[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:19

Ik zal binnenkort eens foto's plaatsen van mijn onverwacht drachtige merrie!!
Laatst bijgewerkt door BabyBell op 22-03-09 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

brighteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:30

ook hier even een foto update.
weet iemand wat dat witte op de uiers is van mijn merrie?het lijkt wel schimmel :+
uier wil nog niet echt maar voor de rest zie ik wel verandering.
haar bips
Afbeelding
buikje
Afbeelding
Afbeelding
uier
Afbeelding
Afbeelding
en ben ik gek of zie ik een op de tepel kleine wittige dopjes?
Afbeelding

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:31

PP: het was dus spannend bij jou vannacht! Heel apart die daling in de melktest, ik ging er eigenlijk vanuit dat ie àltijd omhoog zou gaan voor de bevalling. Simpelweg omdat de verhouding in de melk dan verandert. Niet dus......

heidie: en hoe was de nacht?

kriebel: er zijn hier best ervaren fokkers die al je vragen kunnen beantwoorden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:38

Nee een stijging is dus niet altijd het geval! De fries bij ons op stal had ook een daling! Maar die haar melk was wel ook al hoog!
Bij Winks hadden we wel een stijging!

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:49

goeiemiddag allemaal!

Niks geboren zie ik!Jammer!
Ga zo ff bij Dynamic kijken op de cam, ff gluren!

Hier alles het zelfde, ze heeft het nu n paar uur uitgehouden op de wei,maar was daarna neit meer te houden om naar binnen te mogen!
Vloog weer als n gek naar binnen, mn man kan ze dan niet houden.Idioot dier!
Vanavond t birth alarm maar weer aan, en zit nu in de keuken te bokken en via de camera kijk ik af en toe ff bij dr!

Moet zo gaan werken, en vanavond ook, en van de week verder alleen maar halve dagen, dus als t komt, kan ik smiddags lekker kraamvisite ontvangen!!!! :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 13:53

kriebel schreef:

Waarom heb je je bericht aan gepast?

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:03

jennyk schreef:
PP: het was dus spannend bij jou vannacht! Heel apart die daling in de melktest, ik ging er eigenlijk vanuit dat ie àltijd omhoog zou gaan voor de bevalling. Simpelweg omdat de verhouding in de melk dan verandert. Niet dus......

heidie: en hoe was de nacht?

kriebel: er zijn hier best ervaren fokkers die al je vragen kunnen beantwoorden.

Goed, Monchique was onrustig maar dat is ze al een week pfff.
Verder komt er nu van alles uit der uijers dus we kunnen vanacht weer voor het beeldscherm zitten.
Neem aan dat Mon eens een keer opgeeft met pesten :+

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:13

ponyparadijs schreef:
kriebel schreef:

Is dat verboden????? :o :D

trouwens n mijlpaal vandaag!
320 dagen!!! *D

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:15

Hoi allemaal..

Ben nog niet helemaal over mijn hengsten keuze uit voor 2010, hoeveel kans heb je bij een effen merrie en een Appie hengst op een effen veulen???

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:18

peetje82 schreef:
ponyparadijs schreef:

Is dat verboden????? :o :D

trouwens n mijlpaal vandaag!
320 dagen!!! *D

Natuurlijk niet! Maar het verhaal was zo duidelijk! En ik snap niet zo goed waarom het veranderd zou moeten worden. Ze had ook nog wat vragen gesteld. Vandaar dat ik me afvraag waarom ze dat verhaal heeft weg gehaald!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:29

Hier vandaag de 320 dagen mijlpaal! maar ze gaat het nog wel even volhouden zo te zien, niks dat er op wijst dat ze binnen 2 weken al gaat veulenen.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:31

geen veulens geboren vannacht zie ik?

