Quir schreef:Inderdaad erg jammer, maar goed het is niet anders. Hopelijk mag Odie een gezonde en prachtige palomino baby krijgen volgend jaar.![]()
Had helemaal geen voorkeur voor geslacht, maar hoop nu ergens op een merrie.
Dan hopen we op hetzelfde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cynthia82 schreef:Quir schreef:Inderdaad erg jammer, maar goed het is niet anders. Hopelijk mag Odie een gezonde en prachtige palomino baby krijgen volgend jaar.![]()
Had helemaal geen voorkeur voor geslacht, maar hoop nu ergens op een merrie.
Dan hopen we op hetzelfdeAlleen is de kans bij jou groter
Selente schreef:Muronia, ja vond ik wel... Ik merkte na 3x scannen en nog niet bijna een cyclus op gang dat ik er al echt een sik van kreeg (liep te dansen voor een ruin, droeg haar staart hoog etc). Uiteindelijk bleek ze gewoon niet te kunnen landen op de andere plek.
Quir, jammer zeg dat ze leeg is... Hopelijk troost het wat nu je lekker met haar aan de gang kan, en dat je van de ander een gezond veulen mag krijgen.
Het valt me op dat dit jaar veel mensen twijfels hebben over een dracht en dat ze dan toch drachtig zijn. Mijn merrie was de eerste inseminatie ronde super knuffelig maar niet drachtig... Tweede ronde dacht ik echt veel dingen te zien waardoor ik dacht dat ze niet drachtig was, maar uiteindelijk dus toch wel.
Al is ze nu een duivel, zelfs naar mij toe en wil ze enkel eten.
Dais_ schreef:Floripori, de vorige cyclus duurde 18 dagen ofzo en waren we te laat. Nu zijn we begonnen met scannen opnieuw na 16 dagen. Nog niks, hengstig gespoten. 3 dagen later inimini ei, nog bijgespoten, 3 dagen later (dag 22 dus vd cyclus) 2.5 cm. 2 dagen later 3.2 cm en duidelijk een 2de eitje zichtbaar van 2.5cm. De dag erna gescand en al sperma besteld. Helaas kwam het qua timing nogal ongelukkig uit want ze moest de dag erna verhuizen. Die avond gescand en eitjes zaten er nog. Ze zou volop hengstig zijn terwijl ik die dag totaal niks meer aan haar had gemerkt. De dag nadien weer geinsemineerd en de dag erna gescand en eitjes waren weg. Iets vocht wel in de baarmoeder, minimaal, gespoten en nu is het wachten. Al met al had ze er deze cyclus bijna een maand over gedaan. 5 jaar lang kon ik de klok er op gelijk zetten bij haar. Altijd keurig 21 dagen, maar dit jaar is ze ontregeld. Misschien ook omdat ze nogal dik is geworden?? Overgewicht is ook niet goed natuurlijk.
Dais_ schreef:Floripori, de vorige cyclus duurde 18 dagen ofzo en waren we te laat. Nu zijn we begonnen met scannen opnieuw na 16 dagen. Nog niks, hengstig gespoten. 3 dagen later inimini ei, nog bijgespoten, 3 dagen later (dag 22 dus vd cyclus) 2.5 cm. 2 dagen later 3.2 cm en duidelijk een 2de eitje zichtbaar van 2.5cm. De dag erna gescand en al sperma besteld. Helaas kwam het qua timing nogal ongelukkig uit want ze moest de dag erna verhuizen. Die avond gescand en eitjes zaten er nog. Ze zou volop hengstig zijn terwijl ik die dag totaal niks meer aan haar had gemerkt. De dag nadien weer geinsemineerd en de dag erna gescand en eitjes waren weg. Iets vocht wel in de baarmoeder, minimaal, gespoten en nu is het wachten. Al met al had ze er deze cyclus bijna een maand over gedaan. 5 jaar lang kon ik de klok er op gelijk zetten bij haar. Altijd keurig 21 dagen, maar dit jaar is ze ontregeld. Misschien ook omdat ze nogal dik is geworden?? Overgewicht is ook niet goed natuurlijk.