inowa schreef:en wederom hebben ze het hooi geplundert.
blijkt dat winoa gewoon dwars door de stroomdraad loopt...ze trekt zich helemaal niks aan van de stroom
Ik ken je probleem. Mijn a-welsh is nu voor het eerst drachtig. Eerder was ze achter 2 draadjes te houden. Of het nu komt omdat ze drachtig is, ik weet het niet.
Maar een paar week geleden begon ze met uitbreken. Door de meest onmogelijke openingen in de omheining. Ik had bij een hoekpaal een paal er scheef tegenaan zeg maar. Dat was een hele kleine opening maar groot genoeg voor mevrouw. Op een morgen belde mijn moeder me op, ik was bij mijn vriend. De pony was uitgebroken en liep in het lange gras. Dus ik ben er hals over kop heen gegaan en ik denk, dat wordt draadjes knopen, maar nee ze had gewoon de paaltjes uitelkaar gedrukt
Dus die opening heb ik dichtgemaakt, ik denk dat doet ze niet weer.
Kom ik er de volgende dag weer, was ze onder de draden door gekropen.
Ik een extra draad eronder door, heeft ze hem doorgekauwt
Dus dan ook maar stroom op de onderste draad, daar staat bij mij nooit geen stroom op, want het meeste valt weg omdat er gras tegen aan zit. En nog krijgt ze het voorelkaar om dan de onderste draad omhoog te schuiven (zijn van die ijzeren paaltjes met van die losse houdertjes erop), en ja er stond echt stroom op, ik heb het getest.
Zo is ze een week lang soms wel 2x op een dag uitgebroken. Ik zat echt met mijn handen in het haar. Er stond zoveel gras op de stukken waar ze heen uitbrak. Ze heeft zich 2x ziek gegeten, ze had gewoon een keiharde buik, zoveel had ze gehad. Ze zat ook tegen koliek aan, is gelukkig net goed gegaan.
Maar wat was ik er flauw van, had ook geen idee meer wat ik er nog aan moest doen. Overal 3 draden, goed stroom erop en nog kreeg ze het voorelkaar. En nu zijn we een paar week verder en ze is er net zo plotseling weer mee gestopt, begrijp er helemaal niets van.
Dus ik kan begrijpen hoe je je voelt, ik werd er gek van. Misschien kun je dikkere draad nemen? Ik weet niet wat voor soort je gebruikt, misschien breekt het erg snel?
edit: @draaakje heb net ook gemerkt dat de berekener het niet doet. IK hou het zelf ook bij, maar was er niet helemaal zeker van, dus wilde het ook even controleren.