[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:09

Hoi Phia, wat gezellig :D

Aziza alweer op 101 dagen :wow: dan ben je denk ik 1 van de eerste, of niet?

Sorry hier ben ik echt een leek in, maar vuil terugkomen is dus niet goed begrijp ik? Wat word er precies mee bedoeld? Hoe word het veroorzaakt? Kan iemand mij meer vertellen?

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:38

Wat ubimone bedoeld is dat er of een infectie/ontsteking zit of in elk geval vocht in de baarmoeder. Daardoor kan een bevrucht eitje mogelijk niet goed innestelen.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:40

Rups is echt om te kwijlen zo'n knap paardje!

Hoe zie je dat dan ubimone?

Merk dat marley deze keer properder is geweest als ik het zo mag zeggen :P Vorige keer waren der achterbenen echt smerig, deze keer waren ze nog relatief wit :D
Ze is trouwens weer heerlijk de oude, vandaag wat domme selfies gemaakt met haar

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 22:40

Oke, bedankt voor de uitleg :)
En word dat ook door iets speciaals veroorzaakt? Of kan dat altijd voorkomen?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:01

vuile baarmoeder is inderdaad een baarmoeder met vocht, en vocht is een ideale broedplaats voor bacteriën en zo krijg je een infectie waardoor het eitje niet kan nestelen.

Komt eigenlijk in tegenstelling tot wat men zou denken (bacterie van de hengst ;) )van de merrie zelf uit, omdat ze zichzelf niet schoont en ontdoet van het overtollige zaad of vocht tijdens henstigheid. Spuiten ubimone, komt wel goed hoor. De ene merrie schoont zichzelf beter dan de andere.
Luna zie je enkel door scan, toch ubimone?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 23:25

Weer wat geleerd :) bedankt

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 05:22

@ Linda & Luna: eigenlijk hebben Fotsy en Cemlys het perfect uitgelegd. Je komt er idd achter door te scannen.
Vanmiddag nog een keer spuiten en dan hopen dat al het vocht en troep eruit komt zodat ze gewoon alsnog drachtig kan en gaat zijn.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:15

Duimen maar Ubimone. Mijn merrie had dit ook als reactie op het sperma en door spoelen is het gewoon goedgekomen.

Welkom Phia,lang geleden! :)F

AZ fijn dat ze nog mooi drachtig is! Geen geslacht gezien? O:)

Azara als het niet te warm is zou ik het wel durven doen hoor. Ik heb toen met mijn merrie nog een strandwandeling van 2-3 uur gemaakt toen ze 4 maand drachtig was en dat ging prima.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:47

@pretty hebben ze bij jou ook echt de baarmoeder gespoeld?
Bij mijn merrie zou t met 3 spuiten over moeten gaan.
Is jouw merrie toen gewoon drachtig gebleven?? Ik heb er een redelijk hard hoofd in dat dit goed gaat komen. Ze hebben nu Express om de dag gedekt omdat ze bang waren dat ze daar de vorige keer vuil van geworden was. Maar nu is het exact hetzelfde. Echt zo balen!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:03

Ja,thuis leek het maar niet te lukken,de DA deed er ook steeds AB in handmatig of met spuit,dat weet ik niet meer goed.

Ik had er toen ook een hard hoofd in maar het is goedgekomen hoor,we hebben ze naar de hengstenhouder zelf gebracht die daar geinsemineerd en gespoeld heeft en er is een prachtig veulen geboren toen. Ze hebben ze toen ook wel dichtgezet voor het zekerste.
Zij kregen ze in 1 x drachtig wat thuis maar niet leek te lukken,ze vuilde ook steeds.

Ik heb vannacht toch een partij gedroomd. Alle 3 de veulentjes van Cas werden op 1 nacht geboren.
Een zilverappeltje,een valkje en een silvervalkje.
Maar alle 3 waren ze heel twijfelachtig van bouw en ze leken allemaal een misvorming aan hun hoofd te hebben. :=
Ik weet nog dat ik toen dacht,wat moet ik hiermee nu beginnen. :=
Hoop maar niet dat het waarheid wordt in 2016 :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:20

dromen zijn bedrog Pretty, komt helemaal goed, qua kleurkes had je wel een leuke keuze gemaakt :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:23

Ja maar dat was net zo zuur. Krijg je leuke kleurtjes maar lijken ze verder op niks. :+

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:16

@ Ubimone Noumea had vorig jaar ook elke cyclus vocht in de baarmoeder en werd daar ook voor gespoten, maar toch niet drachtig geraakt, Parnasse had nu ook vocht in de baarmoeder en is er ook voor gespoten, maar ze hebben haar ook gespoeld en zij was in een x drachtig :). Weet niet 100% zeker of Noumea niet drachtig is geraakt doordat ze dr niet gespoeld hebben..maar vond t bij Parnasse wel typisch dat ze haar behalve spuiten ook gespoeld hebben en wel drachtig is geraakt. Miss toch verstandig om te laten spoelen?

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:39

spoelen doen ze alleen als ze een bacterie in de baarmoeder vinden, dan nemen ze dus een kweek en aan de hand daarvan spoelen met a.b.
bij alleen vocht in de baarmoeder hoef je alleen maar te spuiten..
toevallig had Wusiena hier ook vocht en die heeft een aantal spuiten gehad

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:46

Volgens mij hebben ze bij Parnasse geen swob genomen hoor om te kijken of ze een bacterië had, maar toch gespoeld, miss voor de zekerheid? Volgens mij duurt t anders ook te lang voordat ze de uitslag hebben, dan ben je al te laat met spoelen. Kan me herinneren dat toen ze in maart bij Noumea bij de eerste hengstigheid een swob hebben genomen(om te kijken of ze schoon was ivm dat ze vorig jaar niet drachtig werd) dat ze zei dat ze dan deze hengstigheid niet meer gedekt kon worden ivm dat voordat de uitslag er is en gespoeld moet worden de hengstigheid alweer voorbij is..

