[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 11:50

Bij Daisy's vorige twee drachten heb ik tot de laatste dag door kunnen rijden. Ze wilde zelf nog zo graag. Als we een bosrit maakten, ging ze met 10 maanden nog harder dan de KWPN'er van mijn vriendin.
Dus nu maar weer afwachten hoe lang ze door wil gaan. Ze is nu wel 5 jaar ouder dan de laatste keer, dus het zou me niets verbazen als ze nu eerder in de dracht geen zin meer heeft. En dat is dan prima, ga ik wel lekker met haar wandelen ofzo..

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:05

Cynthia82 schreef:
Bij Daisy's vorige twee drachten heb ik tot de laatste dag door kunnen rijden. Ze wilde zelf nog zo graag. Als we een bosrit maakten, ging ze met 10 maanden nog harder dan de KWPN'er van mijn vriendin.
Dus nu maar weer afwachten hoe lang ze door wil gaan. Ze is nu wel 5 jaar ouder dan de laatste keer, dus het zou me niets verbazen als ze nu eerder in de dracht geen zin meer heeft. En dat is dan prima, ga ik wel lekker met haar wandelen ofzo..

Mijn oude merrie kon ik al vrij snel niet meer rijden (die wilde echt niet meer) maar de merrie van een vriendin van mij was in de ochtend nog heerlijk in de bak aan het rijden, niets aan te merken behalve dat ze lichte singeldwang had, en diezelfde nacht lag het veulen ernaast... Haha!

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 12:50

Beweging is altijd goed, zolang mogelijk, conditie beter, en vaak wordt het veulen dan ook heel makkelijk geboren. Mijn merrie wordt ook doorgereden tot ze niet meer wil, al zijn het maar buitenritjes :).

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 13:52

Inderdaad, zodra ik de merrie niet meer kan rijden, dan ga ik longeren en werken aan de lange lijnen. De conditie moet wel zo goed mogelijk zijn, zo'n bevalling is echt topsport tenslotte.
Helaas is mijn merrie nu dus wel verkouden, dus dat mijn stalgenoten dachten dat ze niet in orde was, klopt nu dus wel....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 16:37

ik wil ook zo lang mogelijk doorrijden,ik heb een fijn aanpasbaar zadel wat lekker mee kan 'groeien' als de zadelmaakster weer even geweest is.
Ravina is snel te dik,dus ook daarom wil ik zolang mogelijk blijven rijden,desnoods alleen een uur stappen

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:35

Ik had Hala tijdens de dracht ook graag weer willen gaan rijden, maar ze valt een beetje van de regen in de drup.. Na haar vorig jaar met een blessure te hebben gekocht (wisten we van), zijn we rustig begonnen met opbouwen, na ongeveer 1 maand liep ze niet helemaal lekker. Toen bleek ze White Line Disease te hebben, was dat een paar maanden geleden eindelijk bijna helemaal over, net weer aan het rijden geslagen, kreeg ze mok.. Eerst behandeld met mokzalf, daar ging ze in ieder geval weer goed van lopen, daarna 2x met haar naar het strand geweest (aan de hand) omdat de zalf toch niet voldoende hielp. Gelukkig ging het toen snel over. Vanwege tijdgebrek daarna ook even niets gedaan, en een week of 2 geleden ontwikkelde ze binnen een paar dagen weer ernstige mok. Eerst 2x naar het strand geweest, vanwege de temperatuur en aangezien ze redelijk liep toch maar onder het zadel, maar zelfs daarvan ging het dit keer niet over.. Daarna de DA erbij gehaald, heb haar zelf 6 dagen Penicilline moeten spuiten, en droogzetters moeten smeren, gelukkig wel wat verbetering, maar nog lang niet over. Nu nog 7-10 dagen Hydrocortiderm smeren, en dan moeten we eerst stoppen. Mocht het dan weer erger worden, moeten we weer iets anders proberen..

