Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Noorwijdenes schreef:Je krijgt een geboorte bericht/dekbewijs thuis gestuurd dat moet je invullen en dan neemt de schetser contact met je op om te chippen en schetsen.(gaat bijna allemaal vanzelf)
Klopt. Ik heb dat dekbewijs vorige week binnengekregen trouwens. Jij nog niet, corinepgek?
Edit: De data voor de provinciale keuringen (waar dus ook de veulens gekeurd worden) staan al op de NRPS-site. Voor Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht is het 9 juli in Assendelft (NH). http://www.nrps.nl/index2.html
corinepgek schreef:Noorwijdenes schreef:Je krijgt een geboorte bericht/dekbewijs thuis gestuurd dat moet je invullen en dan neemt de schetser contact met je op om te chippen en schetsen.(gaat bijna allemaal vanzelf)
Klopt. Ik heb dat dekbewijs vorige week binnengekregen trouwens. Jij nog niet, corinepgek?
Edit: De data voor de provinciale keuringen (waar dus ook de veulens gekeurd worden) staan al op de NRPS-site. Voor Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht is het 9 juli in Assendelft (NH). http://www.nrps.nl/index2.html
Ik heb het dekbewijs van het AVS gelijk meegekregen toen ik haar heb laten dekken(natuurlijk). Dit moest ik dan opsturen ofzo naar het NRPS als het veulen geboren is?
Ga de keuringsdatum gelijk in mijn agenda zetten, heeft iemand ervaring met keuring van het NRPS? Kan iemand mij precies vertellen wat ik allemaal moet doen en weten en hoe het allemaal in ze werk gaat?
Asha dr uier was alweer een stukje gegroeid, iedere dag zie ik er nu wel een stukje bij komen. Ze is wel maiden dus misschien dat ie soweizo wat kleiner blijft dan de foto's die ik hier zie?
Noorwijdenes schreef:@ Corinepgek: ja die moet je dan na de geboorte opsturen
Ik ben één keer meegeweest naar Assendelft, alleen toen voor een merriekeuring. Bij de KWPN keuring moesten de veulens een aantal rondjes rond draven en galopperen (naast moeders). Natuurlijk netjes gewassen en ingevlochten etc etc. En voorbrengen moet in witte kleding. Kijk ook even op de site van het NRPS, daar staat het volgens mij uitgebreid beschreven.
Misschien stomme vraag, maar AVS heeft geen veulenkeuring? Of is de hengst van het AVS en komt het veulen bij het NRPS?
Edit: meestal lopen er daar wel mensen rond die je merrie met veulen (tegen een kleine vergoeding) willen voorbrengen. John Maarse bijvoorbeeld.
kyrkelover schreef:jha zeker dat vindt ik een heeel mooi paard.
corinepgek schreef:Vader is AVS, moeder is een niksDus dan komt het veulen in het NRPS. Is het de bedoeling dat het veulen gewoon los achter de moeder aanloopt of moet je 2 touwtjes vasthouden, of mag je met 2 personen(1 merrie 1 veulen vasthouden) voorbrengen?
Las trouwens ook op de NRPS site iets over merries met onbekende afstamming. Is het mogelijk en vooral, heeft het nut, om mijn merrie bij het NRPS op te laten nemen(als ze aan de eissen voldoet, waar ik geen verstand van heb). En hoe krijg je dat dan weer voor mekaar?