[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 18:35

Lizze12 ik zou echt niet meer weggaan!

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:04

Zo had Pittig wat bij te lezen

iedereen weer gefeliciteerd met de geboorte van jullie knappe veulens

Astrid gelukkig dat het weer goed gaat met de kleine

Hier zitten we op de uitgerekende datum en begint er schot in te komen
Afbeelding

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:12

Hier vandaag geen verandering van de uier gehad.
Ze was ook veel levendiger dan de andere dagen.

mss komt dit omdat het vandaag wat frisser was.

vanaf maandag zit de verlof erop dus had graag gehad dat ze al zou veuleren voor dan.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:21

Ik vind die palomino'tjes ook zo leuk. Hier een kleine kans op palomino bij Rosa.
Mijn veulen van vorig jaar was ook een palomino, helaas heeft die maar 8 maanden oud mogen worden

Hier maken de dames ook vorderingen

Dolly, 327 dagen
Afbeelding

Afbeelding

Jorja, 327 dagen
Afbeelding

Afbeelding

Rosa, 324 dagen
Afbeelding

Afbeelding

Dolly had het erg zwaar vandaag, lag te kreunen op haar zij. Iemand van stal dacht dat ze al bezig was met bevallen.

Rosa zondert zich steeds meer af en wil niet geaaid en gepoetst worden.

Jorja heeft een hele plaat zucht
Afbeelding

De dames eten ook veel minder ruwvoer. Ben benieuwd hoe lang ze nog moeten en of ze de 340 dagen gaan halen

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:30

Lizze12 dat ziet er goed uit! Hopelijk komt ie vandaag!

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:45

Lizzie spannend! Ik zou lekker thuis blijven!
Viky haar banden beginnen een beetje slapper te worden. Haar uier is nog niet zo veel maar ik heb het gevoel dat ik me daar bij haar niet op moet gaan blind staren (is haar eerste)

Afbeelding

Afbeelding

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:49

Ik blijf lekker thuis vanavond! Ik heb nu wel echt adrealine kick hahah, vet hyper. Ga nu om het half uur ff kijken. Ik zag al wel dat het echt drupt. Bij die andere speen hangt er nu ook al aardig wat aan.
Vanavond zou wel leuk zijn op 17-04 precies 2 dagen voor mijn vaders verjaardag en 4 dagen voor mijn verjaardag en dan nog eens 6 dagen voor mijn oma's verjaardag! Past perfect in her rijtje :+

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:03

hoe kan je zien of de banden van de merrie evolueren?

het voelt al slapper aan rond de staart maar ja hoe slap moet dit zijn?

CedricVT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:12

Dat vraag ik me ook af quincy21. Ik hoor hier dat je niet naar de uier mag kijken, maar naar de banden. Maar hoe zie je dit ?

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:20

Als je met de hand gaat drukken naast het bovenste gedeelte van de staart kan je het voelen. Als ze echt slap worden voelt dit als drillpidding en soms gaat dan de hele kont een beetje flubberen :=
En de kont word een beetje in een punt naar achter <

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:22

Net ff bij Noblesse geweest en ff geborsteld dat vind ze altijd heel erg fijn, lekker met oogjes dicht :z
Maar haar uiers druppen nu echt bijna de hele tijd :oo zelfs haar hele benen zaten onder de kleverige melk. Ik kreeg het er echt niet af geborsteld. Ik vind het wel snel gaan, vanmorgen opeens harde spenen en mega uier, vandaag om 3:00 nog niets en om 6:30 opeens aan 1 speen een sliertje wit. En nu om 8:15 is ze aan het vloeien. Zou toch niet lang meer kunnen duren?

Donna6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:36

Gefeliciteerd met de geboren veulens *\o/* :D !

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:36

je zou zeggen van niet lizze12, wel spannend in elk geval, maar veel Fopmerries dit jaar

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:44

Zo dat was serieus wat bijlezen zeg!! Gefeliciteerd weer met de veulentjes! Het is ook prachtig weer geweest. Hier erg druk gehad. Gisteren was zoon jarig en is de zadelpasser voor onze andere merrie geweest. Op zoek maar weer naar een ander zadel....is een moeilijke rug.
Fallabella gisteren totaal niet anders dan anders. Vandaag echter....ik schrok ervan!

Een punt dak kontje, haar staart ervanaf en af en toe nijdig meppen met haar staart. Ook naar haar buik gehapt. Ze at dan wel haar slobber op (brok laat ze liggen dus maar slobbertje gemaakt) en af en toe een pluk hooi. Melk is creme nu van kleur, plakt en smaakt zoet. Echt heel raar haha.Zo van de een op andere dag.

