[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:58

Nieky1993 balen en beterschap. Ziek maar goed uit en reageer maar als je je weer beter voelt. Gezondheid is belangrijker!

Fijn dat de lijst van veilige merries alweer een beetje begint te groeien. Kijk ernaar uit naar nog meer veulen spam.

Wij zitten vandaag op 290 dagen. Tijd gaat zo langzaam voor mijn gevoel. Gister kort gelongeerd en haar uitspattingen zijn al een stuk minder dus ik denk dat ik eerdaags wel weer met haar kan wandelen want eerst had ik een stuiterend paard naast mij zodat wandelen niet leuk meer was. Maar als ze weer relaxter wordt kan ik gaan wandelen en eventueel ook de hond weer mee. Wij zitten aangrenzend aan een ruiterpad dus dat is ideaal.

Muronia heel herkenbaar. Ik kijk ook vaak even op de camera. Bij mij liggen ze vaak dus vind dat altijd zo schattig om te zien
Fijn dat het stamboek akkoord gaat. Scheelt weer een hele zorg!

Claucarlien fijn dat jouw merrie veilig is. Benieuwd wanneer het veulen zich meld. Die van mij moet nog 30 dagen tot veilig maar is de uier wel al wat opgelopen. Hopelijk wordt die voorlopig nog niet groter anders moet ik mij daar weer zorgen om maken

Hadden jullie gister ook allemaal zulk lekker weer? Heb de middag lekker de deken af kunnen doen. Ze vond het heerlijk. Helaas zijn de weersvoorspellingen nog niet zodanig dat ik hem al af durf te laten. Ze staat inmiddels nog maar onder 0 gram dus heb wel al afgebouwd. Maar ze heeft zo’n dun velletje.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:38

Muronia ik vind het echt top van het stamboek dat ze zo meedenken en meewerken. Dat siert.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:57

Wat fijn Muronia dat het zo op die manier kan! Dat is toch wel echt het fijne van kleinere stamboeken vind ik :)

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 13:48

Beterschap Nieky1993

Muronia het is onbekend aangezien ze mij verkocht is als niet drachtig.
Volgens de grote van het veulen tijdens het scannen zou deze periode kunnen kloppen.
Haar uier vanmorgen. Afbeelding

Het is vooral het gedrag, veel naar de buik kijken, onrustig in de stal. Ze eet haar hooinet niet altijd meer leeg.
Maar het zal een verassing blijven.
Ben wel evt aan het kijken voor een camera op simkaart zodat ik thuis kijken kan. Iemand ideeën daarvoor?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 17:30

muronia: wat super fijn dat het stamboek mee wil werken!

sabbuh: zou handig zijn een camera erop met simkaart! Geen idee wat je dan moet hebben, hier 1 op wifi.

Hier geen nieuws eigenlijk, Goldy nu 285 dagen, Alinka 203 dagen. Beide wel lekker dik! Goldy loopt af en toe wat kreupel, daar komt de dierenarts voor dinsdag. Kijken of die wat kan vinden!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 21:46

Even rustig bijlezen.
Dankjewel overigens voor de beterschap wensen. Ik heb een zware bronchitis en een voorhoofdsholte ontsteking er ook nog bij. Vandaag is de koorts voor het eerst sinds donderdag weggebleven dus we gaan langzaam aan vooruit.

Kiko Balen dat je alleen moet waken? Mss een idee om te kijken of je kunt live streamen aan mensen die de link hebben ( die je dan stuurt). Dan kunnen er andere mee kijken en in de gaten houden voor je. Ik weet dat andere bakkers dat ook ooit gedaan hebben.

Cheytjuh wat een super goed nieuws dat ze thuis is *\o/* ..het is een kleine vechter dat is een ding wat zeker is. Mooie naam ook trouwens <3

Phileine83 Bij de merries die hier al jaren staan enten we gewoon met de hele hoop mee in november. Bij nieuwe merries ( zoals bv April) ent ik nog eens voor de bevalling. Maar dat komt ook omdat ze in Ierland nooit ingeënt zijn dus wel fijn dat ze nog een x extra worden gedaan voor de bevalling.

