mooi zo, er zijn hier ook merries die echt absoluut niks meer willen, dat is echt jammer, want beweging is echt goed voor een drachtige merrie.... de mijne galopeerde ook nog op dag 245, maar nu doe ik het niet, ze hoeft van mij nooit te galoperen, maar soms springt ze zelf aan als ze een rondje zelf mag rennen en dan laat ik haar 2 rondjes galoperen en dan is ze heel moe maar voldaan. ze hoeft van mij dus nooit en ik zal ook niet meer aan de teugel galoperen enzo....
Spirit, mijn andere merrie wilde vorig jaar vanaf acht maanden ook echt niet meer lopen tijdens het rijden. En dat terwijl ze normaal altijd heel erg voorwaarts is! Ik ben met haar dan ook rond een maand of 9 gestopt met rijden, want ze gaf echt aan dat ze het niet meer kon. Maar ze was ook al heel snel heel erg dik. Missy ben ik wel van plan zo lang mogelijk door te rijden, al is het maar op zijn laatst gewoon een beetje zonder zadel rondstappen.
Die van mij loopt nog lekker hoor, int begin wel stijf, maar kan ze alleen loskrijgen door ze lekker voorwaarts neerwaarts te rijden, zo komen de rusgspieren beter los enz enz, daar is ze het in t begin ook niet mee eens, maar vind het daarna wel heel fijn, want dan laat ze mooi los, en wordt weer "buigzaam" Gaat toch allemaal weer op zn eind lopen he, we zullen zien hoelang het nog gaat. Heb het idee dat ze op dit moment niet zo heel veel "groeit" het gaat een beetje beheerster! Ik ga de boel, hier opruimen ( hoezo verslaafd aan bokt???) dan douchen en te bed, morgen weer werken!!
heb wel een poosje gahad dat ik gewoon even niet meer kon rijden, ze wilde gewoon niet meer! Heb ze een paar weken rust gegeven, en dan heeeel opt gemakje weer begonnen, vond het gewoon te vroeg om er "niks"meer mee te doen. In het begin deed ze dan ook heel moeilijk, maar ja ze zis ook niet zo heel simpel, dus dat was even op mn tanden bijten en toch gelukt. Nu is ze in het begin nog stout, hoewel dat nu met de dag beter wordt! Vorige week liep ze zelfs zo lekker dat ik er heel even aan dacht om nog een wedstrijd op te geven!!Maar toch niet gedaan hoor!! Ik ga nu werken, niet teveel typen, anders moet ik vanmiddag zoveel lezen he?!
Ik doe niet echt heel ruistig aan,en als ze wil galoperen mag ze van mij heus,maar ik merk dat ze wat minder fit is in het algemeen. Ze komt wel in draf naar me toe rennen als ik de wei in kom. (vroeger was dat een soort aardverschuiving met een galop om van te kwijlen..)
Ik zie dat jullie de dagen van de drachtigheid bijhouden in je onderschrift,LEUK! (ik moet nog even goed gaan rekenen,en dan zet ik het er ook in..)
zondag gereden en madam was erg vrolijk.ik merk aan haar dus echt helemaal niks.en natuurlijk ben ik blond dus was mijn camera vergeten woensdag heb ik les dus dan doe ik weer een poging.
@dries,Be Enjoyed is idd leuk ja...
Bajendy,ja klinkt ook leuk.mijn vroegere paard heette BUNDY.....ruintje. ik denk dat we gewoon moeten wachten tot het veulen er is,en dan kijken hoe we het noemen.misschien komt er dan wel ineens een naam naar voren.
ja ik ga de tassen van de kinderen klaar maken.....
nou ik doe niks meer met me koekiemonster. los staan in de bak en een beetje op jagen meer niet. OF aan een langelijn longeren. lees beweging geven maar ze moet nog maar 10 weekjes. Ze heeft het echt zwaar. dus rijd ik maar op me wilde hengst
Pfff, sorry maar jullie hebben teveel gekletst om bij te lezen en op te reageren
Volgens mij ging het weer eens over namen. Wij hebben al 2 lijstjes klaar liggen en nou maar afwachten of er een naam op staat die ook bij het veulen past.
