[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 15:05

Joto ben erg benieuwd zeg.. heb je ze al op de cam?

En inderdaad heb ik er mooi 2 :) en eentje lekker vroeg in het jaar..

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:02

DL gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Nog meer plannen voor aanschaf kleintjes (met het oog op je nieuwe hengstje)?

Leuke foto's komen er langs!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:05

Zo vandaag kerstinkopen gedaan. :) Cadeautjes voor de familie zijn binnen en zelf mijn kledingkast aangevuld. Zo eerst maar eens zien hoe het met de drachtige dame is, gisteravond was ze nogal dwars met rijden.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:40

Och wat leuk DL een drachtige mini erbij. Leuk dametje!

Joto al de camera mee naar stal. Gaaf.
Krijgen wij de link? Of heb je een camera die minder kwaliteit geeft als er meerdere mensen kijken?

Ik heb er zo eentje... vind ik zo jammer, ik had bij het kopen niet genoeg verstand van die dingen om dat te beseffen.
Wel een super gevoelige camera zelfs in het stikkedonker nog een duidelijk beeld maar er kunnen niet teveel mensen meekijken.

Marije zal haar dames ook al onder toezicht van de camera hebben toch?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:14

Ik moet nog een manier zien te vinden om internet op stal te krijgen zonder dat je daarbij telefoonaansluititng nodig hebt.
Als ik dat voor elkaar heb voor weinig geld installeer ik ook de ip camera.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 21:47

Hier ook geen internet op stal. Stal ligt namelijk net buiten de grens waar het aangelegd is, dus sowieso is het al moeilijker te verkrijgen en m'n stalbaas zou er niks mee doen, dus het is overbodig. Het zal niet speciaal voor 2 maanden verkrijgbaar zijn ofzo, dus ik denk dat ik niet mee kan gluren. :P

Ga morgen kijken bij een aantal nakomelingen van onze tot voor kort goedgekeurde hengst Heidehof's Don Diëgo en daarna nog bij Heaven haar mama langs! Foto's zullen wel volgen! :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:48

Ja dat is natuurlijk lastig... als je de merrie niet thuis hebt.
ik kan op het internet van ons huis gelukkig.

Vorig jaar had ik de merrie onder camera bewaking EN ze had nog een birthalarm om.
En wat doet ze...... juist op de wei bevallen. buiten bereik van alles. *\o/* *\o/*
Gelukkig was ik erbij dus niks gemist. :D

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:08

Muzefee, hoezo "tot voor kort" goedgekeurde Don Diëgo?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:18

Diëgo is toch verkocht en ik meen ook gecastreerd (hoewel ik het laatste niet zeker weet)?
Staat in Brabant nu, voor de sport.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:22

Echt? Jammer, ik trof hem altijd op ons concours, heerlijk dier om voor mijn lens te hebben!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:24

Ja, is al een tijdje, heb het van de zomer ergens een keer gelezen. Muzefee zal er vast meer van weten, hoe en wat weet ik ook niet meer.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:29

Yeahh! hier is 't aftellen *voormij* begonnen, mn meisie moet nog 130 dagen :D
Ze is vandaag 206 dagen drachtig <3

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:32

Klopt, hij is nu denk een half jaar hengst af. :) Achjah, er werd toen een mooi bedrag geboden en daar kon de hengstenhouder geen nee meer tegen zeggen. Bovendien blijft hij voorlopig in Nederland, dus echt weg is 'ie nog niet!

Maar er is nog wel sperma beschikbaar en hij komt onder een andere fanatieke ruiter uit in de sport. :j Mogelijk heb ik hem binnenkort ook nog en keer voor de lens, dan zal ik jullie weer laten kwijlen. :P

Hoewel hengst-af natuurlijk wel een deel van zijn uitstraling heeft afgenomen, tuurlijk blijft hij mooi en altijd een plaatje om te zien, maar die hormonen geven het toch altijd net dat beetje meer.

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:34

Jammer dat ie geruind is, prachtig vaderdier. Kan me er voor de sport wel wat bij voorstellen trouwens.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 23:44

Jah is ook wel jammer, maargoed, zijn nakomelingen zullen snel hun opwachting maken! :D Als ik daar morgen wat foto's van kan maken laat ik zeker wat zien. :j Maar ik verwacht dat ze in loopstallen lopen, niet echt mooi voor foto's. :+

Mogelijk op de komende hengstenkeuring nog wel een oom van Heaven! Ik meende een Now or Never x Gredington Viceroy, maar ik kan me zo even niet vast pinnen op die vader. :o Komt zoveel voorbij dat ik zo nu en dan echt niks meer weet. :')

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:12

Heb vanavond nog een foto gemaakt van Heaven d'r uier! Zit toch wel wat zucht en je ziet zo echt ontwikkeling. :))
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:13

Tjinta schreef:
Marije zal haar dames ook al onder toezicht van de camera hebben toch?

