Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odess

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 12:00

Yay, we zijn de 297 dagen gepasseerd Haha! Pfew, is een last van me afgevallen. Nu op naar de 300 dagen! Haar uier begint iets vol te lopen, haar staart is al wat slapper maar haar 'billen' verder nog niet. Ze eet veel minder nu! Ze laat echt de helft liggen! Verder was Odessa Junior vanochtend lekker aan het trappen! (Gisteren deed Odess voor het eerst een beentje omhoog naar haar buik; kappen nou!!) En ojee, ze begint met schuren!! En ik maar denken dat ik zo'n voorbeeldige merrie had Clown

@ Mac, lekker dat ze nog zo fris is! Ze draagt inderdaad erg in de breedte zeg, van de zijkant zou je niet zeggen dat ze al uitgerekend is!

@ Petraaken, jouw merrie heeft al een beste buik zeg! Ze ziet er goed uit! Ik haal eerst het ergste met de hand weg, en daarna borstel ik alles met de zachte borstel. Werkt perfect!

@ Skippy1, wat een verrassing van Bibi! Ik ben heel benieuwd naar foto's!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:10

Odess schreef:
Yay, we zijn de 297 dagen gepasseerd Haha! Pfew, is een last van me afgevallen.

Proficiat! Die mijlpaal ben je gepasseerd! Nu kun je voorzichtig beginnen met écht genieten ... van al dat staartschuren en dat sjaggerijnige gedrag hihi ...

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 12:16

Ow heerlijk Haha! Vanta heeft wel eens foto's laten zien van haar merrie die een ander paard met de bek open aanviel, nou Odess bewijst keer op keer dat zij dat ook kan. Mond wijdopen, oren in de nek en aanvallen maar Extreme duivel Arme Timon Ach gut

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 12:25

Odess met een borstel moet ik echt niet denken van er aan te komen hoor. Mijn handen zijn geen probleem. Ik dacht hier gelezen te hebben dat iemand babydoekjes gebruikt. Maar is dat nadat je het meest vuil eraf gehaald hebt of gewoon alle vuil met babydoekjes afvegen/reinigen?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:17

petraaken schreef:
Odess met een borstel moet ik echt niet denken van er aan te komen hoor. Mijn handen zijn geen probleem. Ik dacht hier gelezen te hebben dat iemand babydoekjes gebruikt. Maar is dat nadat je het meest vuil eraf gehaald hebt of gewoon alle vuil met babydoekjes afvegen/reinigen?

Ik doe idd alles met babydoekjes. Dat pak ik tussen twee vingers of schuif ik met mijn vinger van het uier af. Even een beetje een plastische omschrijving: als je een vinger in het babydoekjes zet en je plaatst je vinger zo ver mogelijk achter in de "gleuf" van het uier dan kun je zo je vinger naar voren halen en het vuil meenemen. Daarna de zijsporen nog even meenemen en voila.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:19

PhiaBink schreef:
Sharp Frost is eventueel een naam. Haha!

In Zweden staat een Paint Hengst die heet David Frost Haha! .
Als het veulen in de kou komt, dan zal ik dat zeker meenemen in de naam. Ik vind het nu al belachelijk koud buiten en dat wordt dus alleen nog maar erger .... brrrrrrr !!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:05

HOe gaat het met bibi en zoon?

Strakjes weer foto's van Lady!!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 14:45

Ik ga zo eens even bij Pride kijken denk ik. Ben erg benieuwd of ze weer een "bietje" uier erbij krijgt.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 15:28

Wat een mooie foto's van de paardjes in de sneeuw!
Lekker spelen!Ik durfde Siena niet in de sneeuw te zetten, ze kan soms zo gek doen dat ze bijna onderuit klapt (vorig jaar met een klein laagje sneeuw al). Ik heb haar voor het eerst dit jaar de deken om gedaan, ze had eigenlijk wel genoeg wintervacht, maar niet voor de vorst van vannacht van -15 ofzo. Ze vond het wel fijn, hij paste ook nog gelukkig Bloos
Ze was wel even gek, want ze ging rollen op het stoepje voor d'r stal, terwijl daar niet echt de ruimte voor is daar. We hadden ook net de sneeuw geruimd, ging ze met d'r hoeven alles weer terug krabbelen.
We hadden lauwwarm water bij haar gebracht, flemen dat ze deed!
Ik wil haar vanavond wel goed in het stro zetten, maar het probleem is bij haar altijd dat ze het stro gaat eten en daarvan koliekerig kan worden.
Wat kan ik daartegen doen, een beetje mest door het stro? Iemand andere tips?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:20

