[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 22:44

Is Bevrijdingsdag he :+

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:07

:D :D

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:08

gefeliciteerd manueeltje, mooi resultaat

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:20

@ manueeltje super meid en natuurlijk van harte gefellie.
Als ik door ga met fokken dan zal het volgend jaar zeker de hengst Sir Oldenburg worden voor Monchique.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 23:46

Ik las donderdag dat een hengst die ik al eerder op het oog had voor Neon nu hier in de buurt ter dekking staat. Hij stond al in de buurt, maar werd net voor het dekseizoen verkocht naar omgeving Brussel. Nu staat ie in Nistelrode, ik ben benieuwd of die daar volgend jaar ook staat. :P

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:52

bubsj: gefeliciteerd, top, in 1 keer drachtig *\o/*

Manueeltje: gefeliciteerd met je hele mooie resultaat op de keuring :)
Ben benieuwd of je uiteindelijk gaat verkopen of haar toch voor jezelf
houdt ;

Hmmmm ik had gisteren ook al een mooi leren halstertje in mijn handen, maar heb
mezelf streng toegesproken om maar even te wachten tot het veulen er is :o

Kwa dagen dracht hou ik zelf 11 maanden aan, maar merrie draagt eigenlijk altijd over
dus maakt niet zo veel uit of ik nou 335 of 340 dagen aan hou :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:26

Ik kan me voorstellen dat je bij serieuse intresse van mensen voor je veulen idd eens goed gaat nadenken.
Cashmere wou ik ook zelf houden, ze is ander half geworden, en heeft me alles bij elkaar €7000,- gekost. Dus als nu bij dit veulen wat komt iemand echt intresse heeft overweeg ik dat wel.... Ook al wil ik zelf ook een veulen van Casa hebben.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:39

Maar dan kan je toch net zo goed niet aan paarden beginnen of zie ik dat verkeerd?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 09:54

Ach, uiteindelijk kan je sowieso altijd een hoop geld uitgeven. Ik had het ongeluk dat dit beestje niet verzekerd was. Geld kosten ze altijd, en als ik dat geld kwijt was geweest en het beestje nog had gehad was het dubbele me ook wel waard geweest, maar na een operatie van €5000,- toch je paard in moeten laten slapen..... Dat is wel zuur, maar goed, ik blijf het wel proberen, dit keer bij een ander stamboek, want het lijkt mij niet gegund een NRPS er te hebben.....
Eerst Saffier, toen Cashmere en toen het vergooien van de nrps op komst :+ Ga nu maar voor een SF :P

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:10

Haha, dus ook in halsters shoppen ben ik niet de enige :+ *zit op handjes*

Ik droomde vandaag van het veulen :') Het was een hengstje, 4 hele witte benen, een geheel witte kop en dan valk :Y) Ik mag hopen dat dat een nachtmerrie is :+

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:30

Talida schreef:
Maar dan kan je toch net zo goed niet aan paarden beginnen of zie ik dat verkeerd?

Dat is dan mischien jou visie op het fokken.
Ik wil door in de fokkerij, ik heb er de juiste merrie voor.
Dus waarom zou je niet eens iets verkopen.
Fokkers verkopen ook weleens wat, alleen de echte goeie houden ze.
Nu is Enjoy wel een goeie, maar ik heb pas net een begin gemaakt in de fokkerij.
Ik fok pas 5 jaar, dus nog erg pril, om dan meteen alles al aan te houden ;(

Maar dat neemt dan het feit niet weg dat het erg moeilijk voor mij gaat worden, ik heb een hele apparte band et Enjoy, dit heb ik nog met geen 1 van onze veulens gehad.

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:37

Maar ik zal jullie eens blij maken met een foto boom!

Ze doet haar naam een eer aan:
Enjoy!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik vindt de foto,s eerlijk gezegd een beetje tegen vallen (ben namelijk die van Sjoert gewend)
Maar goed ik heb iig nog een moment opname van deze mooie maar wel regenachtige dag.
Gelukkig ook nog gefilmd maar dat kan nog wel even duren voordat dat op de pc staat.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:39

Ik doelde ook niet op dat als je fokt dat je het dan niet mag verkopen, maar meer op de stelling van hij kan morgen wel dood zijn dus kan ik hem net zo goed verkopen. Vanuit dat oogpunt kun je beter nergens aan beginnen want je kan zelf ook wel dood zijn morgen :D Of iemand fokt om te verkopen of niet moet men helemaal zelf weten.

