Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mausie

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:29

Wat fijn Odess, de kaap van 297 dagen is voorbij!

Mijn paarden staan allebei zonder deken, best wel makkelijk zo, hoewel ik ze toch soms met pijn in het hart achterlaat in de stal bij deze temperaturen... Bloos

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:37

Rigaud staat nog gewoon met dikke winterdeken (dit zonder deken was alleen voor de foto).
Het plan is om als de kou en sneeuw weg zijn een dunnere deken op te doen. Dan kan ze als het veulen er is wel zonder.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:38

Jeetje, die Bibi zeg! Die merries blijven ons verrassen Tong uitsteken! Gefeliciteerd skippy!!

Loolapelooza; voor de kleine dingen komt de VA naast mij, uit Klein-Zundert, Antonissen. Maar de VA van DAP-Visdonk komt altijd als het wat gecompliceerder wordt zegmaar Knipoog . Welke heb jij? Eentje uit België misschien, Jan Mertens?

Odess; fijn dat je dé beruchte mijlpaal voorbij bent Party!!! Nog eventjes wachten en dan is Odessa JR. er Cool !

Ivanka heeft vandaag weer een dikke winterjas aangekregen, vond het toch wel erg sneu als ze met een dunne deken op zou staan met die temperaturen die voorspeld worden Nagelbijten / Gniffelen. De ijspegels hingen zelfs aan haar stal!! Brrr...

Kelan; haha, leuke foto's *LOL* . Ziet er al goed uit die buik Knipoog.

Ivanka heeft dit jaar trouwens geen last van ijsklompen! Zou dat misschien kunnen komen doordat haar ijzers er nu vanaf zijn en haar hoeven nu wat beter doorbloedt zijn?

Mac; die foto van Peps door de bocht Cool ! KIJK UIT, HIER KOMT EEN BUIK AAN! Tong uitsteken
En wat kijkt ze toch weer lief naar Senna (owh help, Senna hoort bij jeddah... *denkt na welke naam ze moet hebben*... Lee) Haha!

MarijeR; mama en ik hadden het vanochtend nog over jou en ik moest van mama zeggen dat jij een lief mens bent Tong uitsteken.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:43

@ Tinne: die ijsklompen komen er alleen aan wanneer een paard hoefijzers draagt, vermoed dat dat komt omdat het ijzer dan ijskoud is en de sneeuw er zo meteen aan vastvriest.
Verschikkelijk lastig trouwens die ijsklompen en nog lastiger om ze er opnieuw af te krijgen!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:45

Die klompen zijn idd verrekte onhandig. Ik weet nog wel dat ik vorig jaar uit wanhoop met mijn hoevenkrabber op een ijsblok heb staan hakken Gestoord.
Hm, ik begin echt steeds meer voordelen van blote voeten te zien Cool .

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:53

Scheelt een hoop in de portefeuille ook... Clown

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:55

Mijn DA zei van de week ook: "Goh, je bent eindelijk verstandig geworden" Tong uitsteken.
Scheelt idd heel veel geld, kan ik straks mooi voor de kleine gebruiken Knipoog.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:09

Tinne schreef:
En wat kijkt ze toch weer lief naar Senna (owh help, Senna hoort bij jeddah... *denkt na welke naam ze moet hebben*... Lee) Haha!

Haha, verwarrend allemaal he? Dat etterbakje op de foto met Pepsi is Shane, de puberende zoon van Lee (het drafje met de deken) uit 2003. Shane is van hetzelfde jaar als Senna. Die waren toen tegelijkertijd uitgerekend, maar er zat uiteindelijk bijna een maand tussen! En nu zitten jeddah en ik weer samen te zuchten Haha! ... kijken wie er dit keer gaat winnen Knipoog .

De verhalen over Lee barsten vanzelf los als Pepsi's veulen er is Schijnheilig . Ze is 7 april uitgerekend!