@kriebel: dat is nog eens een onverwachte verrassing! Troost je er zijn hier zat mensen die heulveul weten over fokkerij 8-)

Hier een onrustige nacht gehad, maar geen veulen. Madam loopt overigens nu erg euhm breeduit zeg maar, zou dat dan toch een teken aan de wand zijn?

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 14:58

manueeltje84 schreef:
Wet Look 1 dag overtijd en nog geen veulen............................... ;(
En we waken weer vrolijk verder :+

Sterkte ermee.... Wij waken al 4 wkn..... :Z

Vannacht weer geen veulen voor mij dus.. Inmiddels is ze 363 dgn drachtig...

Itismei

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:14

Niets geboren vannacht lees ik. Domme, domme veulentjes. Nu is het nog mooi weer. :Y)

Mijn merrie staat prima in haar nieuwe kraamstal, die went daar vrij snel gelukkig. En ze heeft vandaag de eerste echte mijlpaal bereikt. Al 300 dagen drachtig! *\o/* *\o/* Nu ga ik aftellen....

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:20

inkepink schreef:
geen veulens geboren vannacht zie ik?

@kriebel: dat is nog eens een onverwachte verrassing! Troost je er zijn hier zat mensen die heulveul weten over fokkerij 8-)

Hier een onrustige nacht gehad, maar geen veulen. Madam loopt overigens nu erg euhm breeduit zeg maar, zou dat dan toch een teken aan de wand zijn?

Die bij ons op stal begon ongeveer 2,5 weken geleden ook wijdbeens te lopen, maar gaat nu met een beste sprint de wei in!! haha..

Zo leuk die voorspelbare merries... Grrr..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:42

Damn, dagje naar Equitana geweest, en dus sinds vrijdag niet meer kunnen bijlezen, kletskousen!

Judith : gefeliciteerd met je merrie!

Boel toffe foot's gezien.

Marije : sterkte met waken!

Dewi zit nu op 309 dagen geloof ik. Uier is iets bijgevuld maar nog niet echt de moeite. Banden zijn wat slapper, kling lubbert wat uit. allemaal langzame voorbereidingen. Heb dr danig toegesproken dat ze het nog maar ff binnenhoudt >;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:46

pippalex schreef:
Die bij ons op stal begon ongeveer 2,5 weken geleden ook wijdbeens te lopen, maar gaat nu met een beste sprint de wei in!! haha..

Zo leuk die voorspelbare merries... Grrr..

Hier net zo, Sofie loopt ook al zeker ruim een week met de benen wijd, zonet lag ze echter nog heerlijk te rollen in de wei.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:52

aslo schreef:
Hier net zo, Sofie loopt ook al zeker ruim een week met de benen wijd, zonet lag ze echter nog heerlijk te rollen in de wei.

Hihi, dat deed Sabien ook van de week, maar haar buikje is zo rond, dat ze niet meer overeind kon komen. Ik heb haar bijna moeten helpen, zo lag ze te spartelen.

Vanmorgen meende ik miniharsjes te zien.....

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:03

Ik heb een topic ervoor geopend, vandaar! Anders was het dubbel. Maar goed, toch nog een keer: (voor de geinteresseerden)