Hennos Balen zeg dat je ineens moest verhuizen. Maar wel fijn dat je ze nu in eigen beheer hebt. Je merrie is flink breed *D

Muronia Als ze een zwart merrie veulen krijgt, houd je het dan? :D . Heel fijn zeg dat het stamboek zo meewerkt. Scheelt een boel kopzorgen.

Am_horse Bijna camera kijken dus *\o/*

Sabbuh Die uier vult al goed idd. En zo te horen kwa gedrag zal het ook niet meer weken duren.

Knolselder ik heb idd dadelijk heel wat aanvullingen op de lijst :') . Omg ik smelt van je foto's <3 <3 <3. Hoe gaat het met jouw gezondheid? En met Wiske?

Claucarlien Die heeft ook al behoorlijke uier zo te zien. Spannend :):)

JennyK Balen dat Goldy regelmatig kreupel is. Hopelijk vind de veearts waar het van komt.

Hier zijn de camera's geïnstalleerd dus kunnen weer camera staren :D
Afbeelding

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Luna2006 - Meesje - 302 dagen
Knolselder - wiske - 323 dagen
Tinniie - Jade - 323 dagen
Isa_sofie - Misty - 324 dagen

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:20

Nieky1993 beterschap, klinkt heel naar :(:) Wat super dat je het veilige lijstje bijhoudt. Scheeld mij dit jaar weer hihi. Fijn dat de camera's het weer doen, maken ze het al spannend?

Jennyk telt al mooi door. Wat balen van de kreupelheid. Ik hoop dat het meevalt :j

Sabbuh lastig dat je geen datum hebt maar ze lijkt zich inderdaad klaar te maken. Wellicht volgende week een veulen :D Ik kan je helaas niet helpen aan een camera.

Claudia wat jammer dat ze altijd zo'n last heeft. Wel super van het stamboek dat het zo opgelost kan worden :j

Kiko die laatste periode kruipt inderdaad voorbij... herkenbaar. Terwijl bijvoorbeeld de eerste 3 maanden voorbij vliegen. Fijn dat ze zich wat gedraagd haha
Het is inderdaad heerlijk weer. Ik had al gewisseld met de dikke deken naar de 0gr toen we uit die vorst periode kwamen. Nu is het vaak 10 graden, dus lekker alles weer af. Hier ook dun velletje maar monitor haar goed. Als haar oren of neus koud aanvoelt krijgt ze hem weer om

Knolselder wat een heerlijke spam <3 Ik vind het bruinbonte (?) veulentje met blauwe ogen echt prachtig!

Claucarlien veilig *\o/* Spenen kunnen wellicht ietsje voller maar verder ziet het er al gevuld uit! Aankomende week hoor :))

Cioccolato vind je dat niet heel vervelend, 3 verschillende periodes de dierenarts over de vloer te enten :o

Hennos welkom terug! Jammer dat je moest verhuizen. Wel enorm fijn alles in eigen beheer.

Amhorses fijn dat alles binnen is, hopelijk snel een werkende camera

Hier worden ze november geënt. Ook tussen november en januari komt de tandarts (wordt ook gewoon verdoofd) en ik wil winters een fysio/osteo behandeling jaarlijks erin houden voor Zilver. Vaker heeft ze niet nodig.

Ik heb gister weer eens gereden, wat was dat fijn :) Ik ben al bijna op de helft (Morgen 19 weken) en Zilver nog 77 dagen te gaan
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 22:34

Ja dat is het. Maar door de meerdere basis enting komt dat. Ik heb die graag gelijk vanaf veulen klaar maar met de nieuwe regels zit ik er aan te denken om de basis enting over te slaan als veulen zijde en die pas te doen als ze op pad gaan.
Maar verder hoort t er gwn bij

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:37

Nieky1993 gelukkig ga je al wat vooruit. Kun je je ellendig van voelen hè, bah.
Jij kan ook weer merries kijken. Wat fijn! Dankjewel trouwens voor je reactie over het inenten.

