[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selente

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:04

Smeetje gefeliciteerd met de dracht hopelijk blijft de ander nu zitten!

Mer, snap dat je dan nogal wat spanning hebt... Ik duim met je mee.

Als dat van overgewicht zou kloppen, dan heb ik heel veel geluk dat die van mij met de 2e inseminatie drachtig is geworden. :+
Die is niet dik te krijgen... en nu heb ik ineens het idee dat ik al een buik zie op 31 dagen, kan dat?

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:24

Nog een aantal op het wachtbankje voor komende week.. spannend!!

Die van mij staat nog tot morgen of donderdag op de regumate en dan hengstig spuiten... hoop echt dat het werkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 20:57

Wisanda, hier net klaar met de regumate en maandag is ze weer gengstig gespoten. Dus ook eeg benieuwd of het wat doet.

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:00

Als je met 31 dagen al een buikje kan zien, verbeeld ik me dan misschien niet de buik die ik vandaag dacht te zien op 47 dagen? :)* Hoop dat het verbeelding is.. De merrie mag nog even sporten. :')

Ik hoop het ook voor je, wisanda2003.
Spannend, Mer1980!
Setteli/smeetje_x, ik hoop dat het vruchtje er nog zit!
Paintedtwice, hoop dat het is gelukt!
Succes, dustinlover!

Grappig dat sommige merries zo duidelijk veranderen in gedrag. Mijn merrie is altijd al een onaantastbare hare majesteit in haar gedrag en daar is ze niet in veranderd. Al ging ze afgelopen week wel in een beste rodeo toen ik naar haar idee teveel vroeg in het wijken. :evaw: Zo heftig doet ze het niet vaak, gelukkig lag ik daarna op haar nek en niet in het zand. :=

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:11

Haha, die van mij staat noodgedwongen op pensioen. Ze is super rank gebouwd dus misschien maakt dat het dat ze momenteel al zo drachtig lijkt. Het zullen de hormonen wel zijn denk ik. :+ Het misstaat in ieder geval niet...

Afbeelding

31 dagen
Afbeelding

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:18

Spannend mirjamalvaro... was die van jou ook zo moeilijk in dr cyclus deze ronde?

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:18

Een sporadische poster hier, maar mijn merrie vind ik persoonlijk ook al wat tekenen. Nu 92 dagen *\o/*
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:20

Hier ook een merrie die schraal is van haarzelf, maar sinds ze dragend is...
En ja ik zag dat echt bij 20 dagen al omdat ze nu wel aan zette.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:22

Bij 20 dagen durfde ik nog niks te hopen, moest eerst de 26 dagen scan afwachten en het met mijn eigen ogen zien. :=

Heeft die van jou toevallig al meerdere veulens gehad kyrkelover? Ben benieuwd of ze na het veulen wat makkelijker 'vol' te krijgen is.

Paintedtwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:23

tegen mij zijden ze net dat de dikkere merries moeilijker drachtig raken dan de net goede/iets te magere paarden

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:25

Leuk is dat die beginnende buikjes.

Bij Kees zie je in het begin echt geen verschil, een flinke buik heeft ze sowieso al. Wel krijgt ze altijd zo’n zacht moeder-blik in haar ogen
Gevolg, ze maakt ook op een heel voorzichtige manier contact met mijn kleinzoon.

Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:34

Selente schreef:
Bij 20 dagen durfde ik nog niks te hopen, moest eerst de 26 dagen scan afwachten en het met mijn eigen ogen zien. :=

Heeft die van jou toevallig al meerdere veulens gehad kyrkelover? Ben benieuwd of ze na het veulen wat makkelijker 'vol' te krijgen is.

Nee dit wordt de eerste.
Haar moeder had dit overigens ook.
Die zag er dragend dan ook over het algemeen echt beter uit.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:52

Ik heb me laten vertellen dat drachtige merrie's sowieso sneller dik worden (en dus niet door het veulen, maar echt doordat ze meer opslaan). Maar weet niet of dat echt zo is hoor. Bij die van mij lijk ik het al een beetje te zien. Vandaag dag 108!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:04

Ual, dat klinkt logischer dan dat ze echt al dikker worden van de dracht.
Laat ik nog even het plaatje plaatsen:
Afbeelding

Bij 30 dagen zit het tussen een erwt en een olijf. Dat zie ik ook niet aan mijn buik als ik die opeet :+

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:10

Cynthia82 schreef:
Ual, dat klinkt logischer dan dat ze echt al dikker worden van de dracht.
Laat ik nog even het plaatje plaatsen:
[ [url=m/OmGZky.png]Afbeelding[/url] ]

Bij 30 dagen zit het tussen een erwt en een olijf. Dat zie ik ook niet aan mijn buik als ik die opeet :+

Nee dat is ook zo! Maar miss met het vruchtwater eromheen? Las er een hier met een pony met al veel vruchtwater, zou dat kunnen zijn wat je ziet? Ik heb ook het idee dat ze dichtbij haar flank echt ietsje begint uit te zetten nu... Of ik verbeeld het mij.. ook zeer mogelijk :') Die van mij vandaag officieel Chipmunk. :o

Ik heb tijdje terug ook onderzoeken gelezen. Dat merries met overgewicht vaak moeilijk drachtig willen worden.En ook betreft insuline resistentie en dergelijke. Maar wie weet...

