[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kayley95

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 15:11

Sorry dat jullie een beetje verwaarloosd heb! Heb het echt druk op mijn werk momenteel en ben savonds vaak alleen met mijn zoontje die ik dan de volle aandacht wil geven. Excuses lieve bokkers!

Shirley: oh wat erg! Je ergste nachtmerrie. Veel sterkte!
Kabayo: ze is nog niet zo lang geleden op de foto geweest, weet je dat nog? Nadat D was geboren ? Toen was alles goed, ookal stond ze toen ook kreupel. De DA zei toen dat ze echt te kort was. Dat zag je toen ook op de foto. Op de foto zag ze er verder super goed uit. Ze had zelfs geen beginnende artrose of iets dergelijks, terwijl ze toch al wel 16 is.

Boss loopt weer goed gelukkig! Het heeft 3 weken geduurd maar ze is weer terug. We doen nog wel rustig aan met der. Ik ben van plan om morgen weer rustig aan met haar iets te gaan doen en haar weer op te pakken.

Hoe is het met jullie veulentjes van afgelopen jaar? Zitten die ook al goed dik in hun vacht? D is net een teddy nu. Hij heeft echt al een dikke typische wintervacht. Nog even en hij is al weer 8 maanden. Wat vliegt de tijd zeg!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 16:07

Ik kom me melden!
Mijn 9 jarige Haflingermerrie is op dit moment 141 dagen drachtig van Nachtwind.

Afbeelding

In 2018 met mijn vorige merrie ook een veulen gefokt en het DBT gevolgd. Erg leuk om het nu weer te doen!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 16:09

Kayley oh sorry dat ben ik dan vergeten :o Gelukkig was de foto wel goed! Super fijn dat ze weet goed loopt! Mijn baby's zitten normaal in de vacht, niet extreem dik. Zs zijn beide geschoren geweest als veulen (1x)
Afbeelding

Shirley omygod wat een vreselijk heftig ongeluk. Ontzettend veel sterkte gewenst Y;( :knuffel:

Corina super dat alles nog drachtig is. Nu maar weer lekker verder tellen :D

Kendra leuk dat je er weer bent! Welkom terug

Claudia heftig hoor. Heel veel beterschap :(:)

Jennyk super gaaf dat je het gevoeld hebt! Hoe ver is ze nu?

Nieky wat is ze lekker gepaneerd :D Ik zie inderdaad een buikje komen :j

Kiki mooie herfstkleur heeft ze nu! Vind het een mooie merrie <3

Baudyh fijn dat alles nog drachtig is. Wel balen van de verhuisde merrie.

Calice leuk je hier ook te zien met poow, al heb je je waarschijnlijk al eens eerder gemeld (ik hou niet alles meer bij :o ). Zolang de hengsten ook effen nakomelingen heeft gegeven is ie niet homozygoot. Al ken ik sowieso geen homozygote Shetlanders.

Nobel ja ik vond het inderdaad ook wel erg snel! Maar wel super leuk. Bedankt! Heel veel sterkte gewenst met het verlies van je verzorgpaard Y;(

Welkom xleonie. Mooie combinatie!

Zilver heb ik gisteren gestart in de L2. Komen we thuis met 4 winstpunten (205.5 en 196.5) en twee eerste prijzen. Ontzettend trots op haar <3 Ze staat nogsteeds zonder deken overigens. Ze is heel even in de rui geweest, dit waren 10 haren ofzo :+ Nu geen rui
Afbeelding
Afbeelding
Verder doet ze het erg goed
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 19:17

Sterkte amai wat kan het ineens idd verkeerd aflopen

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:19

Kendra, Welkom

Kayley95, super fijn dat ze weer goed loopt! Hopelijk blijft ze nu ook goed lopen

xLeoniee, welkom, leuke combi

Kabayo, gefeliciteerd met de winstpunten, super hoor.
Ja in de winter word ze best donker met appeltjes.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 08:32

leoniee: welkom!

kabayo: zilver is echt in sport conditie nog! Knap hoor 2x 1e! *\o/*
Goldy is nu 178 dagen drachtig.

Alle 3 de dames komen in een dikkere vacht, nog niet echt teddy, temperatuur is ook nog best hoog.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 09:00

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 31-10-23 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 11:27

wat een eind weg Nobel. Wel jammer dat je het dan zelf niet van dichtbij meemaakt.
En hoe zit het daar met de wolven?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:44

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 31-10-23 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 12:50

Was er niets te vinden in eigen regio dan?
Ik had altijd droom om ooit te gaan verhuizen naar het oosten van het land, maar die wolven doen me nog wel even achter mijn oren krabben.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:05

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 31-10-23 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 13:28

Shirley, heel veel sterkte Y;(

Wat fijn dat er zoveel drachtige merries zijn.

