[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 13:08

Hier komt de dierenarts straks weer. En komt troep uit de achterkant van mijn merrie, dus ik vrees dat alle moeite weer voor niks is geweest! Ik stop er dan ook mee denk ik, hoewel ze alles braaf toe laat heb ik zelf geen behoefte aan weer zo'n ronde.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 14:56

Ahh dat zou zonde zijn Dais!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 15:47

AM_Horses schreef:
Mirjamalvaro. Ik ben ook erg benieuwd of er nu wat geactiveerd wordt

Ze lijkt wel rustiger,meerin evenwicht oid sinds de regumate. Dus misschien was ze hormonaal toch echt volledig van slag.

Dais, hopelijk zit het er nog in.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 16:35

Hopelijk zit alles nog goed dais_

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 17:30

Ik duim Dais!

Lijkt ze er toch ook baat bij te hebben mirjamalvaro, hopelijk zet het ook wat in gang

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:26

Hier goed en wat minder goed nieuws: Zondag is mijn merrie er met mijn moeder vandoor gegaan richting huis.moeder heeft zich laten vallen onderweg en is gelukkig ok. Merrie is godzijdank voor ze de weg overmoest opgevangen. Ontzettend schrikken en heel onverwachts... Vandaag trof ik haar hengstig aan.. meteen da gebeld en die is gekomen voor een scan. Goede nieuws: alles zit nog goed gelukkig! Mindere nieuws: ze moet luchtwegonderzoek krijgen en moet daarvoor naar de uithof. Vind het wel spannend, vooral gezien ze drachtig is. Ik ga eerst binnenkort eens bellen met ze over de opties... Ze moet onderzocht worden omdat ze na twee rondjes draf staat te pompen! En echt best erg. Verder kan ze uren door rijden maar ze pompt gewoon heel erg. Ook geen hoesten of iets.. dus dat is even wat minder...

Dais ik hoop dat het allemaal meevalt...

Mirjam hoop dat ze nu mooi gereset is en door kan..

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 19:59

Wat een naar verhaal floripori.. je moeder zal zich ook wel rot geschrokken zijn.

Ben benieuwd mirjamalvaro... die van mij vandaag de laatste dag aan de regumate

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 21:32

Jeetje, ik moest even flink wat pagina's inhalen haha. En dan zijn we nog maar aan het begin van alle drachten B-)

Dais_ schreef:
Hier komt de dierenarts straks weer. En komt troep uit de achterkant van mijn merrie, dus ik vrees dat alle moeite weer voor niks is geweest! Ik stop er dan ook mee denk ik, hoewel ze alles braaf toe laat heb ik zelf geen behoefte aan weer zo'n ronde.

Ach jeetje, weet je al meer? Ushi had dat een maand geleden ook en die had dus haar vruchtje afgestoten en bleek een bacterie in de baarmoeder te hebben... hoop voor jou op iets anders.. :(

floripori17 schreef:
Hier goed en wat minder goed nieuws: Zondag is mijn merrie er met mijn moeder vandoor gegaan richting huis.moeder heeft zich laten vallen onderweg en is gelukkig ok. Merrie is godzijdank voor ze de weg overmoest opgevangen. Ontzettend schrikken en heel onverwachts... Vandaag trof ik haar hengstig aan.. meteen da gebeld en die is gekomen voor een scan. Goede nieuws: alles zit nog goed gelukkig! Mindere nieuws: ze moet luchtwegonderzoek krijgen en moet daarvoor naar de uithof. Vind het wel spannend, vooral gezien ze drachtig is. Ik ga eerst binnenkort eens bellen met ze over de opties... Ze moet onderzocht worden omdat ze na twee rondjes draf staat te pompen! En echt best erg. Verder kan ze uren door rijden maar ze pompt gewoon heel erg. Ook geen hoesten of iets.. dus dat is even wat minder...

Dais ik hoop dat het allemaal meevalt...

Mirjam hoop dat ze nu mooi gereset is en door kan..

Pfoe,, wat een schrik zeg! Gelukkig zijn ze er allebei goed vanaf gekomen maar ik kan mij zeker voorstellen wat een paniek dat is geweest.

Nog gefeliciteerd aan iedereen met een of meerdere drachtige dames!

Ik zag ook meerdere merries die ook nu al na meerdere pogingen nog niet gelukt zijn.. echt flink balen.

Bij mij ondertussen 1 van de 2 merries mooi drachtig. Wendilyn is deze week 50 dagen drachtig en gescand op 16, 17 en 27 dagen dracht van Qaside md. Het kloppende hartje gezien en ze doet het erg goed. Ik durf alleen niet met haar aan de slag te gaan in de angst dat ze het toch afstoot 8)7 Zit een beetje tussen mijn oren waarschijnlijk maar ben er toch voorzichtig mee. (Ik heb wendi pas vanaf februari en ze is nog niet zoveel gewend)

Afbeelding

Ushi haar baarmoeder is vorige week behandeld met antibiotica vanwege een bacterie die erin zat. (Ze hadden een swap genomen) Ze was zo mooi Hengstig dat ze gelijk afgelopen maandag is geïnsemineerd. Waarschijnlijk wel de laatste poging voor dit jaar. (Duimen jullie met mij mee?) O:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:44

Hier onze Cassio ook op 30 dgn nog mooi drachtig.
Helaas heeft haar veulen proxi een verkoudheid te pakken en staat op een kuurtje nu. Naar hoestje en een beetje koorts.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 22:45

Afbeelding

Lijkt al helemaal geen veulen meer zo. Phirola 5,5 mnd oud alweer.