Sabbuh spannend!! Ik ben reuze benieuwd. Ik heb trouwens een Reolink Go Plus met simkaart. Ik moet deze alleen nog installeren.

Hennos, fijn hoor dat je het nu allemaal zelf kan regelen voor ze.

Muronia wat fijn van het stamboek, weer een zorg minder.

AM_Horses super leuk, heb jij weer merrie tv. Klinkt geweldig

Claucarlien Flink uier al. Echt spannend

JennyK vervelend voor Goldy. Hopelijk valt het mee.

Kabayo Zilver ziet er top uit. Heerlijk dat je even gereden hebt.

Ik heb vandaag ook heerlijk gereden. Ik wilde een stapritje doen, maar ze was hartstikke blij en heet. Dus toen hebben we nog even gereden in de bak. Ze bruist van energie. Dat vind ik zo heerlijk, kan er echt van genieten.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 23:47

Jullie gaan echt zo hard! Ik lees wel mee, maar het reageren kom ik niet altijd aan toe.

Isa_sofie, welkom! En al veilig ook, ben benieuwd hoe lang het nog duurt.

Ah Nieky, bij jouw dames begint het ook op te schieten.

Phileine, wat glimt je merrie *D

AM, ja ze zijn weer lekker rond :D Tot nu toe hou ik de merrietjes van afgelopen jaar idd aan, eentje is sowieso een blijvertje, de andere zal misschien ooit wel verkocht worden. Zodra de veulens van dit jaar geboren zijn, moet ik streng gaan selecteren, want eigenlijk wil ik iets minderen. Maar dat worden nog moeilijke keuzes. Of er moeten weer 3 hengsten uitkomen dit jaar _O-
Fijn dat Nigrante weer opknapt. En zó fijn dat Wild Thing het goed doet, ik snap wel dat je na alle pech met haar wel wat meer zenuwen hebt bij haar dracht.

Kiko, wat verandering in het uier ongeveer een maand van te voren is wel normaal, zo lang het maar niet heel snel doorzet idd, dan kan het duiden op placentitis.
Nog nooit gehoord, een hoefsmid die eind van de dracht niet meer wil bekappen. Al probeer ik de hoefsmid ook nooit in de laatste paar weken te plannen, en liefst ook niet in de eerste weken na de bevalling.

Corinadrenth, leuk, het seizoen gaat weer van start.

Kabayo, wat leuk dat je straks ook weer met Zilver de sport in wilt. Ze ziet er goed uit!

LaDonna, ze ziet er goed uit. Wat vervelend dat ze gevoelig loopt zonder ijzers, hopelijk gaat het snel beter.

Welkom terug Cynthia! Klinkt als een hele gave reis, en wat een heerlijke blije koppies <3

Anso, klinkt niet leuk, sterkte ermee :(:)

Cheytjuh, logisch dat je geen tijd hebt, eerst even aan jezelf denken, je hebt een heftige periode achter de rug :(:) Ik ben een stille meelezer in je topic, maar wat heerlijk om haar zo door de stal te zien rennen, wat een vechtertje is het! En wat een prachtige naam heeft ze gekregen!

Qua entingen, ik laat altijd in het normale schema enten en als het vrij lang geleden is, ook nog weleens ongeveer een maand voor de bevalling. Ik heb nog nooit een reactie op een enting gehad bij mijn eigen paarden, maar één van de merries van mijn vriendin die hier nu staan, heeft er ook altijd een mega reactie op. Gelukkig viel het deze keer redelijk mee. Maar toch een aantal dagen stijf en niet rad ervan. Ik snap dat als je merrie er zo heftig op reageert, je besluit niet te enten.