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:09

Ach pretty had last van nachtmerries of waren het hengsten???

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:19

Reaven (het veulen van dit jaar) en Qween zijn vandaag gedoopt!

Ik was Jessy aan het wassen en Qween en Reaven stonden er alsmaar gezellig bij en ik had hen al een paar keer een beetje nat gespoten.
Voor Qween en Reaven was het de eerste keer.
Beiden waren er niet veel door van slag, Reav ging nog het meeste weg maar beiden kwamen ze heel ontspannen telkens weer bij ons staan.
Qween leek het zelfs wel fijn te vinden, dus hup hen beiden ook onder de douche.
Qween vond het zo fijn en was zo mak dat ik der al gauw met een gerust gevoel vast durfde te zetten.
Reaven was een beetje aan het steigeren en hupsen maar ook dat viel mee, zelfs met zeer rustige momenten.
Zo ontpstpamnen dat ik een paar keer de sproeier zo hup over der knappe kleine koppie liet gaan en ze bleef maar relaxt.
Heerlijk zulke lieve brave paardjes.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:22

Heerlijk RX. Mijn grote merrie komt ook gewoon zeuren om natgesproeid te worden terwijl ik het water buiten aan het vullen ben. Joey en Ella kwamen ook piepen,maar die wandelden toch maar weer weg als ik de spuit op hen richtte. :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:25

Ik ben zeer dankbaar dat we zulke paardjes hebben ze kijken het lettelijk af van elkaar .
Er heerst een heerlijk fijne sfeer, rust, veiligheid en vertrouwen.
Ook vind ik het altijd heel gezellig bij ze.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:35

*\o/* *\o/* *\o/*
Nas is inderdaad synchroon! :D
Hoe blij kan je zijn met een normale hengstigheid :') verwachting is tegen het weekend insemineren :D

Rups is gaaf zeg!!! :D

He vervelend zeg dat ze elke keer vuil terugkomt!

Had gisteren even moeilijk dagje, precies 1 jaar geleden dat ik mn vriendje in moest laten slapen ;( hele mooie tattoo laten zetten voor zowel hem als de prinses, maakte een hoop goed. Maar daardoor sinds maandag er met mn hoofd even niet bij.

Nu weer volop meelezen en kletsen :)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:44

Jill had hier ook vocht na de inseminatie, 2 dagen spuiten (1e dag 2, 2de dag 1) en daarna mooi drachtig. Dus denk dat t wel goed komt Ubimone.

Gefeliciteerd amyz, fijn dat ze normaal hengstig is!

Mbt het werken met een drachtige merrie, ik werk zolang door totdat mn merrie zegt dat het genoeg is of dat mn zadel/singel niet meer past (hm, word n uitdaging met een westernzadel ;)).
Ik heb zelfs nog gewoon wat shows in het vooruitschiet staan (11&12 Juli en 1&2 Aug), daarna is hier het show seizoen zo goed als over.

Houden jullie het allemaal nog uit met de hitte daar? Hier lijkt t vandaag eindelijk weer eens een moie zonnige dag te worden afgelopen dagen alleen maar regen, regen en nog eens regen gehad maar wel met 22 graden dus gelukkig niet helemaal terug naar het voorjaar gedoken ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:53

Paarden staan hier gewoon op de weide.
Ze staan met een groep van 4, gelukkig wel schaduw van de bomen die ze kunnen opzoeken.
Ze hadden bijna beide watertonnen van ca 90 liter als leeg zonet, dus die maar beide weer vol.
Bo kan slecht tegen de warmte en stond flink te zweten.
Afspuiten vind ze heerlijk en kan ze echt van genieten. Moet altijd lachen als madam et echt warm heeft, dan vind ze het een genot als je dr uier afspuit. Gaat dan ook echt wijdbeens staan hihi

Nou vanavond eerst nog een klote klus bij de da. Ze heeft nog een paar weekjes extra gehad na de uitslag van de tumoren. Is er ondertussen al weer eentje bijgekomen in haar nek, welke giga hard groeit.
De warmte is echt funest voor haar. Dubbel is het wel, want bij koel weer gaat het nog wel enigszins, maar is ook allemaal van korte duur.
Ondanks ik weet dat het beter is voor haar is het oh zo dubbel qua gevoel. De ene helft zegt het is goed zo"en de andere zegt "pffff is moord" hoe belachelijk dat laatste ook klinkt.
|(

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:57

Sterkte kiki! Hoe moeilijk het ook is, je doet wat het beste is voor haar!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:07

Oh wat moeilijk Kiki...je doet echt het juiste maar het is zo klote :(:)

Pretty vind het ook heerlijk als je haar uier afspuit. Man,wat zweette die gisteren.

Hier hebben we het eerste fiks onweer al achter de rug,de paarden staan op stal nu. Het is wel bijlange zo warm niet als gisteren,goddank.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 15:10

sterkte Kikkie, altijd dubbel

oh Pretty al onweer, hier schijnt de zon en warm pfff, regen kom maar af naar hier :D goed voor de natuur

goed zo amyz, een mens wordt toch blij van kleine dingen, zo was ik deze morgen euforisch dat de hengst klop kreeg van Elsa :P