Aangezien ze nu al bijna 200 dagen drachtig is, en al een aardige buik begint te krijgen, heb ik het rijden maar uit mijn hoofd gezet tot in ieder geval nadat het veulen er is...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 17:58

kan ik me ook goed voorstellen hoor!
je merrie is al ver zeg trouwens

Ravina zit vandaag op dag 125

4 maanden+ een paar dagen

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 18:08

Logisch dat je het rijden dan nu stop zet tot na de dracht.
Hopelijk knapt ze snel weer op.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:03

Ik ben die van mij nog volop aan het rijden en ga volgende maand ook weer starten (dressuur). Ik rij door tot zolang het gaat. Ze geeft het zelf wel aan wanneer het niet meer lukt en dan stop ik.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:37

AZ, jee dat is pas pech hebben, hopelijk knapt ze binnenkort op!

Ik heb 1 merrie die niet meer bereden kan worden dus die wordt niet bereden of getraind tijdens de dracht, de 2e merrie wordt binnenkort opnieuw ingereden en dan doorgereden en de 3e merrie wilde ik toch wel doorrijden tijdens de dracht maar ze is zo verschrikkelijk moe dat ik het maar rustig aan doe met haar.. ze krijgt wel beweging maar gedoseerd en daarbij krijgt ze nu extra vitamines etc. Hopelijk is ze binnenkort wat energieker..

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:00

moontje zit vandaag op de 139 dagen... morgen krijgt ze de najaarsscan.....

is er hier iemand die een overzichtje weet te vinden waarop je kunt zien hoe het veulen groeit in de merrie????

Ik kan nergens iets vinden....

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:28

ubimone schreef:
moontje zit vandaag op de 139 dagen... morgen krijgt ze de najaarsscan.....

is er hier iemand die een overzichtje weet te vinden waarop je kunt zien hoe het veulen groeit in de merrie????

Ik kan nergens iets vinden....

Bedoel je zoiets? Gister geplaatst door Cynthia82, op de vorige pagina.
http://www.paarden-info.be/fokken-drach ... deel-2.php

Ja, Hala heeft een beetje pech wat betrefd haar benen, en dat terwijl ze heel hard beenwerk heeft.. Gelukkig lijdt haar humeur er momenteel niet zo meer onder, toen ik haar 6 dagen lang Penicilline moest spuiten was ze echt enorm chagrijnig. Logisch ook, maar ik ben blij dat ze nu weer wat vrolijker is.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:40

AZ wat balen van je merrie. Je bent volgens mij al het verst heen, nou ja je paard dan, hier in het topic.

Ik rijd mijn merrie ook gewoon nog steeds, opbouwen na blessure gaat goed en springen vindt ze nog steeds te gek.

Ik schrijf me ook gewoon in voor wedstrijden, alleen dressuur, ze springt nu ca. 70-80 cm en iedere 3 weken komt/mag er 10 cm bij. Dan ben ik 9 weken verder als ze weer een L parcours mag lopen en dan is ze 30 weken drachtig. dat vind ik te gek worden. Ze heeft in oktober 2008 der laatste cross en springparcours gelopen, ze is er ook niet even tussen uit geweest.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:44

Er zijn er volgens de lijst op de 1e pagina 6 die verder zijn dan Hala, maar die reageren wat minder vaak in dit topic.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:55

ook wel leuk zo'n vroeg veulen!

ik heb voor Ravina nog 1 setje startcoupons,we gaan in oktober nog 1x B dressuur starten,en daarna bestel ik dan even geen nieuwe meer,dressuur gaat toch nog niet zo goed

in november nog een keer FNRS manegewedstrijd,en daarna kijk ik wel hoe ze zich verder voelt

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 23:12

@Al_Zawraa ja dat bedoelde ik.... thanks!!!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 23:31

Oooow, wat gaan jullie rap in dit topic! :oo

Zo leuk al die beebbuikjes <3

MarijeR, wat geweldig die cover :D

Yorike: Aafke is zoooo mooi <3

En Suelza, dat dier lijkt me ook een heel goede conditie hebben, mooi modelletje voor zeven maanden :)
Dat gaat hier niet lukken vrees ik. De Groninger merrie van m`n ouders zag er met acht maanden uit alsof ze een fikse globe had ingeslikt :o Hoe Mulisch zich houdt weet ik nog niet.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 05:51

Uums schreef:
En Suelza, dat dier lijkt me ook een heel goede conditie hebben, mooi modelletje voor zeven maanden :)
Dat gaat hier niet lukken vrees ik. De Groninger merrie van m`n ouders zag er met acht maanden uit alsof ze een fikse globe had ingeslikt :o Hoe Mulisch zich houdt weet ik nog niet.

