[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 12:56

Quir schreef:
Inderdaad erg jammer, maar goed het is niet anders. Hopelijk mag Odie een gezonde en prachtige palomino baby krijgen volgend jaar. :j

Had helemaal geen voorkeur voor geslacht, maar hoop nu ergens op een merrie. :))

Dan hopen we op hetzelfde :D Alleen is de kans bij jou groter :+

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:19

Cynthia82 schreef:
Quir schreef:
Inderdaad erg jammer, maar goed het is niet anders. Hopelijk mag Odie een gezonde en prachtige palomino baby krijgen volgend jaar. :j

Had helemaal geen voorkeur voor geslacht, maar hoop nu ergens op een merrie. :))

Dan hopen we op hetzelfde :D Alleen is de kans bij jou groter :+

Haha ja, 50% kans, want een palomino is het 100% zeker :D
Maar met een hengst net zo blij natuurlijk. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:23

Selente schreef:
Muronia, ja vond ik wel... Ik merkte na 3x scannen en nog niet bijna een cyclus op gang dat ik er al echt een sik van kreeg (liep te dansen voor een ruin, droeg haar staart hoog etc). Uiteindelijk bleek ze gewoon niet te kunnen landen op de andere plek.

Quir, jammer zeg dat ze leeg is... Hopelijk troost het wat nu je lekker met haar aan de gang kan, en dat je van de ander een gezond veulen mag krijgen. :j

Het valt me op dat dit jaar veel mensen twijfels hebben over een dracht en dat ze dan toch drachtig zijn. Mijn merrie was de eerste inseminatie ronde super knuffelig maar niet drachtig... Tweede ronde dacht ik echt veel dingen te zien waardoor ik dacht dat ze niet drachtig was, maar uiteindelijk dus toch wel.
Al is ze nu een duivel, zelfs naar mij toe en wil ze enkel eten. :Y)

Ik hoop dat het hier ook zo is dan... We zien wel, het is wat het is.

CharmFaith

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:48

hier nog 3 dagen wachten op dracht scan... ik durf niks meer te denken >;)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 13:55

Wat jammer zeg Quir!

Onze Rivanna is wel drachtig, vanochtend op dag 18. Dus dan 11 veulens volgend jaar. Misschien Wirosa vrijdag ook nog drachtig, maar dat denk ik niet. Die was net te laat met dekken denk ik.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:01

Poeh, 11 veulens! Spannende tijd voor jullie volgend jaar!

Mijn merrie is uiteindelijk ook 2 x geinsemineerd, het ei was nog niet weg dus daarom nogmaals. Pff, wat een rotronde was dit. Ik hoop dat er nu toch iets gepakt heeft. Ze is echt niet aardig tegen haar vriendin (zeg maar gerust dat ze een chagrijnig stuk vreten is) en voor het eerst sinds anderhalf jaar eet ze haar brokjes ineens weer op!

Hopelijk gaat het deze ronde goed.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:53

Ik zelf verwacht maar 1 veulen dit jaar. 11 pfoe dat zijn er heel wat.
Veel in dit topic nog in een spannende periode lees ik en ondertussen wordt het lijstje met drachtige merries steeds langer.

Vandaag Treasure op 60 dagen gescand en alles zag er tip-top uit. Ze had overigens aardig wat vruchtwater zeker voor een pony dus ik ben benieuwd :+ :+
Ze is nu voor haar doen al MEGA. (Gewoon mooi gewicht nu, maar pony is altijd aan de schrale kant geweest)
Ik heb ook alvast een volgtopic voor haar gemaakt. Uiteindelijk is het de bedoeling dat iedereen live mee kan kijken.
kyrkelover @ [KS-MK] Allround sportpony in de maak, april 2021

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 15:35

Ik hoop met je mee Ayasha! :)

Jeetje, jij hebt er nogal wat te gaan Vulina, wanneer is de eerste uitgerekend?