Mijn merrie zit nu op ongeveer 162 dagen dracht en die van mijn tante op ongeveer 160. Ze zijn drachtig van Mclaren en Vaderland. Ze heeft er nog een drachtig, maar daar gaat het niet zo goed mee. Drachtig worden lukte al niet zo goed. En nu heeft de merrie veel last van koliekklachten, dikke benen en super stijf.

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 17:00

Zo, hier ook weer even helemaal bijgelezen.

Welkom Suzanne!

Kabayo, Silver gaat als een tierelier. Ze ziet er echt goed uit zo in sportconditie. Ben wel jaloers dat jij het al gevoeld hebt. En gefeliciteerd met je eigen winstpunten.

Hopelijk lukt het jullie om het hengstveulen voor een mooie prijs te verkopen.

Mirjam, je paardjes zien er nog mooi rond uit met de veulens aan de voet en opnieuw drachtig.

Muriona, wauw wat toont Veronia al goed. Daar hoef je idd niet meer over te twijfelen.

Seven, ze ziet er goed uit. Glimt als een spiegeltje.

Cynthia, Bij Fi zie ik ook al iets verschil in buik ten opzichte van maand 2 en 3.

Nobel, hopelijk lukt jullie plan om Unique weer te gaan rijden. Maar het is sowieso al heel positief dat ze beter in haar vel lijkt te zitten. Ze beschikt ook over genoeg energie op de foto`s te zien, hopelijk is ze onder het zadel een iets minder blij ei. Duimen dat Unique snel gewend is op haar nieuwe adres.

Kayley, vervelend dat Boston steeds kreupel loopt. Dit zou niet zo mogen zijn of in ieder geval niet langer als 1 a 2 dagen. Ik loop met mijn KWPN`er al jaren bij een zeer bekende smid omdat hij ook zeer gevoelige hoeven heeft en absoluut niet zonder een ijzer voor kan. Met deze smid gaat het perfect, ook met een gewoon ijzer. Sinds dit paard weet ik echt het belang van een goede smid. Sommige paarden hebben gewoon iets meer liefde en aandacht nodig dan een gewone smid ze kan geven.
Gelukkig is ze wel nog mooi drachtig.

Nieky, het buikje van opzij is nog erg bescheiden hoor!

Pomski, die kunnen straks heerlijk samen spelen. Ik kan ook niet wachten om het veulen te voelen maar zal nog even moeten wachten.

Knolselder, hopelijk Lexie toch ook stiekem nog drachtig.

Shadow, die buik mag er idd al zijn.

Jenny, hopelijk komt Goldy gauw wat bij nu haar veulen er af is. Kan ze weer sparen voor haar nieuwe veulen. Ook al lekker gevoeld las is. Picture is nog mooi slank maar dat mag ook voor dat aantal dagen.

Fotsy, ik zie ook een klein verschil hoor.

Chantalll, mooie combinaties heb je!

AM, je paarden zien er goed uit. Prachtige foto idd van White Dream.

Kendra, gefeliciteerd met je drachtige merrie. Fijn dat het toch nog goed gekomen is.

Leoniee, welkom in de groep.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 19:17

Yup is Zweeloo was nog een wolf gezien deze week. Ik denk dat een groot paard in een groep niet zo snel voor problemen zorgt. Maar de situatie is wel zorgelijk

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-22 21:56

Ik heb me in het begin aangemeld, maar door alle tegenslag dit jaar en erg druk qua werk en paarden, heb ik Bokt daarna even laten schieten. Maar nu wil ik graag toch weer een beetje aanhaken, al kan ik de DBT's nooit bijhouden :+

Ik zal van het weekend proberen wat bij te lezen, maar wil iig Shirley heel veel sterkte wensen, wat een nachtmerrie |(

Daarnaast zie ik heel veel merries die al veel verder zijn dan de mijne. Kunnen we volgend jaar leuk eerst mee genieten van al jullie veulentjes zolang we hier nog aan het wachten zijn <3

Hier was het plan om dit jaar mijn 3 zuiver Egyptische dames te dekken, uiteindelijk daarvan 1 drachtig. Daarnaast heb ik besloten toen alles wat tegen zat, om toch een poging te wagen met mijn enige niet zuiver Egyptische merrie, om toch hopelijk 2 of 3 veulentjes te hebben.
Dat was in 1x raak, dus nu verwacht ik toch 2 veulentjes volgend jaar en ze zijn maar 2 dagen uit elkaar uitgerekend.
Ze zitten pas op ruim 100 dagen, dus nog erg lang wachten. En de plannen voor volgend jaar zijn bij toeval ook al zo goed als rond, dat lijkt deze dracht nu al nog langer te laten duren :')