Sjen schreef:
Wat een mooie foto's van de paardjes in de sneeuw!
Lekker spelen!Ik durfde Siena niet in de sneeuw te zetten, ze kan soms zo gek doen dat ze bijna onderuit klapt (vorig jaar met een klein laagje sneeuw al). Ik heb haar voor het eerst dit jaar de deken om gedaan, ze had eigenlijk wel genoeg wintervacht, maar niet voor de vorst van vannacht van -15 ofzo. Ze vond het wel fijn, hij paste ook nog gelukkig Bloos
Ze was wel even gek, want ze ging rollen op het stoepje voor d'r stal, terwijl daar niet echt de ruimte voor is daar. We hadden ook net de sneeuw geruimd, ging ze met d'r hoeven alles weer terug krabbelen.
We hadden lauwwarm water bij haar gebracht, flemen dat ze deed!
Ik wil haar vanavond wel goed in het stro zetten, maar het probleem is bij haar altijd dat ze het stro gaat eten en daarvan koliekerig kan worden.
Wat kan ik daartegen doen, een beetje mest door het stro? Iemand andere tips?

Water met een flinke scheut azijn er overheen spuiten, mest er door heen doen, dus een zooitje maken Haha! . Geef veel hooi, dat is toch iets lekkerder dan stro, tenminste de meeste paarden vinden dat.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:20

@Mac, zo, Pepsi heeft echt een flinke buik hoor, ook van de zijkant! Bij Sim zie ik lang niet zoveel buik! Ik ga haast denken dat het veulen krimpt ipv groeit...

@ Odess, heerlijk! Daar ben je voorbij! Het gaat deze keer vast allemaal goed komen!

@ Sjen, is het een optie om er vlas of zo onder te doen, dan wat vuil stro er overheen en dan is het in elk geval wat warmer.
*edit, de tip van Phiabink zal ook zeker goed werken!*

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:24

Of Rapsodie gebruiken. Dat heb ik nu in Pepsi's stal liggen. De andere twee staan op vlas. Rapsodie is gehakseld koolzaadstro. Minder fijn dan vlas en stofvrij. Smaakt niet lekker, dus wordt niet gegeten door de paardjes. Ik heb momenteel ook wat extra strooisel in de stallen. Ik heb ze pas helemaal leeggehaald en dan merk je goed dat dat heel wat scheelt in temperatuur (potlaag is warm). Even voor mijn eigen gemoedsrust dus wat meer strooisel er in Bloos .

Pepsi had trouwens zojuist weer van die prutjes aan haar spenen. Ontdooid door al dat geren Knipoog !

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:24

Bedankt voor de tips! Helaas is dit een van de zeldzame paarden die stro lekkerder vind dan hooi... Bloos
Maar ik zal er inderdaad een rommeltje van maken! Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:28

jeddah schreef:
Bij Sim zie ik lang niet zoveel buik! Ik ga haast denken dat het veulen krimpt ipv groeit...

Dat is niet de bedoeling Knipoog . Hier hoort een kleerkast van een veulen in te zitten Haha! !

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:31

Zo dus Pepsi is aan het ontdooien! Okee dan OK dan! ! Ik haal Sim pas rond 17.30 binnen, dus kan dan pas weer een update doen.

Ja, je zou zeggen, daar moet een flink veulen inzitten! Maar als ik het zo bekijk wordt het net als Senna een kleintje Ach gut .

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:32

Gefeleciteerd Bibi! Dit is geloof ik het 2e hengstje op Bokt?

Wat een leuke foto's Mac, ze hebben sneeuwpret zo te zien. Tong uitsteken

Odess, jihaa! 297 dagen voorbij! Nog ff en dan komt er vast een heel mooi veulentje uit. Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:39

Ik zag de prutjes tijdens mijn ijsklompencheckrondje. Lee had gisteren last van plateauzolen onder haar hoeven door de sneeuw. Ik heb er Cowboy Magic onder gespoten vanochtend en dat werkt Haha! . Ben benieuwd wat de prutjes gaan doen als Pepsi straks op stal staat ... niets waarschijnlijk haha !

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:41

Handige tip die CM! Ik heb alleen met Jeddah wat last, die smeer ik goed in met uierzalf, zij staat ook op ijzers voor, Sim en Sen lopen gelukkig niet op klompen.

Ben benieuwd straks of die prutjes er nog zijn, het lijkt al alsof we een mini bokt baby boom krijgen! 3 in de afgelopen 24 uur al!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 17:44

jeddah schreef:
Handige tip die CM! Ik heb alleen met Jeddah wat last, die smeer ik goed in met uierzalf, zij staat ook op ijzers voor, Sim en Sen lopen gelukkig niet op klompen.

