[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dwyne

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:37

Zo dat is een hele sterke geweest als ze nog zo lang 'ziek' heeft geleefd! Super dat jullie zo goed voor haar hebben gezorgd.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:48

Thanx!! Was een toppertje hoor ;-)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 00:19

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:43

Weet ook wat het is BL.. in 2009 een veulen moeten afgeven na een enorme strijd..

Marij wat een mooie buikjes en die voetjes van de vloer foto is ook echt super leuk :P

Nou hier zo maar paardjes voeren en dan naar werk.. Ben echt nog steeds moe en zou gerust paar uur bij kunnen slapen nog :P

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:56

jongens, allemaal veel succes verder
ik moet me afmelden hier
gisteren bleek mijn merrie niet meer drachtig te zijn
ben er kapot van

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:42

Ach quibje: wat naar seg!!!! :(:) :(:) dikke knuf!! Heeft ze verworpen dan of zat het er al even niet meer?

Marije: wat een leuke foto's allemaal seg, de dames zien er goed uit!!
BL: Y;( geen leuke tijd dan, ze leek me een sterke dame! Jouw dames zien er ook goed uit, nog geen heel dikke buikjes, maar dat wel snel komen!
Inowa: hopelijk is ze snel beter dan!
Muzefee: heaven is toch zo knap e, zalige sneeuwfoto's ook!

Hier nog geen sneeuw, enkel regen en af en toe wat hagel of smeltende sneeuw... maar ik hoef niet zo nodig sneeuw, niet leuk als je der met de auto door moet alle dagen...
Hera doet het hier rustig aan goed, vandaag is ze 230 dagen. Nog 10 dagen en we zijn weeral op 8 maanden. :)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 09:45

Quibje, wat ontzettend sneu voor je! Sterkte!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:11

Ik heb geen idee, maar bij de echo gister konden ze niks zien
Toch maar op laten voelen en toen zat er niks :-(
Bah wat een balenzooi
Ps dank jullie

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 10:13

Dat is balen quibje!

Vanmorgen heb ik eerst de merries maar eens een flinke borstelbeurt gegeven want ze verharen echt vreselijk. Ze hebben er zo'n jeuk van. Niet gek want er kwam een berg los haar af :oo
En Isis begint al uier te krijgen :):)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:05

Is idd zwaar kl*te quibje, ik ken het gevoel, vorig jaar hetzelfde meegemaakt op 180dagen, ook nooit geweten waar het vruchtje gebleven was...

Marije: daar zullen ze van genoten hebben zo lekker die haren losgeborsteld.
Hahahaha, ik was al blij met de tepels van hera die wat begonnen uit te zakken, die van jouw hebben al uier! Dynamic begint heel mooi af te korten, de eerste zullen er snel zijn! :)

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:47

Wat naar Quibje, je leeft er zo naar toe en dan zoiets bah.

Leuke kerstkaarten! (tja ik kom ook niet verder dan: dat is een goed idee voor volgend jaar :Y) )

Spannend hoor, dat er nu al schot in zit. Mijn DA zei gisteren ook dat je het al zag bij Kara (tja of ze wordt te vet maar ik zei al: dat zit op de hals en kont, nooit op d'r buik)

Met Noiva gaat het ook al beter, ze liep eigenlijk al goed en temperatuur was ook netjes. Bleek wel dat er toch ws wel rotzooi en beginnende ontsteking erin zat omdat haar temperatuur zondag 38.3 was, gisterenmiddag was het 37.0. Ben dus héél blij dat ik toch de veearts heb laten komen en we gelijk begonnen zijn met behandelen. Gisteren nog weer antibiotica, wordt dan een heel bloedbad op een schimmel die zo'n naald maar niks vind. Blijkt ook weer dat ze zich al een stuk beter voelde. Vanmiddag dus weer de laatste keer prikken, kijk er nu al naar uit }:0 .

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 11:57

Fijn dat noiva beter is!! Hier vinden ze prikken gelukkig niet eng. Enkel mijn ruin vind de ethergeur maar niks :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:05

Quibje, :(:)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:12

Oh wat vreselijke balen Quibje. :(:)

Fijn dat het met Noiva beter gaat! :) Koorts duidt inderdaad vaak wel op ontsteking, dus als de temperatuur daalt ze de ontsteking ook wel de kop in gedrukt zijn.

