Dais_ schreef:Floripori, de vorige cyclus duurde 18 dagen ofzo en waren we te laat. Nu zijn we begonnen met scannen opnieuw na 16 dagen. Nog niks, hengstig gespoten. 3 dagen later inimini ei, nog bijgespoten, 3 dagen later (dag 22 dus vd cyclus) 2.5 cm. 2 dagen later 3.2 cm en duidelijk een 2de eitje zichtbaar van 2.5cm. De dag erna gescand en al sperma besteld. Helaas kwam het qua timing nogal ongelukkig uit want ze moest de dag erna verhuizen. Die avond gescand en eitjes zaten er nog. Ze zou volop hengstig zijn terwijl ik die dag totaal niks meer aan haar had gemerkt. De dag nadien weer geinsemineerd en de dag erna gescand en eitjes waren weg. Iets vocht wel in de baarmoeder, minimaal, gespoten en nu is het wachten. Al met al had ze er deze cyclus bijna een maand over gedaan. 5 jaar lang kon ik de klok er op gelijk zetten bij haar. Altijd keurig 21 dagen, maar dit jaar is ze ontregeld. Misschien ook omdat ze nogal dik is geworden?? Overgewicht is ook niet goed natuurlijk.
He klinkt echt stressvol ja... Maar dat is wel een hele interessante theorie... Bij mensen worden ook steeds meer ziektes gerelateerd aan overgewicht! Vind dat er ook veel meer aandacht besteed moet worden aan het overvoeren van paarden. Mijn unpopular opinion: overgewicht bij paarden is even zielig als ondergewicht.. Maar zou best kunnen.. het zou mij niets verbazen iig! Hoop niet dat ik hiermee iemand tegen zijn schenen trap, is echt puur mijn mening..Hiermee zeg ik uiteraard niet dat die van mij in perfecte vorm is