Het gekke is dat Lee zonder ijzers staat ... en toch verzamelt ze kennelijk sneeuw in haar voorvoeten. Misschien omdat ze problemen heeft gehad met haar voeten, de vorm nog niet optimaal is of misschien de doorbloeding nog niet helemaal wat het zijn moet ...

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:11

Odess, wat fijn dat je nu voorbij de 297 dagen bent, dat zal een hele zorg minder zijn!

Jeddah en Mac: Simply en Pepsi maken het wel spannend.

Ik kon het vandaag niet laten om even foto's in de sneeuw te maken:

zucht, welke gek haalt het in zijn hoofd een drachtige meerie zonder deken in deze diepe sneeuw te zetten
Afbeelding

Ok, ik snap het al, even poseren, vooruit dan maar, bij C stilstaan was het toch altijd?
Afbeelding

Zo, dit is veel beter
Afbeelding

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:13

Ze ziet er goed uit Kelan!! Lief dat ze voor ons even wilde poseren!!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 19:34

Spannend allemaal nog hier, ben benieuwd wanneer het volgende veulen komt en vooral ook van welke merrie Knipoog
Kelan mooie foto's zo in de sneeuw echt leuk.

Ik heb net voor het eerst na 6 maanden op mijn toch wel erg dikke merrie (moest op zoek naar grotere singel enz) gezeten.
Dat viel even tegen was een beetje te positief had even aan de hand gestapt en ze was lekker relax tot ik opsteeg poeh hee ze werd 2 meter hoog en begon geluid te maken dat ik nog niet eerder bij haar heb gehoord mijn vriendin had er net op tijd vast.
Uiteindelijk ontspande ze en hebben we (weliswaar met begeleiding) lekker een half uurtje rondgestapt.
Achteraf beetje dom van me ze heeft natuurlijk 6 maanden geen zadel op gehad en geen singeldruk en dat met haar dikke drachtige buik Bloos

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:03

Thanks everybody Lachen Tussen nu en een week komt er nog geen veulen, en zo bekijk ik het Haha! Goed nieuws dus!

Kelan, die eerste foto is echt komisch. Arm dier Clown Heb jij je merrie echt al zonder deken staan of was dit voor de foto? Met dit weer doe ik Odess gewoon weer de dikke winterdeken op, de fjord houdt de najaarsdeken nu bezet Lachen

Jeddah, wel een update geven Boos! Sim staat weer binnen als het goed is Haha! We willen wel op de hoogte blijven Schijnheilig

Met dit koude weer heeft Odess geen last van stalbenen, is dat jullie ook opgevallen?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:08

Kelan schreef:

zucht, welke gek haalt het in zijn hoofd een drachtige meerie zonder deken in deze diepe sneeuw te zetten

http://www.nunspeetseruiterclub.nl/Drac ... .jpg[/img]

Hahaha, geweldig! Wat een Drama Queen!!

Gitta: je kunt niet zeggen dat je merrie niet duidelijk maakt wat ze wel en niet wil, hihi !

Odess: Ik heb alleen Lee met deken staan. Die kan echt niet zonder. Pepsi en Shane staan in hun blootje. Die hebben nog nooit van hun leven een deken op gehad. Dat bevalt me eigenlijk wel. Het hele spul is vrolijk en actief en niemand heeft ook maar gesnuffeld of gekucht. En met Pepsi is het met zo'n vroeg veulen natuurlijk een voordeel dat ze gewend is aan de kou zodat ze niet ineens in haar blote bips komt te staan als het veulen er is/er aan komt.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 20:14

Odess schreef:
Thanks everybody Lachen Tussen nu en een week komt er nog geen veulen, en zo bekijk ik het Haha! Goed nieuws dus!

Kelan, die eerste foto is echt komisch. Arm dier Clown Heb jij je merrie echt al zonder deken staan of was dit voor de foto? Met dit weer doe ik Odess gewoon weer de dikke winterdeken op, de fjord houdt de najaarsdeken nu bezet Lachen

Jeddah, wel een update geven Boos! Sim staat weer binnen als het goed is Haha! We willen wel op de hoogte blijven Schijnheilig

Met dit koude weer heeft Odess geen last van stalbenen, is dat jullie ook opgevallen?

Sim staat ook zonder deken, alleen een regen deken wanneer het echt de hele dag regent.

Sim heeft ook nooit stalbenen, dus nu ook niet Knipoog .

Updateje: Melk nog steeds geel maar wel plakkerig... Verward verder uier wel vol na binnen komen maar niet hard. Geen witte prutjes vandaag Knipoog .