Dat 'lijkt' idd zo, maar tegendeel blijkt. Hier was ze net zadelmak ;) weliswaar wel wat conditie opgedaan als handpaard tijdens buitenritten en aan de lange teugel en dubbellonge ;)

Merrie droeg gewoon heel slank, want er zat een behoorlijk veulen in (die er ook niet zonder hulp af kon komen).

Ik zal van de week ook eens wat foto's maken van onze zwangere dames. Het eerste veulen verwachten wij over 5 maanden alweer, het laatste veulen blijft zitten tot juni/juli.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 06:22

zo,over 5 maanden al,dat schiet op!

wat doen jullie trouwens met de opfok?
bij mij in de regio zit stal Starnmeer,die sprak me we erg aan,iemand ervaring?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 06:28

Snoevie schreef:
zo,over 5 maanden al,dat schiet op!

wat doen jullie trouwens met de opfok?
bij mij in de regio zit stal Starnmeer,die sprak me we erg aan,iemand ervaring?

Ja gelukkig wel :D

En vwb opfok, de goede merrietjes houden we thuis, evt. hengstenaanfok gaat naar de opfok waar ik mijn 2,5 jarige hengst nu ook heb staan in Friesland (http://www.degoudenhoep.nl) super opfok... Enige opfok die ik kon vinden waar ze EN onbeperkt de ruimte hebben EN waar de groepen niet uit enkel leeftijdsgenoten bestaan...

Ja, ik ben daar heel erg tevreden over...

Btw: Zit al de hele ochtend (ja, ben beetje ziekjes, vandaar het tijdstip :+ ) hengstenfilmpjes te bekijken voor een van mijn merries voor 2011, maar valt niet mee zeg, om een goede hengst te vinden dit jaar, bah!).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 06:31

nee best moeilijk een goede hengst vinden,Ravina is nu drachtig van een die ik helemaal geweldig vind,het veulen word ook voor mezelf,maar misschien laat ik haar volgend jaar weer dekken,en ik ben nu al een beetje aan het rondneuzen

de gouden hoep ziet er goed uit,maar ik vind het aardig ver reizen,ik wil graag regelmatig langs om veel met het veulen te kunnen omgaan

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 06:35

Snoevie schreef:
nee best moeilijk een goede hengst vinden,Ravina is nu drachtig van een die ik helemaal geweldig vind,het veulen word ook voor mezelf,maar misschien laat ik haar volgend jaar weer dekken,en ik ben nu al een beetje aan het rondneuzen

de gouden hoep ziet er goed uit,maar ik vind het aardig ver reizen,ik wil graag regelmatig langs om veel met het veulen te kunnen omgaan

Ja, precies! Maar als ik ga dekken, wil ik altijd op tijd beginnen, ik heb helaas een aantal jaar pech gehad dus ik probeer altijd op tijd te starten.

Ja tis een eind reizen, maar ik vind het wel de moeite waard. Zomers lopen ze over 500 hectare en het is erg mooi om te zien hoe de kuddes over het gebied trekken (je ziet allemaal verschillende kuddes/groepen lopen die daar opgefokt worden). Hoe paardnatuurlijk wil je het hebben! Nee ik vind het super, mijn hengst zou eigenlijk dit najaar naar huis komen, maar ik kon het nog niet over mijn hart krijgen en heb besloten dat hij er nog een half jaar, maar misschien ook nog wel een jaar mag blijven staan...

Werken kan later altijd nog...

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 06:36

Snoevie schreef:

Edit... valt nog wel mee voor jou... Je woont iets dichterbij als dat ik doe en voor ons is het anderhalf uur reizen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 06:37

oh haha ja dat scheelt inderdaad wel iets. misschien ga ik wel kijken,ik heb goede verhalen gehoord. zouden ze je daar ook een rondleiding willen geven en moet je ruim op tijd reserveren?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 06:42

Ja hoor, rondleiding geven ze je zo, zijn zulke lieve mensen. Wel op tijd reserveren, want het is geen grootschalige opfok (alhoewel je dat wel zou verwachten met zo'n oppervlak).