Mijn combi's:

Mijn laatste aanwinst vanuit Amerika, in januari gekocht en uiteindelijk eind maart hier aangekomen.
Had niet verwacht dat ze drachtig zou zijn, met een ei wat niet wilde groeien, en op za-zo-ma geen sperma kunnen krijgen, uiteindelijk toch donderdags maar besteld voor vrijdag op de gok. Sperma donderdag afgenomen, vrijdag geïnsemineerd, zaterdag het ei nog niet weg, maar toch maar mee genomen van de kliniek omdat dinsdags sowieso te laat zou zijn, en toch drachtig *\o/*

Mishrikah (linksboven, rechtsonder) x Al Wahab AA

Afbeelding

En de tweede, eigenlijk niet direct geplande, combi.

Nadjarah, mijn enige niet zuiver Egyptische merrie, maar kleindochter van Aziza, bij sommige hier nog wel bekend. Toen het met de rest niet mee zat, haar tegelijk met Mishrikah hengstig gespoten en samen naar de kliniek gebracht. Ze is geïnsemineerd met diepvries van mijn ruin haha :+
Nee, even serieus, mijn ruin heb ik een paar jaar geleden als hengst gekocht, maar op mijn kleine stal was hij helaas als hengst niet te houden. Vandaar dat ik hem heb laten castreren, maar vanwege zijn afstamming en kwaliteiten heb ik wel eerst laten invriezen. Nadjarah was in 1x drachtig :)

Nadjarah (linksboven, rechtsonder) x Amjad Ibn Nader

Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:01

Hier even opgelucht adem halen. Net de dierenarts bij mijn drachtige merrie gehad. Omdat ze al 2 dagen moeite heeft met korte draaicirkel maken was ik bang voor hoefbevangenheid. Gelukkig is het niet dat maar moet ze gek hebben gedaan waardoor ze zich moet bezeerd hebben. Ook tevens het advies gekregen om de tenen van haar voorhoeven korter te maken en ronder zodat ze beter kan afrollen. Dierenarts begreep heel goed dat de hoeven deze zomer haast niet te bewerken waren ondanks regelmatig hoeven nat maken en 10 minuten in water in de hoefzak staan.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:34

Gelukkig petraaken! Maar hoefbevangenheid schijnt wel een dingetje te zijn omdat het gras nog een herfstgroeispurt doet. Onze merrie had gister opeens allemaal (eiwit??)bultjes. Vanmorgen weer weg. Het blijft oppassen. Raar jaar ....

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 11:55

Leuk dat je er weer bent AZ! Dat worden waarschijnlijk schimmeltjes volgend jaar :D

Lexie is niet drachtig. Nu maar gewoon aftellen naar de veulentjes en de tijd dat we weer kunnen beginnen dekken.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 12:02

Gelukkig petraaken!

Wat jammer Knolselder, hier een beetje hetzelfde, heel hard aftellen naar het begin van het nieuwe dekseizoen voor de andere merries. Hoeveel veulentjes verwacht je?

Knolselder schreef:
Leuk dat je er weer bent AZ! Dat worden waarschijnlijk schimmeltjes volgend jaar :D

Dat zou je zeggen, maar in principe hebben beide combi's 25% kans op een gekleurd veulen. Maar goed, grotere kans dat het beide schimmeltjes zullen zijn idd :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:26

Kendra schreef:
Gelukkig petraaken! Maar hoefbevangenheid schijnt wel een dingetje te zijn omdat het gras nog een herfstgroeispurt doet. Onze merrie had gister opeens allemaal (eiwit??)bultjes. Vanmorgen weer weg. Het blijft oppassen. Raar jaar ....

Het is inderdaad een raar jaar. Ben echter heel erg opgelucht dat ik het huidige voerschema mag blijven houden. Door de zeer warme maanden juli en augustus kon ik geen pak voordroog openen voor haar en was ik gedwongen ook van mijn hooivoorraad aan haar te geven die eigenlijk enkel voor mijn andere merrie bestemd was. Ben er nu dus veel sneller bijna doorheen mijn hooi dan verwacht. Had ik het geweten had ik mijn 2de snee hooi niet verkocht en zelf gehouden ondanks dat ik eigenlijk geen plaats had om ze te stockeren.

