Waarom moeten hengstennamen met de beginletter beginnen van de vader en merries niet? Ben eigenlijk wel benieuwd
Vulina
Geplaatst: 21-07-16 15:33
Juval; ik bedoel de vaste kosten van een dekking. Meestal tussen de 250 en 300 euro ex btw. En dan nog het scan pakket bij de veearts. Daar doelde ik op
Myrthee_
Geplaatst: 21-07-16 15:39
Memere schreef:
Waarom moeten hengstennamen met de beginletter beginnen van de vader en merries niet? Ben eigenlijk wel benieuwd
Dat zou een vraag zijn voor NRPS zelf denk ik. Dat zou ik namelijk niet weten haha.
Fotsy, het is niet de hengst die ze gedekt heeft die er nu langs loopt. Lijkt mij nogal straaf als een hengst dat kan ruiken, tenzij ze echt nog maar net gedektt zijn.
Vorig jaar werden ze buitenaf gedekt, en ook geen problemen mee.
Memere, een hengstige merrie WIL juist dicht bij de hengst staan
Spannend voor enkelen morgen!!!
Iemandd feliciteerde mij, maar mijn merries zijn al even drachtig gescand hoor ik hoop wel datt er. Snel 2 bijkomen!
Fotsy
Geplaatst: 21-07-16 15:57
Dat is nu eenmaal stamboek gebonden. Bij het rbp moet zowel merrie als hengst met u beginnen volgend jaar pfff moeilijk zeg. Ook hier moeten alleen de hengsten gekeurd worden, merrie is niet verplicht. Hier kost boekje van stamboek minder dan een equipas, zou toch ook niet mogen. En lidgeld is 20 euro dacht ik.
Weeral zo warm ben blij hoor maar om nu met een trailer te gaan rondrijden met een drachtige dame , zal voor morgen zijn dan geven ze regen.
Juval super, ja het apparatuur moet ook echt top zijn om sommige dingen te zien.
Silly jouw merrie schiet echt al op zeg.
Succes voor de scanners en dan zal het seizoen nu wel wat ten einde lopen zeker? Of niet?
Hier moet ik echt een stuk vd paddock afsluiten omdat de hengst door het hout probeert te komen, springt er ook tegen om toch te proberen dekken ondanks ze net gedekt zijn. De ene dame staat heel tijd op hem te roepen haha.
Vraag mij af hoeveel merries er nog gedekt moeten worden.
Ik moet me eigenlijk wat vaker melden maar nu in de zomer is het zoooo druk op de boerderij.
Gisteren 264 kleine pakjes hooi met de hand geladen op de kar en vervolgens de hooizolder op gewerkt. Ook net drukke 2 weken gehad met meerdere kalveren per dag. Werkdagen zijn nu wel eens van 5.30 tot 0.00.
Zal hier weer inspringen en beginnen met de felicitaties voor de mensen die inmiddels merries drachtig hebben en nog succes wensen voor de mensen die het nog proberen.
Pepper is inmiddels naar de keuring geweest en weer beloond met een 1ste premie en 2de plaats en ze is uitgenodigd voor de centrale merriekeuring 20 augustus. Daar kan ze voorlopig keur worden.
Haar dochter is ook geweest en heeft ook een 1ste premie en 2de plaats behaald. Inmiddels is die alweer 4.5 maand oud maar pepper is er nog lang niet klaar voor om haar dochter te spenen dus ze blijven nog lekker samen lopen. Zie in oktober wel hoe ze het doet.
Pepper is inmiddels 3 maanden drachtig.
Haar dochter vorige week
Noisy
Geplaatst: 21-07-16 23:13
Hallo! Ik ben er weer Ik heb er even een tijdje uit gelegen omdat mijn telefoon stuk was. Laten vallen op een theeglas. Glas heel en m'n scherm helemaal aan diggelen Je zou toch denken dat zo'n teer glaasje gelijk kapot springt..maar helaas..Verder ook druk met de vakantie voorbereiding geweest. Inmiddels zijn we op de camping in Zwitserland en heb ik de tijd om weer mee doen. Ik zal nog even rustig terug lezen maar spring voor nu vanaf hier wel weer even in. Wifi is hier wel heuuuul traag...
Vulina
Geplaatst: 21-07-16 23:25
Silly1972 schreef:
in iedergeval die van Vulina nog
Er moet nu nog 1 geïnsemineerd, ik vermoed morgen. De rest is in de run voor de 18 dagen scan..
Spannend DL! Hopen dat ze pakken... het zullen wel de grensgevallen zijn denk ik nu. Eind juli komt in zicht en dat is voor velen toch altijd wel de grens.
Dag 20 van cyclus, dag 16 na dekking en nog boos op de hengst... vorige cyclus stond ze op dag 17 hengstig. Ik krijg buikkrampen van de zenuwen voor Fleem!
ben momenteel niet veel online, maar toch even snel een update. Met Misha gaat het super en valt weinig over te zeggen. dan maar even een paar fototjes plaatsen: voor de dracht
42 dagen
63 dagen
en ze zit vandaag op de 68 dagen, de tijd schiet echt voorbij.
Izzy weten we nog niet alsof ze drachtig is, morgen komt de hengstenboer weer om te schouwen.