Heb een stipje gezet kyrkelover, ben benieuwd wat ze ervan gaat bakken.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 16:03

Degene die over 4maanden afspenen hebben. Is dat wanneer jullie beginnen of echt dat veulen het helemaal zonder moeder moet doen. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 17:12

Veulen hier at hooi en brokken en negeerde haar moeder zelf dus hier kon ze zonder moeder maar ik gok dat ze wel een uitzondering zal zijn. :=

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:22

Al een tijdje niets meer gezegd hier. Maar vandaag April weer laten scannen voor de drachtcontrole (16 dagen). En weer 2 vruchtjes. Wel dit keer mooi uit elkaar, dus dat was gunstig. Dus de ene die ietsje kleiner was gecrusht,datging ook erg mooi. Vrijdag moeten we terug komen om te kijken of de ene er nog zit. Dus enorm duimen :)

Dit was de grotere die is blijven zitten:
Afbeelding

En dit is de iets kleinere met een kleine cyste eronder:

Afbeelding

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:14

Ayasha ik duim voor je!

Charmfaith..oh nog maar even en dan weet je het.. spannend, ik duim!

Dais maar opzich als het deze keer gepakt heeft is het best mooi gegaan in 2x insemineren? Of had je nog een hoop gedoe rondom de cyclus?

Kyrke, leuk om al die info al te hebben. Ik kreeg zo weinig te zien met de 60dagen scan :roll:

Vulina, ach dan kan die nr 12 er ook nog wel bij toch :D Dat is een gezellige bende straks O:)

Smeetje, oooh heel spannend... Ik hoop echt dat het blijft zitten voor je... 2x twee bevrucht dus van wat ik begrijp?! Wat apart!!

Edit: BabyBelle zit op een chipster grootte :') Bijna hamster af en Chipmunk aan.
Laatst bijgewerkt door floripori17 op 27-07-20 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:48

Floripori, de vorige cyclus duurde 18 dagen ofzo en waren we te laat. Nu zijn we begonnen met scannen opnieuw na 16 dagen. Nog niks, hengstig gespoten. 3 dagen later inimini ei, nog bijgespoten, 3 dagen later (dag 22 dus vd cyclus) 2.5 cm. 2 dagen later 3.2 cm en duidelijk een 2de eitje zichtbaar van 2.5cm. De dag erna gescand en al sperma besteld. Helaas kwam het qua timing nogal ongelukkig uit want ze moest de dag erna verhuizen. Die avond gescand en eitjes zaten er nog. Ze zou volop hengstig zijn terwijl ik die dag totaal niks meer aan haar had gemerkt. De dag nadien weer geinsemineerd en de dag erna gescand en eitjes waren weg. Iets vocht wel in de baarmoeder, minimaal, gespoten en nu is het wachten. Al met al had ze er deze cyclus bijna een maand over gedaan. 5 jaar lang kon ik de klok er op gelijk zetten bij haar. Altijd keurig 21 dagen, maar dit jaar is ze ontregeld. Misschien ook omdat ze nogal dik is geworden?? Overgewicht is ook niet goed natuurlijk.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 22:59

Dais_ schreef:
Floripori, de vorige cyclus duurde 18 dagen ofzo en waren we te laat. Nu zijn we begonnen met scannen opnieuw na 16 dagen. Nog niks, hengstig gespoten. 3 dagen later inimini ei, nog bijgespoten, 3 dagen later (dag 22 dus vd cyclus) 2.5 cm. 2 dagen later 3.2 cm en duidelijk een 2de eitje zichtbaar van 2.5cm. De dag erna gescand en al sperma besteld. Helaas kwam het qua timing nogal ongelukkig uit want ze moest de dag erna verhuizen. Die avond gescand en eitjes zaten er nog. Ze zou volop hengstig zijn terwijl ik die dag totaal niks meer aan haar had gemerkt. De dag nadien weer geinsemineerd en de dag erna gescand en eitjes waren weg. Iets vocht wel in de baarmoeder, minimaal, gespoten en nu is het wachten. Al met al had ze er deze cyclus bijna een maand over gedaan. 5 jaar lang kon ik de klok er op gelijk zetten bij haar. Altijd keurig 21 dagen, maar dit jaar is ze ontregeld. Misschien ook omdat ze nogal dik is geworden?? Overgewicht is ook niet goed natuurlijk.