Zal nu moeten kijken of ik ergens aan grote balen goed hooi kan geraken voor mijn andere merrie.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:48

Ik kom me ook weer eens melden, wat een leuke combinaties zie ik voorbij komen!

Onze merrie is 7 april uitgerekend inmiddels 164 dagen zwanger.
Dit word ons eerste veulentje ik heb ook echt geen flauw idee hoe dik ze nu "hoort" te zijn.
Moet nog ff wat betere fotos maken haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wanneer beginnen of doen jullie dat überhaupt het extra bijvoeren?
Ze krijgt nu kwartje Vitalbix complete met een maatbekertje oerbalans erbij in combinatie met savonds beetje slobber (van equifirst) voor de zandkuur.

Ze word overigens niet intensief gereden oid ze is nog jong dus dat komt allemaal wel hooguit 1x in de week rondje stappen in de bak en verder longeren en heel veel buiten wandelen af en toe fietsen.
Laatst bijgewerkt door Happy_Hippie op 18-10-22 16:01, in het totaal 1 keer bewerkt

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:58

Moet zeggen dat ik mijn merrie niet echt extra voer geef. Ze is al in goede conditie. Pas als het veulen geboren is en de melkgift op volle toeren moet draaien geef ik extra ruwvoer. Misschien wat extra krachtvoer als merriebrok maar ik bekijk haar conditie goed. Wat vetjes kwijt geraken kan geen kwaad voor deze merrie.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:15

jennyk kreeg van de staleigenaar al een appje, Bo heeft het warm is klam.
Ze staan sinds een paar dagen weer met de nacht op stal, maar ook dan heeft ze het warm.

Nobel01 spannend, ook zeker met het oogpunt op de wolven.
Maar wel super dat je voor haar kiest en wat voor haar beter is. Zijn er maar weinig die deze afstand willen overbruggen.

Xritt oeh dat klinkt niet fijn voor de merrie van je tante. Hopelijk gaat het snel beter met de merrie

Al_Zawraa Leuke combi´s <3
Wel balen dat je de andere combi's niet drachtig kreeg. Maar was een raar jaar wat dat betreft.

petraaken gelukkig niet bevangen, je hoort het idd nu wel veel.
Een blessure is natuurlijk ook niet leuk, maar hopelijk loopt ze snel beter

Knolselder balen dat Lexie niet drachtig is. Hopelijk volgend jaar een beter jaar.

Happy_Hippie hier enkel wat vitamine brok, luzerne en een handje Equifirst voor de extra.
1x per maand een zandkuur met slobber. Naast onbeperkt ruwvoer.
Ze is dik zat haha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:41

Al_Zawraa welkom weer! Vind je dat fijn wachten terwijl iedereen hun knappe veulentje al geboren wordt? Ik vind dat vreselijk _O- Ik wil ook!! Leuk 2 veulens, ben benieuwd!

HappyHippie ook welkom! Wat zie je het al goed! Leuke bonte. Wie is de vader van het veulen?

Knolselder balen van Lexie. Hoeveel verwacht je nu?

Petraaken oh wat schrikken. Gelukkig lijkt het niks ernstigs!

Veronique bedankt! Ze doet het inderdaad erg goed! Hopelijk lukt dat met Maylandro. Voor nu staat ie lekker bij mijn merrieveulen, voor zolang dat kan :j Hoe is het bij jou?

Xritt je bent al redelijk ver met 162 dagen. Wat balen dat de andere merrie zoveel lichamelijke klachten heeft...

Nobel wat ver weg voor jou. Vind het inderdaad wel erg eng met de wolven. Ik zit in Friesland bij Heerenveen, is wel eens 1x in de buurt hier gezien, gelukkig nu niet meer. Vind het niks aan. Heb ze savonds lekker in de stal waar ze niet in kunnen komen.
Bedankt nog!

Jennyk bedankt! Je zou niet zeggen dat Zilver 4 maanden drachtig is nee. Temperatuur is inderdaad heerlijk nu! Ik geniet ervan. Heb een hekel aan de herfst en winter :=

Kiki bedankt! Gaaf hoor, die donkere kleur :j

Zilver krijgt 4 kilo brok, huid vitaal van voermeesters. En we voeren 4x per dag royaal ruwvoer. Ze is nog niet heel dik en levert altijd in met een veulen
<3
Afbeelding
Afbeelding
Keuze is reuze
Afbeelding

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 17:07

Mag ik mij hier ook melden? Ik weet niet of ik jullie tempo bij kan houden maar dat zien we dan wel weer haha!