Nou hier begint eindelijk de drukke week en gelijk vanochtend een sms dat op de drukste dag v/d week vandaag de post een uur later komt. Daarna kreeg ik een mail dat ook donderdag nog eens huis aan huis komt, dus mijn humeur is gedaald tot het vriespunt. Wordt vandaag waarschijnlijk weer in het donker thuis, terwijl ze je eigenlijk niet in het donker willen hebben lopen, maar ik ga morgen ook niet nog de helft van vandaag doen. Bah, ik ben blij als ik zaterdag klaar ben, hoewel ik alsnog twijfel of ze mij de hele week hebben i.v.m. mijn pols en m'n verkouden kop.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:24

Wat onwijs balen Quibje!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 12:49

Wat vreselijk balen Quibe.. hoe ver was ze?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:06

ze was 5,5 maanden
alle leuke namen kunnen nu de vuilnisbak in |(
ach ja, eerst ff de uitslagen afwachten en dan volgend jaar weer opnieuw proberen.
maar ik voel me wel 'leeg' nu
bedankt allemaal en ik blijf jullie wel volgen, maar zal niet meer echt iets plaatsen
ik hooop jullie in het dikke buiken topic 2012 weer te zien :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:13

Pff... das toch best al ver... hera is het ook kwijtgespeeld tussen de 100ste en de 180ste dag vorig jaar, geen vruchtje gevonden ofzo, ook geen oorzaak gevonden. Herken dat "lege" gevoel, ik was er toen ook helemaal kapot van, heb de eerste dagen enkel maar gejankt... maar hopen op een snel voorjaar zodat je opnieuw kan beginnen!!

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:38

jeetje Quibje, wat naar! sterkte!
Marije..geweldig die foto met de voetjes vd vloer haha

Pam zit inmiddels bijna op de 8 maanden en blaakt van gezondheid, ze is nog super fit. Gisterochtend betrapte ik haar alleen even bij 1 van haar vreetbuien haha:

Afbeelding

ze deed nog een poging zich te verstoppen:
Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:43

Och quibje :(:) dat is echt balen. verheug je je en dan zit er ineens niks meer in.
Had je al twijfel en is er daarom gescand of was dit een geplande scan en was de uitslag een donderslag bij heldere hemel? :(:)

Neon in de sneeuw is ook wel een heel bijzonder leuk gezicht.
Leuke kaart.

Marije haar dames zien er lekker uit. Aan het haren dus al. Krijgen ze dan nu echt hun dunne vachtje al?
Die schuurfoto is echt prachtig.
Ik vind sowieso het verschil in showpaard en nu, lekkere drachtige merrie, enorm. Bij geen paard zo'n groot verschil als bij die mini's.
Wat ik trouwens echt leuk vind.
maarre hoe kun je nu aan zo'n lekker wolbaaltje zien of het een goed showpaard is of niet? Kun je daar doorheen kijken?
Tja gangmatig veranderd er natuurlijk niet zoveel.
Misschien stel ik domme vragen maar ik ben gewoon oprecht geinteresseerd en weet het echt niet.

BL is altijd naar zo'n stervensherinneringsdag. :(:)

hier is er vannacht nog sneeuw bij gevallen, dus ik gewapend met camera naar achteren...
Toen deden de veulens uiteraard niet meer gek.
ze waren duidelijk vannacht ook gewoon naar buiten gestapt... geen maagdelijke sneeuw meer.
Nu is alles prut aan het worden, de dooi heeft ingezet. Nog meer water..... |( |(

edit: pammes net jouw post gemist...
heerlijk hooi eten... grijns leuke foto. Was ze ontsnapt of mocht ze lekker even genieten?

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:49

haha ik was aan het mesten en had het touw even niet om het hek gedaan..madam weet inmiddels hoe ze em zelf open krijgt. Maar ze mocht van mij wel even lekker blijven staan hoor!

hier gelukkig nog even geen sneeuw..sorry voor de mensen die een witte kerst willen...maar ik heb niet echt veel behoefte in weer een glijpartij op weg naar me werk.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:52

Ze ziet er mooi uit pammes84! Hera is nu ook bijna 8 maanden maar haar buik komt niet in de buurt bij de van jouw haar buik. Haar hoeveelste veulen is dit al?

Pammes84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 14:59

dit is Pambala haar 7e al, geeft wel een fijn gevoel dat ze al zo ervaren is met veulens.
Spreek haar vorige eigenaar nog regelmatig en volgens hem bevalt ze altijd heel makkelijk.
Tuurlijk zijn er altijd risico's, maar het geeft toch wel een wat veiliger gevoel

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 15:05

Ja, is wel leuk als ze zelf al weten wat te doen en wat er gaat komen. Hera is maiden, dus ik heb geen idee hoe ze gaat reageren, ze is nogal een "specialeke" :)
Ze is niet de meest vriendelijke merrie, maar wel eerlijk. Ik hoop dat we nog aan het veulen mogen komen als het er is en hoop dat ze het beebje aanvaard, mat haar weet je nooit :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 19:18

Quibje, hoop dat jullie volgend jaar meer succes hebben! :) Het is julle van harte gegunt. :j

Pammes, heerlijk zo los overal rondlopen. :D En dan nog even overal wat lekkers meepikken. :))

Goh op het werk aangekomen bleek het mee te vallen met de uren, zoals gewoonlijk heb ik me weer druk lopen maken om niks. Ben het inmiddels gewend dat ik me er zo druk om maak en ach dan valt het achteraf mee.

Zo maar eens richting Heaven! Eerst wel weer pijnstiller binnen werken, heb rare pijnscheuten in m'n behandelde kies en m'n pols houdt het niet meer. :+