[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:37

Kabayo Ze is gedekt door Krem.
Vader van de merrie (Jade) is Ceasar ter Linde en moeder lijn weet ik niet zo 123, iniedergeval richting Fries/ barok pinto. Jade zelf is ook barock Pinto.

Wat een knappert is die van jou zeg!
Door wie is zei gedekt?

kiki1976, petraaken haha nee dikker hoeft ze van mij sws niet te worden zit genoeg op zegmaar :')
Vind der eigenlijk net wat te zwaar maar dat komt wel goed.
Ben altijd bang dat ze veel moeten inleveren bij het veulen maar volgensmij valt t wel mee bij deze dame? :+
Probeer een beetje een indicatie te krijgen hoe dik het paard "normaal" hoord te zijn bij zo veel dagen :j

Hoe doen jullie het met de entingen enzo? Moet ze extra entingen hebben of gewoon de standaard?

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:37

kiki: ja is lastig met deze temperaturen nu, deken is in ieder geval niet nodig hier. Nou doe ik dat toch al liever niet en worden ze ook niet gereden dus al komen ze dik in het haar, dan maakt dat niet uit in de winter.

kabayo: Zilver lijkt ook nog aardig kort in het haar

az: gefeliciteerd, tenminste toch nog 2, ook leuk 1 van je eigen hengst(nu ruin)

happy hippie: ik laat alleen enten tegen influenza/tetanus 1x p/j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:39

Oh ik heb dit topic zo verwaarloosd, maar lees wel stil mee

Zilver ziet er goed uit!

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:50

jennyk schreef:
kiki: ja is lastig met deze temperaturen nu, deken is in ieder geval niet nodig hier. Nou doe ik dat toch al liever niet en worden ze ook niet gereden dus al komen ze dik in het haar, dan maakt dat niet uit in de winter.

kabayo: Zilver lijkt ook nog aardig kort in het haar

az: gefeliciteerd, tenminste toch nog 2, ook leuk 1 van je eigen hengst(nu ruin)

happy hippie: ik laat alleen enten tegen influenza/tetanus 1x p/j

Dit kan gewoon tijdens de dracht?
Ze moeten eigenlijk in december weer.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 21:01

Kabayo 4kg hoef ik Bo niet te geven, dat gaat ze door het dak _O-
Die nu voldoende aan wat vitamine korrel en sinds kort wat Equifirst muesli erbij.
Oke dat mijn dochter nog fanatieker aan het springen/crossen en dressuurwedstrijden reed kreeg ze wel wat sport muesli bij.
Maar Zilver ziet er super uit.

estell__ Natuurlijk mag dat! Welkom.
Benieuwd naar je combinatie.

Happy_Hippie Bo word ook makkelijk te zwaar, zeker afgelopen zomer was het bar. Ze liep niet 100% af en toe (dus daardoor wat onregelmatiger in het werk) en volop het gras. Schrok toen ik terug kwam van vakantie. Ze liep toen wel goed, degene die haar verzorgde had 3x les gereden in die week.
Met haar vorige veulen leverde ze wel enorm in.
Ik ent ook alleen tegen tetanus en influenza, en kan gewoon prima met de dracht

jennyk Hier ook lekker zonder jas. Blij toe, zeker met dit weer. Is anders deken op, deken af.
En nu loopt ze toch niet fanatiek in de sport dus kan prima ongeschoren en zonder deken.

Vanavond had mijn dochter sinds jaren weer eens een zitles met de voltigesingel. Toch wel heerlijk zo'n braaf paard. Al was het een jaar of 6 terug dat ze het op deze manier gedaan hadden, maar niet anders dan toen.
Ik moet er altijd om lachen, achterste voren in draf, rondje om de wereld, vlag alles kwam weer voorbij.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 07:50

Happy_Hippie schreef:
Kabayo Ze is gedekt door Krem.
Vader van de merrie (Jade) is Ceasar ter Linde en moeder lijn weet ik niet zo 123, iniedergeval richting Fries/ barok pinto. Jade zelf is ook barock Pinto.

Wat een knappert is die van jou zeg!
Door wie is zei gedekt?

kiki1976, petraaken haha nee dikker hoeft ze van mij sws niet te worden zit genoeg op zegmaar :')
Vind der eigenlijk net wat te zwaar maar dat komt wel goed.
Ben altijd bang dat ze veel moeten inleveren bij het veulen maar volgensmij valt t wel mee bij deze dame? :+
Probeer een beetje een indicatie te krijgen hoe dik het paard "normaal" hoord te zijn bij zo veel dagen :j

Hoe doen jullie het met de entingen enzo? Moet ze extra entingen hebben of gewoon de standaard?

2x per jaar griep/rhino en 1x per jaar ook nog Tetanus doe ik. Er zijn fokkers die meerdere keren tegen Rhino enten maar ik vind 2x per jaar meer dan genoeg.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 08:28

Ik ent ook 1keer griep, 2 keer rhino en 1 keer tetanus.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 09:42

Ik ent 1 keer per jaar de 'gewone' enting

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 14:25

Ik heb in overleg met DA Rhino niet gedaan. Moest dan geloof ik 4 prikken zetten tijdens de dracht. Dat vond ik te gortig (qua geld en het toedienen van ....) en ze staan tenslotte aan huis dus de kans is al kleiner.

Enten krijgt ze komende maand en x weken voor de bevalling.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 16:13

Welkom xleoniee :)

Kabayo, haha die hoofdjes :')

Veronique, leuk dat je zegt dat je al iets verschil ziet in buik bij Fi. Ik denk het ook te zien, maar ja, ik zie ook wat ik wil zien, dus altijd fijn als een ander ook iets ziet :)

Leuk dat je er weer bent AZ! En wat tof dat je er toch twee drachtig hebt! :D

Knolselder, wat jammer van Lexie :(

Petraaken, wat een opluchting dat het geen hb is!