Ja hoor die zijn al een tijdje online: http://www.marestare.com/fcam.php?alias=welsh

Muzefee, zonde dat Diego gecastreerd is. Ik kan hem nog wel herinneren van de HK toen hij ggk werd. Dat was dezelfde dag dat een door mij gefokte cob hengst werd ggk :D

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:16

Dat zijn dan onvergetelijke dagen hè! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 08:40

Goeiemorgen allemaal :)

@ Ysr: ja het is de bedoeling rond de 4/5 merries te hebben, maar rustig aan want wil wel een paar goeie hebben met het oog op als hij eventueel goedgekeurd mocht worden in 2013.

@Muzefee: Wat een geweldig beest is dat toch en ja idd dat hengst zijn geeft net wat extra's. Ben ook wel benieuwd hoe FD is geworden.. Die vond ik zo ontzettend stoer.

@Tjinta: toch nog geluk dat je erbij was dan :D

Nou ben gisteren met fab een blokje om gegaan onder het zadel.. Denk dat ik er wel 2 maanden niet op had gezeten, maar was zo braaf.. Alleen erg fris. Wel kon ik merken dat ze dikker aan het worden is..
Morgen mijn nieuwe poown halen :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 09:13

hehehe, ben er even uit geweest, beetje ziek... keelontsteking en snotvalling... %)

Hier zijn weer enkele leuke foto's voorbij gekomen, Hera is nu de 230 dagen voorbij dus ik heb nog iets meer dan 100 dagen te gaan... ga pas aftellen vanaf 1 januari.... dan moet ze officieel nog 98 dagen... :)

Ga deze maandag naar haar kijken op jumping, zal dan een aantal foto's maken, ben er woensdag niet aan toe geraakt ivm mijn ziek zijn... :o

DL: spannend seg! Wanneer moest het nieuwe merrietje bevallen?

{:) Iedereen een zalig kerstfeest en een gelukkig nieuwjaar gewenst! Dat al jullie dromen mogen uitkomen volgend jaar! (in de vorm van het perfecte veulentje) {:)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:40

Thanks Marije voor de link.... toegevoegd aan favorieten.
Voor die zeldzame momenten dat ik niks te doen heb... :D

Hera Beterschap joh... is niet grappig zo voor de kerst ziek zijn. snel weer opknappen.

DL lekker een blokje om... en morgen veel plezier!

Muzefee leuk dat je aan de uier al wat merkt.

*neemt zich voor vanavond toch ook eens onder de buik te duiken van mijn drachtige merries.*
na ja bij eentje dan, Amia vind het nog niet zo grappig als ik onder haar buik aai.
Cantate vind alles oké die geniet van alle aanrakingen waar ook.

Vandaag heb ik 4 merries tegelijkertijd laten lopen in de rijbak. Dat geeft echt een leuk spektakel.
Ik wilde niet trainen, de paddocks zijn een baggerbende, dus ze kunnen niet even lekker uit hun dak.
Dus samen in de rijbak voor een beetje meer beweging dat alleen maar rondkrummelen...
Tjonge wat heb ik gelachen...
Frederiksborgers staan bekend om hun koele karakter, maar een staart op de rug krijgen ze echt voor elkaar.
Maar dan wel gecontroleerd galopperen. Lekker springen en bokken als een zootje uitgelaten kids.
Was echt gaaf, ik brulde één keer Hooo en 4 paarden stonden op slag stil, koppies naar mij wachtend op het volgende commando...
Hoezo goed luisteren? Ik ben er machtig trots op.
kon met allen vrijwerken tegelijk. *\o/* *\o/* *\o/*

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 11:49

Doe men best Tjinta, thx, wil morgen toch graag al het lekkers bij men mams proeven als ik het opeet! :)

Ja, hier gaan de paarden ook op donderdagavond in de binnenpaddock los, mijn ruin vindt het ook geweldig, eerste lekker rollen (helemaal smerig dus) en dan heerlijk uit zen dak... maar na 3 bokken en 5 rondjes galop heeft hij het wel weer gezien en dan gaat hij op zen gemakje rondstruinen! Die is ook heerlijk koel in zen kopje! :)
Leuk dat ze zo goed luisteren, zalig gevoel!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:03

:wave:

DL, Flying Dutchman is een dikke knoeperd, die is echt groot. :+ Wel is het nog een lekker ding hoor, haha! Maar ik weer nu wel te vertellen dat een hengstenkeuring niks wordt, tenzij hij nu 2 jaar stil staat in groei. :+

Hera, geweldig hoe je het beschrijft! :))

Ik stap over een uur in de auto, dus mag wel opschieten. Inmiddes is mijn pols weer helemaal goed, maar nu is mijn schouder weer zwaar pijnlijk. :+ Voel me net een jojo. :+

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 12:21

:D

aiaiai muzefeetje: je geraakt niet helemaal pijnvrij e! Ik duim voor je een pijnvrij 2012 bij elkaar!

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 14:17

Ik lees gewoon mee hoor ik zit er een beetje doorheen....

Het zit me ook niet allemaal mee ik heb een knobbeltje in mijn borst.
Dinsdag een mammografie maken en een echo...
Best spannend allemaal....
We moeten gewoon afwachten.