Muronia, wat fijn dat het stamboek mee werkt, snap dat dat een hele opluchting is.

Hennos, wat vervelend dat je ze moest verhuizen, maar wel fijn om nu alles in eigen beheer te hebben!

Sabbuh, dat wordt al een mooi uier.

Knolselder, ooooh die eerste <3 <3 <3 Maar eigenlijk zijn ze alle drie heel leuk <3

Claucarlien, fijn, de eerste merrie veilig.

nieky, beterschap! Hopelijk ben je weer helemaal beter voordat de eerste veulens komen.

Hier verder weinig nieuws, de dames zitten nu op 277, 243 en 215 dagen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 00:07

Hier vandaag ook weer een mijlpaal. De eerste merrie op 300 dgn. En de 2e op 260 dgn.

Jullie gaan inderdaad hard.
Fijn muronia dat het is gelukt bij het stamboek.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 01:54

Knolselder. Wat een heerlijke spam <3 ventje met zijn blauwe kijkers! Wat een charmeur, love it

Muronia. Wat enorm fijn dat het stamboek meewerkt! Dat maak je niet vaak mee

Kiko. De paarden die ik heb met dekens hebben nu ook enkel een regendeken op. Wild Thing heeft geen deken op.
Het weer was idd heerlijk

Sabbuh. Dat is al een flink vol uier. Hoe controleer je haar snachts zonder camera nu?
Bij de action heb je goedkope WiFi camera. Je kunt met een oude telefoon met simkaart erin een hotspot maken zodat je wifi hebt. Zo deed ik het vorig jaar. Nu heb ik een mifi router

Jennyk duimen dat het meevalt met goldy

Nieky. Beterschap!
Ook merrie tv *\o/* zo fijn, kan alweer blijven kijken

Kabayo. Jullie zijn er allebei goed uit! Toch wel een beetje bijzonder nu

Phileine. Fijn dat ze nog zo fit is

Az. Er moeten nog moeilijke beslissingen genomen zo te lezen. Heel herkenbaar. Ik heb altijd het geluk dat ik merries krijg. Die mogen andere nu hebben :') ik neem de hengstveulens wel. Is anders zo moeilijk om keuzes te maken

Wild Thing is vandaag 311 dagen. En we hebben merrie tv *\o/*
Afbeelding

Nigrante is vandaag 214 dagen drachtig.
Buikje word wel steeds meer zichtbaar. Ze liep vandaag nog enorm fijn aan de longe.
Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 07:53

Sabbuh dat is dan extra spannend! Heel lang gaat het vast niet meer duren.

AZ lastig hoor, keuzes maken. Daar weet ik ook alles van.

Nieky dan wordt het wel heel moeilijk ja! Ik zit op het maximum aantal paarden dat ik hier mag (en wil) houden. De zwarte merrie staat al heel lang op mijn wensenlijstje, maar alle paarden die ik hier heb, heb ik ook al hun hele leven.

AM merrie tv!! En nog maar 9 dagen tot veilig :D

Elina jullie schieten beide mooi op!

Nog meer mensen lekker gereden. Mijn bak is weer zeiknat dus helaas.

271 dagen hier, buik groeit goed!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:23

Al_Zawraa Leuk straks weer drie veulentjes. Ik ben benieuwd wat voor moois er bij je geboren wordt.

Baudyh Wow ook een mijlpaal bij jou. Schiet al mooi op.

AM_Horses Jij hebt het ook al mooi geregeld. Mooie tv zo met Wild Thing. Kijk Nigrante gaan 8-)

Muronia Wat is ze mooi drachtig hè. Mooi velletje ook <3

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:28

Afbeelding

Deze dame heeft hars aan het uier hangen. *\o/* *\o/* *\o/*

Was om 5 uur al aan het stampen.
Dus denk dat het niet zo lang meer duurt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:30

10 maart uitgerekend staat in je onderschrift, dan zou ze nu rond de 312 dagen zitten claucarlien? Dan hoop ik dat ze nog even wil wachten :oo

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:40

Afbeelding

Dit is Indorina paard van mijn baas.
Shivani is mijn eigen :)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 10:56

Ach gelukkig! Ik schrok al.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:14

claucarlien schreef:
[ [url=m/ZebXxy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze dame heeft hars aan het uier hangen. *\o/* *\o/* *\o/*

Was om 5 uur al aan het stampen.
Dus denk dat het niet zo lang meer duurt.

