Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ijslandermir

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:18

ik wil me ook even aanmelden hier. Wij hebben 2 drachtige merries. Een Friese merrie van 4 jaar. Ze krijgt half april haar eerste veulen. Ze is drachtig van Eibert.
De andere merrie is een IJslandermerrie. Ze is drachtig van Gammur fra Gerdum en is half juni uitgerekend.
Nog even geduld dus, maar we beginnen nu toch wel buikjes te zien.

Mirjam

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:21

Welkom Mirjam! Ik ben er zelf ook pas net, maar kan wel al zeggen dat het heel gezellig is hier met die dikke buikjes
Heb je ook foto's van je merrie's?

@Flettie: Net je foto's bekeken Jou merrie is echt lekker bol Heerlijk he zo zonder zadel rijden?
Iwaya heeft echt al zo'n dikke hangbuik

@Gwen_vanii: Iwaya staat op stro.

@Tinkerloos: Mooie harige tietjes
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 10-01-06 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:22

wij hebben ze op stro staan, althans als ik haar box schoonmaak gooi ik er stro in, en s ochtends ligt er alleen nog poep en kuil.....ze heeft een voorkeur voor stro boven kuil, muts....
als de bevalling dichtbij komt, gooi ik er gewoon veel meer stro in dan zij op kan

welkom Mirjam......fotos??

Pauk, ik neem aan dat je 251 dagen bedoelt?

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:23

Eerlijk gezegd hebben we nog niets eens foto's gemaakt van de buiken! Zal dat toch echt binnenkort even doen.
Ik heb natuurlijk wel foto's van de merries. Zal ze zo even plaatsen.

Mirjam

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:27

Afbeelding

Dit is Ilse, op de foto 4 maanden drachtig, nu dus 8. Drachtig van Eibert. Dit wordt haar eerste veulen.

Afbeelding
Dit is ons Ijslanderveulen Vinka van vorig jaar. Ze is nu 7 maanden oud.
Deze merrie is nu niet drachtig (niet laten dekken). De drachtige Ijslandermerrie heb ik zo geen foto van. Staan nog niet in mijn album, komt nog wel.

Mirjam

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:33

aaah gossie, schatje zeg!!
Ik ga vanavond pas weer rijden, zit vanmiddag lekker thuis met mn zoontje...heerlijk!!
nou ja, wassen strijken enz enz, en dan steeds hier komen kijken wat jullie weer te melden hebben!!

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:40

wat een mooi hoofd zit er op je friese Mirjam, en die kleine is idd echt een droppie

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:53

Dana01 schreef:
Pauk, ik neem aan dat je 251 dagen bedoelt?

Hmm wat zei ik dan? Zeker weer 351.. Muts

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:58

nee, 151 Pauk hahahaha

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 13:59

Nog slimmer

Ik zeg vaak genoeg 300 in plaats van 200.. maar 100 nee bedankt.. moet ik nog te lang wachten

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:29

pff, wat gaan jullie snel.....
Lees wel mee, maar heb zelf nog niet zoveel te melden..
Hon staat gewoon drachtig te wezen, tenminste dat hoop ik er is nog niet zo heel veel te zien.
Zal proberen even wat foto's te maken.
Moet ik haar onder haar lekkere deken vandaan plukken, we hebben Ardino er 30 december afgehaald en haar direkt een fijne deken op gedaan want ze had het koud.
Ik hoor overal om me heen dat paarden het niet zo gauw koud hebben in de wintervacht....maar zij dus echt wel. Ze bibbert gewoon.
Ze zal natuurlijk veel energie aan het zogen en drachtig zijn besteden..
Daarom nu fijn een deken op. Kan ze alles in het nieuwe veulen stoppen
Ze is verschrikkelijk aanhankelijk, leuk, kan heerlijk met haar tutten.
Hoelang ze nu drachtig is staat fijn vermeld in het onderschrift van Nicole288. Zij is Honey's peettante

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:50

hallo allemaal hier een berichtje van ons andrea word ook wat dikker met rijden merk ik er nog niks van ze is zo heet en druk onder het zadel.ik besef nu eindelijk dat ze drachtig is we hebben zo veel moeite dit keer voor moeten doen om haar drachtig te krijgen vooral omdat dit haar laaste veulentje word ze heeft er dan 6 gehad ik vind het dan genoeg voor haar. ik houd dit veulen ook.ik hoop op een merrie als het veulen er er af is gaat me nichtje er mee rijden.ik ga kijken of ik een foto kan plaatsen van haar maar ik moet het even aan iemand vragen het lukt me gewoon niet als iemand het uit kan leggen stap voor stap pb me dan eventjes groetjes andrea

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:11

ik heb nog steeds geen foto's, maar als ik ze heb, zijn er een paar vrijwilligers die de foto's erop willen zetten.
(ben zelf beetje kluns wat dat betrefd)
Ben wel beniewd naar je foto's!

