[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:14

Hennos, wat een gedoe met nu ineens moeten verhuizen nog. Is het de bedoeling dat het veulen in dat stukje geboren wordt en blijft staan?

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:23

Sanet schreef:
Hennos, wat een gedoe met nu ineens moeten verhuizen nog. Is het de bedoeling dat het veulen in dat stukje geboren wordt en blijft staan?

Ja veel gedoe geweest, de keuze is wel heel goed geweest want mijn oude paard is helemaal opgeknapt.
Ze zijn eind december verhuist, maar ben in januari natuurlijk druk geweest om het goed in orde te maken voor ze. Het eerste deel van het weiland werd alleen echt te modderig, vandaar dat ik ze nu op dit stukje heb staan en een ander weilandje erbij.
Hopen op voorjaars weer zodat dat eerste deel weer kan herstellen. en ik dat later weer kan gebruiken voor ze.

In de nacht staan ze op stal, en er staat een stuk wei open grenzend aan dit stuk. Alleen staan ze nu liever op dit stukje omdat het droger staat.
Straks kan ik een ander deel van het weiland open gooien, maar die wil ik nu nog even goed houden en dan sluit ik het weiland van nu weer af incl het half verharde stuk.

Ik heb dus steeds 3 stukken weiland die ik kan gebruiken voor ze. En evt een deel van de buitenbak zal ik ook af mogen zetten als een paddock. Gelukkig genoeg opties om het voor het veulen het beste te hebben straks.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:29

Oooh gelukkig, ik kreeg een beetje de kriebels van dat smalle stuk naast de bak en gelijk een sloot ernaast..
voor nu inderdaad nog maar even de wei sparen. Want het gaat nog wel meer regenen.. alweer!!

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:33

Sanet schreef:
Oooh gelukkig, ik kreeg een beetje de kriebels van dat smalle stuk naast de bak en gelijk een sloot ernaast..
voor nu inderdaad nog maar even de wei sparen. Want het gaat nog wel meer regenen.. alweer!!

Dat is alleen een pad ernaar toe, heb ik ze even aangeleerd zodat iemand anders ze ook buiten kan zetten. Ze lopen er zelfstandig op en dan hoef alleen het hek weer dicht gezet te worden.
Als het veulen er is ga ik natuurlijk weer over de weg, want daar durf ik met veulen niet te lopen. Maar eigenlijk hoop ik dat ze dan weer aan de voorkant kunnen staan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 10:55

Hier meestal in de hals en als ze een beetje lastig doen borst

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 11:02

Cheytjuh wat ontzettend fijn dat je ze thuis hebt! Op naar een mooie toekomst met haar mooie naam en heerlijke karaktertje.

Denk je dat de entingen te maken hebben gehad met het verwerpen? Dat zou wat zijn.. :( . Dat valt natuurlijk niet hard te maken.

Baudyh ik denk dat het het kwpn niet zo interesseert of je wel of niet met je veulentje op de keuring komt als particulier. Ons stamboek is veel kleiner en ze hechten daar echt waarde aan dus ik heb goede hoop. Tja en anders moeten we toch opnieuw basis enten als het veulen er is. Ik hoop dat dit niet nodig gaat zijn.

Hennos welkom terug, toch wel een gedoe maar misschien ook wel fijn dat je nu alles in eigen beheer hebt.

Morgen zitten we op de 270 dagen. Als het goed is, heeft het veulentje dan zijn of haar hele vacht dus de kleur en aftekeningen zijn definitief. Ik ben wel heel nieuwsgierig! Haar vorige veulen had heel veel wit maar dat had paps ook. Deze combi heeft wat minder wit. Zou ik nu eindelijk dat gewenste zwarte veulentje krijgen? Of stiekem toch weer een vos _O- .

Cynthia ik las over je reis, wat lijkt me dat een fantastische ervaring. Je hebt vast een heleboel prachtigs gezien daar!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 13:45

Ik heb gelukkig geen paarden die ziek van de enting worden. Ik heb er wel van andere gezien die echt ziek werden. Die van mij worden rond december altijd geënt. Rhino 2x per jaar, is verplicht hier.

Muronia. Mooie mijlpaal. Ik ben ook erg benieuwd wat ze aan het bakken is dit keer.

Hennos welkom terug. Balen van dr hectiek en verhuis. Maar een eigen plekje is ook wel erg fijn. Lekker buikje heeft ze, wanneer was ze nu uitgerekend?

Cheytjuh. Was dit echt van de enting die verwerpingen dat 3x is wel bizar. Wat was nu de reden dat de merrie zo vroeg bevallen was? Gelukkig gaat het nu goed, maar lijkt me spannend voor de toekomst.

