70-80 dagen dracht, opvoelen of scannen? Wat zijn de nadelen van welke methode. Ik twijfel echt of ik even voor de gemoedsrust een check wil
Maquavinci is gewoon gescand, het is alleen lastiger het hart te zoeken maar Maquavinci der veulen was levendig zat die zwom van de ene kant naar de andere kant van het scherm haha. Je kan eventueel even met je da overleggen wat hun aanraden rond 70-80 dagen dracht?
niet aan elke merrie zie je iets hoor. De grijze merrie heeft een veulen gehad vijf jaar geleden(is niet mager overigens, alleen smal en onbespierd) en Pony staat nu een goede zes maanden drachtig
hij is sowieso gesedeerd en vandaag een aantal extra bijgespoten en lokale verdoving weer in z'n been, maar dan nog doet alles zeer. Dat weefsel is geïrriteerd en daardoor nog veel gevoeliger. Op de eerste dag toen de krammen werden gezet en de boel werd gespoeld etc. was hij niet half zo pijnlijk. Elke keer als ze de naald zette zag je hel z'n bekkie vertrekken
dat is inderdaad heel erg. Merk wel dat hij met regelmaat steun zoekt door z'n kop in m'n nek te leggen. Toen hij nog heel klein was legde ik zijn hoofdje in m'n nek als we iets moest doen met hem, billen poetsen, voetjes leren geven etc en dat is hij echt gaan zien als zijn safe spot.
YildizArabs
Geplaatst: 22-11-13 22:43
Arme pluis... Wel fijn dat je m dat kunt bieden Woogy, toch n stukkie troost. Duim voor jullie dat t allemaal voorspoedig gaat lopen vanaf nu.
Tie gaat goed... Als je die sporadische rare plekken niet telt... Lijkt wel of een teek haar al anderhalve week belaagd: gekke plekjes met oedeembulten, lijkt echt op insectenbeet. Zit steeds onder haar deken. Ze heeft er verder geen last van, maar ik wil gewoon weten wat het is zodat ik t kan behandelen en heb t ook totaal niet op teken... Heb haar helemaal incl deken gecheckt maar niks gevonden...
Ik heb een keer een harde bult gehad met een gaatje erin bij Set, daar kwam echt pus uit was geen fijn plekje. Weet nog steeds niet waar het van kwam, denk een teek.
martinev
Geplaatst: 22-11-13 22:54
Jeetje Woogy, wat naar allemaal!! Sterkte ermee!
Ik post niet zo heel vaak hier, maar lees wel fanatiek mee! Door jullie geinspireerd ben ik ook buikfoto's gaan maken, en het buikje begint nu toch echt wel te komen. Heel fijn, omdat het al zo veel keer mis is gegaan. Ik begin nu bijna een beetje hoop op een veulen te krijgen
Eerst even een foto van toen ze niet drachtig was (en in een stuk betere conditie, nu heeft ze al driekwart jaar niks gedaan ivm een blijvende blessure)
Op deze foto was ze 90 dagen drachtig (pfff, ze ziet er echt niet uit daar , net uit het land waar ze een half jaar had gestaan, maargoed het gaat om de buik)
Hier is ze 115 dagen (en is ze inmiddels weer gefatsoeneerd, haha!)
En dit is een foto van vandaag, 129 dagen
Begint best wel een buikje te komen toch? Ik zie het vooral in de flanken, dat ze veel gevulder wordt, alleen komt dat wat minder over op de foto!
Ja pfff, ben er echt zo blij mee dat ik het begin te zien! Had de hoop op een veulen al opgegeven na 5 keer verwerpen, maar 1 keer een andere hengst en het probleem lijkt opgelost... Ze verwierp steeds voor de drie maanden echo, maar die heeft ze nu met gemak gehaald! De dierenarts zei al bij de eerste scan van deze dracht dat het er beter uit zag dan het ooit had gedaan... Dus al met al gaat het er op lijken dat er gewoon een veulentje gaat komen volgend jaar