Verder gaat hier alles goed. Ik lig even een paar dagen uit de running doordat ik afgelopen zondag tijdens een buitenrit op de Tinkerhengst van vrienden mijn beugels toch net iets te kort had en nu dus een ietwat overbelaste spier in mijn rechteronderbeen heb en dus al kreupelend rond loop. Wel bij de HA geweest voor de zekerheid omdat ondanks dat de pijn wel minder werd gisteren bleef ik zo'n tintelend gevoel houden in mijn voet. Hij dacht eerst nog aan trombose maar gelukkig was dat het niet en hij denkt dus dat door de opgezette en verharde spier(en) dat er een zenuw deels wordt afgekneld en ik daardoor dat tintelende gevoel heb. Rijden zit er voorlopig voor mij niet in... alhoewel... ik rij de laatste tijd toch alleen maar zonder zadel dus hoef ik geen kracht te zetten met mijn benen Nee, Marlien, wees nou verstandig en doe dat niet...
Verder heeft Fayette elke ochtend al wat opgezette banden voor haar uiers die 's avonds gedeeltelijk weer weg zijn. Dat gaat dus ook langzaam op gang komen. A.s. zaterdag zit ze op 240 dagen
bij pauk zie ik nog niets bij de uiers hoor en die zit nu op dag 151... Zo ik had net een blunder.. (Heeft niets met paarden te maken maar toch) Scooter starte niet meer.. ik kwaad.. scootervent opgebeld.. die komt.. Start hem in 1 keer met de KICKSTART.. Jaaaah weet ik veel :s ik ben ook al paar daagjes niets wezen doen bij de beesten..ik zit met een blaasonsteking en met zeer zware buikpijn.. :s Lekker is anders dus!
Haha leuke foto's Flet... Lisje zit dus zondag op de 240 dagen...
Heb vandaag gelongeerd, wat een druktemaker zeg!!! Ze stuiterde de pan uit... Das echt Lisje, "mam ik ben heus een heel wild en druk paard..." Uiers waren mooi leeg, leger dan eerst zelfs, maar goed, ik keek ook na het longeren....
Met haar hoeven gaat het nog steeds niet beter, maar gelukkig ook niet slechter (Rechts en Links). Ik krijg vanavond de uitslag van de haaranalyse die een homeopaat heeft gedaan. Ze weet niet wat het probleem is, ze wilde alleen een plukje haar hebben, de leeftijd en het geslacht. Ik ben erg benieuwd of ze iets heeft kunnen vinden, en of ze daar iets aan kan doen!
de mijne is precies 1 maand later 2 april is ook best dichtbij hoor... ben benieuwd naar je foto's iwayalover
Dat is idd ook al vlug De tijd vliegt nu ineens! Foto's van een bolle Iwaya komen zaterdag Hier alvast eentje van een nog slanke Iwaya. Hier was ze ong. 2 maanden drachtig.
Heb er een link van gemaakt omdat ik m niet verkleind krijg.
bij vanity beginnen verschillende mensen het buikje toch ook al te zien, terwijl ik zelf niet echt een verschil kan merken, ofja een beetje ze zit nu op 196 dagen (jaja bijna weer een mijlpaal )
toen glenda op 196 dagen zat toen zag ik bij haar al wel een buikje, maarja die buik van vanity komt wel
ik tel ede dagen echt af de laatste tijd joh ben nu echt al helemaal plannen aan het maken voor 'straks' bij de geboortes
wat hebben jullie in de stal liggen? stro of zaagsel ofzo? (sorry als deze vraag al 100x gesteld is maar heb het topic al een tijdje niet meer gevolgd en om al die paginas nou terug te gaan lezen )