Simkaart is hier binnen, mifi apparaat werkt. Nu nog kijken of we de camera aan het werk krijgen. Dan hebben we weer merrie tv *\o/*

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:14

Dank jullie wel.
ja eigen beheer is eigenlijk wel heel erg fijn. Voor beide paarden kan ik het nu zo regelen dat het voor beide gewoon goed is.

Ze is rond 15 maart uitgerekend.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:25

Ik heb ondertussen een groep in februari, november en april om te enten... :+

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:31

Ik ga vanavond alles terug lezen.
Hier word het alsmaar spannender.

Afbeelding
Afbeelding

Gister avond was ze heel onrustig in de stal.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 14:45

Even snel: nee ik bedoe niet dat de entingen met de verwerpingen an sich te maken zullen hebben gehad, maar ik weet wel dat ik het risico niet weer wil lopen, aangezien wel net die 3 merries die echt slecht ervan zijn geweest een paar dagen , de dode veulens hebben gekregen.
Dus het is gewoon een gevoel dat ik het liever niet meer doe zo ‘kort’ voor uitgerekende datum (dus de 6 weken die vaker geadviseerd word) :j

@Sabbuh: spannend!

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 16:51

Kan ik me voorstellen Cheytjuh. Ik ben er ook gevoelig voor moet ik bekennen. En misschien kies ik er dan ook wel voor om het niet te doen. Meer ook, omdat ze er de laatste keer een dag wat ziek van was.

Ohh spannend inderdaad Sabbuh!
Laatst bijgewerkt door Phileine83 op 10-02-24 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:10

Cheytje zo fijn dat ze thuis zijn! Mooie naam is het geworden.

Nieky jij vult straks de veilige lijst aardig aan _O-

Sabbuh ze gaat flink vooruit!

Kleine veulenspam 8-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:15

cheytjuh: wat super dat de kleine weer thuis is, echt een vechtertje!

knolselder: super schattig!

muronia: duimen dat het stamboek mee wil werken!

sabbuh: dat lijkt al op te schieten!

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:21

Mooi hoor, Knolselder. Daar ben je vast heel blij mee.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:45

Veel te schattig Knolselder! Maakt de volgende merrie ook al wat vaart?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 17:48

Wat een schatjes knolselder :o

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 19:13

Sanet schreef:
MallyBelly schreef:
Een merrie van ons krijgt serieuze spierpijn, kan een aantal dagen haar hals niet helemaal naar de grond laten zakken. Is pas iets van de laatste 2 jaar, daarvoor nooit een probleem geweest.
Ze moeten in april weer... zie er nu al tegen op. De andere merrie lijkt er nooit last van te hebben..

Enten jullie in de hals of in de borst? Hier eigenlijk altijd in de borst. Daar is net wat meer ruimte voor bulten en amper spierpijn enzo.

Ze is nu in hals steeds gedaan, wil dit jaar borst proberen.. Al vind ik wel spannender nu.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 20:50

Geweldige foto’s Knolselder. Lekker genieten

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 21:55

Bij Rosa maakte locatie van prikken niks uit, werd ze net goed ziek van..

Ohhh die veulentjes <3 <3 ik ben verliefd!

Cheytjuh: wat goed dat ze thuis is! Ze is echt zó knap <3

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 22:34

Knolselder jij hebt gewoon al drie van die dotjes, jaloersmakend!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 23:26

Ik lees morgen weer even bij. Ben flink ziek en vandaag weer koortsig dus weinig fut.

Lijst veilige merries
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Luna2006 - Meesje - 301 dagen
Knolselder - wiske - 322 dagen
Isa_sofie - Misty - 323 dagen

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 23:47

Wat vervelend :\ Beterschap Nieky1993

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 00:06

Wat weer ontzettend leuk die foto's en video's van de kleintjes.

En wat fijn cheytjuh dat ze thuis zijn.

Hier ook de eerste merrie Indorina op 321 dagen vandaag dus veilig.

Ze heeft alwel uier aangemaakt maar nog niet vol vol.
Banden worden ook langzaam aan slapper.

Afbeelding
Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 09:39

AM bijna merrie-tv, heerlijk en verslavend. Ik heb de camera gewoon jaar rond in werking en het blijft leuk om af en toe te kijken, ook al zijn ze niet eens drachtig.

Sabbuh dat begint erop te lijken. Denk wel dat het uier nog een stuk verder gaat vullen. Hoeveel dagen zit ze nu?

Knolselder wat een heerlijke spam, daar doen we het toch voor <3

Cheytjuh duidelijk en ik begrijp je ook heel goed.

Nieky gets, beterschap!

Claucarlien dat begint ook spannend te worden! Ik ben heel benieuwd wanneer het volgende veulen zich laat zien hier in het topic.

Ik heb bericht van het stamboek en ze gaan akkoord met de titerbepaling en dierenarts-verklaring. Superblij mee en complimenten voor het snelle reageren en willen meedenken. Dat scheelt een hele zorg.