[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:24

Wat zou je zelf met haar willen doen als je haar aanhoudt Manueeltje? De sport in?
En zo ja wat is jouw doel in de sport?

Denk dat je het van de antwoorden op dergelijke vragen af moet laten hangen of je verkoopt of niet.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:24

parouscha schreef:
Maseike schreef:
@ manueeltje super meid en natuurlijk van harte gefellie.
Als ik door ga met fokken dan zal het volgend jaar zeker de hengst Sir Oldenburg worden voor Monchique.

Ik ben ook zeer geinteresseerd in deze hengst (misschien voor volgend jaar *D )

Ik dek er volgend jaar weer mee, ik heb een beetje spijt dat ik haar nu met Uphill gedekt heb, (niet om Uphill)
Maar zeggen altijd never chance a winning team!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:27

manueeltje84 schreef:
*\o/* *\o/*Enjoy 3e op de CK in Veghel!!! en een 1e premie *\o/* *\o/*

Wij zijn reuze blij met dit geweldig mooie resultaat!

Enjoy liet zich zeer goed zien, met name in het draf gedeelte!
En dat gaf dus ook een lovend Jury commetaar wat als volgt luid:
Een heel charmant veulen met veel uitsraling.
Ruim voldoende ontwikkeld veulen.
Een rijke voorhand met een aansprekend front!
In beweging heeft een het veulen een zeer goede techniek van bewegen met veel buiging in de gewrichten.

Mindere punt was een iets of wat gezonke rug, en het achter been wat licht steil gekoot is.

Ik wist gewoon niet wat ik mee maakte toen we ons als 3e op mochten stellen.
De 1e en 2e plaats mogen gaan streiden voor Ermelo, (helaas viel ik daar net buiten met de 3e plaats)
Maar je kunt niet alles hebben

Kippevel op mijn armen toen Enjoy daar door de baan draafde!! :o :o
En dat hadden blijkbaar meerdere mensen.
Want eenmaal de ring uit gekomen stonden er al een aantal mensen te wachten, met heel veel vragen over de moeder en het veulen.
En van het 1 komt het ander, ook mensen die serieuze intresse hebben om haar te kopen voor een mooi bedrag :+
Er komt momenteel erg veel op me af, ik ga het denk ik nog erg moeilijk krijgen om haar te verkopen.
Maar je moet eenmaal realitisch zijn in het leven.
De mensen komen volgende week bij ons thuis langs en dan gaan we verder aan de tafel zitten.

Dat was daar niet echt het moment voor, er kwam zo ongeloofelijk veel op me af.
Ik als (leek) fokker ben zo ongeloofelijk trots op dit mooie resultaat! :+

Gefeliciteerd!

En wat een geweldig gevoel moet dat geven dat zoveel mensen interesse in je dier hadden, dat ze gewoon stonden te wachten :):)
Maar sterkte met de beslissing natuurlijk :(:)

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:31

Heey gefeliciteerd met jullie behaalde resultaat!!

Super!!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:36

Richtje schreef:
Talida schreef:
Maar dan kan je toch net zo goed niet aan paarden beginnen of zie ik dat verkeerd?

Dat denk ik niet :)

Ik ben heel gek op mijn paarden en ze gaan ook zeker niet zomaar weg. Ze staan ook niet constant te koop oid ;) Maar je moet ook wel realistisch blijven, dus voor een heel goed bod (en goed plekje) mogen ze wel weg.
Maar daarin speelt misschien ook wel mee dat ik gewoon gruwelijk veel pech heb gehad de laatste jaren met de paarden. Ze hebben me stuk voor stuk heel veel geld en zorgen gekost en de balans tussen de kosten en zorgen en het plezier dat ze opleveren was een beetje zoek.

Kan ik me in jouw geval wat bij voorstellen ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:40

knappe Enjoy zag ik voorbij komen! mooie foto's! :j

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:01

manueeltje: gefeliciteerd! Super resultaat zeg, daar mag je trots op zijn!

tinkermuts; gefeliciteerd met de dracht, dit moet wel een heel sterk veulen worden!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:05

manueeltje84 schreef:
parouscha schreef:

Ik ben ook zeer geinteresseerd in deze hengst (misschien voor volgend jaar *D )

Ik dek er volgend jaar weer mee, ik heb een beetje spijt dat ik haar nu met Uphill gedekt heb, (niet om Uphill)
Maar zeggen altijd never chance a winning team!

Uphill is ook een fijne hengst, zal vast iets mooi's uitkomen :j

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:17

dat denk ik ook wel dat er weer een super leuk veulen uit gaat komen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:25

Parouscha word vrijdag gescand om 4uur :):)
Spannend!

Gisteren sloeg ze behoorlijk van haar af toen ze met een andere ruin aan het snuffelen was.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:46

Spannend! Komt vast goed :j

Vief zit alweer op ruim 2 maanden. Gaat zo hard!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:09

@ Manueeltje; Sorry, had je nog niet gefeliciteerd!! Dus hierbij Gefeliciteerd!!
@ Tinkermuts; Jij gefeliciteerd met de dracht! Wordt wel vaker gedaan hoor, spoelen na het dekken. Spermacellen zijn dan al in de eierstok, en het bevruchte eitje komt ook niet gelijk in de baarmoeder.

Ik moest laatst in eens denken dat ik eigenlijk met Cashmere een sterkere band had dan met Casa. Waarschijnlijk ook wel omdat je ze van zo kleins af aan al kent. Zou Casa nooit kwijt willen, maar laatst dacht ik wel, ik weet niet wat ik gedaan zou hebben als ik voor de keuze was gekomen....

