[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:05

He bah wat vervelend van Aar! -O-
En dat gifkikker gebeuren klinkt bekend :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:07

heb nou eindelijk een leuke vriendin voor Pony...gaat ze lelijk doen tegen d'r :(

Ben wel reuze blij dat Arie super braaf is en alles gewoon geweldig ondergaat, braaf van z'n verbandje afblijft etc. scheelt toch een hele boel in de genezing

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:09

Woogy vervelend dat het minder gaat met arie zijn pootje.. wel heel fijn dat hij er netjes af blijft en zich goed laat behandelen!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:13

zo trots op hem eigenlijk, als de veearts binnenkomt staat hij net zo blij te kijken als bij ieder ander.

Afbeelding
Met z'n twee jaar oudere half broer...kan zeggen dat hij een heel stuk groter wordt :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:22

pff jammer van die wonde Woogy... Dapper mannetje hoor..

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:23

Jammer van de wond,
maar top dat ie er niet aan zit!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 02:47

knappe zwarte daarnaast :))

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:47

nee Katja, dat zie je verkeerd...Heeeeele knappe zwarte ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:50

:))

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:32

Mijn veulen van dit jaar (nu 2 maanden oud) kan nu meelopen, voetjes geven, wijken voor druk opzij en naar achteren en ik kan haar overal aanraken. Het enige wat ze nog 'moet' leren, is vaststaan. Hoe leren jullie veulens vaststaan?

Ik heb er zelf wat vervelende ervaringen mee, mijn merrie (niet de moeder van dit veulen) vecht net zo lang tot haar halster, touw of zij zelf kapot is (alle 3 al gebeurd...). Haar zet ik dus niet meer vast en daarom wil ik het graag goed doen met dit veulen.

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:38

Mijn merrie had er in het begin als veulen ook moeite mee maar heb het geoefend door het touw 1 maal om de paal te draaien, zelf het uiteinde vast houden en ondertussen poetsen waar je bij kan, als dat goed ging gelijk belonen. Mocht ze zo gaan tegenstribbelen kan je het touw los laten dat ze dus los staat.
Bij mijn merrie werkte dit heel snel, hopelijk lukt het bij jou veulen om het te leren. Anders nog even wachten met vast zetten, 2 maanden is nog erg jong..

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:38

*bijleespoging*

Wat kletsen jullie toch veel :P
Ik lees wel vaak mee maar op de telefoon en dat vind ik zo rot typen.

Leuke foto's komen weer voorbij.
Set_elkol jij weet je merrie echt grappig op de foto te zetten zo van voren. Ben benieuwd hoe het beeld eruit ziet als ze hoogdrachtig is :D

Merrie met 9 maanden dracht nog zo lang op de trailer en in een vreemde omgeving laten overnachten zou ik zelf niet doen.
Op zich kunnen merries best reizen tijdens de dracht maar ik zou het niet doen voor alleen een rit.
Vermoeiend voor de merrie, misschien stress voor een overnachting ergens anders en kans op virussen als het een rit is waar veel paarden bij elkaar komen.

TA komt hier alleen als ik denk dat er problemen zijn met het gebit en idd liever niet tijdens de dracht.
Dat was ook de mening van de TA die hier komt.

Woogy hopelijk herstelt Arie snel.

Hier doen de merries het nog steeds prima.
Overdag lekker de wei op met z'n allen en eind van de middag komen ze weer op stal.

Party Girl 252 dagen drachtig, nog 68 dagen te gaan.
Snazzy 244 dagen drachtig, nog 76 dagen te gaan.
Isis 241 dagen drachtig, nog 79 dagen te gaan.
Misty 238 dagen drachtig, nog 82 dagen te gaan.
Dynamic 231 dagen drachtig, nog 89 dagen te gaan.
Amy 201 dagen drachtig, nog 119 dagen te gaan.
Cookie 185 dagen drachtig, nog 135 dagen te gaan.

Nog 48 dagen tot het veilig is voor het eerste veulentje om geboren te worden *\o/*
Misty heb ik gisteren het veulentje ook duidelijk zien bewegen. Misty stond op rust en ineens ging de buik zo tekeer dat het zaagsel van haar af vloog _O-
Oh en als bitchy gedrag een merrieveulen oplevert, dan zullen het hier veeeeel merrieveulens worden :+
Zoveel geluk zal ik wel niet hebben.

Vast staan leer ik de veulens door ze naast de merrie vast te zetten.
Voordeel met die kleintjes is natuurlijk wel dat ze niets kapot kunnen trekken en als ze gaan hangen springen ze zelf wel weer een keer naar voren. Hier zijn ze overigens wel wat ouder voordat ik ze vast zet.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:40

Dan wacht ik daar gewoon nog even mee, bedankt voor de tips!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:41

MarijeR: nog zo kort maar, leuk leuk leuk!!! Kijk je al uit naar het waken?
Wat een leuke profielfoto heb jij trouwens!! :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 11:50

MarijeR
Ben je dit jaar weer te volgen via een bokt topic en de cams? Want dst was vorig jaar echt super

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:33

Ik vind het wel altijd een hele leuke periode. Al is het wel veel plannen om te zorgen dat er in die periode altijd iemand thuis is, dat is wel eens lastig.