Hihi ik dacht ik de enige was die al liep te shoppen :+

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:41

Jeeetje wat is ze gaaf geworden zeg :D Ik kan me de belangstelling heel goed voorstellen!

In dit geval een nadeel dat het een merrie is, dat maakt het kiezen, ook ivm fokdoel natuurlijk nog moeilijker.. Ach rond de tafel zitten en eens peilen welke bedragen er genoemd worden, voor je een besluit neem is prima toch? Het leuke is dat je haar wel kan blijven volgen, zeker als ze later in de sport wordt uitgebracht.

vanessakusje

manueeltje84 gaaf joh!! Ik Moet je zeggen dat toen ik de foto s zag, al dacht dat wordt een topper. Alleen bij die jury s van tegenwoordig weet je het gewoon niet meer. Zo reed ik zelf gister 2 super proeven, was ook 2x 1 maar had slecht 178 en 179. Vette tegenvaller. Ik zou zeggen, zeker in deze tijd verkopen! Maar de eindbeslissing ligt altijd bij de fokker!! Alleen net wat je zegt als je iets moois kan vangen... moet ze eerst nog maar eens heel 3 worden!

Talida

Zo die is echt al groot geworden, had gister nog even in je profiel gespiekt. Ach de foto's doen niet af aan het behaalde resultaat, die is veeel leuker!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:54

hier mn meissie ff aanmelden, dit jaar is haar veulentje op 16 dagen ingeslapen.
ze was in de veulenhengstigheid 1 x gedekt op de 1e hengstigheidsdag, toen kwam ik erachter dat ze vuil was en heb ik haar laten spoelen, dag later werd het veulentje ziek en is 3 dagen later ingeslapen, was er zo stuk van dat ik wel ff klaar was met fokken en haar niet meer heb laten dekken.

maar ze werd maar niet hengstig meer en toch maar voor de zekerheid een scan, waaruit bleek, toch drachtig na 1 dekking en spoelen..........
dit was dus een zaadje wat zich met alle macht vast heeft gehouden bij het spoelen en zeer van plan was omdat te daten met dat eitje :D
kan dus niet anders dat dit veulen heel graag ter wereld wil komen en wie ben ik dan om dat af te breken, dus dit veulentje is net zo welkom als inooka was.

dus:

Chuckie's Stable Qannick (Nelly x Ryon O' Malley) X Chakotay
uitgerekend: 15 - 04 - 2010

doe me best om beetje bij te blijven maar helaas niet altijd tijd om overal op te reageren :o

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:56

Oh dat is wel dubbel zeg, arm veuelentje. Maar wat je zegt, er zit een hardnekkig veulie aan te komen, die gaat alles goed maken!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:22

Enjoy is wel een plaatje zeg! :D Geen mogelijkheid om der deels te verkopen? dat je toch beetje eigenaar blijft en je er gewoon nog wat mee kan bemoeien enzo ;)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:23

Talida schreef:

Dat denk ik niet :)

Ik ben heel gek op mijn paarden en ze gaan ook zeker niet zomaar weg. Ze staan ook niet constant te koop oid ;) Maar je moet ook wel realistisch blijven, dus voor een heel goed bod (en goed plekje) mogen ze wel weg.
Maar daarin speelt misschien ook wel mee dat ik gewoon gruwelijk veel pech heb gehad de laatste jaren met de paarden. Ze hebben me stuk voor stuk heel veel geld en zorgen gekost en de balans tussen de kosten en zorgen en het plezier dat ze opleveren was een beetje zoek.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:24

Ze is gaaf Manueeltje! Leuk!!

@Tinkermuts, welkom :)
Ach wat zuur zo jong afscheid moeten nemen :(:) Toch gefeliciteerd met deze dracht!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 12:44

thanks

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:31

Wat een prachtig paardje is Enjoy!
Ik zouhaar gewoon aanhouden als al zo'n goede band met haar hebt.

Neonlight: Kun je niet vast informeren of de hengst er volgend jaar ook nog staat?
Dan kun je meteen een reservering doen ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:21

Dank je wel voor de reacties, de twijfels slaan hier met de minuut ook toe.
Het is echt een bewegings wonder!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:23

Maseike schreef:
@ manueeltje super meid en natuurlijk van harte gefellie.
Als ik door ga met fokken dan zal het volgend jaar zeker de hengst Sir Oldenburg worden voor Monchique.

Ik ben ook zeer geinteresseerd in deze hengst (misschien voor volgend jaar *D )