Blote voeten zijn trouwens ideaal. Bij mij komen er geen ijzers meer onder mijn paarden!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:14

Owh, dat is waar ook, Shane hoort ook nog bij jouw *LOL*. Wie was er vorige keer als eerst? Tong uitsteken

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:15

Tinne schreef:
Owh, dat is waar ook, Shane hoort ook nog bij jouw *LOL*. Wie was er vorige keer als eerst? Tong uitsteken

Senna! Lee ging een maand overtijd Gestoord

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:19

Dan is het nu opzich de beurt aan jou om eerst te zijn... Tong uitsteken

sorry Mac, ik ben de Goden nu aan het verzoeken...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:29

Tinne schreef:

ARRRGH ... NIET vannacht!!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:29

Ik had bij mijn merrie het eerste jaar ook om de 8 weken ijzers onder, omdat ze onze wei letterlijk kaal at en dan op de stenen moest lopen en ze dan zonder ijzers te kort werd . Nu hebben we ongeveer een ha erbij kunnen huren en heeft ze een heel jaar zonder ijzers gestaan, nu paar weken terug weer ijzers die er binnenkort af gaan ivm veulen. De hoefsmid zei dat de hoeven er heeel erg goed uit zagen, altijd al wel goede hoeven gehad, maar dat het wel goed was om d'r een tijdje zonder te zetten.
Wij hebben vorig jaar winter hele ijsklompen met de achterkant van een hamer eruit gehakt Knipoog
Maar het scheelt zeker in de portemonnee, in mijn geval scheelt het 50 euro met ijzers of bekappen Geld, geld!
Bij jullie ook zoiets, of heb ik ook een dure hoefsmid net als een dure DA? >;)

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 21:39

Bij mij ook zéker 50 euro. Rondom warm beslag kost hier 75 euro, of iig, bij mijn hoefsmid. Bekappen weet ik eigenlijk niet precies, hij is de laatste keren eigenlijk voornamelijk bezig geweest met haar hoefstructuur en heb hem toen niets hoeven te betalen ( Lachen ). Als de vorst eindelijk eens ophoudt, dan moest ik hem bellen en kwam hij haar weer netjes op dr voeten zetten Lachen. Nu zien haar voeten er nog niet helemaal geweldig uit, moeten nog steeds bijgroeien. De nieuwe hoefwand zit nu ongeveer op de helft, nog even geduld Knipoog.

Mac schreef:
Tinne schreef:

ARRRGH ... NIET vannacht!!!

...Of over een maand
(owh, nu word ik wel érg gemeen, vergeef me Tong uitsteken )

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:31

Tinne schreef:
...Of over een maand

*hier naar-de-strot-vlieg-smiley* Boos! Knipoog

Bekappen kost me 30 Euro per paard plus voorrijkosten. Ik laat ze 1 keer in de maand bekappen. Ik ben het nu zelf aan het leren. Dan kan ik het frequenter bijhouden en het scheelt weer een hoop Geld, geld! ...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:46

*hapt-naar-adem-smiley*
Tong uitsteken

Hm, ik begin langzaamaan te geloven dat Vanta toch steeds meer naar voor komt in het rijtje: wie gaat het eerst bevallen.. Tong uitsteken
Die merries worden té onvoorspelbaar Knipoog.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 22:59

Wwwiiieeehhh,,, check mijn onderschrift Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 00:48

Ik heb er 1 op voor ijzers staan en de rest staat op blote voeten. Ik had haar ook op blote voeten, maar mevrouw is nog als schraperig. De hoeven werden iets te snel veel te kort. Zij is dus nu de klos en heeft al 3 dagen verplicht stalrust. De rest gaat even naar buiten.
Ik denk dat ik morgen maar manenspray in haar hoeven spuit, zit silecone in, dus mag de sneeuw niet plakken. Ze staat nu wel een beetje te stuiteren op stal. Go jij! Go jij! Frusty Gestoord

Morgen komt er weer een cm of 5-10 bij Boos!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 01:25

@Mac: zelf leren is inderdaad ook een idee zeg!
@ Phiabink: helpt het om zoiets onder de hoeven te spuiten tegen de ijsblokken onder de hoeven?