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:41

ik heb dat ook, dan met rietje en maik. Riet was er misschien een week eerder dan maik, ze kwam hoogdrachtig hier. het is echt een schat van een beest en zou dr ook niet willen missen, maar maik is toch anders.. :j

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 16:50

Hmm nee dat heb ik niet zo.

Vief heb ik inmiddels bijna 4 jaar, dat dier heeft zo'n apart goed en lief karakter waardoor ze voor mij heel speciaal is :) Maar ik heb ook op medisch gebied heel veel ellende met haar gehad. Kan goed dat als ik echt de sport in zou kunnen met haar dat ik wel een nog hechtere band met haar zou hebben.
Capoon heb ik nu 2 jaar, heb hem gekocht met het idee hem te rijden en weer te verkopen. Maar op het punt dat hij verkoopklaar was, werd hij kreupel en inmiddels loop ik er al een jaar naast. Maar 7 maanden boxrust en zo'n lange en onzekere revalidatie versterkt de band met een paard toch ook wel heel erg.
En dan Balder, dat is natuurlijk mijn eigen gefokte paard en hij lijkt net zo'n bijzonder karakter te hebben als zijn moeder. Maar hij staat een eindje weg in de opfok en ik zie hem niet zo heel vaak.

Dat maakt toch dat ik met allemaal een heel andere band heb. Ik kan niet zeggen wie ik zou kiezen als ik nu eentje moest kiezen om aan te houden/ te verkopen :n

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:25

Manueeltje, Van harte gefeliciteerd! Helemaal super zeg!

Ik zal komende week vluchtig mee lezen, maar heb het onwijs druk.. Nog wat dingen in te halen van afgelopen week.

Net even alle uitgerekende datums op een rij gezet en uitgerekend, overal zit een klein maandje tussen.
Alleen Victoria zal dan later worden maar dat is dan maar pech, moet ze het maar in zich houden.
Gaan met een maandje de 1ste alweer afspenen.. En over 6 maand kondigt zich de 1ste alweer aan..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:37

gaat hard he.. :j

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 17:55

Over 6 maanden de eerste al.... dat is wel heel vroeg!
Ik vind half april al vroeg :o

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:01

Ja gaat veelte snel, en de 1ste is nog wel leuk.. Maar als je er dan nog 4 te gaan hebt haha. Nouja duimen dan maar dat alles goed blijft gaan.
Dus als iemand nog eens een bevalling wil bijwonen! De eerste 2 dames missen we nooit, druppen 1 avond melk en voor 3 uur is het veulen er.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:09

Ik hoop dat Vief het komend jaar ook weer zo mooi aankondigt als vorig jaar :)

Ze had nog helemaal geen uier, maar gezien haar gedrag vertrouwden we het niet toen we haar op stal haalden aan het eind van de dag. BA omgedaan en wat extra in de gaten gehouden, om 4.40 ging het BA af en toen ik aankwam waren de voetjes eruit.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:14

de eerste is al gespeend, de 2e gaat begin augustus. dan rond maart komt veullie alweer, en hopelijk in juni nog een van byl maar daar ga ik niet van uit :=

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:16

Ja leuk is dat als je je dier een beetje kent en je ziet het aankomen.

Paulien kunnen we klok ook op gelijk zetten. Greta probeer stiekem tussen de plaspauzes haha, dus dat gaat volgend jaar anders.

Indira heeft dit jaar gewacht tot ik er weer was,(ze deed het vorig jaar stiekem in het land) hoe stom het ook klinkt, maar die merrie en ik hebben wat aparts samen.
Ze lag al 10 min, dus ik denk ga ik buiten ff een peuk roken, kan ze haar gang gaan in alle rust..Dus ik sta 1 min voor de box te kijken en tegen haar zeggen dat ze braaf was e.d. en toen was het flop en begon ze.. Zoiets had ik nog niet eerder meegemaakt. Die had echt gewacht tot ik er weer was..Was achteraf maar goed ook veulen lag niet helemaal ok.

De 1ste 2 merries redden zich volgend jaar wel, heb meer stress om de maidens, wat het ook wel weer leuk maakt.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:21

ik wil me hier weer even melden..
ondertussen hebben we nu 3 merries die zeker drachtig zijn..
maar 2 daarvan weet ik de precieze uitreken datum nog niet..
de 1e is 18 maart uitgerekend dus ook redelijk vroeg.

dan zijn er nog 2 naar de hengst gegaan maar 1 merrie wil maar niet hengstig worden, ze is een keer gescant en is niet drachtig bevonden. dus even kijken of we haar binnenkort nog even scannen en dan kijken wat we doen.

de andere merrie is weer terug maar weet niet of ze nou drachtig is, heb de eigenaresse nog niet gesproken daarover.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 18:23

Scheelt zeker als je je merrie(s) een beetje kent :j
Ik hoop maar gewoon dat het bij Vief dit komend jaar makkelijker gaat dan de vorige keer. Want toen ging het nog niet vanzelf verder :n

Welkom CF :)

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:46

Hahah, ja wel fijn als je ze een beetje kent..
Bij Jule's kunnen we er tot nu toe wel van op aan, paar dagen hars, en bij melk staat er binnen 24 uur een veulen naast..

Pipje kennen we ook goed genoeg om te zeggen dat er geen pijl op te trekken is..
Dit jaar schrok ik wakker, tussen het waken door, en ja hoor, het veulen kwam, dus op goed gevoel zeg maar!!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 22:25

nou ik hoef het niet op mijn gevoel te doen, ik schrok ook wakker naar 2 weken waken, maar het lag er toen net bij :=