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:24

peetje je kan ze naar mij sturen zet ze er wel voor je op

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:45

sjonge jonge wat een mooie merrie en hengst heb jij daar iwayalover.... ze kunnen natuurlijk niet tegen de mijn op maar haha. grapje
wat een dagen als het ik zo hoor, de 200 dagen vliegen je om de oren, gelukkig is de mijne ook al aardig op weg, ik ga er waarschijnlijk morgen even kijken dus dan komt er een verslagje.
ik rijd haar lekker door en ik hoop dat er snel merriebrokken komen
mijn merrie staat op zaagsel en stro, eerst een zaagsel laag en daaroverheen stro, de laatste maand van de dracht krijgt ze meer stro.... dat is wat comfortabeler en mocht er opeens wat uitkomen dan ligt er in ieder geval stro, ik ga dan ook meer uitmesten om de box toch zo schoon mogelijk te houden, ik wil niet voor een verrassing staan dat er in een vieze box is bevallen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:14

@ WenK, onze merries zijn tegelijk uitgerekend! Dat is leuk.. kunnen we samen in spanning zitten

@ Iwayalover, Je hebt een mooie merrie hoor!

@ Tinkerloos, Wat een grappige tietjes heeft ze , die van mij heeft een stuk grotere uiers, maar die heeft ook al een veulen gehad. Femke niet denk ik, of wel?

Ik heb stro in de stal liggen. Missy gebruikt het ook waar het goed voor is, liggen. Wij hebben ook een paar paarden die al het stro op eten

@ IJslandermir, Wat een mooie paarden zeg! Die nek En dat veulentje

Ik vind dat die eerste 200 dagen echt heel snel voorbij zijn gegaan. Maar ik vind dat we maar erg langzaam naar de 300 gaan. Ik kan niet wachten tot er weer een lief klein veulentje door de wei heen loopt

We hebben vandaag een nieuw zadel gekocht voor Missy, het past super! Dat heeft nog een hele tijd geduurd voordat we die gevonden hadden, want ze heeft veel te brede schouders voor de meeste zadels . Nu hebben we een op maat gemaakt zadel voor een shire van het land van ooit, een wintec. Ben er super blij mee!

Ik zal vandaag ook even kijken of ik tijd heb om foto's te maken van haar mooie beschaafde buikje. Vorig jaar was Spirit echt al heel snel super dik, Missy is echt helemaal niet dik in verhouding met haar. Dat vind ik wel schattig

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:21

Wat is het stil hier!

Dan ga ik maar eens wat foto's plaatsen
Ik stel aan u voor: Missy's buik op 230 dagen dracht!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
zeer kromme foto In het echt is ze niet zo uit verhouding hoor

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:42

Leuke foto's zien langskomen...
Helaas geen tijd om ernstig deel te nemen aan dit topic
wel mmoie tinks heb je marlijntjuh
tot minder drukke tijden dames (heren?)

Fleda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 17:55

Haha..Hier ook druk druk druk! Ga morgen alles bijlezen! Vandaag eerst mijn 20ste verjaardag vieren!

Maar toen ik even naar Fleur ging vandaag, kwam ik tot de ontdekking dat haar uier inwerking is gesteld! Het was dikker dan normaal! Erg leuk, zo komt het toch wel weer dichterbij! Toevallig had ik mijn camera bij me, en heb ik er een foto van gemaakt! Tis nog niet veel, maar dat hoeft ook helemaaaaaaaaal niet, nog zeker 3,5 maand te gaan namelijk! Maar toch leuk dat het allemaal al gaat werken!

Tadaa..
Afbeelding

Close up! Arm beest, zo op de foto..

Afbeelding

En dan "de buik!"
Afbeelding

Fleur zit overigens nu op 232 dagen alweer! We hebben bijna een lammetje!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:24

marlijntjuh schreef:
@ Tinkerloos, Wat een grappige tietjes heeft ze , die van mij heeft een stuk grotere uiers, maar die heeft ook al een veulen gehad. Femke niet denk ik, of wel?
Weet ik eerlijk gezegt niet.
Ze is met 3 en een half uit Ierland gekomen,dus misschien daar in de bergen stiekum gedekt en bevallen???
Wie zal het zeggen...
Maar ik ga er idd. van uit dat dit haar eerste veulie is..

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:41

marlijntjuh: Zo, da's ook al een respectabele buik!

Fleda schreef:
Haha..Hier ook druk druk druk! Ga morgen alles bijlezen! Vandaag eerst mijn 20ste verjaardag vieren!

Fleur zit overigens nu op 232 dagen alweer! We hebben bijna een lammetje!

Gefeliciteerd!

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:07

Hollybolly schreef:
sjonge jonge wat een mooie merrie en hengst heb jij daar iwayalover.... ze kunnen natuurlijk niet tegen de mijn op maar haha. grapje

Nee, die van jou daar kan ik niet tegenop Ik ben nl. geen eigenaresse he
Ik hoop eerlijk gezegd dat het veulen net zo'n lange benen krijgt als papa Het veulen wordt ws. wel groot als je ziet hoe dik ze is. Iwaya is 1.60 en Welt invest (vader) 1.69. Maar we zullen zien!

@ijslandermir: Mooie paarden heb je!

@Fleda: Gefeliciteerd met je 20e! en een fijne dag!
Mooie foto's van Fleur

@marlijntjuh: Missy heeft ook al een flinke buik zeg!

Zaterdag kunnen we buiken gaan vergelijken met Iwaya. Zij heeft vast de dikste Maarja wat wil je... Ze hoeft inmiddels nog maar 50 dagen

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:17

Mooie buikjes en mooie paarden komen er weer voorbij!! Ik vind Fleur ook erg mooi en een echte moeder-uitstraling hebben

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:27

fleur heeft tieten

ik moet nog 2 maandjes voor de eerste *bijt alvast nageltjes*

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:29

hol heeft geen tieten, nouja ze heeft ze wel maar er is niet veel van te zien, haha