Mijn ava is PG als veulentje :D

Er komt zeker weer een online cam met een topic, ik denk begin december weer. Cams gaan dan alweer voor het 11e seizoen aan :D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:36

Jippie,
vind het altijd leuk om te volgen,
vooral op voorbereiding van april.
aangezien die van jou eerder uitgerekend zijn kan ik ze gewoon volgen :j

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:45

MarijeR: vind hem echt leuk! Haha mijn jaarling deed net zoiets met een bal ;)

Leuk! Zou graag ook de cams willen volgen, tegen de tijd dat bij jou alle veulens er zijn gaat het voor ons allemaal pas beginnen ;)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:52

Het vast zetten leer ik ze vaak wel vroeg.
Ze staan bij mij met een maand of 2 al braaf vast.
Ik begin daarmee al met een week of twee. Doe dan een lang touw door de ring om vast te zetten en hou het uiteinde vast.
Zo kan ik zelf bepalen of ik druk hou als ze achteruit gaan of dat ik het los laat.
Vervolgens zet ik ze dan pas echt vast als ze braaf blijven bij het druk voelen.
Mijn veulens lopen trouwens vanaf dag 1 ook aan een halster.
Dat doe ik dan wel met een touw vor de borst en achter de billen. Maar het idee went dan wel makkelijk.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 17:31

Arie gaat morgen naar de kliniek omdat hij ook het weekend gespoeld moet worden om niet achter de feiten aan te lopen en de rekening iets te drukken. Zag er vandaag 100% beter uit, stukken dunner en schoner

Hem hebben we leren vaststaan door hem aan een paal met bovenop een oog vast te zetten zodat hij er omheen kon draaien. Hij was een week oud en stond voor het eerst vast. heeft één keer gehangen maar dat gaf hij na een seconde of twee op omdat het geen nut had. Nu zet ik hem overal vast en is er niks aan de hand. Als hij wat spanning heeft loopt hij wel naar achteren maar heeft snel zat door dat de druk betekend dat hij weer naar voren moet. Met meelopen heeft hij ook de fase gehad om niet mee te willen stappen, toen heb ik ook druk op het halster gehouden en van achter iets opdrijven en denk zelf wel dat dat heeft meegewerkt aan dat hij nu netjes vaststaat.

Zijn moeder is ook niet makkelijk, heeft al meerdere keren alles stuk getrokken en m'n volbloed merrie was helemaal een drama, als die los wilde, maakte het haar niet uit hoe maar ze kwam los, zelfs met drie halsters over elkaar heen en twee kettingen en een touw...mevrouw stond toch ineens los

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:46

Nou, Aziza is niet drachtig, ze is weer hengstig geworden. Weer een week te laat en weer na een hoop chagrijnig gedrag, dus ik twijfel of ze niet weer heel kortstondig drachtig is geweest, maar die onregelmatig cyclus kan natuurlijk ook komen doordat het zo laat in het jaar is, al verklaard dat haar gedrag niet. Maar goed, maakt niet uit, volgend jaar hopelijk beter :) Moet zeggen dat ik ook niet echt op zo'n laat veulen zat te wachten. Wordt nu alleen deze winter een beetje lastig, want we moeten ze nu of de hele winter uit elkaar houden, of elke 3 weken apart zetten, om zo uit te sluiten dat ze gedekt wordt.. Dat is wel erg lastig, maar dat komt ook wel goed :)

Waarschijnlijk morgen even de DA bellen, hij wil haar deze winter spoelen, zodat we volgend jaar schoon kunnen beginnen. Dit lijkt me ook wel een goed idee, aangezien ze nu hengstig is, hoeft ze iig niet hengstig gespoten te worden. En dan gaan we van het voorjaar puur natuur verder :+ Al zit ik er wel over te denken haar dan na het dekken op de Regumate te zetten, ze wordt toch wat ouder en nu ze dit jaar toch 2x haar vruchtje verloren heeft, lijkt het me geen verkeerd idee om haar wat te ondersteunen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:50

Misschien inderdaad maar beter zo AZ :j Spoelen en Regumate weet ik niet zoveel over, je maakt vast de juiste keuzes. Hoe gaat het met Mausi?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 21:59

Ik hoop het, ga in ieder geval ff met de DA overleggen wat het beste is, maar hij had het al over november of december spoelen, dus denk dat hij het er wel mee eens is.

Met Mausi gaat het naar mijn idee wel goed, helaas veranderd zij qua gedrag zeer weinig, of misschien ken ik haar nog te kort, maar na alle tegenslagen van de laatste jaren twijfel ik daarom soms toch wel aan haar. Wil alleen sowieso niet meer laten scannen, ze is op 79 dagen gescand met een mooi kloppend hartje, dus we wachten gewoon af. Kan alleen niet wachten tot die buik echt gaat groeien en het liefst nog gaat bewegen ook :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:03

Op 79 dagen gescand is een mooie datum toch, hoe ver is ze nu dan?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 22:14

Nu zit ze, zo uit mijn hoofd, op 106 dagen volgens mij.