Hier valt het nog mee met de vorst,het zou 'maar' -12 worden. Morgen zou er veel extra sneeuw bij vallen. Ik blijf de hele dag binnen (enige uitje wordt de wei Tong uitsteken )

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 03:27

Kom net terug van het laatste rondje poep scheppen-hooi voeren-water bijvullen- uiers checken. Ik vond de kou eigenlijk wel wat hebben. Het is echt van die "eerlijke" kou. Doet me een beetje denken aan Zweden of Canada ** nostalgische aanval **

Niks bijzonders te zien aan Peps.

De Cowboy Magic die ik vanochtend onder Lee's voeten heb gesprayed is ook zo'n siliconengoedje voor een gladde vacht. Kennelijk legt het ook een filmpje op de voet want nu bleef de sneeuw er veel minder onder hangen OK dan!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 08:57

Nou met -18 hier durf ik nog niet naar buiten Clown
In de stallen was het vanmorgen maar 0/+1 dus dat valt mee.
Moet alleen nog de pony's buiten gaan voeren *bibbersmiley*

Hoe is de stand bij Jeddah, Mac en Loolapelooza (niet vergeten Knipoog )???
Gaan jullie merries een beetje opschieten? Anders gaat Macy jullie in halen Tong uitsteken
Hahaha!

Macy zegt: Nope, geen veulen zolang jij de kurk erin laat zitten.
Afbeelding
Zal hem er zo maar eens uit trekken, komende nacht schijnt het al veel minder koud te worden...

Ik gooi Macy straks weer de kudde in. Ben benieuwd of ze i.p.v. kegeltjes met pegeltjes naar binnen komt vanmiddag Haha!
Kegeltjes worden langzaam iets witter maar het is nog geen melk...
Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:23

Clown !! Dat heeft Macy goed begrepen Knipoog . Peps ook. Staan ze inmiddels ook op Ebay of zo??

Jeddah ... Loolapalooza ... hebben jullie nog een ijspegel op de wereld mogen helpen vannacht??

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 09:33

Hopelijk laten de merries het even om te bevallen, je vriest vast aan de grond.
Hier is het -7, dus ik hoefde lekker niet te denken aan een andere deken. Staat nu onder 350 (200 + 150) en een wintervachtje.
Balen dat ik niet veel kan doen momenteel, Lady is erg snel stijf en dit komt nou niet echt ten goede!!!
Hier nog een foto van Lady en haar dochter rennend in de sneeuw: Hoezo knieactie Clown

Afbeelding
De voorste is haar dochter van bijna 2!!!
Afbeelding
Hier zie je een beetje dat d'r buik echt zichbaar is met deken op.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 10:05

Zelfs Odess had ijs in haar 'snorharen' vanochtend!! Apart gezicht Clown Timon heeft gewoon een nachtje buiten gestaan, maar volgens mij kunnen ze dit weer veel beter hebben dan die nacht sneeuw! Hij had nergens last van!

Bij het temperaturen vanochtend kon ik zo haar staart optillen, ze kon er maar weinig tegen doen! Ook haar billen worden wat meer 'pudding'. Ze was echt enorm druk net, plette me half en wou geen moment stilstaan, ook niet om haar biksjes op te eten!

Grr, ik kijk net naar buiten; het sneeuwt weer Boos!

Jeddah en Mac, updates!!! Schijnheilig

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 11:55

Werkelijk alles was bevroren vanochtend! Ben benieuwd of al mijn sprays ed nog goed zijn ...

Zelfs Pepsi's uier leek wel bevroren Haha! . Zag er een beetje grijzig uit ... normaal gesproken is het zwart. Wel redelijk vol maar niet strak en geen prutjes laat staan kegeltjes ... hier niks nieuws dus.

De paardjes staan weer buiten. Ze vinden het echt leuk in de sneeuw dus ik laat ze maar lekker hun gang gaan. Ik blijf wel even binnen zitten ... brrrrrrr ....