[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:33

Gefeliciteerd superpony!

Pradadaan en Muronia echt niet meer grappig voor jullie.
Ik heb niet echt ervaring met niet hengstig wordende merries.

Mijn oudere Jazz merrie toonde nooit hengstig, dus moest altijd scannen om te kijken of ze hengstig was. Maar 1x hengstig hoeven spuiten en toen was het wel goed zichtbaar.
De laatste dracht heeft ze een keizersnede gehad en nadien kan ik altijd zien als ze hengstig is. Alleen doe ik er nu niks meer mee. :')
Maar Phoebe toonde ook slecht, maar gelukkig had ik op het juiste moment gescand.
Altijd balen als het niet wil lukken :(

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:37

Muronia, of naar een hengstenstation brengen en op regumate? Ze wordt wel hengstig en krijgt wel een ei, anders had je niet geinsemineerd. Ik zou Juli als laatste proberen, maar dan wel met nog aantal maanden regumate, tenzij het niet pakt. Maar nu regumate en als het pakt echt een tijd doorgeven.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:30

Muronia wat ontzettend balen! Het zag er zo goed uit... -O-

Pradadaan wat een ellende. :( Ik hoop zo voor je dat het nog mag lukken!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:42

Pradadaan, balen zeg. Ik zit in hetzelfde schuitje, alleen heeft mijn merrie de vrucht wat later verstoten, ik had dus nog minder tijd. Mijn DA wilde dus niet verdergaan met hengstig spuiten, 1ste keer heeft ze niet op gereageerd, ze verwachtte niet dat ze er nu wel op zou reageren. Ik heb ze nu op regumate staan, en na 14 dagen regumate spuiten we haar hengstig. Heb voordat ik aan de regumate begon ook overlegd met de vorige eigenaresse, die ook DA is, en die zei ook dat dat de beste optie was.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 16:57

Hier nog mooi drachtig met 34 dagen :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 17:05

floripori17 schreef:
Hier nog mooi drachtig met 34 dagen :)

Dan lopen we exact gelijk :) Wij zitten ook vandaag op 34 dagen ;)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:00

Floripori *\o/* *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:03

Super superpony!

Nou Chablis was echt al hengstig. Ei 3.2. Morgen scannen ze opnieuw. :D

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:14

Oh jeetje muronia wat bagger. Neon ik hoop dat het nu goed oppakt.

Gelukkig ook vele goede berichten! Fijn!

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:51

Gefeliciteerd met de drachtige!

Balen muronia, ga je het nog een keer proberen? Of laat je haar nu leeg?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 06:55

Gefeliciteerd aan iedereen waarbij het is gelukt.

Ik twijfel nog over wat nu te doen. Regumate is denk ik geen optie. Wainonia is een moeilijke eter, dus ze zal het wel niet lusten. Dan wordt het 100 dagen struggelen daarmee. Ik begreep dat het iedere dag op dezelfde tijd gegeven moet worden en ik werk onregelmatige tijden. Mijn vader voert dan vaak en die gaat het niet redden om haar iets te geven dat ze niet lust. Swab zou ik nog kunnen doen, maar mijn gevoel zegt eigenlijk dat het daar niet in zit. Ik weet het niet zo goed. Ik heb er al zoveel geld in gestoken en nachten wakker gelegen van het piekeren. Misschien moet ik er maar mee stoppen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:03

regumate is ook vooral om het vruchtje "vast "te houden, als er al geen vruchtje komt, of die kan niet innestelen heeft regumate imo ook niet zoveel zin. helemaal omdat je aangeeft dat ze wel eens vuilt en vocht maakt. zou ik een swab laten nemen, en kijken of je van die jonge hengst het sperma en vers en onbehandeld in kan krijgen. Misschien even een paar dagen bij de hengst neerzetten. En dichtzetten overwegen, het is natuurlijk een oudere merrie.

het is nu even zorgen maken, gedoe, een kleine extra investering (zo duur is een swab niet) en doorzetten, maar je hebt er nu al zoveel ingestoken, en als het wel lukt ben je dat zo weer vergeten. En als je stopt heb je niets.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:07

Een swab is zon kleine moeite en in vergelijking qua kosten is het onwijs weinig. Snap echt niet dat dat niet eerder is gedaan.. je hebt er alles aan gedaan zeg je, maar stap 1 overgeslagen. Die kleine zekerheid inbouwen is echt de moeite niet :=

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:07

Maar ze is al dichtgezet en sinds het spoelen en spuiten bij ronde 1 heeft ze geen vocht of vuil meer gehad. Dat maakt het juist zo zuur, deze laatste ronde klopte alles precies. Ze had geen vocht, is precies op het juiste moment geïnsemineerd mbt de eisprong, nadien ook geen vocht, staat dichtgezet en ook niet hengstig. Dus ja ik had echt hoop. Dan zou ik alleen die swab nog kunnen overwegen nu..