Dan een vraagje, het is net alsof er naast haar staart geschopt wordt. Ze stopt dan met plukken/stappen en blijft heel stil staan ademen. Daarna gaat ze weer verder met hetgeen ze doet. Ze knipoogt ook steeds met haar vulva. Is dit normaal gedrag?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:55

OnzeToppers: op hoeveel dagen zou die merrie moeten zitten? Om eerlijk te zijn vind ik haar niet zo heel drachtig tonen.

En leuke foto's allemaal zeg! Het was inderdaad wel heel flink bijlezen!

Het veulen van vorige week (ja, alweer een week oud!) doet het hartstikke goed en is lekker fit. Die merrie zit nu al in haar veulenhengstigheid, maar die word niet gebruikt om te dekken.

Valeska zat vandaag op de uitgerekende datum, maar er zit nog niet heel veel schot in de zaak. Wel wat uier, maar nog niet vol genoeg en ook nog geen hars gezien. Dus nog maar even geduld hebben vrees ik...

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:02

ik zal morgen eens een foto nemen van haar achterwerk :)

dan kunnen jullie mss zeggen of deze al geevolueerd zijn.

ik vind dat ze al losser zijn dan in het begin

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:06

Ze zeggen dat je de staart bijna op de rug kan leggen als de banden slap genoeg zijn. Helaas geld dit niet voor alle merries. Normaal heb een paard ronde billen en als de banden slap zijn worden ze hol. En voelt t als pudding...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:09

Mijn merrie toonde niets van slappe banden... Dus zegt inderdaad niets.
Voor alle andere tekenen geldt natuurlijk ook dat alle merries anders zijn...

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:13

Jenniej ik heb met je te doen. Hopelijk laat je veulen zich toch snel zien.
lizze12, spannend! Dat zal denk ik niet lang meer duren!

Hier gaat alles prima. Uier groeit wat, en krimpt na beweging een klein beetje en wordt iets zachter. Vanaf morgen mag mevrouw de wei weer op. Hopelijk met 2 vriendinnetjes en dan dus met een beetje geluk de grote box in.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:21

Buenootje schreef:
Zo dat was serieus wat bijlezen zeg!! Gefeliciteerd weer met de veulentjes! Het is ook prachtig weer geweest. Hier erg druk gehad. Gisteren was zoon jarig en is de zadelpasser voor onze andere merrie geweest. Op zoek maar weer naar een ander zadel....is een moeilijke rug.
Fallabella gisteren totaal niet anders dan anders. Vandaag echter....ik schrok ervan!

Een punt dak kontje, haar staart ervanaf en af en toe nijdig meppen met haar staart. Ook naar haar buik gehapt. Ze at dan wel haar slobber op (brok laat ze liggen dus maar slobbertje gemaakt) en af en toe een pluk hooi. Melk is creme nu van kleur, plakt en smaakt zoet. Echt heel raar haha.Zo van de een op andere dag.

Dan een vraagje, het is net alsof er naast haar staart geschopt wordt. Ze stopt dan met plukken/stappen en blijft heel stil staan ademen. Daarna gaat ze weer verder met hetgeen ze doet. Ze knipoogt ook steeds met haar vulva. Is dit normaal gedrag?

Buenootje, bij mijn oude merrie zie je dat schoppen heel ver naar achter toe ook altijd. Het is dan net of de baby zit achter haar billen te stampen. Meestal had ik dan sanderdaags een veulen :D

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:24

Serieus Tinnie? Het zag er zo bizar uit! Alsof de beentjes langs en boven haar staart naar buiten kwamen. Echt bizar en ze was dan ook even niet te genieten.

Melk creme kleurig, plakkerig en smaakte....eh nog bizarder misschien....naar borstvoeding :o
Ga om 22.30 uur even terug kijken bij haar.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:25

Ja ik zou haar toch ook maar goed in het oog houden :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:25

lizze12 schreef:
Ik blijf lekker thuis vanavond! Ik heb nu wel echt adrealine kick hahah, vet hyper. Ga nu om het half uur ff kijken. Ik zag al wel dat het echt drupt. Bij die andere speen hangt er nu ook al aardig wat aan.
Vanavond zou wel leuk zijn op 17-04 precies 2 dagen voor mijn vaders verjaardag en 4 dagen voor mijn verjaardag en dan nog eens 6 dagen voor mijn oma's verjaardag! Past perfect in her rijtje :+

Dat veulentje komt er mooi aan hoor. Mijn merrie drupte gister ook vanaf de middag en s nachts veulen

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:31

Dat zal ik doen krijg er de zenuwen van hahha en bij jou Lizze12? Spannend zeg.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 21:35

Spannend, zoveel merries tegelijk!