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 20:52

Rhino blijft een ingewikkelde zaak. Volgens de DA helpt het alleen als echt iedereen ent - in België is het bv. verplicht. Ik laat het ook nog even voor wat het is....

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:32

Ik vond Rhino enten ook een lastige beslissing. De da hier zei dat ze meerdere keren heeft meegemaakt dat de geënte merries minder ziek werden na Rhino besmetting op stal. Ik heb daarom wel geënt. Bij ons op stal is het eigen keus. Eigenlijk heeft iedereen die niet fokt niet geënt. Bij degene die wel fokken, is het wisselend.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 01:00

Hier ook allen gewoon de standaard jaarlijkse enting. Ik heb alles aan huis en niet echt inloop verder dus rhino enten vind ik persoonlijk niet aan de orde hier.

Nog 2 veulens te gaan met afspenen en dan is alles weer afgerond van dit jaar :j.

Iedere maand gaat deze meneer met zijn staart en manen door de wasstraat. Nu icm het mooie weer even van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat foto's te maken. Inmiddels zit alles weer ingevlochten en opgeknoopt. Daar ben ik weer een maand vanaf :') (al met al kost het me zo'n 3.5 uur)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 08:25

Wat een werk die manen en die staart. Zo'n staart uitpluizen is ook geen kattenpis. :oo

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 09:12

Nee die is echt mega. Alleen het uitpluizen daarvan kost me al zeker een uur. Daar gaat altijd veel conditioner in tijdens het wassen dat scheelt enorm.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 10:51

Wel mooi! Even een beetje offtopic cp112, hoe gaat het met jouw merries (en dit jaar geboren veulens) die overzee zijn gegaan?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 11:28

Kendra schreef:
Wel mooi! Even een beetje offtopic cp112, hoe gaat het met jouw merries (en dit jaar geboren veulens) die overzee zijn gegaan?

Leuk dat je dat onthouden hebt :) het gaat super. 2 gezonde merrieveulens zijn geboren (de harige vent hierboven op de foto's is de vader) en de eigenaren waren daar heel blij mee en houden ze aan voor de toekomst in hun fokprogramma.

Afgelopen augustus is er nog een jaarling hengstje naar Amerika gegaan (richting Chicago) en die doet het ook top op zijn nieuwe stek.

Afbeelding

Afbeelding

Dit wolharige monstertje van vorig jaar

Afbeelding

Afbeelding

Is toch mooi opgeknapt nu

Afbeelding

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:31

cp112 Dat wolharige monstertje was dat die "Mamoet" :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:38

Ohhh mammoetje <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:45

Hij zit er inderdaad als een mammoet uit maar dan zonder slagtanden en slurf. :')

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 12:49

petraaken schreef:
Hij zit er inderdaad als een mammoet uit maar dan zonder slagtanden en slurf. :')

Die hing eronder :') haha

OYYO schreef:
cp112 Dat wolharige monstertje was dat die "Mamoet" :D

Klopt :j :D

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:22

Cp112 dacht even dat dit een drachtige merrie was :+ Ziet er goed uit := En wauw. Wat is hij knap. Wat een werk die manen. Vlecht je de staart ook? Dat veulen, wat een geweldige knuffel!

Hier de gewone enting elk jaar, in november. Geen rhino enting ondanks wedstrijden

Cynthia leuk hè :+ Hoe is het met Fi?

HappyHippy oh gaaf krem! Leuk kleurtje dus! Ik rijd ook een barock pinto die drachtig is van Krem. Grappig en toevallig! Zilver is gedekt door Markus 491
Afbeelding

Kiki hahaha dan heb je een raket _O- Zo is elk paard weer anders in behoefte :D Bedankt!

Janinevv dankjewel! Hoe gaat het bij jou?

Jennyk klopt. Ze maakt nooit echt veel haar aan. Deken hoeft eigenlijk ook nooit. Maar ik voel wel dagelijks of ze ook een koude neus/oren heeft. Dan krijgt ze gewoon een deken om als het moet.

Estell tuurlijk! Welkom! Wat voor combinatie heb je?

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 13:39

Ik ga ook niet enten voor rhino na overleg met mijn dierenarts. Wel de gewone entingen krijgt ze 1x per jaar.

Ik heb zelf een etoile ds x niveau merrie die ik heb laten dekken door incognito. Het was alleen een beetje spannend, want ze was goed drachtig maar kreeg ineens hele erge koliek. Heb dr nu deze week laten scannen en opvoelen en dat was allemaal dik in orde! Dus ik ben weer gerust gesteld haha.

En de pony van mn dochter is ook drachtig, van valentino een welsh B pony, en ze is zelf een welsh A met een leuk papiertje.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 18:18

@cp112, mooi om te zien! Leuke veulens, En dat de verwachtingen van de kopers ook echt zijn uitgekomen :-). Dat hengstveulentje dat later is gegaan moet straks aan het werk natuurlijk ....

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 18:50

Kabayo schreef:
HappyHippy oh gaaf krem! Leuk kleurtje dus! Ik rijd ook een barock pinto die drachtig is van Krem. Grappig en toevallig! Zilver is gedekt door Markus 491
[ [url=m/DLJASI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha wat een toeval!
Die hengst is ook gaaf zeg <3
Ik ben me ook alvast aan het oriënteren voor een evt volgende hengst (als alles goed gaat met bevalling etc) dit keer wil ik een fries.
Tot nu toe vind ik deze 2 enorm interessant, ik heb echt geen flauw idee waar ik op moet letten bij fokken met Friezen.

Beart 411
THOMAS G.T.