He klinkt echt stressvol ja... Maar dat is wel een hele interessante theorie... Bij mensen worden ook steeds meer ziektes gerelateerd aan overgewicht! Vind dat er ook veel meer aandacht besteed moet worden aan het overvoeren van paarden. Mijn unpopular opinion: overgewicht bij paarden is even zielig als ondergewicht.. Maar zou best kunnen.. het zou mij niets verbazen iig! Hoop niet dat ik hiermee iemand tegen zijn schenen trap, is echt puur mijn mening..Hiermee zeg ik uiteraard niet dat die van mij in perfecte vorm is :')

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 23:58

Vulina. Wat fijn. Hopelijk de laatste merrie ook nog drachtig

Smeetje. Klinkt positief nu. Duimen dat het andere vruchtje mooi blijft zitten

Kyrkelover. Ik volg natuurlijk mee. Heeft de baby veel ruimte om rond te zwemmen :+

Quir. Wat verschrikkelijk balen -O-

Voor de rest hopelijk nog positieve scans. Ik duim voor jullie

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:22

Am-horses ga jij het nog een keer proberen of niet ?

Dais dat is best wel intensief geweest en spannend nu duimen draaien voor je

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 07:54

Dais_ schreef:

Mijn veearts vertelde laatst tussen neus en lippen door, dat iets te dikke merries het gemakkelijkste drachtig worden...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 09:48

Quir wat balen zeg!

Spannend voor degene die moeten scannen!! Hier maandag scannen. Heb wel goede hoop want ze zit nu op 30 dagen en niet hengstig.

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:08

Floripori17 Dankje! Ik hoop het ook zo erg. Ja ze heeft nu in totaal 4 bevruchte vruchtjes gehad %) iemand zei me al je kan beter met die merrie gaan spoelen :j

AM_Horses Ja gelukkig een stuk beter dan de vorige keer. En nu hopen dat dit vruchtje niet is aangetast door het eventuele vocht van het crushen van de ander.

Paintedtwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 10:36

ik kom weer even van onder mijn mee lees steen vandaan
gefeliciteerd aan de inmiddels drachtig gescande
en balen voor de geen waar het dan toch niet meer gelukt is!

ik zit weer op het wachtbankje voor de 16 dagen scan bij painted :D
deze ronde echt netjes kunnen dekken. bij ronde 1 was ze echt een trut nadat de hengst afsprong en bij
ronde 2 gewoon niet kunnen dekken omdat ze ruzie zocht met de hengst

aiyana die zit ondertussen op dag 62 *\o/* en is echt bitsig de laatste tijd

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:25

als bitsig een indicatie was moet ze hier wel drachtig zijn. _O- Ze heeft mijn man al twee dagen na elkaar in zijn hand proberen te bijten bij het buiten zetten. :=

Paintedtwice

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:27

hier ging ze echt truttig en '' proberen'' dominant te doen bij het voeren en naar de ruin toe
anders is ze zo lief en flemerig naar iedereen
heb dit na de 2e poging toch snel halt toegeroepen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:33

Onderling vechten ze het ondere mekaar maar uit, de ruin kan zijn mannetje staan. Naar ons toe wordt ze natuurlijk gewoon gecorrigeerd, drachtig of niet, ze gedraagt zich. :')

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:06

Tijdje druk geweest en niet meegelezen, maar gefeliciteerd met alle drachtigen en jammer waar het niet gelukt is.

Smeetje heeft het al verteld, April is drachtig. Ik hoop zo dat na het crushen het vruchtje is blijven zitten.
Vrijdagochtend weer scannen. Spannend!

April is nu ze drachtig is veel rustiger, niet zo ongedurig.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 15:16

Maandag bij mij de 30 (35) dagen scan := erg spannend nadat ze de vorige keer het vruchtje kwijt was geraakt tussen de 30 en 60 dagen. Ze is niet meer hengstig geworden dus dat is fijn. Maar na het vorige keer verliezen sta ik nu nu wel al zenuwachtig te zijn :=