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:09

Weer niet drachtig.... ook nog niet hengstig terwijl ze wel op de 3 weken zit dus ze dachten dat ze misschien eventjes gepakt had.
Ik ben echt aan twijfelen wat te doen of stoppen of andere hengst

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:27

Wat balen Charm!! Verder alles goed van binnen enzo? Zou dan andee hengst proberen en anders volgend jaar.

Flori wat schrikken!!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:49

Even snel een update van mijn kant...

Hier is Misha na 4x insemineren nog niet drachtig geraakt en heb ik besloten om de laatste paar rietjes te bewaren en die begin volgend jaar te proberen. Dan laat ik eerst een monster nemen uit de baarmoeder om te dubbel checken of alles in orde is en heb dan nog maar 1 kans (meer rietjes krijg ik niet van HH).
Mocht ze dan nog niet drachtig geraakt zijn dan ga ik gewoon weer voor een natuurlijke dekking van een andere hengst.

Verder zijn er nu wel afgelopen zaterdag en gisteren 2 shetjes gedekt en komt de HH zaterdag weer langs. Hopelijk hebben we bdaar meer geluk mee...

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 09:58

Dustinlover schreef:
Wat balen Charm!! Verder alles goed van binnen enzo? Zou dan andee hengst proberen en anders volgend jaar.

Flori wat schrikken!!

Zat een bacterie maar die is behandeld

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 10:03

Wil niet zeggen dat het weg is, soms zijn ze erg hardnekkig, ik zou nogmaals een swab laten nemen.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 12:52

He balen charmfaith.. maar er is pas een kweekje genomen nadat ze al geinsemineerd was toch? Misschien heeft het net niet genoeg de tijd gehad die spoeling

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:03

Oh pff wat balen allemaal zeg !!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 13:05

He wat vervelend Dais, hopelijk vals alarm...

Mirjamalvaro, hopelijk zit je gevoel goed! Zou fijn zijn als het nu nog kan lukken.

floripori, jeetje wat schrikken... Gelukkig lijkt de schade verder mee te vallen, alsnog sterkte voor je moeder en de merrie.

Lovelyn, hopelijk met de laatste ook nog succes. :)

He, wat jammer Charmfaith. Als je de mogelijkheid nog hebt zou ik een andere hengst zeker nog overwegen, als de verwachting is dat de bacterie volledig weg is. :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 15:57

Mijn merrie heeft een vaginale infectie. De baarmoeder was vooralsnog vrij van vocht. Nu staat ze aan de ab (oraal) en is (en wordt) ze gespoeld en er is een staal op kweek gezet. Het is nog even spannend dus!

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:45

Spannend Dais, hopelijk heeft die infectie geen gevolgen op de baarmoeder en is ze toch mooi drachtig. Wanneer zou je moeten scannen?

Hier is de ene drachtige merrie vrij vet, houd meer vet vast als ze drachtig is lijkt het inderdaad

Bij andere drachtige merrie komen de ribbetjes nu tevoorschijn helaas, die heeft namelijk een veulen aan de voet, ga maar beginnen met seniores priores voeren naast haar merriebrok....

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 20:55

pff balen Dais, hopelijk zit de kleine er nog wel.

Hier morgen scannen op hengstigheid, al is het wat vroeg voor haar. Ze is maandag hengstig gespoten. Maar beter te vroeg dan te laat scannen.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-20 23:45

He wat jammer Dais en charmfaith.

Hier zitten we nu op 112 dagen. Volgende week woensdag ga ik nog even scannen voor mijn gemoedsrust. :o
Eigenlijk moest ik een afspraak voor mijn hondje, dus dacht neem ik haar direct mee. :))

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 00:16

Haha, ja waarom ook niet :')

7 augustus zouden we de 16 dagen scan hebben, maar aangezien ze puswater piest/lekt reken ik maar nergens meer op, kan 't alleen maar meevallen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 00:35

Floripori. Dat was schrikken... Gelukkig is ze nog mooi drachtig

Lovelyn. Welkom terug. Jammer dat ushi heeft verloren. Wordt zij ook gedekt met qauside? Gefeliciteerd met de andere drachtige merrie

Baudyh. Wat fijn *\o/*
Ze groeien zo hard. Hier ook al echte bonk

Charmfaith. Wat balen. Succes met de volgende keuze die je eventueel gaat maken

Ennasil. Wat balen dat ze niet drachtig is geworden. Hopelijk de shetjes meer geluk

Dais wat balen. Ondanks deze infectie hopelijk toch drachtig

Mirjamalvaro. Hopelijk komt er wat op gang en kunnen jullie binnenkort gaan insemineren

Alicelover. De 100 dagen al gepasseerd. Lijkt ineens een stuk dichterbij al duurd het nog steeds zo lang. Groot gelijk, altijd weer een geruststelling als alles in orde is

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 09:05

Baarmoeder lijkt te reageren, morgen weer scannen. Iig goed begin zo. :D