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:09

bacteriën in de baarmoeder geven niet altijd vuil, of vocht en blind antibiotica spoelen, wil niet zeggen dat alles daarmee weg gaat. Misschien moet er meerdere dagen gegeven worden, of net ene ander soort

ik vind het wel vreemd dat je dierenarts je daar niet beter in begeleidt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:19

Vorig jaar liep ik bij de dierenarts ermee het hele seizoen. Dit jaar heb ik haar thuis en doe ik wat ik denk dat ik moet doen. DA vond vorig jaar swab niet nodig, dichtzetten niet nodig, spoelen niet nodig. Nu heb ik iemand (geen da) die aan huis komt scannen, de hengsthouder komt aan huis insemineren en voor het dichtzetten enz. maak ik gewoon zelf losse afspraken bij de DA. Ik bepaal zeg maar zelf wat de DA moet doen nu.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:01

Gefeliciteerd aan de dragenden!

Muronia wat balen zeg! Ik zou ook een swap nemen en evt een goed KI centrum waar ze ervaring hebben ermee.
4 jaar terug ook moeten doen bij onze mini merrie. Eerste jaar dat wij haar hadden thuis zelf in alle mogelijke maten geholpen maar niet dragend te krijgen. Zij had wel telkens meerdere kleine eitjes en als er eentje gesprongen was zat de volgende alweer klaar. Altijd lang hengstig maar nooit eentje die innestelde.
Jaar erop eerst zelf geprobeerd en daarna naar een goed KI center gebracht, alle nodige tests gedaan en ook bloed getrokken etc..
zij hebben toen ervoor gezorgd dat onze merrie wel dragend is geraakt. :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:34

Hier besloten Roosje op de regumate te zetten om de boel te "resetten".
10 dagen, daarna hengstig spuiten. Dan doen we nog 1 poging.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:57

Ik loop nu echt ver achter, maar ga proberen vanaf nu (bijna) iedere dag mee te kletsen :)

Floripori, wat fijn :)

Pradadaan, wat balen allemaal :(

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:00

Muronia schreef:
Maar ze is al dichtgezet en sinds het spoelen en spuiten bij ronde 1 heeft ze geen vocht of vuil meer gehad. Dat maakt het juist zo zuur, deze laatste ronde klopte alles precies. Ze had geen vocht, is precies op het juiste moment geïnsemineerd mbt de eisprong, nadien ook geen vocht, staat dichtgezet en ook niet hengstig. Dus ja ik had echt hoop. Dan zou ik alleen die swab nog kunnen overwegen nu..

Ik zou de swab nog doen. Ook voor je eigen gemoedsrust.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:03

Ik dacht gister, wat een leuk veulen (D maat, kwam voorbij van een duitse fokker die ik op fb volg). Had dezelfde vader als de hengst waar ik voor mijn eigen merrie mee bezig was. Dan zou ik toch wat jongs hebben om op te fokken.
Was leuk bovengemiddeld veulen (valk) uit een goede moeder maar kreeg er nog geen koppenvel van.
Na het horen van de prijs (8000) wel, jemig wat een geld.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:18

Vandaag paard 2 scannen maar goeie hoop.
De merries zijn helemaal naar elkaar getrokken, er word sinds kort volop gekrabbeld en gekroeld. <3 Je moet je toch ergens de hoop op zetten :=
Afbeelding

En nog tot zondag en dan weet ik of m'n meisje weer mag ophalen.. ze hebben d'r gehouden tot de 17 dagen scan. Nog even uitzoeken waar ik haar neer kan zetten, ze kan niet terug bij d'r moeder maar hebben ook nog geen ander waar ze bij kan.

@de regumate gebruikers. Wat doet dat?/hoe werkt dat? De fries die vandaag gescand word is al een aantal pogingen leeg gebleven, heeft 1 of 2 cysten maar deze zouden eigenlijk niet de dracht tegen moeten houden. (op de plek waar die zit denk ik?)

Voor mij is dekken en fokken opzich wel bekend alleen het insemineren en de extra's heb ik nu ook voor het eerst.
Voor heen altijd geluk gehad.

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:33

Hier maandag de pretecho :)
Ben benieuwd wat erin zit :+

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:09

Wat rot dat het bij sommige nog steeds niet wilt lukken. Duimen dat het nog goed komt, merries die nu worden gedekt hebben een veulen in de eerste helft van juni, dat lijkt me nog wel prima toch?

En *\o/* voor iedereen met een drachtige merrie, gefeliciteerd!!

Muronia, wat onwijs zuur dat het nog steeds niet gelukt is, klote.
Als jij voor jouw gevoel alles hebt gedaan en het wil niet, zou ik het proberen te accepteren en ermee stoppen. Er zijn hier in het topic meerdere mensen met ideeën, zowel nu al in de afgelopen maanden. Absoluut krijg ik het idee dat je dat leest en alles overweegt en eruit pakt wat je past. Als de rest tegen jouw gevoel in gaat, is het klaar toch?

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:39

Echt zo zuur wanneer het niet wil lukken. Wordt je zelf ook niet vrolijk van...

Gefeliciteerd met alle drachtige pony's/paarden.

De laatste is hier vanmorgen drachtig gescand. Alles is drachtig. 3 in 1 keer en de andere de 2e keer (wat achteraf, vermoedelijk, te verklaren is). Hopen dat ze het nu vasthouden en dat we kunnen genieten van vier veulentjes volgend jaar.