Iedereen die een veulentje heeft, van harte met de schattige beebs, stukvoor stuk schatjes om te zien, en mooie namen!!
Pipje d'r uier heeft weer een sprongetje gemaakt, is wat voller, dr bandjes wat losser, maar staart nog niet echt los. En dr fluitje is iets langer geworden.. Ook mag ik zomaar overal naar kijken, aanraken is nog iets kritisch..
Ook reageert Diesel wat meer op dr, net als vorige jaren.. Zo van, doe dat kind dr uit dan..... Tja..
Mijn hondjes waren net ook ff mee met voeren, en normaal moet Blof niets hebben van de paardjes, maar nu wou ze bijna over Pipje dr deur springen om in dr stal te kijken, dit deed ze vorig jaar ook toen het veulen dr was..
Heel vreemd dus..
Pip is vorig jaar meerdere keren gedekt, dus het lijkt me sterk dat ze van de 1e keer drachtig is, ze zal dan toch bij de volgende dekkingen hebben afgeslagen?! Of zijn er ook merries die zich nog wel gewoon laten dekken?
Als ze van de 1e dekking wel drachtig zou zijn is ze op 25 maart 320 dagen..
En als ze drachtig is van de dekking waar ik vanuit ga zit ze nu op 288 dagen..
We houden haar goed in de gaten, ik hoop dan maar niet dat het weer te vroeg gaat komen..
Nicole288: als ze voldoende afgevallen is en weer hengstig gaat zijn dan word ze gedekt, Maar voor als nog heeft ze mega spactische darmen ofzo want haar hele buik gaat heen en weer echt raar ik dacht dus echt dat ik het me verbeeld al die tijd maar niet dus, de buurvrouw zijn het vanmiddag ook al. En die buik is de ene keer aan de linker kant heel bol en dan weer aan de rechter kant. Ik snap er niets van is dit normaal voor een schijndrachtige merrie? Ik word er echt gek van. Ik heb eindelijk geaccepteerd dat ze niet drachtig is krijgen we dit weer. HELP haha. Ergens schuilt er nog een klein stemmetje in mijn gedachte maar dat zal iedereen wel hebben met een merrie die schijndrachtig is denk ik... We gaan gewoon door met extra beweging en weer in de touwtjes en aan de dubbele longeerlijn en als ze afvalt en de buik gaat weg dan zal ze wel klaar zijn met haar spelletjes en als er dan nog een buik over blijft dan zet ik haar toch gewoon voor de zekerheid eind april onder de camera en ga ik toch voor de zekerheid maar wel extra in de gaten houden. We gaan het weer beleven met die kleine gekke Kandy
brighteyes
Geplaatst: 21-03-09 20:06
eerst maar eens mijn profiel aangemaakt. tjee ik vond dat ik nu echt niet meer achter kon blijven bij jullie. er zitten echt mooie profielen tussen. foto's plaatsen is ook niet echt mijn ding,maar het is gelukt.
ponyparadijs: spannend! zou toch die spullen maar meenemen
pauk: haha zie dat ze je sprankje hoop meteen weer de grond indrukken
maseike: succes met waken vannacht!
hier weinig nieuws aan het front... behalve: dat de melktest vanavond 11 aangaf niet zo spectaculair eigenlijk; maar is wel de eerste keer dat er 's avonds een stijging is tov 's morgens!
SA: heb je alweer nieuwe foto's van je jonge grut?
Danae
Geplaatst: 21-03-09 23:16
Succes voor degenen die moeten waken vannacht (ik ben er ook 1 van ).
Hier vandaag niet veel spectaculairs, Zita was erg rustig en relaxed, maar je weet het niet..
Ik ga er vannacht een keer of 2 uit, heb ik besloten daarnet, ze is ook op stal erg rustig en heeft erg veel trek.. dus geen tekenen dat het gaat komen..
Ook geen verandering in uiers vandaag..
Even snel gaan kijken en daarna weer lekker onder de wol..
owja, kreeg overigens vandaag een mailtje waaruit blijkt dat siuans laatste dekdatum wat later valt dan 24 april 2008. Dat was de enige datum die we hadden doorgekregen, maar door wat opzoekwerk in foto's, blijkt nu dat ze iig 30 april nog gedekt is, dat brengt haar uitgerekende datum ipv op 24 maart op 31 maart en maakt haar ipv 331, 325 dagen drachtig vandaag