Spannend!! *\o/* *\o/*

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:24

Spannend! Succes!

Vanaf mijn kant verder weinig te melden; trainingspaard vandaag 280, die begint nu wel een buik(je) te krijgen. Wel echt topfit, met rijden merk je het niet, behalve dat mijn zadel er iets moeite mee begint te krijgen. Zadel meer dan de merrie. :')

Carlijn is 260. :)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 11:51

Oeh harsjes, spannend! Hopelijk snel een veulen!

Iedereen die valt voor de blauwe kijkers op mijn veulen: hij is te koop _O-

Buik groeit idd goed Muronia!

Wild Thing heeft ook weer een flinke buik AM := :=

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 13:07

Spannend zeg! *\o/*

En wat een mooie buikjes allemaal :j

Giv zit op 269 dagen vandaag. Ze groeit lekker door!
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:03

Spannend op naar een gezond veulentje

Zo mooi al die drachtige dames <3
Wij zijn de 300 alweer bijna een week voorbij *\o/*

Uier is mooier aan het worden, minder gespannen gelukkig.
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 18:08

Nieky1993 dat klinkt niet best. Fijn dat de koorts wel zakt.
Tot nu toe nog niemand die mee zou willen waken. Iedereen zegt doei
Fijn dat bij jou de camera’s weer doen.. heerlijk gluren

Pradadaan jouw merrie krijgt ook al een mooi buikje. En ze ziet er goed uit.

Claucarlien is het veulen er al of gaat ze vanavond/vannacht bevallen denk je?

Muronia jouw merrie zie er goed uit en mooi buikje ook al.

Am_horses Nigrante heeft er duidelijk nog zin in.. leuk hoor. Verslavend hè die merrie tv! Ik kijk ook vaak even..

Baudyh zeker een mijlpaal . Ik mag die bijna aantikken. Nog 9 dagen.
Zo wordt het lijstje binnenkort steeds langer want volgens mij gaan er in maart heel wat veulens geboren worden!

Al_zawraa we moeten nog 44 dagen tot de uitgerekende datum. De uier is weer wat minder opgelopen gelukkig. Ik schrok vorige week wel want dacht dit is veel te vroeg. Heb nog allerlei dingen staan begin maart. Ik dacht dat kan nog wel maar nu denk ik onee als ze maar nog geen tekenen heeft want ik moet nog een nachtje weg maar gelukkig is weer wat afgenomen.
De hoefsmid wilde achter niet bekappen omdat hij zei als je die stand iets veranderd kan het zijn dat het knel komt te zitten. Hoeft niet maar het kan. Gelukkig was het ook niet echt nodig achter dus niks gedaan.

Kabayo super leuk dat jullie samen zwanger zijn. Goed gepland
Ze ziet er nog top uit. Ben benieuwd wie eerder last krijgt van het rijden ..

Seven dat schiet al aardig op bij jullie. Ik zei laatst tegen iemand; nooit gedacht dat ik uierfoto’s zou gaan maken. Elke dag kijk ik eronder

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 19:54

Het is zeker spannend.
Vandaag over dag was ze erg rustig en vooral veel aan het slapen.
Hars is eraf en nog geen nieuwe gekomen. Maar goed dat kan natuurlijk snel gaan. Dit wordt haar 3de veulen en de vorige 2 keer duurde het even voordat het over ging naar kegelen.
Wel na begin van kegelen ook binnen een paar uur een veulen.