Mensen, ik heb hulp nodig!
Ik heb nu sinds 6 weken een nieuwe pony. Ze is een kruising haflinger en ze is stevig gebouwd...dacht ik. Ze was onbeleerd toen ik haar kocht, ze is 2 weken naar een trainingsstal geweest. Toen ik haar kwam ophalen, zeiden ze dat er nog wel eens een veulen in kon zitten. Onzin, dacht ik. Er was niks over gezegd bij de koop.
Vrijdag was er een dierenarts voor een andere pony op stal. Mijn zusje vroeg of hij even wilde voelen, en mijn pony is drachtig!
Hij kon niet duidelijker zeggen dan dat ze tussen de 4 en 7 maanden drachtig is en dat een scan dit niet duidelijker kan laten zien. En dat het dus niet duidelijker te zeggen is hoever ze is.
Klopt dit?
Ik weet helemaal niks van drachtige paarden en veulens enzo dus ik heb echt wat hulp nodig. Ik ga al boeken enzo halen, maar misschien is dit ook handig.
Eerst dacht ik dus dat ze te dik was, maar ze heeft dus alleen de buik...voor de rest zie je haar ribben. Dus ik ben haar voer al aan het opbouwen. Ook zijn haar uiers al vrij groot, maar niet gevuld.
Ze krijgt Safe & Sound en Leisure Mix van Dodson & Horrel. Heeft ze hier nog een tijdje genoeg aan?
En hoe duidelijk is het als ze dicht bij de bevalling komt? Ze gaat namelijk waarschijnlijk in april 24/7 het land op in een groepje.
En moet de dierenarts er nog bij komen in de tijd voor de bevalling? En rond de bevalling of pas erna?
En kon het inrijden kwaad? Alles is rustig aangepakt en opgebouwd. En hoe kan ik nu het beste verder gaan met het rijden?
Ze heeft overigens wel al 3x eerder een veulen gehad en dat verliep soepel.
HELP!!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:15

Diablo schreef:
Hihi, dat deed Sabien ook van de week, maar haar buikje is zo rond, dat ze niet meer overeind kon komen. Ik heb haar bijna moeten helpen, zo lag ze te spartelen.

Hihi, hier net zo. Gister had ze ook liggen rollen en net toen ik er heen wilde lopen om 'r te helpen, lukte het haar zelf. Maar pff dat opstaan is al bijna een bevalling op zich :j

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:21

Zo ik ben tussen door ff snel foto's uploaden,
Indira heeft haar uier nu wel vol, spenen niet, verwacht ik ook nog steeds niet. Banden kunnen wel slapper.
De andere merrie begint iets uier te komen, maar die komt meestal binnen 1 a 2 dagen op gang en dan hebben we ook een veulen.

De wond van Greta even in links.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QQWJE4IK-D.jpg
De wond 2 dagen oud.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6NAB6JMR-D.jpg
Hier is de huid er rond om heen afgestorven, dus weer mooi door bloed de boel. Zo ziet het er nu uit.

Afbeelding
Uier Greta

Afbeelding

Afbeelding
Onze olifant haha.

Van Indira geen foto's deze keer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:34

mutopia schreef:
Graag even jullie mening.

Ik hoor namelijk veel verschillende opties over geslacht. De 1 zegt te laat is een merrie de ander zegt te laat is een hengst.

Hoe denken jullie hierover?

ik denk dat dat allemaal bakerpraatjes zijn!

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:53

Tussen haar uiers zitten overigens zwarte korstjes, moet ik deze weghalen?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:04

kriebel: wat je dierenarts zegt is waar, hij kan er inderdaad heel slecht een schatting over maken. helaas...

ik ken het voer wat je geeft niet, dus kan daar niks over zeggen.

zolang je merrie het goed blijft doen, hoeft er geen da meer bij voor de bevalling, tenij je haar nog wilt laten enten zodat je veulen de antistoffen meekrijgt, probleem is dat dat 1 maand voor bevalling moet en aangezien jij geen mogelijke bevallingsdatum weet, lijkt me dat nogal lastig.
je veulen krijgt dan waarschijnlijk een veulenprik bij geboorte van de da.

korstjes tussen de uiers: als je eraan mag komen, kan je de goorste viezigheid ertussenuit halen, maar het is geen noodzaak.

het inrijden kan helemaal geen kwaad, mits ze niet aan teveel stress wordt blootgesteld, onze Siuan is ook drachtig en is deze winter langzaamaan ingereden ;)

mutopia: onzin :+ maar goed, voor sommige merries zal het vast wel opgaan :j hier bij ons is er iig niks van te merken :n

joto: greta is een mooi merrie seg :9

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:06

ontdekt net dat macy nu ook online is +:)+
wilde er net al naar vragen :D