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:45

Van die kleine olijf zal ze inderdaad niet veel dikker worden, maar begrijp wel dat hormonen veel met het lichaam kunnen doen. Of die dan inderdaad helpen om meer op te slaan, zou kunnen, mij hoor je in ieder geval er niet over klagen want ze ziet er zeker beter uit.
Alleen al dat ik niet meer van jan alleman hoef aan te horen dat m'n paard wel wat meer vet kan gebruiken. :+

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:47

Ze mag wel wat vet van mijn merrie hoor. Ze heeft genoeg :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:48

Chips. Ik vond het al zo stil... was ik ontstipt :roll:

Ik lees zo een paar pagina's erug.
Hier mag ik Suus, Minneke en definitief Bambi toevoegen aan de lijst. Bij Bambi klopte het hartje al.
Wiske helaas leeg. We kijken voor eventueel nog een poging.

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:00

Zo ik ben ook weer bijgelezen.. Was ook ontstipt! :roll:

Gefeliciteerd knolselder met de drachtige, jammer van Wiske! Hopelijk pakt het de volgende ronde nog.

Hier zitten we nu op 55 dagen maar we hebben een wat minder vlot jaar, merrie heeft een ringband blessure aan haar voorbeen dus zijn aan het stappen en 3x per dag koelen -O-
En nu valt het me ook nog is op dat ze zwaar in begint te vallen op haar flanken, terwijl het altijd echt moeite kost om haar niet te dik te laten worden.. Dus het voer maar omhoog gegooid en morgen de kuilruif er maar weer terug in voor meer kuil, hopelijk helpt het..
Baby zit in ieder geval op grootte pecannoot! Verder is er nog niks aan te zien haha

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:03

Selente schreef:
Van die kleine olijf zal ze inderdaad niet veel dikker worden, maar begrijp wel dat hormonen veel met het lichaam kunnen doen. Of die dan inderdaad helpen om meer op te slaan, zou kunnen, mij hoor je in ieder geval er niet over klagen want ze ziet er zeker beter uit.

Het idee was meer dat de meeste merrie's al best ver in hun dracht zijn tijdens de winter en dus weinig gras meer kunnen eten, terwijl het veulen juist in die laatste maanden het hardst groeit. Ze bouwen dus als het ware een soort reserve op. Klinkt eigenlijk wel logisch zo. Die hormonen zullen dat instinct wel losmaken waardoor ze allemaal ineens buikjes krijgen in de eerste maanden :+

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:23

Gefeliciteerd Knolselder! Succes eventueel nog met de laatste.

ual, klinkt inderdaad logisch! Was gewoon even enorm verrast, gezien die van mij dus absoluut nooit dik te krijgen is. Wel leuk om te zien. Oeioei, dan denk ik dat die van mij gaat rollen, gezien ze bij ons onbeperkt ruwvoer hebben. :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 23:28

6 van de 7 in 1x is toch een mooie score 8-)
1 os wel verkocht. Nu nog zien hoe en wat met Wiske dan.

Hier worden ze tijdens de dracht ook goed rond normaal. Alleen erna durft er af en toe wel eens eentje teveel van zichzelf te geven.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 00:28

Bij drachtige merries zie ik ook altijd snel verschil vaak zijn ze voller en zijn er nog beter uit als van te voren.

Dat een merrie vruchtbaarder is als ze dik zijn? Zou het niet weten, mij is altijd verteld dat dikke merries moeilijker drachtig te maken zijn. Wild Thing is altijd een beetje obesitas en toch drachtig :j als de conditie maar verder goed is van de merrie. Ik denk hetzelfde over de iets schalere merries.

Knolselder. Dat is zeker een mooie score. Jammer van wiske, hopelijk nog een poging en dan meer geluk

Salatiga. Dat is minder, hopelijk geneest de blessure snel. Fijn dat het vruchtje er nog inzit

Mirjamalvaro. Ik ben ook erg benieuwd of er nu wat geactiveerd wordt

Wisanda. Spannend. Hopelijk heeft het gewerkt

Mer. Extra spannend nu. Hopelijk zit het vruchtje nog veilig op de goede plek

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 10:27

Over 5 dagen zitten we hier aan de eekhoorn, hoewel ik me afvraag of dit wel klopt voor een D-pony en we stiekem niet nog bij de hamster hangen. :))

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-20 11:50

Dat probleem heb ik ook met mijn mini's, Neon :')

Al denk ik dat de ontwikkeling tot op een bepaald niveau gelijk gaat.